Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mieheni ei ymmärrä, että jouluna voisi kokeilla myös muitakin ruokia kuin kinkkua ja riisipuuroa?!

Vierailija
15.12.2021 |

Esimerkiksi nut roast tai kasvisgratiini.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kielsin meidän perheeltä tänä vuonna koko kinkun. Aina on uuni ja keittiö rasvassa ja sitä saa sitten puhdistaa joka paikasta. 

Kurja joulu. Ei oikeestaan edes joulu.

Kyllä meille on joulu tullut, vaikka kinkkua ei ole ollut moneen vuoteen. Kyllästyin siihen, että yritän epätoivoisesti tunkea sitä kinkkua kaikkeen mahdolliseen joulun jälkeen, koska en halua ruokahävikkiä. Lihaa kyllä syödään, mutta jotain maltillisemman kokoista (vaikka possun sisäfilettä). Eikä se kinkku edes oikeasti ole hyvää kuin sillä hetkellä, kun tulee ulos uunista.

Joulukinkkuja on myös pieniä esim. 2 kg. Ei todellakaan tarvitse 10 kg kinkkua ostaa, jos se ei tule syödyksi.

Vierailija
42/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö yleensä ruokia.

Teen. Jouluna mies sitten ostaa meille 10 kilon kinkun ja syö sitä 5 päivää. Sitä kinkkua varjellaan ja palvotaan kuin jotain jumalaa koko joulu. Mulle tulee ällö koko kinkusta.

1. Kinkku on sian perse

2. Ihminen on sitä mitä syö

---> miehesi on sian perse

Hah, onko päässyt unohtumaan kuinka sadoissa tuhansissa suomalaisperheissä syödään kinkkua jouluna?

Moni ostaa vielä kalkkunan ja kasvisvaihtoehtojenkin oheen kinkkua.

Plus en sitten tiedä, onko parempi olla esimerkiksi vihannes.

-sivusta

Niinpä ;D Minä olen sitten kai kalkkuna, kun ostan sitä itselleni. Mies haluaa paistaa kinkkua ja ihan varmasti sitä myös saa. Laitan vieläpä kastikkeen hänelle ja kaiken muun jouluisen. Myös riisipuuron ja mustikka- tai luumukiisselin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäiid toimia sinun mielen mukaan?

Vierailija
44/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna puolisosi syödä mitä hän haluaa jouluna. Osta itsellesi ja jos perhessäsi on muita,mitä te haluatte syödä tai sinä yksin?Miksi ruuasta ja joulusta väkisin pitää vääntää jotain negatiivista?

Vierailija
45/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa provolta, mutta vastaan silti, että eihän kaikkien tarvitse samaa ruokaa syödä. Laittakaa pöytään useampia vaihtoehtoja ja kaikki saavat syödä juuri sitä mitä itse haluavat.

Vierailija
46/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö yleensä ruokia.

Teen. Jouluna mies sitten ostaa meille 10 kilon kinkun ja syö sitä 5 päivää. Sitä kinkkua varjellaan ja palvotaan kuin jotain jumalaa koko joulu. Mulle tulee ällö koko kinkusta.

1. Kinkku on sian perse

Hah, onko päässyt unohtumaan kuinka sadoissa tuhansissa suomalaisperheissä syödään kinkkua jouluna?

Moni ostaa vielä kalkkunan ja kasvisvaihtoehtojenkin oheen kinkkua.

Plus en sitten tiedä, onko parempi olla esimerkiksi vihannes.

-sivusta

On parempi olla mikä tahansa muu kuin kappale raatoa. Vieläpä sen persettä

Vierailija
47/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna miehesi iloksi paistamaton kinkku ja eineslaatikot.  Kumpikin syö mitä haluaa.  Reilu ratkaisu.

Oikeastiko kinkun paistaminen ongelma? Onnistuu ihan helposti kaikilta sukupuolilta.

Ei onnistu ainakaan meillä. Iso kinkku niin kyllä mies nostaa sen uunista.

Meillä on joka joulu 7-10kg kinkku , jonka paistan kinkkupussissa käyttäen kinkkulämpömittaria. Olen hankkint uuniin uuniliukukiskot, hulppean hyvät kaikessa paistamisessa.

Ei siihen munia tarvita ,että kinkun paistaa ja hoitaa syömäkelpoiseksi. Sama on joulukuusen kanssa , kotiin tuodaan aina kaunis kuusi ja myyjä pistää sen pihalla valmiiksi jalkaan. Ei ole pikku kuusi.

Näistä ei miehen kanssa kannata känistä. Noin olen toiminut kevyesti 10vuotta , kun ensimmäiset 40v ukko narisi em aiheista sitä ja tätä. Minulta nämä sujuu lemppoisasti nautiskellen . Ikää on vasta 76v.

Vierailija
48/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli arki tai pyhä, meillä kukin saa syödä sitä, mistä pitää.

Vierailija
49/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kinkku on sian perse

---> miehesi on sian perse[/quote]

Samalla logiikalla:

- Kasvissyöjä on kasvis

- Olen mielummin sika kuin kasvis

Hyvää Joulua vaan sinne kasvihuoneeseen!

Vierailija
50/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva syö jouluna pelkkää kinkkua tai riisipuuroa. Kinkun kaverina voisi laatikoiden sijaan olla vaikka tuo kasvisgratiini ja nut roast, niin kumpikin saisi sitä minkä kokee tärkeäksi. Kompromisseja joutuu parisuhteessa tekemään aina ja jokainen.

Me ollaan tehty monta vuotta jouluseurueen kesken niin, että jokainen saa joulukuun alussa listata 3 itselleen tärkeintä jouluaterian ruokalajia ja näitä luvataan pöydässä olevan. Itse taktikoin ja kun tiedän muiden sanovan omista herkuistani lanttulaatikon ja graavisiian, jätän ne sanomatta ja listaan kolme seuraavaksi tärkeintä (rosolli, savulohi ja porkkanalaatikko, josta meidän porukassa muut ei oikein tykkää).

Paljon ääniä saaneita tehdään paljon, vähän ääniä saaneita vähän (tai ostetaan esim. tuo porkkanalaatikko valmiina). Yhtenä vuonna listalla oli myös lohimakeja (yksi seurueen nuorimmista oli sinä syksynä oppinut tykkäämään sushista :-D ), ja niitä sitten nostettiin pöytään perinteisempien herkkujen lisäksi.

Vierailija
51/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhakyynikko kirjoitti:

1. Kinkku on sian perse

Samalla logiikalla:

- Kasvissyöjä on kasvis

- Olen mielummin sika kuin kasvis

Hyvää Joulua vaan sinne kasvihuoneeseen!

Kasveja syödään monenlaisia, joten kasvissyöjä on monipuolinen. Mutta mitä muuta sikamies syö kuin 10 kg sianpersettä? Veikkaan että vatsaläski on äijällä paksumpi kuin siinä kinkussa. Se tuottaa estrogeenia, joten sikamies ei käytännössä ole edes mies. Varmaan tiedätte tämän omakohtaisesti.

Vierailija
52/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää mitä huvittaa. Miksi aikuinen kysyisi keneltäkään tuollaisesta? Onko kasvatus jäänyt kesken?

Vierailija
53/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva syö jouluna pelkkää kinkkua tai riisipuuroa. Kinkun kaverina voisi laatikoiden sijaan olla vaikka tuo kasvisgratiini ja nut roast, niin kumpikin saisi sitä minkä kokee tärkeäksi. Kompromisseja joutuu parisuhteessa tekemään aina ja jokainen.

Me ollaan tehty monta vuotta jouluseurueen kesken niin, että jokainen saa joulukuun alussa listata 3 itselleen tärkeintä jouluaterian ruokalajia ja näitä luvataan pöydässä olevan. Itse taktikoin ja kun tiedän muiden sanovan omista herkuistani lanttulaatikon ja graavisiian, jätän ne sanomatta ja listaan kolme seuraavaksi tärkeintä (rosolli, savulohi ja porkkanalaatikko, josta meidän porukassa muut ei oikein tykkää).

Paljon ääniä saaneita tehdään paljon, vähän ääniä saaneita vähän (tai ostetaan esim. tuo porkkanalaatikko valmiina). Yhtenä vuonna listalla oli myös lohimakeja (yksi seurueen nuorimmista oli sinä syksynä oppinut tykkäämään sushista :-D ), ja niitä sitten nostettiin pöytään perinteisempien herkkujen lisäksi.

Kuin myös näin. Joka asiasta saadaan nykyään hirveä sota ja tappelu. Itse ainakin olen kiitollinen siitä, että yleensä saa vatsansa täyteen joka ikinen päivä.

Yksi murheenkryyni näköjään on kans tuo maksalaatikko. Joku haluaa ja toinen taas ei. Piste.

Onkohan jo bataattilaatikosta ollut oma riitaisa ketjunsa..

Vierailija
54/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihansyöjä ja puoliso kasvis syöjä. Kompromissina joulupöydässä hernekeitto savulihalla. Ei tarvii molemmille eri kattilaa.

Vierailija
55/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö yleensä ruokia.

Eli kaksi kiloa päivässä? Taidat olla Itä-Helsinkiläisestä peruskoulusta valmistunut.

Vierailija
56/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö yleensä ruokia.

Eli kaksi kiloa päivässä? Taidat olla Itä-Helsinkiläisestä peruskoulusta valmistunut.

Millä perusteella?

Vierailija
57/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö yleensä ruokia.

Sielläkö ei tarjota ruokaa tarpeeksi?

Vierailija
58/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kielsin meidän perheeltä tänä vuonna koko kinkun. Aina on uuni ja keittiö rasvassa ja sitä saa sitten puhdistaa joka paikasta. 

Käytä kinkkupussia ja peltiä. Näin uuni pysyy puhtaana.

Ja kun kinkkurasvan kanssa touhuat, maltti on valttia ja keittiö pysyy edelleen puhtaana.

Kinkku kuuluu joulupöytään ja tunnelmaan.

Miks toiselta tarttee kieltää perinne jouluruoka?

Vierailija
59/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne ja esitän vastakysymyksen: miksi naisilla on taipumus määritellä ja alentaa miestä hänen mieltymyksiensä perusteella jopa jouluna? Minä ehdotin että syötäisiin jouluna pizzaa, mutta sekään ei käynyt ja kinkku on ilmeisesti saatanasta. Miksi käyttäydytte rakkaitanne kohtaan noin ilkeästi?

Vierailija
60/71 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle on tärkeämpää keittiön hygieenisyys kuin hyvä ravinto? Sairasta!