Kampaajat!! Mitäs tässä olisi tehtävissä??
Minulla on paljon tukkaa, mutta se on ohutta. Nyt imetyksen aikana hiukset ovat ohentuneet hurjasti. Värikäsittelyjä ei ole. Pituutta noin olkapäille. Kävin vastikään kampaajalla ja hän leikkasi hiukseni kerroksittain. Jostain syystä ne kerroksittain leikattujen hiusten latvat ovat tosi kuivan ja hapsottavan näköiset (eivät olleet silloin, kun olivat pidemmät). Silloin vain ne ihan kaikkien hiusten latvat olivat kuivan oloiset. Nyt siis myös " kuiventui" hyvässä kunnossa olevaa hiusta.
Ongelma on se, että tukka ohentunut paljon edestä ja sivuilta ja tuntuu, että makaa koko ajan päätä myöten. Uskaltaako paljon edes föönäillä, kun tukkaa edessä vähän? Mitäs tälle tekisi, että saisi pöyhkeämmän ja runsaamman näköisen ja terveen oloisen tukan?
Voiko olla niin, että mikäli kampaaja ei hallitse kerrostamista tai sakset eivät ole hyvät, näyttää lyhennetty hius huonolta siksi?
Kiitos, jos jaksat vastata!
Oman kokemuksen mukaan parhaiten kuiviin ja hapsottaviin latvoihin auttaa XZ Tyrni Tehohoito (ei siis öljyhoito, tämä on eri juttu), jota itse olen laittanut latvoihin joka pesun yhteydessä. Anna sen vaikuttaa 3-5min, ja sitten huuhtelu.
Hiusten muotoilu: Baanalle lähtiessä kannattaa laittaa märkiin hiuksiin ensin tuuheuttavaa hoitoainetta (hiuksiin jätettävää), ja föönata kevyesti. Jos pelkäät hapsotusta, föönaa siten, että pidät fööniä latvoja kohti. Jos haluat kohotusta tyveen, laita hiusten tyviin papiljotit ja föönaa vasta sitten. Kun hiukset ovat lähes kuivat, lisää muotovaahtoa, ja föönaa muotoon. Sen jälkeen kevyt tupeeraus tyveen ja viimeistely lakalla.
Jos et pidä ns. hapsotuslookista, niin yksi keino on suoristusrauta. Sellainen vinkki, että ei kannata suoristaa tyvestä lähtien, koska tuolloin hiukset lässähtävät tyvestä ja kampaus on lattea.