Aina kun palkkani suuruus tulee ilmi, ihmisten suhtautuminen muuttuu
Työskentelen toimihenkilötehtävissä eräässä valtion yhtiössä ja palkkani on melko hyvä. Monille tulee yllätyksenä, että tästä työstä maksetaan niin hyvin. Minulla ei ole mitään tarvetta tuoda palkkaani esille, mutta joskus se on pakko kertoa, esim. vakuutusyhtiössä. Ainakin kahdesti on käynyt niin, että miesvirkailija on kysynyt palkkani suuruutta ja naama venähtänyt ja koko olemus muuttunut nyrpeäksi kun olen ilmoittanut kuukausipalkkani.
En ole tähän tietoisesti kiinnittänyt huomiota, mutta hätkähdin ihan, kun ensimmäisiä kertoja tähän törmäsin. Onko näille keski-ikäisille miehille kova paikka, että nuori 30 v nainen tienaa enemmän? Kerran olen myös erehtynyt hyvälle ystävälleni kertomaan palkkani, mikä oli virhe.. Oikeastiko palkka määrittää ihmisen elämää muiden silmissä noin paljon? Mulla ei ole tapana pröystäillä, kuljen tavallisissa vaatteissa ja asun melko vaatimattomasti. Panostan tosin design huonekaluihin ja ostin uudehkon auton, mutta muuten en tuo mitenkään palkkatasoani esille.
Kommentit (43)
Kerroit, että alanvaihtokin on ollut mielessä työstressin takia. Kannattaisiko kuitenkin tehdä tuota työtä niin kauan kuin jaksat ja säästää tulevaisuuden varalle? Pienellä palkalla eläminen ei ole aina niin kivaa ja kaikki kallistuu koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt ihmeessä mikä tämä häkellyttävä palkan määrä on euroina?
Reilu 5000 e brutto, mutta se ei ollut pointti jos osaat lukea, ja mitä sillä tiedolla edes teet kun et tiedä kuka olen. Pienemmälläkin palkalla tulisin toimeen ja alanvaihtokin on käynyt mielessä, johonkin vähemmän stressaavaan työhön.
Ap
5000€/ kk on aika normaali palkka sellaisesta duunista, johon päästäkseen täytyy käydä hiukan korkeakoulussakin pyörimässä.
En usko että löydät yksityiseltä sektorilta työtä, jossa olisi sama palkka vähemmällä stressillä kuin virkakyöstin hommissa.
Voihan sitä keskustella muustakin kuin aina hankinnoista...
-eri tyyppi