Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten keskustelutaidot Tinderissä ja muualla

Ihmettelyä
15.12.2021 |

Toivoisin naisilta omia näkökantoja ja näkemyksiä naisten passiivisuudesta deittisivuilla.

Olen jo kauan ihmetellyt seuraavaa yhtälöä: nainen ja mies mätsäävät deittisivulla, mutta nainen ei ole kiinnostunut tutustumisesta.
Tämä ilmiö toistuu myös silloin kun nainen itse tekee aloitteen ja avaa keskustelun, yleensä Moi, mitä kuuluu-viestillä. Tähän vaikka kuinka monipuolisesti ja värikkäästi vastaisi kertomalla mitä kuuluu, mitä on touhunnut ja mitä on juuri sillä hetkellä meneillään ja kysyy mitä hänelle kuuluu, niin yleensä keskustelu tyssää vastaukseen, joka on luokkaa "Okei, kuulostaa kivalta, mulle kuuluu ihan hyvää just tulin kaupasta". Mitä tapahtuu tuossa vaiheessa? Vaikuttiko mies nyt todella tylsältä, kun kertoi mitä on puuhannut ja kuinka vaikka suunnittelee parhaillaan kotimaanreissua, ja naisen mielenkiinto lopahti täysin, vai lyökö hänellä tyhjää? Eli onko ongelma yleensä keskustelutaitojen puute, vai todella karvan varassa oleva kiinnostus? Tuossa täytyy taas aloittaa keskustelu alusta, koska sitä ei voi luontevasti ei puuduttavasti jatkaa. Tätä jaksaa tehdä tasan kerran ja jos keskustelu jatkuu samaan malliin kannattaa jo siirtyä seuraavaan.

Yksi mahdollisuus, joka tulee mieleen on se, että nainen haluaa, että mies tekee häneen vaikutuksen ja on sitkeä jahdatessaan häntä ja lopulta "ansaitsee" hänen huomionsa. Tässä on yksi probleema, mitä jos mies kiinnostuakseen hänestä haluaakin selville hänen persoonastaan, eikä pelkästään ulkonäöstä, jota hänen profiili tuo vain ilmi hänen kuviensa ollessa vain selfieitä ja profiilitekstin ollessa luokkaa "Pidän matkailusta, viinistä ja lapsistani"? Vaikea innostua naisesta pelkän ulkonäön takia, varsinkin kun persoonasta ei ota selvää onko hän oikeasti puuduttavan tylsä, vai onko tämä jotain vaikeasti tavoiteltavuutta ja sen alta saattaa paljastua varsinainen persoona, joka sitten on jonkinlainen. Vaikea jahdatakaan sinnikkäästi, kun nainen ei kiinnosta persoonallisuutensa vuoksi. Näitä tapauksia on ollut niin usein, etten usko, että he oikeasti ovat niin tylsiä kuin antavat ymmärtää.

Ideoita?

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kirjoita mitään litanioita naisille omiin juttuihisi liittyen. Joku jo yllä käsittelikin tätä. Lisäksi pelkkä "mitäs sulle?" on aika huono kysymys heti omien jaarittelujen jälkeen. Kysy jotain spesifimpää. Jos naisen profiilissa on jotain, mihin tarttua, muodosta kysymys siitä. Ihan sama, vaikka nainen olisi itse kysynyt ekana tylsästi "mitä kuuluu?". Kysy silti jotain tarkempaa tai erilaista.

Onko oikeesti parempi, että vastaa vaan tylsästi että tein ruokaa? Luulis siihen olevan paljon vaikeempi ja tylsempi yrittää vastata. Yleensä naisten profiileissa ei ole mitään mihin tarttua ja joutuu väsään jotain umpityperiä ja väkinäisiä "Hienot kaulakoru sulla, mistä löysit?" Ja vastaus on ennustettava "Kiitti. Korukaupasta"

Vierailija
62/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kirjoita mitään litanioita naisille omiin juttuihisi liittyen. Joku jo yllä käsittelikin tätä. Lisäksi pelkkä "mitäs sulle?" on aika huono kysymys heti omien jaarittelujen jälkeen. Kysy jotain spesifimpää. Jos naisen profiilissa on jotain, mihin tarttua, muodosta kysymys siitä. Ihan sama, vaikka nainen olisi itse kysynyt ekana tylsästi "mitä kuuluu?". Kysy silti jotain tarkempaa tai erilaista.

Onko oikeesti parempi, että vastaa vaan tylsästi että tein ruokaa? Luulis siihen olevan paljon vaikeempi ja tylsempi yrittää vastata. Yleensä naisten profiileissa ei ole mitään mihin tarttua ja joutuu väsään jotain umpityperiä ja väkinäisiä "Hienot kaulakoru sulla, mistä löysit?" Ja vastaus on ennustettava "Kiitti. Korukaupasta"

Miksi olet saanut osuman naisen kanssa, jos hänen profiilissaan ei ole mitään sinua kiinnostavaa?

Jos nainen osoittautuu mielestäsi tylsäksi vasta viestinvaihdon myötä, tee niin kuin kaikki muutkin joutuvat tekemään: valitse kohteliaan hyvästelyn ja ghostaamisen väliltä ja toteuta valintasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole Tinderissä, mutta mitä muuta pitäisi ekassa viestissä vastata tyystin tuntemattomalle miehelle? En itse ainakaan kokisi luontevaksi alkaa jotain syvimpiä tuntoja tuntemattomalle ihmiselle avaamaan eikä mun elämääni paljon tuota kummempaa välttämättä just silloin kuulu, jos kuitenkin tarkoitus olisi jutella ihan niitä näitä, small talkia, ja katsoa lähteekö juttu luistamaan. Mistä haluaisit, että nainen sinulle viestissä sitten puhuisi?

Tässä tietysti se toinen puoli eli samaanaikaan jotkut naiset lehdissä valittavat kun miehet puhuvat niin pintapuolisia. Tuntemattomalle pitäisi kai avautua ja luodata kummankin elämää syvällisemmin. 

Itse olen juuri niitänäitä jutteleva mies, joka katsoo lähteekö juttu luistamaan ja herääkö kiinnostus tavata toinen. Ellei juttu luista, niin kiitän viesteistä ja toivotan kaikkea hyvää jatkossa.

Mitä ilmeisimmin jotkut ihmiset, sukupuoleen katsomatta, toivovat ja odottavat jollain tavalla syvällisempiä keskusteluja heti ensipuheenvuorosta. Itselleni se ei tunnu luontevalta. Olisi kiva jos ap kertoisi, millaisia vastauksia hän naisilta toivoisi tilanteessa, jossa on korkeintaan se eka moi vasta vaihdettu.

Sellaisia vastauksia, joissa nainen osoittaa edes yrittävänsä keskustella kuin tasavertainen keskustelukumppani ja koittaa kysyä toiseltakin jotain, varsinkin kun profiilissani on todella paljon mistä saisi keskustelua aikaiseksi. Itsekin tekisin niin, jos toisen profiilissa olisi edes jotain muutakin kuin ne selfiet. Niistä ei voi sanoa kuin että olet kaunis ja se on kokemuksen perusteella huonoin viesti minkä voi lähettää ja tyrehdyttää kaiken mahdollisuuden keskusteluun välittömästi.

Vierailija
64/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole Tinderissä, mutta mitä muuta pitäisi ekassa viestissä vastata tyystin tuntemattomalle miehelle? En itse ainakaan kokisi luontevaksi alkaa jotain syvimpiä tuntoja tuntemattomalle ihmiselle avaamaan eikä mun elämääni paljon tuota kummempaa välttämättä just silloin kuulu, jos kuitenkin tarkoitus olisi jutella ihan niitä näitä, small talkia, ja katsoa lähteekö juttu luistamaan. Mistä haluaisit, että nainen sinulle viestissä sitten puhuisi?

Tässä tietysti se toinen puoli eli samaanaikaan jotkut naiset lehdissä valittavat kun miehet puhuvat niin pintapuolisia. Tuntemattomalle pitäisi kai avautua ja luodata kummankin elämää syvällisemmin. 

Itse olen juuri niitänäitä jutteleva mies, joka katsoo lähteekö juttu luistamaan ja herääkö kiinnostus tavata toinen. Ellei juttu luista, niin kiitän viesteistä ja toivotan kaikkea hyvää jatkossa.

Mitä ilmeisimmin jotkut ihmiset, sukupuoleen katsomatta, toivovat ja odottavat jollain tavalla syvällisempiä keskusteluja heti ensipuheenvuorosta. Itselleni se ei tunnu luontevalta. Olisi kiva jos ap kertoisi, millaisia vastauksia hän naisilta toivoisi tilanteessa, jossa on korkeintaan se eka moi vasta vaihdettu.

Sellaisia vastauksia, joissa nainen osoittaa edes yrittävänsä keskustella kuin tasavertainen keskustelukumppani ja koittaa kysyä toiseltakin jotain, varsinkin kun profiilissani on todella paljon mistä saisi keskustelua aikaiseksi. Itsekin tekisin niin, jos toisen profiilissa olisi edes jotain muutakin kuin ne selfiet. Niistä ei voi sanoa kuin että olet kaunis ja se on kokemuksen perusteella huonoin viesti minkä voi lähettää ja tyrehdyttää kaiken mahdollisuuden keskusteluun välittömästi.

Toistan aiempia, mutta miksi ihmeessä olet matchannut ihmisen kanssa, jonka profiilissa ei ole viitteitä mistään sinua kiinnostavasta?

Vierailija
65/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistan aiempia, mutta miksi ihmeessä olet matchannut ihmisen kanssa, jonka profiilissa ei ole viitteitä mistään sinua kiinnostavasta?

Avain lienee tuossa toteamuksessa, että nainen oli kaunis. Ihmiset käyttävät Tinderiä eri tavoin. Itse katson kuvat, että herääkö niistä kiinnostus lukea tekstiä. Tekstin luettuani mietin herääkö tekstistä jokin syy laittaa tykkäystä.  Minulla muutama selvä turn off mutta niiden ulkopuolelta haen jotain yhteisiä kiinnostuksia, minkä kautta keskustelu voisi lähteä liikkeelle. 

Vierailija
66/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet saanut osuman naisen kanssa, jos hänen profiilissaan ei ole mitään sinua kiinnostavaa?

Jos nainen osoittautuu mielestäsi tylsäksi vasta viestinvaihdon myötä, tee niin kuin kaikki muutkin joutuvat tekemään: valitse kohteliaan hyvästelyn ja ghostaamisen väliltä ja toteuta valintasi.

Koska sellaisia on 95% profiileista ja miesten match % on äärimmäisen alhainen, niin on tyhmää olla matchaamatta tyhjiä profiileita ja kokeilla löytyykö sieltä mitään.

Vierailija
67/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sellaisia on 95% profiileista ja miesten match % on äärimmäisen alhainen, niin on tyhmää olla matchaamatta tyhjiä profiileita ja kokeilla löytyykö sieltä mitään.

Ja vielä, jos ehdoin tahdoin matchaat tyhjiä profiileja, mitä järkeä on valittaa, kun sieltä ei tyhjyyden takaa paljastukaan juuri sinua kiinnostavaa kätkettyä jalokiveä?

Kukaan ei valittamalla muutu ihmisenä sinua kiinnostavaksi, etkä itseäsikään voi pakottaa.

Vierailija
68/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten nyt ihmisille puhutaan? Vaikka olisi tuntematon, niin kai nyt sentään sen verran osaat keskustella, että keskustelu voi jatkua luontevasti, eikä jokainen lause ole umpikuja? Jos vaikka uusien työkavereiden kanssa puhut noin, niin eipä sulle niistä kavereita tule koska sillon et ole luonteva keskustelija

Jännä että ei ole live-elämässä milloinkaan ollut ongelmia tulla juttuun hyvinkin erilaisten ihmisten kanssa, vaikka en ihan ensimmäisenä kommenttinani täysin uppo-oudon ihmisen kanssa koko omaa elämääni matkasuunnitelmista alkaen avaakaan. Ehkä niistä voi jutella sitten, kun ollaan jo muutaman puheenvuoron verran ajatuksia vaihdettu.

En kyllä edelleenkään tiedä, mitä vastaisin miehelle, joka on juuri avautunut minulle laajasti omasta elämästään kysymättä minulta mitään. Siis jos ei tuo ihan hyvää kuuluu, tulin just kaupasta -tyylinen vastaus kelpaa ja riitä näin ensikommentiksi. Haluaisitko kuulla ehkä ostoslistani? Vai haluaisitko että kysyisin sinulta jotain, jotta voit puhua lisää itsestäsi?

Vierailija
69/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten nyt ihmisille puhutaan? Vaikka olisi tuntematon, niin kai nyt sentään sen verran osaat keskustella, että keskustelu voi jatkua luontevasti, eikä jokainen lause ole umpikuja? Jos vaikka uusien työkavereiden kanssa puhut noin, niin eipä sulle niistä kavereita tule koska sillon et ole luonteva keskustelija

Jännä että ei ole live-elämässä milloinkaan ollut ongelmia tulla juttuun hyvinkin erilaisten ihmisten kanssa, vaikka en ihan ensimmäisenä kommenttinani täysin uppo-oudon ihmisen kanssa koko omaa elämääni matkasuunnitelmista alkaen avaakaan. Ehkä niistä voi jutella sitten, kun ollaan jo muutaman puheenvuoron verran ajatuksia vaihdettu.

En kyllä edelleenkään tiedä, mitä vastaisin miehelle, joka on juuri avautunut minulle laajasti omasta elämästään kysymättä minulta mitään. Siis jos ei tuo ihan hyvää kuuluu, tulin just kaupasta -tyylinen vastaus kelpaa ja riitä näin ensikommentiksi. Haluaisitko kuulla ehkä ostoslistani? Vai haluaisitko että kysyisin sinulta jotain, jotta voit puhua lisää itsestäsi?

Kyllä keskustelutaitoinen ihminen osaa pitää keskustelun luonnollisena keksimällä vastauksia, jotka johtavatkin johonkin. Sitä pystyy keksimään monipuolisempiakin vastauksia. Kyky small talkiin olisi hyvä deittailijoille.

Vierailija
70/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimmat tapaukset Tinderissä olivat todella aggressiivisia naisia, jotka alkoivat vittuilemaan melkein heti keskustelun alussa. Varmaan sanoin sitten jotain todella pahasti väärin... 

Joo, aivan kauhunaisia joskus tulee vastaan.

Ja harva nainen osaa keskustella asiallisesti, ikävä kyllä.

Yleistieto heikkoa, sivitystaso alhainen ja sanavarasto heikko.

Sittenhän sulla ei ole mitään hätää naismarkkinoilla.  Siellä on nimittäin todellinen puhe miehistä, jotka eivät ole kiinnostuneita formuloista, lätkästä, metsästyksestä tai Popedasta vaan kirjallisuudesta, taidenäyttelyistä, matkailusta, teatterista jne.  Varsinkin vanhempia yksinäisiä kulttuurinnälkäisiä naisia on pilvin pimein.  Suurin osa heistä on toki jo sopeutunut yksinelämiseen eivätkä kaipaa hoidokkia.

Ehkä sivistyneitä on sitten vanhoissa naisissa, mutta pariutumisikäisissä ovat äärimmäisen harvinaisia. Ja kun itse on sivistyneen ohella vielä komea ja hauskakin, niin ei viitsisi tyytyä muiltakaan osiin ihan uupelotapauksiin. Ehkä laadukkaimmille miehille ei ole olemassakaan riittävän tasokkaita naisia? Ja siksi pariutumismarkkinat sekaisin pukkien möyhiessä kaalimaata naatit vain sinkoillen.

Päästäänkö jo pian siihen klassikkoon, että vauvapalsta on täynnä kasin miehiä tai parempia (”komea ja hauska” :D), mutta kasin naisen löytäminen Suomesta on harvinainen tapaus, ja kymppejä ei löydy lainkaan? Antaa tulla rohkeasti vain :)

Palstan henkinen yleistaso (molemmilla sukupuolilla) on lähempänä koulupudokkaita kuin sivistyneistöä. Eli karkeasti kouluarvosanoin semmoisia kutosia. Tuskin tänne erityisesti kasautuu hyvännäköisiäkään ihmisiä. Ja mukavuus ja hauskuus ammottaa tyhjyyttään. Eli ei täällä mikään laatuaines asustele, joskin aina sekaan mahtuu poikkeuksia. Kuten vaikkapa meikäläinen!

Ulkoisesti naisista löytyy kyllä hyviä naisia, mutta kaipailemiani henkisesti kehittyneempiä on äärimmäisen niukasti. Eikä seksi kuumien misukoiden loputtomasti kanna, vaan kehittyneemmät yksilöt varmaan laajemminkin kaipaavat henkistä yhteyttä. Miehissä esimerkiksi äly jakaantuu epätasaisemmin kuin naisissa, minkä seurauksena kehuttavan älykkäitä naisia ei juuri ole. Joku Marja Veitola on naisten palvoma ajattelija ja vaikuttaja, vaikka herrasklubilla heitellään tikkaa hänestä printattuun pläsiin ja röhötellään viskipäissään maailman loputtomalle typeryydelle. Illan lopuksi vähän ennen sammahtamista käydään muistikilpailua historian kaikista Nobel-voittajista.

Miksi juuri sinä olisit se upea poikkeus? Palsta kerää kaikenlaisia käyttäjiä, minkä joskus huomaa, kun tulee jonkin tieteenalan spesifeistä kysymyksistä puhe.

Minä en ole mikään ruusu, mutta lukuaineiden keskiarvo oli 10, eliittilukio on käytynä ja akateeminen loppututkinto sekä oma yritys löytyy. Seuraakin on aina riittänyt.

Maria Veitolan etunimessä on i, ei j, eikä kukaan tuntemani kutsuisi häntä ajattelijaksi. Toimittaja hän on.

Ylimielisyys on eri asia kuin terve itsetunto, ja se ero huomataan myös deittimarkkinoilla.

N

Mitä jos kyselisit jumalilta, koska en ole itse asiaan täysin puolueeton. Mutta kyllä täällä joitain yksittäisiä hyvin tietäväisiäkin viestejä välillä on. Puhuin kuitenkin yleistasosta, minkä kympintyttökin voinee allekirjoittaa? Nuo saavutuksesi ovat arvostettavia, mutta merkitys isossa kuvassa on jotain tuulen ulinaa vatukossa. Hyvä ettei sinun tarvitse kuitenkaan yksin kärvistellä kylmässä maailmassa, se ei ole oikein oikein kenellekään.

Suomalainen terve itsetunto on melkoista vaatimattomuutta, missä on toki omat hyvätkin puolensa. Naisonnen suhteen rehvakkaampi meno on kuitenkin paljon kannattavampaa. Itse opin tuon vauhdikkaan koksuvaiheen aikana, kun huomaamattomasta maan mönkijäisestä kuoriutuikin räikeä ja viekoitteleva perhonen. Ja onhan kaikelle myös faktuaalista selkänojaakin, joten ei tarvitse kenellekään edes kaupitellä käärmeöljyjä.

Veitola on tosiaankin Maria. Ja kyllähän hänestä yritetään jotain naiskollektiivin yleistaitajaa nostattaa, mutta eihän se mene läpi kuin heikkomielisille. Onneksesi sinä olet eri puuta!

Vierailija
71/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan piti uskaltaa mennä baarissa juttelemaan kasvokkain. Ehkä silloin hallittiin sosiaaliset taidot paremmin. Ihan vastaavilla keskustelunaloituksilla piti silloinkin edetä, jotain muuta kun "ihan kivaa". Niin minäkin löysin mieheni yli 20 vuotta sitten.

Vierailija
72/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkäisin "tein just ruokaa" vastauksesta paljon enemmän kuin siitä, että mies kertoo heti mitä teki eilen, mitä nyt on meneillään ja vielä päälle mitä kaikkea suunnittelee tulevaisuudessa tekevänsä. "Tein just ruokaa" kommenttiin on helppo kommentoida takaisin kysymällä vaikka että mitä ruokaa toinen laittoi, tykkääkö hän kokkaamisesta jne. Tuostahan pääsisi hyvin nopsasti kevyeen kivaan jutusteluun, kun ruuasta on helppo siirtyä vaikka lempiruokien kautta muihin aiheisiin.

Mutta jos mies on kertonut just suunnilleen kaiken oleellisen itsestään ja tulevaisuudensuunnitelmistaan, ja kysynyt minulta pelkästään kuulumisia, niin todennäköisesti menisin vähän lukkoon. Tuntisin itseni ensinnäkin vaivautuneeksi siitä, että en itse halua avautua noin laajasti ajatuksistani ja suunnitelmistani ihmiselle, jonka kanssa en ole käytännössä edes puhunutkaan vielä mitään. Toisaalta mitä mä keksisin kysyttävääkään, jos toinen jo eka viestissä kertoi kaiken mistä olisin jotain voinut ehkä kysyä? Ja kuulumisiin vastaisin niin hyvin, kuin tyystin tuntemattomalle ihmiselle haluan ensimmäisessä viestissä kertoa, eli että tulin just kaupasta. Tai että laitoin just ruokaa.

T: se nainen, joka ihmetteli, että mitä pitäisi ensiviestissä toiselle vastata.

Vierailija
73/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimmat tapaukset Tinderissä olivat todella aggressiivisia naisia, jotka alkoivat vittuilemaan melkein heti keskustelun alussa. Varmaan sanoin sitten jotain todella pahasti väärin... 

Joo, aivan kauhunaisia joskus tulee vastaan.

Ja harva nainen osaa keskustella asiallisesti, ikävä kyllä.

Yleistieto heikkoa, sivitystaso alhainen ja sanavarasto heikko.

Sittenhän sulla ei ole mitään hätää naismarkkinoilla.  Siellä on nimittäin todellinen puhe miehistä, jotka eivät ole kiinnostuneita formuloista, lätkästä, metsästyksestä tai Popedasta vaan kirjallisuudesta, taidenäyttelyistä, matkailusta, teatterista jne.  Varsinkin vanhempia yksinäisiä kulttuurinnälkäisiä naisia on pilvin pimein.  Suurin osa heistä on toki jo sopeutunut yksinelämiseen eivätkä kaipaa hoidokkia.

Ehkä sivistyneitä on sitten vanhoissa naisissa, mutta pariutumisikäisissä ovat äärimmäisen harvinaisia. Ja kun itse on sivistyneen ohella vielä komea ja hauskakin, niin ei viitsisi tyytyä muiltakaan osiin ihan uupelotapauksiin. Ehkä laadukkaimmille miehille ei ole olemassakaan riittävän tasokkaita naisia? Ja siksi pariutumismarkkinat sekaisin pukkien möyhiessä kaalimaata naatit vain sinkoillen.

Päästäänkö jo pian siihen klassikkoon, että vauvapalsta on täynnä kasin miehiä tai parempia (”komea ja hauska” :D), mutta kasin naisen löytäminen Suomesta on harvinainen tapaus, ja kymppejä ei löydy lainkaan? Antaa tulla rohkeasti vain :)

Palstan henkinen yleistaso (molemmilla sukupuolilla) on lähempänä koulupudokkaita kuin sivistyneistöä. Eli karkeasti kouluarvosanoin semmoisia kutosia. Tuskin tänne erityisesti kasautuu hyvännäköisiäkään ihmisiä. Ja mukavuus ja hauskuus ammottaa tyhjyyttään. Eli ei täällä mikään laatuaines asustele, joskin aina sekaan mahtuu poikkeuksia. Kuten vaikkapa meikäläinen!

Ulkoisesti naisista löytyy kyllä hyviä naisia, mutta kaipailemiani henkisesti kehittyneempiä on äärimmäisen niukasti. Eikä seksi kuumien misukoiden loputtomasti kanna, vaan kehittyneemmät yksilöt varmaan laajemminkin kaipaavat henkistä yhteyttä. Miehissä esimerkiksi äly jakaantuu epätasaisemmin kuin naisissa, minkä seurauksena kehuttavan älykkäitä naisia ei juuri ole. Joku Marja Veitola on naisten palvoma ajattelija ja vaikuttaja, vaikka herrasklubilla heitellään tikkaa hänestä printattuun pläsiin ja röhötellään viskipäissään maailman loputtomalle typeryydelle. Illan lopuksi vähän ennen sammahtamista käydään muistikilpailua historian kaikista Nobel-voittajista.

Miksi juuri sinä olisit se upea poikkeus? Palsta kerää kaikenlaisia käyttäjiä, minkä joskus huomaa, kun tulee jonkin tieteenalan spesifeistä kysymyksistä puhe.

Minä en ole mikään ruusu, mutta lukuaineiden keskiarvo oli 10, eliittilukio on käytynä ja akateeminen loppututkinto sekä oma yritys löytyy. Seuraakin on aina riittänyt.

Maria Veitolan etunimessä on i, ei j, eikä kukaan tuntemani kutsuisi häntä ajattelijaksi. Toimittaja hän on.

Ylimielisyys on eri asia kuin terve itsetunto, ja se ero huomataan myös deittimarkkinoilla.

N

Mitä jos kyselisit jumalilta, koska en ole itse asiaan täysin puolueeton. Mutta kyllä täällä joitain yksittäisiä hyvin tietäväisiäkin viestejä välillä on. Puhuin kuitenkin yleistasosta, minkä kympintyttökin voinee allekirjoittaa? Nuo saavutuksesi ovat arvostettavia, mutta merkitys isossa kuvassa on jotain tuulen ulinaa vatukossa. Hyvä ettei sinun tarvitse kuitenkaan yksin kärvistellä kylmässä maailmassa, se ei ole oikein oikein kenellekään.

Suomalainen terve itsetunto on melkoista vaatimattomuutta, missä on toki omat hyvätkin puolensa. Naisonnen suhteen rehvakkaampi meno on kuitenkin paljon kannattavampaa. Itse opin tuon vauhdikkaan koksuvaiheen aikana, kun huomaamattomasta maan mönkijäisestä kuoriutuikin räikeä ja viekoitteleva perhonen. Ja onhan kaikelle myös faktuaalista selkänojaakin, joten ei tarvitse kenellekään edes kaupitellä käärmeöljyjä.

Veitola on tosiaankin Maria. Ja kyllähän hänestä yritetään jotain naiskollektiivin yleistaitajaa nostattaa, mutta eihän se mene läpi kuin heikkomielisille. Onneksesi sinä olet eri puuta!

Saavutukseni ei ole se, että on yritys, vaan mitä se yritys tekee. Ja siihen sinäkin olet saattanut törmätä :)

Ei ole mitään ”naiskollektiivia”, ei Veitola-faneissa eikä tällä palstalla.

Tuolla kirjoitustavalla, rehvastelun ( ja näköjään myös toisen vähättelyn) nimeen vannomalla ja vielä kokkelihistorialla olisit jo kadonnut nimettömään Tinder-avaruuteen kohdallani.

Toivotan kuitenkin deittionnea ja aitoja kohtaamisia!

Vierailija
74/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen kyllä huomannut myös itse. Nainen kyllä ilmoittaa olevansa hyvinkin kiinnostunut, mutta vaikka kuinka yrittäisin saada keskusteluja aikaan aiheesta kuin aiheesta niin vastaukset ovat muutaman sanan vastauksia ja kun lopetan itse niin ei kuulu enää mitään...

Vierailija
75/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sitä mieltä että monologi omasta elämästä ja menoista ei ole kaikista järkevin vastaus. Yleensä sellainen "mitä kuuluu" on ympäripyöreä aloitus josta pitäisi lähteä rakentamaan yhteistä keskustelua eikä pitää esitelmää. Ulkomaillakin "How are you/How do you do?" on vain lähinnä moikka, mutta kuitenkin hyvä pohja alkaa keskustelemaan jos haluaa.

Vierailija
76/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä keskustelutaitoinen ihminen osaa pitää keskustelun luonnollisena keksimällä vastauksia, jotka johtavatkin johonkin. Sitä pystyy keksimään monipuolisempiakin vastauksia. Kyky small talkiin olisi hyvä deittailijoille.

Hyvä keskustelija osannee myös kysyä spesifimmän kysymyksen, kuin "mitäs sulle kuuluu", jos haluaa spesifimmän vastauksen. Varsinkin jos on ehtinyt omasta elämästään jo avautumaan yhdessä viestissä niin laajasti, ettei toiselle jää juuri lisää kysyttävää niin, että pysytään vielä small talkin rajoissa.

Toisaalta, kuten sanoin, minulla ei ole ollut koskaan ongelmia luoda keskusteluyhteyttä muihin ihmisiin. Miestenkin kanssa on yleensä lähtenyt ihan hyvin juttu luistamaan, vaikka en aloitakaan keskustelua pitämällä monologia itsestäni. Ehkä live-elämässä on luontevampaa sitten aloittaa lyhyemmillä kysymyksillä ja vastauksilla kuin Tinderissä. En tiedä kun en tosiaan Tinderiä harrasta.

Vierailija
77/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauskaa että ap aloittaa tekstinsä vaatimalla selityksiä naisten "passiivisuudesta" ja kertoo sen ilmenevän "kun nainen tekee aloitteen ja avaa keskustelun". Näin niitä stereotypioita ylläpidetään. Oikeasti nainen oli tuossa aktiivinen ja aloitteellinen, silti ap luulee että sukupuolensa vuoksi nainen oli passiivinen.

Vierailija
78/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea, mutta yleensä sukupuolesta riippumatta sopivan ja kiinnostavan oloisten ihmisten kanssa jaksaa jutella paljon. Olen itse introvertti joten en jaksa ylläpitää mitään vaivaannuttavaa "on ilmoja pidellyt" -smalltalkkia kovin pitkään, jos ei ole mitään yhteistä keskustelukumppanin kanssa. Väkisin ei voi käydä keskustelua ja feikata kiinnostusta, se on ajanhukkaa. Älä ota sitä henkilökohtaisesti.

Vierailija
79/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenvanhaan piti uskaltaa mennä baarissa juttelemaan kasvokkain. Ehkä silloin hallittiin sosiaaliset taidot paremmin. Ihan vastaavilla keskustelunaloituksilla piti silloinkin edetä, jotain muuta kun "ihan kivaa". Niin minäkin löysin mieheni yli 20 vuotta sitten.

Baarissa kasvotusten pokaaminen on vähän helpompaa kuin tekstarilla kilpaileminen 300 muun miehen kanssa. Siellä saat pian fiiliksen millainen toinen ihminen on, toisin kuin netissä.

Vierailija
80/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa miten baaritutustumiset ovat päässeet nyt samaan asemaan kuin ennen lavatanssit. Silloin kun ihmiset tutustuivat baareissa, baareja haukuttiin pinnallisiksi ja kamaliksi paikoiksi ja haikailtiin lavatanssiaikaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi