Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kypärän käyttöpakko vähentää pyöräilyä

Vierailija
24.03.2015 |

Oletko sama mieltä?

Miksi vai miksi ei?

Kerro mielipide

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on kyse vapaudesta ja siitä paljonko yhteiskunnalle kuuluu holhota. Oma kroppa pitää olla vapaata altistaa niille riskeille mille haluaa ja yhteiskunnan holhouksen pitää olla nolla. Mitä se kytille kuuluu jos haluan ajaa autolla ilman vöitä tai tsykällä ilman pottaa? Ainoa joka siitä saisi holhota on mutsi tai vaimo, ei yhteiskunta.

Vierailija
42/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta sen kustantaa kun olet pyöräillyt itsesi vihannekseksi, joten kyllä se vaan kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:28"]

Itse kuulun tähän joukkoon, jonka hengen kypärä on pelastanut. Pää osui kolarissa auton tuulilasiin. Kiitos kypärän, että olen hengissä! .. Meillä todellakin koko perhe käyttää kypäriä pyöräillessä!

[/quote]

menikö kypärä rikki?

Vierailija
44/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:28"]

Itse kuulun tähän joukkoon, jonka hengen kypärä on pelastanut. Pää osui kolarissa auton tuulilasiin. Kiitos kypärän, että olen hengissä! .. Meillä todellakin koko perhe käyttää kypäriä pyöräillessä!

[/quote]

menikö kypärä rikki?
[/quote]

Muistaakseni ei. Olin lapsi silloin. Kolhu siihen tuli. Oli sellainen kova pyöreän mallinen kypärä. Poliisit selvittivät asiaa. Olikohan ollut niin, että tuulilasiin jäänyt kypärästä väriä, jonka perusteella näin päättelivät. Autolla oli vauhtia melkein 80km/h. Kovin tarkasti en asioita tapahtumasta muista.

Vierailija
45/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:43"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:05"]

Oletko sama mieltä?

Miksi vai miksi ei?

Kerro mielipide

[/quote]

En usko että vähentää,ainakaan täysjärkisten ihmisten pyöräilyä.

Siis, Miksi käyttää kypärää:Se voi pelastaa hengen pyöräonnettomuudessa.

Miksi olla käyttämättä kypärää:Se näyttää tyhmältä.

[/quote]

Miksi olla käyttämättä kypärää:

- Autot ohittavat kypärää käyttävän pyöräilijän lähempää kuina kypärättömän

- Pään koko kasvaa, joten osuma päähän on todennäköisempi onnettomuustilanteessa

- Kypärä luo valheellista turvallisuudentunnetta, jonka takia pyöräilijä ottaa enemmmän riskejä pyöräillessään

Vierailija
46/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta on tutkimuksiakin http://www.hs.fi/blogi/veloelo/a1305938068743

, ei tarvitse mutuaan levitellä.

Vierailija
47/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:28"] Itse kuulun tähän joukkoon, jonka hengen kypärä on pelastanut. Pää osui kolarissa auton tuulilasiin. Kiitos kypärän, että olen hengissä! .. Meillä todellakin koko perhe käyttää kypäriä pyöräillessä! [/quote]   menikö kypärä rikki? [/quote] Muistaakseni ei. Olin lapsi silloin. Kolhu siihen tuli. Oli sellainen kova pyöreän mallinen kypärä. Poliisit selvittivät asiaa. Olikohan ollut niin, että tuulilasiin jäänyt kypärästä väriä, jonka perusteella näin päättelivät. Autolla oli vauhtia melkein 80km/h. Kovin tarkasti en asioita tapahtumasta muista.

[/quote]

ok, onneksi sit oli kypärä.

millainen kypärä sulla on nyt käytössä? merkki malli?

Vierailija
48/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 11:43"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:05"]

Oletko sama mieltä?

Miksi vai miksi ei?

Kerro mielipide

[/quote]

En usko että vähentää,ainakaan täysjärkisten ihmisten pyöräilyä.

Siis, Miksi käyttää kypärää:Se voi pelastaa hengen pyöräonnettomuudessa.

Miksi olla käyttämättä kypärää:Se näyttää tyhmältä.

[/quote]

- Pään koko kasvaa, joten osuma päähän on todennäköisempi onnettomuustilanteessa

- Kypärä luo valheellista turvallisuudentunnetta, jonka takia pyöräilijä ottaa enemmmän riskejä pyöräillessään

[/quote]

Tähän sulla varmasti on monta hyvää linkkiä, jotka nämä väitteet todistavat? Erityisesti olisin kiinnostunut siitä, miten pään koon kasvaminen lisää todennäköisyyttä osua esimerkiksi asfalttiin kaatuessa? Entä onko tässä vertailussa otettu huomioon vakavien vaurioiden todennäköisyyden pienentyminen kun se kypärä on päässä?

Vierailija
49/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti kypärien hinta kaksinkertaisuu jos aletaan vaatimaan käyttöä. Pyöräily on jokamiehen oikeus eikä sitä voi kieltää vaikka ei oilisikaan kypärää ja minulla se liiittyy myös rahattomuuteen joten rahastus tai sakottaminen ei onnistu tosin se saattaa pelottaa ja tehdä pyöräilystä ahdistavaa jos täytyy pelätä sakkoja vaikka ei varaa aiheutakkaan.  ei se kallo siihen asfalttiin räsähdä jos ei kaadu eikä aja kovaa ja jos vastuu on kuitenkin muulla liikenteellä niin tapoja kuolla kyllä riittää.

Vierailija
50/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:53"]

Varmasti kypärien hinta kaksinkertaisuu jos aletaan vaatimaan käyttöä. Pyöräily on jokamiehen oikeus eikä sitä voi kieltää vaikka ei oilisikaan kypärää ja minulla se liiittyy myös rahattomuuteen joten rahastus tai sakottaminen ei onnistu tosin se saattaa pelottaa ja tehdä pyöräilystä ahdistavaa jos täytyy pelätä sakkoja vaikka ei varaa aiheutakkaan.  ei se kallo siihen asfalttiin räsähdä jos ei kaadu eikä aja kovaa ja jos vastuu on kuitenkin muulla liikenteellä niin tapoja kuolla kyllä riittää.

[/quote]

Jos rahattomuus on esteenä, eiköhän se ennemmin estä jo sen pyörän hankkimisen kuin kypärän. Kallo voi kaatuessa räsähtää vaikka ajaisit miten hiljaa etkä kaatumista voi mitenkään varmuudella estää.  Kuolintapoja taatusti riittää monta muutakin, mutta tähän yhteen nyt sattuu olemaan melko helppo tapa pienentää riskiä huomattavasti.

Vierailija
51/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä odotinkin pidätkö kävellessä tai nukkuessakin kypärää? Kuolema odottaa koko ajan et voi estää muita tulemasta ja kaatamasta sinua joten kypärä päähän vain!! Rahattomuus on esteenä turhakkeiden hankkimiseen pokupyörää tarvitse liikkumiseen. En tarvitse myöskään unikypärää, vaan hanki sinä sellainen..

Vierailija
52/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:28"] Itse kuulun tähän joukkoon, jonka hengen kypärä on pelastanut. Pää osui kolarissa auton tuulilasiin. Kiitos kypärän, että olen hengissä! .. Meillä todellakin koko perhe käyttää kypäriä pyöräillessä! [/quote]   menikö kypärä rikki? [/quote] Muistaakseni ei. Olin lapsi silloin. Kolhu siihen tuli. Oli sellainen kova pyöreän mallinen kypärä. Poliisit selvittivät asiaa. Olikohan ollut niin, että tuulilasiin jäänyt kypärästä väriä, jonka perusteella näin päättelivät. Autolla oli vauhtia melkein 80km/h. Kovin tarkasti en asioita tapahtumasta muista.

[/quote]

ok, onneksi sit oli kypärä.

millainen kypärä sulla on nyt käytössä? merkki malli?
[/quote]

Malli on aika tuollainen perus pyöräilykypärän suippomalli. Istuu hyvin päähän. Merkkiä en nyt muista. Jostain urheiluliikkeestä se on aikoinaan ostettu.
.
.
Kyl kun lukee näitä "miksi en käytä kypärää" -perusteluja niin tulee vaan mieleen, että kyllä on typeriä ihmisiä olemassa! No eipä oo miun ongelma. Omatpahan ovat päänsä ja henkensä!

Vierailija
53/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:00"]

Tätä odotinkin pidätkö kävellessä tai nukkuessakin kypärää? Kuolema odottaa koko ajan et voi estää muita tulemasta ja kaatamasta sinua joten kypärä päähän vain!! Rahattomuus on esteenä turhakkeiden hankkimiseen pokupyörää tarvitse liikkumiseen. En tarvitse myöskään unikypärää, vaan hanki sinä sellainen..

[/quote]

Pidät siis riskiä kaatumiselle nukkuessa ja pyöräillessä yhtä korkeana? Jos tosiaan näin on, todellakin suosittelen joko kypärän tai turvavyön hankkimista. Tai ihan muunlaista hoitoa.

Vierailija
54/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henki on vaarassa koko ajan muista se kannattaa suojautua paremmin kuin hyvin. Kypärä päässä on viisas olo! Muut ovat tyhmiä eivätkä ymmärrä

Vierailija
55/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljon vaadittu! Pyöräilykypärä päähän! Se voi hiostaa se voi puristaa kaulasta. Mutta se pelastaa sinun hengen!

Sitten vaikka valoisuus lisääntyy niin ne heijastinliivit päälle!

Vierailija
56/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agressiivista porukkaa nuo kypärä hysteerikot. KAnanmuna rashtaa jo ihan kohta

Vierailija
57/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:32"]

[/quote]

Tähän sulla varmasti on monta hyvää linkkiä, jotka nämä väitteet todistavat? Erityisesti olisin kiinnostunut siitä, miten pään koon kasvaminen lisää todennäköisyyttä osua esimerkiksi asfalttiin kaatuessa? Entä onko tässä vertailussa otettu huomioon vakavien vaurioiden todennäköisyyden pienentyminen kun se kypärä on päässä?

[/quote]

Olen itse kypäränkäytön kannalla ja käytän itsekkin, mutta...

http://www.scientificamerican.com/article/strange-but-true-helmets-attract-cars-to-cyclists/

Vierailija
58/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille on pyöräily hengenvaarallista toisille ei. Nukkuminenkin on monille se viimeinen matka jolta ei herää kamalaa kauheaa kauhistuttavaa eikä auta edes kypärä tuo viisauden symbooli jota ilman on yksinketaisesti tyhmä. linkkejä laittamatta koska niita on jo tämäkin keskustelu täynnä. siis esimerkkejä kypärällisen ylivertaisuudesta ja viisaudesta ja siitä kuinkä typerä on ihminen joka ei käytä kypärää koska hänen päänsä rasahtaa kuin kananmuna se on totta kuin taivaan isä.

Vierailija
59/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 15:07"]

Agressiivista porukkaa nuo kypärä hysteerikot. KAnanmuna rashtaa jo ihan kohta

[/quote]

Kypärästä huolimatta olen kerran herännyt sairaalasta pyörällä kaaduttuani. Ilman kypärää varmasti en olisi herännyt lainkaan. Siksi yritän ehkä jopa fanaattisesti saada muut ihmiset ymmärtämään toisten kokemuksesta asian tärkeys, jotta heidän ei tarvitsisi itse sitä kokea.

Vierailija
60/100 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis vaaraksi itsellesi ja muille ja siksi oletat että muutkaan eivät osaa väistää sinua kun sinä et osaa? Kannattaisiko miettiä jota vastuullisempaa kuljetusmuotoa julkinen liikenne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme