Miksi mieheni ei ymmärrä, että jouluna voisi kokeilla myös muitakin ruokia kuin kinkkua ja riisipuuroa?!
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Mies tekee itselleen kinkkua ja riisipuuroa, sinä teet itsellesi mitä tykkäät. Ongelma ratkaistu. Näin meilläkin tehdään.
Niin meilläkin. Pöytää koostetaan yhdessä ja siinä on kullekin mieluista vaikkei muut söisi. Ajattelen jouluaterian sellaiseksi että vatsat tulevat täyteen hyvillämielin ilman sanelua mitä ei kyllä kuulu olla tai mitä on pakko koska joulupöytä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kielsin meidän perheeltä tänä vuonna koko kinkun. Aina on uuni ja keittiö rasvassa ja sitä saa sitten puhdistaa joka paikasta.
Miten te sen kinkun kanssa rävellätte jos sotkeentuu kaikki paikat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kielsin meidän perheeltä tänä vuonna koko kinkun. Aina on uuni ja keittiö rasvassa ja sitä saa sitten puhdistaa joka paikasta.
Kurja joulu. Ei oikeestaan edes joulu.
Kyllä meille on joulu tullut, vaikka kinkkua ei ole ollut moneen vuoteen. Kyllästyin siihen, että yritän epätoivoisesti tunkea sitä kinkkua kaikkeen mahdolliseen joulun jälkeen, koska en halua ruokahävikkiä. Lihaa kyllä syödään, mutta jotain maltillisemman kokoista (vaikka possun sisäfilettä). Eikä se kinkku edes oikeasti ole hyvää kuin sillä hetkellä, kun tulee ulos uunista.
File on rasvatonta lihaa, ei kovinkaan terveellistä.
Miksei kokeiluja voi tehdä milloin tahansa muulloin?
On ihan ymmärrettävää, jos haluaa perinteistä jouluruokaa jouluna.
Tosin puuron kohdalla ohrapuuro on perinteistä, riisi tuontitavarana uutta.
Meillä minä (M) teen joulun ruuat ja syömiset, jos rouvalle ei kelpaa niin menee sitten äidilleen syömään esim. kasvisgratiinia tms. mutta joka joulu on pysynyt kotona...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tilanne ja esitän vastakysymyksen: miksi naisilla on taipumus määritellä ja alentaa miestä hänen mieltymyksiensä perusteella jopa jouluna? Minä ehdotin että syötäisiin jouluna pizzaa, mutta sekään ei käynyt ja kinkku on ilmeisesti saatanasta. Miksi käyttäydytte rakkaitanne kohtaan noin ilkeästi?
Tämä. Te mammat määräätte siellä kotona kuitenkin 90% ajasta ja jos mies jouluna haluaa vetää mahan täyteen kinkkua ja riisipuuroa ja juhannuksena makkaraa niin, että suonet vinkuu niin entä sitten? Missä se ongelma nyt sit on? Että miehenne on ne joulupäivät tyytyväinen? Sekään ei ole hyväksyttävää, koska ulospäin voisi näyttää sille, että IG-vegaanimammalla ei ole asiat kotona järjestyksessä? Kamalaa ajatellakin, että miehenne voisi tehdä siellä omassa kodissaan mitä itse haluaa eikä vain tanssia teidän pillinne mukaan!
Tämä ☝️ (s****na fb-ig yms vegaanimammat, aina määräilemässä)
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä olisi laitimmainen kielto. Et nimittäin olisi millään tavalla perheenjäsen. Perheeseemme ei kuulu diktaattoreita.
Kinkun rasva nostaa kolesteroolia ja saa väsyneeksi. Ihan oikein, että lihankäyttöä vähennetään.
Tämä. Te mammat määräätte siellä kotona kuitenkin 90% ajasta ja jos mies jouluna haluaa vetää mahan täyteen kinkkua ja riisipuuroa ja juhannuksena makkaraa niin, että suonet vinkuu niin entä sitten? Missä se ongelma nyt sit on? Että miehenne on ne joulupäivät tyytyväinen? Sekään ei ole hyväksyttävää, koska ulospäin voisi näyttää sille, että IG-vegaanimammalla ei ole asiat kotona järjestyksessä? Kamalaa ajatellakin, että miehenne voisi tehdä siellä omassa kodissaan mitä itse haluaa eikä vain tanssia teidän pillinne mukaan!