Poistatteko Facesta ihmiset, joiden huomaatte yhtäkkiä julkaisevan
vain julkisia päivityksiä, ts. olet tullut rajatuksi pois kavereista? Minä ainakin poistan sellaiset, juuri lähti Irja.
Kommentit (41)
Ap, mitäpä, jos tekisit jotain niin hurjan radikaalia ja vanhanaikaista, että ihan soittaisit sun kaverille ja kyselisit ne kuulumiset, jos ne haluat tietää?
Aivan älytöntä tuollainen loukkaantuminen jonkun naamakirjan vuoksi. Nopein tapa pilata kaverisuhteensa on alkaa möksöttämään ja kostamaan, koska joku ei ole toiminut kuten sinä haluat. Jos olette kavereita, te ette periaatteessa edes tarvitse mitään julkaisuja kuulumisten vaihtoon, koska näette muutenkin ja olette muutenkin yhteyksissä.
Kyllä poistaisin. Toki en silloin, jos päivitystahti pysyisi ennallaan, eli kaveri olisi vain päättänyt vaihtaa kaikki julkaisunsa julkisiksi. Mutta jos ennen aktiivisesti päivittävästä kaverista tulee enää puolen vuoden välein joku kansikuvan vaihtoilmoitus, eli on blokannut, poistaisin. Vielä parempi on pitää pelkkiä hyviä kavereita listalla niin ei tarvitse arvuutella tällaisia.
Miksi te olette Facessa, jos olte päättäneet tehdä tällaisen Täyskäännöksen, jossa ette jaa itsestänne enää mitään, pelkästään täysin mitättömiä juttuja vain? Eikö silloin kannattaisi panna koko luukku kiinni?
Musta facebookiin laitetaan harmittomia positiivisia kuulumisia, sitten livenä selvitellään paremmin, mitä jollekulle oikeasti kuuluu.
Mutta jos haluaa pitää fb:n sellaisena pienempänä piirinä niin sekin on tietysti sallittu asia. Mulle fb on kuitenkin kavereiden ja puolituttujen tuottamaa viihdettä, joskus hyödyllistäkin tietoa.
En kiinnitä huomiota moiseen. Itselläni on Facebookissa noin 200 kaveria, joista noin 20 ovat "läheiset kaverit" -listalla. Ylipäätään julkaisen faceen tosi vähän mitään, mutta esim. lapsen kuvat näkyvät vain noille läheisille.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 09:33"]
Miksi te olette Facessa, jos olte päättäneet tehdä tällaisen Täyskäännöksen, jossa ette jaa itsestänne enää mitään, pelkästään täysin mitättömiä juttuja vain? Eikö silloin kannattaisi panna koko luukku kiinni?
[/quote]
Minä olen Facebookissa monissa ryhmissä, esim. kirppisryhmissä ja keskusteluryhmissä. Lisäksi on ihan viihdyttävää seurata muiden päivityksiä. Facebook on paljon muutakin kuin oman elämän jakamista.
Musta on naurettavaa alkaa poistella kavereitaan facesta tommosen takia. Ja muutenkin oikeastaan, paitsi jos IRL on välit mennyt. Jotenkin kauhean tosissaan jotkut ottaa koko facebookin.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 09:45"]
Musta on naurettavaa alkaa poistella kavereitaan facesta tommosen takia. Ja muutenkin oikeastaan, paitsi jos IRL on välit mennyt. Jotenkin kauhean tosissaan jotkut ottaa koko facebookin.
[/quote]
Ihan vasta oli aika, jolloin sai itse valita, mitä elämästään kenellekin kertoo. Ei kukaan siitä loukkaantunut, vaikka ei tiennytkään ihan kaikkea toisen ihmisen elämästä.
En ole koskaan vuodesta 2007 asti jakanut Facessa mitään henkilökohtaista ja kaikki julkaisuni ovat julkisia. Olen yksityinen henkilö, en saa turhista "paljastuksista" kuon pahan mielen. Kerron kyllä asioista hyvinkin avoimesti, kun tapaan ihmisiä tai puhelimessa.
[/quote]
Mulla on Facessa vain ihmisiä, joita oikeasti pidän ystävinäni. Ei ole tarvetta erotella, kuka on parempi kaveri kuin muut. En myöskään vuodata sinne mitään oikeasti yksityistä asiaa, kuten sairauksiani, bilehörhöilyjä tai suhdesekoilujani. Sellainen on mielestäni lähinnä idioottimaista. Kerron asioita, joita voisin sanoa ääneen muutenkin melkein kenelle vaan. Ehkä sun mielestä se on tylsää, mun mielestä lähinnä fiksua. Iso osa ystävistäni asuu kaukana ja tämä on tapa kertoa ihan normaaleja kuulumisia. Lapsiani en myöskään Faceen laita, ihan siksi, että sen mitä kerran nettiin laittaa, ei sieltä täysin saa pois koskaan.
Eihän se sitä tarkoita, että on tullut rajatuksi pois kavereista, jos jollain on julkisia päivityksiä :D
Veikkaan, ettei nämä henkilöt edes tajua, että päivitykset näkyy julkisina. Face muuttaa asetuksia vähän väliä, ja aina niitä saa olla tarkastamassa.
Kyllä poistaisin. Toki en silloin, jos päivitystahti pysyisi ennallaan, eli kaveri olisi vain päättänyt vaihtaa kaikki julkaisunsa julkisiksi. Mutta jos ennen aktiivisesti päivittävästä kaverista tulee enää puolen vuoden välein joku kansikuvan vaihtoilmoitus, eli on blokannut, poistaisin. Vielä parempi on pitää pelkkiä hyviä kavereita listalla niin ei tarvitse arvuutella tällaisia.
[/quote]
Mä olen tällainen, aiemmin aktiivinen, enää en! Eli enää kuukauden välein vaihdan kansikuvan tai laitan uutislinkin yms. muuta tyhjänpäiväistä ja täysin julkisena. Aiemmin jaoin kaveriasetuksella KAIKILLE kavereilleni paljonkin yksityiselämästäni tietoa.
Tein täyskäännöksen, en jaa kenellekään mitään yksityiselämästäni. En ole blokannut ketään, mutta osa kavereistani on häipynyt. Nyt taidankin tajuta miksi. Luulevat, että jaan heidän selkänsä takana edelleen samaa tahtia juttua kuin ennenkin, mitä en oikeasti tee.
Pitäiskö mun ihan julkisesti kertoa facessa siis, että en jaa enää itsestäni yhtään mitään ja jokaikinen päivitys lähtee maapallokuvakkeella joka ikiselle.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 09:30"]
No sanotaan sitten vaikka hiekalaatikoksi, mutta en tarvitse sinne kavereita, jotka jakavat vain Elämässä Eksyneitä ja linkkejä Jounin kaupan arvontoihin :D Sosiaalisuus on silloin kadonnut. Poistan vastedeskin tällaiset mainopostin jakajat.
[/quote]
No huh huh. Facessa ei tarvitse jakaa itsestään yhtään mitään.
Eli pitäiskö näille hiekkalaatikkotyypeille kertoa, että hei, en enää jaa kenellekkään yhtään mitään yksityisasiaa itsestäni, eli älkää vetäkö hernettä nenukkiinne, että jakaisin asioitani selkänne takana.....pitäiskö tehdä tällainen julkinen statuspäivitys maapallonkuvalla....
Voi helvetti. Ja mä olin juuri kuvitellut, että voisin sittenkin liittyä faceen, mutta tämä ketju avasi taas silmäni. Mä en edelleenkään jaksa opetella näitä kirjoittamattomia sääntöjä, joita siellä tuntuu olevan enemmän kuin missään.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 10:54"]
Voi helvetti. Ja mä olin juuri kuvitellut, että voisin sittenkin liittyä faceen, mutta tämä ketju avasi taas silmäni. Mä en edelleenkään jaksa opetella näitä kirjoittamattomia sääntöjä, joita siellä tuntuu olevan enemmän kuin missään.
[/quote]
Mä olen tuo täyskäännöksen jo 3 v sitten tehnyt (en jaa itsestäni mitään ja kaikki mitä jaan on merkityksetöntä ja julkista KAIKILLE).
Ja tämän ketjun myötä äsken tajusin, että miksi multa on häippässy kokonaan osa kavereista. Luulivat, että jaan heidän selkänsä takana asioita, kuten ap:kin luulee! Vaikka asia ei niin ole. Vittu mikä paikka ja mitä ihmisiä. Eipä paljoo muuta voi sanoa.
Itse pidän hieman tyhminä ihmisiä jotka kertovat "koko elämänsä" Facessa tai muussa vastaavassa. Haluan itse pitää oman elämäni OMANA elämänäni, mitä kerron sen kerron mieluiten nikotusten tai jos se ei mahdollista niin puhelimitse. En halua että asiani jäävät tiedoiksi jonnekin "bittiavaruuteen". Toisaalta, kukin tyylillään. Kuitenkin se, että ihmiset samalla kertoo siellä myös mm lastensa asiat jne menee ihan yli. Muiden asoista pitäisi kyllä vaieta.
Heh..siis NOKItusten ei niko... sorryyyyyyyyy
No sanotaan sitten vaikka hiekalaatikoksi, mutta en tarvitse sinne kavereita, jotka jakavat vain Elämässä Eksyneitä ja linkkejä Jounin kaupan arvontoihin :D Sosiaalisuus on silloin kadonnut. Poistan vastedeskin tällaiset mainopostin jakajat.