Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten keskustelutaidot Tinderissä ja muualla

Ihmettelyä
15.12.2021 |

Toivoisin naisilta omia näkökantoja ja näkemyksiä naisten passiivisuudesta deittisivuilla.

Olen jo kauan ihmetellyt seuraavaa yhtälöä: nainen ja mies mätsäävät deittisivulla, mutta nainen ei ole kiinnostunut tutustumisesta.
Tämä ilmiö toistuu myös silloin kun nainen itse tekee aloitteen ja avaa keskustelun, yleensä Moi, mitä kuuluu-viestillä. Tähän vaikka kuinka monipuolisesti ja värikkäästi vastaisi kertomalla mitä kuuluu, mitä on touhunnut ja mitä on juuri sillä hetkellä meneillään ja kysyy mitä hänelle kuuluu, niin yleensä keskustelu tyssää vastaukseen, joka on luokkaa "Okei, kuulostaa kivalta, mulle kuuluu ihan hyvää just tulin kaupasta". Mitä tapahtuu tuossa vaiheessa? Vaikuttiko mies nyt todella tylsältä, kun kertoi mitä on puuhannut ja kuinka vaikka suunnittelee parhaillaan kotimaanreissua, ja naisen mielenkiinto lopahti täysin, vai lyökö hänellä tyhjää? Eli onko ongelma yleensä keskustelutaitojen puute, vai todella karvan varassa oleva kiinnostus? Tuossa täytyy taas aloittaa keskustelu alusta, koska sitä ei voi luontevasti ei puuduttavasti jatkaa. Tätä jaksaa tehdä tasan kerran ja jos keskustelu jatkuu samaan malliin kannattaa jo siirtyä seuraavaan.

Yksi mahdollisuus, joka tulee mieleen on se, että nainen haluaa, että mies tekee häneen vaikutuksen ja on sitkeä jahdatessaan häntä ja lopulta "ansaitsee" hänen huomionsa. Tässä on yksi probleema, mitä jos mies kiinnostuakseen hänestä haluaakin selville hänen persoonastaan, eikä pelkästään ulkonäöstä, jota hänen profiili tuo vain ilmi hänen kuviensa ollessa vain selfieitä ja profiilitekstin ollessa luokkaa "Pidän matkailusta, viinistä ja lapsistani"? Vaikea innostua naisesta pelkän ulkonäön takia, varsinkin kun persoonasta ei ota selvää onko hän oikeasti puuduttavan tylsä, vai onko tämä jotain vaikeasti tavoiteltavuutta ja sen alta saattaa paljastua varsinainen persoona, joka sitten on jonkinlainen. Vaikea jahdatakaan sinnikkäästi, kun nainen ei kiinnosta persoonallisuutensa vuoksi. Näitä tapauksia on ollut niin usein, etten usko, että he oikeasti ovat niin tylsiä kuin antavat ymmärtää.

Ideoita?

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimmat tapaukset Tinderissä olivat todella aggressiivisia naisia, jotka alkoivat vittuilemaan melkein heti keskustelun alussa. Varmaan sanoin sitten jotain todella pahasti väärin... 

Joo, aivan kauhunaisia joskus tulee vastaan.

Ja harva nainen osaa keskustella asiallisesti, ikävä kyllä.

Yleistieto heikkoa, sivitystaso alhainen ja sanavarasto heikko.

Sittenhän sulla ei ole mitään hätää naismarkkinoilla.  Siellä on nimittäin todellinen puhe miehistä, jotka eivät ole kiinnostuneita formuloista, lätkästä, metsästyksestä tai Popedasta vaan kirjallisuudesta, taidenäyttelyistä, matkailusta, teatterista jne.  Varsinkin vanhempia yksinäisiä kulttuurinnälkäisiä naisia on pilvin pimein.  Suurin osa heistä on toki jo sopeutunut yksinelämiseen eivätkä kaipaa hoidokkia.

Vierailija
22/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimmat tapaukset Tinderissä olivat todella aggressiivisia naisia, jotka alkoivat vittuilemaan melkein heti keskustelun alussa. Varmaan sanoin sitten jotain todella pahasti väärin... 

Nämä kannattaa poistaa heti, ja jos oikein törkeitä, myös ilmoittaa sovellukselle asiattomasta käytöksestä. Tuollainen ei tee hyvää deittikulttuurille, eikä kenenkään pitäisi joutua vittuilun kohteeksi.

Olen itse ilmiantanut vain yhden matchin; hän haukkui minut tosi rumasti asiasta, joka luki selkeästi biossani. Jos ei pitänyt tästä ominaisuudestani, miksi sitten tykkäsi minusta? Ei ollut ulkonäköseikka.

N40+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Tinderissä, mutta mitä muuta pitäisi ekassa viestissä vastata tyystin tuntemattomalle miehelle? En itse ainakaan kokisi luontevaksi alkaa jotain syvimpiä tuntoja tuntemattomalle ihmiselle avaamaan eikä mun elämääni paljon tuota kummempaa välttämättä just silloin kuulu, jos kuitenkin tarkoitus olisi jutella ihan niitä näitä, small talkia, ja katsoa lähteekö juttu luistamaan. Mistä haluaisit, että nainen sinulle viestissä sitten puhuisi?

Vierailija
24/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi tinderiin mistään hinnasta.  Olettaisin, että siellä on kuvapakko?   Valikointi pärstäkertoimen avulla ei kiinnosta pätkääkään.  Jos siellä voi esiintyä anonyyminä kuvatta, voisin ehkä harkita.

Omat kokemukseni nettideittailusta ovat deitti.netin ajalta.  Sieltä on löytynyt parikin avopuolisoa.  Ensin kirjoiteltiin parikymmentä viestiä ja vasta sitten sovittiin treffit, yleensä baariin.   

Vierailija
25/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostus lopahtaa ennen keskustelua yleensä siksi että vaikka mätsi on tullut, se on ollut sellainen rajatilamätsi jossa esim ulkonäkö/kuvat on rimaa hipoen ok... Sitten ei jaksa jutella kun voi olla juttu kesken jonkun muun kanssa.

Tämä! 

- tinderiä vuoden käyttänyt. Ei sieltä kyllä mitään ole löytynytkään. Jos itseä kiinnostaa, niin miestä ei, ja vastaavasti toisin päin. Ajattelin luovuttaa koko sovelluksen kanssa, ja tyytyä ikäsinkkuuteen. Ja olen ihan hyvän näköinen, korkeasti koulutettu ja liiikunnallinen nainen. Ikähaarukka mulla on 45-54 v. Olen itse 45. 

Eikö nuorkas ja vireä 55+ kelpaa

Vierailija
26/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en menisi tinderiin mistään hinnasta.  Olettaisin, että siellä on kuvapakko?   Valikointi pärstäkertoimen avulla ei kiinnosta pätkääkään.  Jos siellä voi esiintyä anonyyminä kuvatta, voisin ehkä harkita.

Omat kokemukseni nettideittailusta ovat deitti.netin ajalta.  Sieltä on löytynyt parikin avopuolisoa.  Ensin kirjoiteltiin parikymmentä viestiä ja vasta sitten sovittiin treffit, yleensä baariin.   

Kuva tai kuvia täytyy olla, mutta ne saa itse valita.

Omasta nykyisestä kumppanista näkyi vain osa kasvoista ja muissa kuvissa elämän tärkeitä asioita, hänellä on oikeasti ammatti, jonka takia ei turvallisuussyistä voi laittaa tunnistettavaa kasvokuvaa.

Teksti olikin sitten oikein kiva :)

Vierailija
27/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on ollut selkeästi todellisen kiinnostuksen puute. Kyllä naiset osaavat keskustella ja olla aktiivisia, kunhan kiinnostusta riittää. 

Pääsääntöisesti näin. Mutta itsellä on ollut niitäkin tapauksia, jotka viestittelevät lyhyen "passiivisesti". Eli laittavat itse viestiä että miten menee, mutta eivät jotenkin osaa antaa mitään itsestään. Luulen tuon olevan osa persoonaa eikä mitään vaikeasti tavoiteltavan peliä.

Mutta omalla kokemuksella naisen kiinnostuksen voi tulkita melko suoraan viestittelyaktiivisuudesta.

Vierailija
28/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittanut kahdelle viestiä. Olen niin ujo. 😧

Yksi mies laittoi viestin. Vastasin hänelle ja ollaan tavattu.

Vierailija
29/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostus lopahtaa ennen keskustelua yleensä siksi että vaikka mätsi on tullut, se on ollut sellainen rajatilamätsi jossa esim ulkonäkö/kuvat on rimaa hipoen ok... Sitten ei jaksa jutella kun voi olla juttu kesken jonkun muun kanssa.

Tämä! 

- tinderiä vuoden käyttänyt. Ei sieltä kyllä mitään ole löytynytkään. Jos itseä kiinnostaa, niin miestä ei, ja vastaavasti toisin päin. Ajattelin luovuttaa koko sovelluksen kanssa, ja tyytyä ikäsinkkuuteen. Ja olen ihan hyvän näköinen, korkeasti koulutettu ja liiikunnallinen nainen. Ikähaarukka mulla on 45-54 v. Olen itse 45. 

Eikö nuorkas ja vireä 55+ kelpaa

Periaatteessa etsin lähinnä oman ikäistä miestä. Toki 55+ voi myös sopia, jos on muuten kaikin puolin sopiva mulle (eli täyttää tietyt kriteerit) ;). 

Vierailija
30/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutteelliset keskustelutaidot. Ei myöskään osata johdatella keskustelua mihinkään suuntaan vaan töksäytellään keskustelusta hieman irrallisia kysymyksiä tai toteamuksia, johon on vaikea vastata tai kääntää keskustelua takaisin raiteilleen. Ero ulkomaalaisiin on valtava, valitettavasti.

Vierailija
31/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän sulla ei ole mitään hätää naismarkkinoilla.  Siellä on nimittäin todellinen puhe miehistä, jotka eivät ole kiinnostuneita formuloista, lätkästä, metsästyksestä tai Popedasta vaan kirjallisuudesta, taidenäyttelyistä, matkailusta, teatterista jne.  Varsinkin vanhempia yksinäisiä kulttuurinnälkäisiä naisia on pilvin pimein.  Suurin osa heistä on toki jo sopeutunut yksinelämiseen eivätkä kaipaa hoidokkia.

Ehkä sivistyneitä on sitten vanhoissa naisissa, mutta pariutumisikäisissä ovat äärimmäisen harvinaisia. Ja kun itse on sivistyneen ohella vielä komea ja hauskakin, niin ei viitsisi tyytyä muiltakaan osiin ihan uupelotapauksiin. Ehkä laadukkaimmille miehille ei ole olemassakaan riittävän tasokkaita naisia? Ja siksi pariutumismarkkinat sekaisin pukkien möyhiessä kaalimaata naatit vain sinkoillen.

Vierailija
32/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun todellisuudessa ne keskustelut menevät näin:

Nainen: Moikka, mitä kuuluu?

Mies: Monologi omista kuulumisista, ei vastakysymystä

Nainen: Pari kysymystä miehen vastaukseen liittyen

Mies: Vastaukset, mutta ei kysymystä

Nainen: Tässä tulin just kaupasta ja alan laittelemaan ruokaa ja kuuntelemaan musiikkia (vink, vink, keskusteunavaus tarjoiltuja).

Mies: Pitkä viesti omista ruualaittotaidoista ja ruokamieltymyksistä

Nainen: -

Mies: Monologi omasta musiikkimausta

Mies: Keikkamuisteluita

Mies: Jaarittelua ittsestään.

Mies: Seuraavana päivänä raportti omista kuulumisista

Mies: illalla uusi raportti

Mies: Sua ei ilmeisesti oikeesti kiinnosta, kun et vastaile yhtään?

Ei, sinua ei kiinnosta mikään muu kuin se, että saat jonkun jolle avautua omista asioistasi. Se ei ole keskustelua, eikä vuorovaikutusta, eikä sen perusteella syty kiinnostus saati synny suhde.

Tinderin miehistä suurin osa on tällaisia oman elämänsä avautujia.

Vierailija
33/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sivistyneitä on sitten vanhoissa naisissa, mutta pariutumisikäisissä ovat äärimmäisen harvinaisia. Ja kun itse on sivistyneen ohella vielä komea ja hauskakin, niin ei viitsisi tyytyä muiltakaan osiin ihan uupelotapauksiin. Ehkä laadukkaimmille miehille ei ole olemassakaan riittävän tasokkaita naisia? Ja siksi pariutumismarkkinat sekaisin pukkien möyhiessä kaalimaata naatit vain sinkoillen.

Minkä ikäinen nainen on mielestäsi liian vanha pariutumaan? Eli mikä se pariutumisikä mielestäsi on?

Vierailija
34/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutteelliset keskustelutaidot. Ei myöskään osata johdatella keskustelua mihinkään suuntaan vaan töksäytellään keskustelusta hieman irrallisia kysymyksiä tai toteamuksia, johon on vaikea vastata tai kääntää keskustelua takaisin raiteilleen. Ero ulkomaalaisiin on valtava, valitettavasti.

Mutta mitä valitettavaa tässä on, ainakin pk-seudun Tinsku on pullollaan myös ulkkarinaisia? Keskityt vain heihin :)

T. Naisia Tinderissä tapaillut nainen

Vierailija
35/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun todellisuudessa ne keskustelut menevät näin:

Nainen: Moikka, mitä kuuluu?

Mies: Monologi omista kuulumisista, ei vastakysymystä

Nainen: Pari kysymystä miehen vastaukseen liittyen

Mies: Vastaukset, mutta ei kysymystä

Nainen: Tässä tulin just kaupasta ja alan laittelemaan ruokaa ja kuuntelemaan musiikkia (vink, vink, keskusteunavaus tarjoiltuja).

Mies: Pitkä viesti omista ruualaittotaidoista ja ruokamieltymyksistä

Mies: Monologi omasta musiikkimausta

Mies: Keikkamuisteluita

Mies: Jaarittelua ittsestään.

Mies: Seuraavana päivänä raportti omista kuulumisista

Mies: illalla uusi raportti

Mies: Sua ei ilmeisesti oikeesti kiinnosta, kun et vastaile yhtään?

Ei, sinua ei kiinnosta mikään muu kuin se, että saat jonkun jolle avautua omista asioistasi. Se ei ole keskustelua, eikä vuorovaikutusta, eikä sen perusteella syty kiinnostus saati synny suhde.

Tinderin miehistä suurin osa on tällaisia oman elämänsä avautujia.

Mulla  ei ole kyllä tämmöistä kokemusta Tinder-miehistä. Ja olen kyllä varmasti sadan miehen kanssa viimeisen vuoden aikana keskustellut (lyhyemmin tai pidemmin). Yleensä jos keskustelu tyssää minulta niin se tyssää myös mieheltäkin.

Vierailija
36/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä puuttuu testo. Pienin hintelin ja läskin pulskein nakkisormin näppäillään vapisten näppäimistöä ja ihmetellään miksei naiset halua..

Vierailija
37/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästäänkö jo pian siihen klassikkoon, että vauvapalsta on täynnä kasin miehiä tai parempia (”komea ja hauska” :D), mutta kasin naisen löytäminen Suomesta on harvinainen tapaus, ja kymppejä ei löydy lainkaan? Antaa tulla rohkeasti vain :)

Vierailija
38/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on tarpeeksi hyvä luonne (eli pituutta väh. 185cm) niin kyllä se keskustelukin alkaa sujumaan.

Vierailija
39/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole Tinderissä, mutta mitä muuta pitäisi ekassa viestissä vastata tyystin tuntemattomalle miehelle? En itse ainakaan kokisi luontevaksi alkaa jotain syvimpiä tuntoja tuntemattomalle ihmiselle avaamaan eikä mun elämääni paljon tuota kummempaa välttämättä just silloin kuulu, jos kuitenkin tarkoitus olisi jutella ihan niitä näitä, small talkia, ja katsoa lähteekö juttu luistamaan. Mistä haluaisit, että nainen sinulle viestissä sitten puhuisi?

Aloittaja on kylläkin nainen.

Vain tekeytyy mieheksi.

Vierailija
40/114 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetystä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on ollut selkeästi todellisen kiinnostuksen puute. Kyllä naiset osaavat keskustella ja olla aktiivisia, kunhan kiinnostusta riittää. 

Käy muuten järkeen, mutta miten kiinnostus voi lopahtaa kerta toisensa jälkeen ennen kuin keskustelua on yhtään edes käyty?

Jospas naisella on pari sataa kiinnostunutta ja hän kohteliaisuuttaan vastailee useammalle, jolloin osa jää väkisinkin pienemmälle huomiolle.

Ei se kyllä kohteliaisuutta ole vastata toisen viestiin jos aikomusta ei ole oikeasti tutustua, vaan pelkästään kuluttaa toisen aikaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi