Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi valitetaan, että opiskelijat ei ota influenssarokotteita, vaikka rokotteita on niin vaikea saada?

Vierailija
15.12.2021 |

Viime vuonnakin rokotteet loppui kesken ja silti valitettiin opiskelijoille, jos he eivät olleet onnistuneet rynnimään ekojen joukossa paikalle rokotetta saamaan.

Kannattaisiko ehkä tehdä influenssarokotteet helpommin saataviksi ja sitten vasta valittaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole missään valittanut opiskelijoiden influenssarokotteista.

He eivät yleensäkään ota sitä.  Paitsi riskiryhmiin kuuluvat.

Mistä ap tuollaisen hölmön aatoksen keksi.

Vetäisi hatusta tyhmyyttään.

Ja sen rokotteen saa kun ostaa sen itse.

Ja viime vuonna ne loppuivat kesken, kun koronaepidemian takia, kansa vaelsi suurin joukoin ottamaan influenssarokotteen.

Muina vuosina on jouduttu heittämään noita rokotteita roskiin, kun ei ole kelvannut suomalaisille edes ilmaisena.

Ja nuoret eivät todellakaan ole influenssan riskiryhmää.

Vierailija
2/7 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä niin influenssarokotusta on vaikea saada? :O Olen ottanut sen kohta jo 10 vuoden ajan sen jälkeen, kun sain kerta kaikkiaan maistaa ihan tehohoidon kautta minkälainen tauti on kyseessä. Olen aina nauranut kuumeflunssille, mutta sillä kertaa influenssa nauroi minulle - ja melkein tappoi minut.

Viime talvena osa opiskelijoista ei saanut suorittaa työharjoittelua, koska eivät olleet influenssarokotettuja. Monilla valmistuminen siirtyi.

Muutenkin on hyvä pitää mielessä, että nuorellekin influenssa voi olla kohtalokas tai ainakin se romuttaa terveyden ja mahdollisesti haaveet ammatista. Tehohoidosta on pitkä matka normaalielämään. Joka tapauksessa äärimmäisen ankara kokemus ja pitkä tauko opintoihin.

Jos alan opiskelija ei osaa hankkia rokotusta, lienee parempi vaihtaa alaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisempina vuosina rokotteen on saanut hyvin ja helposti opiskeluterveydenhuollosta. Kun homma siirtyi yths:lle, alkoi homma monimutkaistua. Heillä on oli viime vuonna vaan eioota tarjolla ja tänä vuonna tarvitsee jonkun ihmeen ajanvarausluvan, ennen kuin edes saa mitään varailtua.

Ai etta, ennen vaan mentiin jonoon yleisinä rokotuspäivinä tai pistäydyttiin ilman ajanvarausta terveydenhoitajalla ja niin sai rokotteen.

Vierailija
4/7 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä niin influenssarokotusta on vaikea saada? :O Olen ottanut sen kohta jo 10 vuoden ajan sen jälkeen, kun sain kerta kaikkiaan maistaa ihan tehohoidon kautta minkälainen tauti on kyseessä. Olen aina nauranut kuumeflunssille, mutta sillä kertaa influenssa nauroi minulle - ja melkein tappoi minut.

Viime talvena osa opiskelijoista ei saanut suorittaa työharjoittelua, koska eivät olleet influenssarokotettuja. Monilla valmistuminen siirtyi.

Muutenkin on hyvä pitää mielessä, että nuorellekin influenssa voi olla kohtalokas tai ainakin se romuttaa terveyden ja mahdollisesti haaveet ammatista. Tehohoidosta on pitkä matka normaalielämään. Joka tapauksessa äärimmäisen ankara kokemus ja pitkä tauko opintoihin.

Ouu, kerro toki, mistä sotealan opiskelija saa influenssarokotteen helposti, esimerkiksi tänään tai huomenna? Paikkakunta Helsinki. Tiedän, että yths, mutta siihen se sitten jääkin se tieto.

Vierailija
5/7 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne otakaan. Todellista syytä vaan ei kerrota :)

Vierailija
6/7 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutko nyt rokotteen saamisesta työelämässä? Työelämässähän se influenssarokottautuminen vasta helppoa onkin. Monilla osastoilla on käytäntö, että rokottaja tulee osastolle ja siellä saa kaikki henkilökunta käydä rokottautumassa. Opiskelijana sen sijaan saa ihan itse kipittää johonkin palvelupisteelle, missä rokotteita nyt sattuukaan olemaan.

Vierailija
7/7 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän ne otakaan. Todellista syytä vaan ei kerrota :)

Mikä on todellinen syy?