Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä säilytätte vara-avainta?

Vierailija
23.03.2015 |

Olen muuttamassa uuteen asuntoon. Aikaisemmassa kodissa vara-avain oli naapurilla, nyt se ei enää onnistu. Uusi asunto on kerrostalossa eli mihinkään pihakiven alle ei saa jemmattua..Missä te muut säilytätte vara-avaimia? 

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:44"]

Olen aika hajamielinen ja avaimet unohtuu aina silloin tällöin, suunnilleen pari kertaa vuodessa. Huoltoyhtiö tosiaan maksaa jonkin verran. Jos asian saa jotenkin halvemmalla hoidettua, niin aina se on mielestäni kotiin päin. Sitä paitsi onhan se myös vähän noloa soitella sinne huoltoyhtiöön. Pitää harkita sitä työpaikalla pitämistä.

Tulipa muuten tylyjä vastauksia. Anteeksi, jos pilasin jonkun päivän tyhmällä kysymykselläni!

T. AP  

[/quote]

Ei se tämä päivää pilaa ollenkaan. Tylyt vastaukset johtuu siitä että kyselet asiaa, johon kenenkään ei kannata vastata. Edes sillä tarkkuudella että vara-avain on naapurilla tai anopilla. 

[/quote]

No öhöm.. En tarkoittanutkaan, että kenenkään kannattaa vastata sillä tarkkudella, että avain on takapihan terassin vasemmalta kolmannen kukkaruukun alla.. Sitä paitsi jokainen kai nykypäivänä jo ymmärtää säilyttää avaimiaan jossain fiksummassa paikassa kuin sellaisessa mihin jokaisella on mahdollisuus päästä käsiksi.

Kuinka todennäköisenä oikeasti pidät sitä, että ip-osoitteen avulla joku selvittää vastaajan anopin osoitteen, murtautuu anopin kotiin, varastaa avaimen ja menee niillä jonkun random av- mamman kotiin? Jotain suhteellisuuden tajua sentään, vaikka tietoturva-asiat ovatkin tärkeitä.

[/quote]

No: MITÄ VITTUA SINÄ SILLÄ TIEDOLLA TEET???

Vierailija
2/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungin sen avaimen kysyjän perseeseen, ja liimasin pikaliimalla tulpan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:10"]

[/quote]

Sopii tulla yrittämään :D AP

Vierailija
4/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun rivarissa ja olen piilottanut avaimen kukkamaahan. Tarvinnut olen pari kertaa. Huoltomies asuu 30 km päässä.

Vierailija
5/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:15"]

[/quote]

[/quote]

Minun enää mitään tarvitse yrittää. Siellä se avain jo on, perseessäsi tulpan takana.

Vierailija
6/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:19"]

[/quote]

[/quote]

Minun enää mitään tarvitse yrittää. Siellä se avain jo on, perseessäsi tulpan takana.

[/quote]

Usko jo, en tarvitse sun avaimia. Sun sossun rahoilla ostetut ja roskalavalta dyykatyt tavarat ei kiinnosta niin paljoa. AP

Vierailija
7/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:56"]

Ensin kyseltiin ikä, kaupunki, katu, oletko töissä, palkka ja nyt halutaan tietää missä vara-avain on. IP:llä kaikki nämä yhdistetään toisiinsa. Kuka tietää mihin tietoa käytetään...

[/quote]Jos olet FB:ssa nuo kaikki tiedetään jo. Vaikka olisi kirjautunut ulos FB niin silti, kun tänne kirjoittelet. Googlessa huomasin että vaikka kirjaudun pois Gmailista niin joskus silti jään kirjatuneeksi ja googlettaessa huomaan sen.

Vierailija
8/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perslävessäni

Vierailija
9/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset spetsnazit kyselevät.

Vierailija
10/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Usko jo, en tarvitse sun avaimia. Sun sossun rahoilla ostetut ja roskalavalta dyykatyt tavarat ei kiinnosta niin paljoa. AP

[/quote]

Kaikella rakkaudella: Mitäs siinä sitten kyselet?

Vierailija
11/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

ihan vaan huvikseni ja koska kaipasin vinkkiä omalle kohdalleni. Saa kai täällä kysellä mitä haluaa, vastata ei ole kenenkään mikään pakko.

Vierailija
12/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vara-avain on naapurilla, aikaisemmassa taloyhtiössä ei oikeastaan ollut ketään naapuria, jolle olisin vara-avaimen halunnut antaa. Ilman vara-avaintakin pärjää ihan hyvin, kerrostalossa asuessa ei ollut vara-avainta kenelläkään, huoltoyhtiöstä olisi saanut oven avauksen, sitä ei onneksi tarvinnut koskaan.

Meillä on ollut ystäväperheen vara-avain, kun asuivat vielä lähikadulla. Jos edes joku kaveri tai sukulainen asuu samassa kaupungissa saa häneltä avaimen haettua nopeammin ja halvemmalla mitä lukkosepän vierailu maksaa.

Vierailija
13/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

ihan vaan huvikseni ja koska kaipasin vinkkiä omalle kohdalleni. Saa kai täällä kysellä mitä haluaa, vastata ei ole kenenkään mikään pakko.

[/quote]

Kyllä, ja vastatakin saa ihan mitä haluaa. Kaiva nyt vain sieltä pyllystäsi, tiedä kuinka monta avainta sieltä löydät. 

Vierailija
14/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä, ja vastatakin saa ihan mitä haluaa. Kaiva nyt vain sieltä pyllystäsi, tiedä kuinka monta avainta sieltä löydät. 

[/quote]

Ei vaikuta ihan terveiltä nuo sinun jutut. Mitä jos hakisit jotain apua tuohon sinun vainoharhaisuuteen ja raivopäisyyteen? AP

Vierailija
15/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun asuin kerrostalossa, minulla oli vara-avain kuminauhalla kiinni ulko-oven sisäpuolella siten, että kun käden työnsi postiluukusta, juuri ja juuri yletti siihen kuminauhaan ja sai avaimen vedettyä sitä kautta ulos.

Vierailija
16/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehellä on tietenkin avain, että jos oma unohtuisi niin hänelle soittaisin. Lisäksi yksi avain lähellä asuvan sukulaisen luona (jonne myös minulla avain, joten sukulaisen ei tarvitse edes olla kotona niin pääsen hakemaan).

Vierailija
17/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:43"]

Silloin kun asuin kerrostalossa, minulla oli vara-avain kuminauhalla kiinni ulko-oven sisäpuolella siten, että kun käden työnsi postiluukusta, juuri ja juuri yletti siihen kuminauhaan ja sai avaimen vedettyä sitä kautta ulos.

[/quote]Hyi nyt kaikki varkaat alkaa tsekkaamaan käsi ojolla postiluukkuja, muka postinjakelumieheksi naamioituneena :( Thanks a lot!

Vierailija
18/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:48"]

No miehellä on tietenkin avain, että jos oma unohtuisi niin hänelle soittaisin. Lisäksi yksi avain lähellä asuvan sukulaisen luona (jonne myös minulla avain, joten sukulaisen ei tarvitse edes olla kotona niin pääsen hakemaan).

[/quote]Onko sinulla avaimet erikseen eikä nipussa mukana? Eikö se sukulaisen avain unohtuisi samalla? Vai onko sukulaisella avainpiilo?

Vierailija
19/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi vara-avain ja se on kotona sitä varten että sen voi antaa jollekkin tutulle jos on kylässä tai jos matkoilla ollessamme joku käy kastelemassa kukkia tms.

Kaikilla perheenjäsenillä on avain ja myös jo kotoa pois muuttaneella lapsella, jotten häneltä kai sitä avainta pitäisi alkaa kysylemään jos satttuisi tilanne että kotona oleva perhe jostain syystä jäisi ulos ilman avaimia, mutta todennäköisesti sitten oltaisiin myös ilman puhelinta.

Yhden kerran yksi lapsista on yksin kotona ollessaan mennyt ulos viemään roskapussia ja jäänyt ulos. Oli kammennut itsensä avoimesta tuuletusikkunasta sisälle, onneksi oli kesä ja ikkuna auki.

Vierailija
20/61 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:17"]

Asun rivarissa ja olen piilottanut avaimen kukkamaahan. Tarvinnut olen pari kertaa. Huoltomies asuu 30 km päässä.

[/quote]

Mitenkäs talvella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä