Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minut on rokotettu kolmesti mutta en meinaa ladata koronapassia

Vierailija
14.12.2021 |

Periaatteen vuoksi.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lataa, jos et halua. Kumma, kun jokaisen pitää omista valinnoistaan toitottaa tällä palstalla.

Vierailija
22/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja maksetun nettitrollin Olen Rokotettu Mutta-toistopostaukset jatkuvat päivästä toiseen. Yritä vähän hienostuneemmin.

Koronapandemia on kyllä osoittanut sen ettei monet ihmiset kykene hyväksymään sitä, että jotkut nyt vaan ajattelevat ja näkevät asiat eri tavalla. Kaikki, jotka ajattelevat "väärin" ovat maksettuja trolleja ja hybridivaikuttajia 🤷🏼‍♀️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja maksetun nettitrollin Olen Rokotettu Mutta-toistopostaukset jatkuvat päivästä toiseen. Yritä vähän hienostuneemmin.

Koronapandemia on kyllä osoittanut sen ettei monet ihmiset kykene hyväksymään sitä, että jotkut nyt vaan ajattelevat ja näkevät asiat eri tavalla. Kaikki, jotka ajattelevat "väärin" ovat maksettuja trolleja ja hybridivaikuttajia 🤷🏼‍♀️

En ole mikään puuttuminen trolli, vaikka ajattelenkin näin. Enkä pakota muita ajattelemaan samoin kuin itse. Tämä on minun henkilökohtainen valintani. En halua kuulua siihen porukkaan, joka sulkee rokottamattomat yhteiskunnan ulkopuolelle. Ei. Olen ottanut kolme rokotetta koska olen tuplariskiryhmää ja hoitotyössä.

Jos en olisi, olisin saattanut itsekin olla nyt rokottamaton.

Vierailija
24/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten puhua sellaisen henkilön kanssa, joka uskoo vakaasti salaliittoteorioihin

Monet salaliittoteorioitsijat ovat hyvin vakuuttuneita uskomuksistaan. Heidän koko elämänsä ja maailmankatsomuksensa rakentuu niiden ympärille.

Kun puhut sellaisen henkilön kanssa, joka uskoo vakaasti salaliittoteoriaan, ota huomioon seuraavat seikat:

Mikä tahansa salaliittoteoriaa vastaan puhuva argumentti voidaan nähdä todisteena siitä, että olet osa salaliittoa, mikä vahvistaa uskomusta.

He uskovat todennäköisesti useampaan kuin yhteen salaliittoteoriaan.

He todennäköisesti puolustavat vakaumustaan kiivaasti.

Mitä voit tehdä?

Kannusta avoimeen keskusteluun ja kyseenalaistamiseen.

Esitä yksityiskohtaisia kysymyksiä heidän teoriastaan. Se voi käynnistää ajatusketjun, joka johtaa omien uskomusten kyseenalaistamiseen.

Luettele luotettavia entisiä salaliittoteoreetikoita, jotka uskoivat aikaisemmin samaan asiaan.

Ole varovainen ja käytä erilaisia aihetta käsitteleviä lähteitä.

Älä pilkkaa. Yritä ymmärtää, miksi he uskovat siihen, mitä he uskovat.

Osoita empatiaa. Usein henkilö voi olla todella peloissaan ja ahdistunut.

Etene vaiheittain. Keskity yksinkertaisiin faktoihin ja logiikkaan äläkä mene kaikkiin yksityiskohtiin.

Älä painosta. Liian suuri paine voi kääntyä itseään vastaan. Jätä heille aikaa käsitellä asiaa ja yritä myöhemmin uudelleen.

Osoita empatiaa ja esitä kysymyksiä. Älä levitä.

Vierailija
25/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhmaikä

Mielummin uhmaikä kuin osallistuminen syrjivän, tieteeseen perustumattoman systeemin tukemiseen

Vierailija
26/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mihin ap sitä tarvitsee? Yöllä baarissa hillumiseen?

Täällä ei pääse oikeastaan mihinkään ilman passia. No, ruokakauppaan ehkä vielä toistaiseksi.

Vierailija
27/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiselle voi sanoa: "Sinä olit oikeassa kaikesta, anteeksi että epäilin sinua."

Vierailija
28/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet salaliittoteorioitsijat ovat hyvin vakuuttuneita uskomuksistaan. Heidän koko elämänsä ja maailmankatsomuksensa rakentuu niiden ympärille.

Kun puhut sellaisen henkilön kanssa, joka uskoo vakaasti salaliittoteoriaan, ota huomioon seuraavat seikat:

Mikä tahansa salaliittoteoriaa vastaan puhuva argumentti voidaan nähdä todisteena siitä, että olet osa salaliittoa, mikä vahvistaa uskomusta.

He uskovat todennäköisesti useampaan kuin yhteen salaliittoteoriaan.

He todennäköisesti puolustavat vakaumustaan kiivaasti.

Mitä voit tehdä?

Kannusta avoimeen keskusteluun ja kyseenalaistamiseen.

Esitä yksityiskohtaisia kysymyksiä heidän teoriastaan. Se voi käynnistää ajatusketjun, joka johtaa omien uskomusten kyseenalaistamiseen.

Luettele luotettavia entisiä salaliittoteoreetikoita, jotka uskoivat aikaisemmin samaan asiaan.

Ole varovainen ja käytä erilaisia aihetta käsitteleviä lähteitä.

Älä pilkkaa. Yritä ymmärtää, miksi he uskovat siihen, mitä he uskovat.

Osoita empatiaa. Usein henkilö voi olla todella peloissaan ja ahdistunut.

Etene vaiheittain. Keskity yksinkertaisiin faktoihin ja logiikkaan äläkä mene kaikkiin yksityiskohtiin.

Älä painosta. Liian suuri paine voi kääntyä itseään vastaan. Jätä heille aikaa käsitellä asiaa ja yritä myöhemmin uudelleen.

Osoita empatiaa ja esitä kysymyksiä. Älä levitä.

Olen samaa mieltä siitä että ei saa pilkata. Mutta se ei täällä palstalla ainakaan toteudu..haukutaan ja pilkataan vaan kaikkia niitä jotka uskaltavat ilmaista huolensa tai näkemyksensä joka ei istu julkiseen "hyväksyttyyn" mielipiteeseen. Kaikki leimataan salaliitoiksi.

Ja nyt sitten pitäisi vielä tämän viestisi perusteella yrittää manipuloida "väärinajattelijat" ajattelemaan "oikein".

29/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko siis mennä jonnekin, minne passi vaadittaisiin ja esittää, että sinulla ei passia ole? Vai mikä idea sinulla on? Ei kai sitä tarvikaan ladata, jollei aio käyttää.

Periaatteesta boikotoin kaikkia niitä tahoja ja tapahtumia, jotka passia kysyvät ja näin ylläpitävät kahtiajakoa.jos en pääse johonkin näyttämättä passia, en mene sinne.

Itsellesi siinä kiusaa teet, hah

Vierailija
30/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin viikonloppuna näyttämään paikassa, jossa koronapassia ei pitäisi olla. Olisin lähtenyt pois, mutta kun lapsille oli luvattu... pitkin hampain kirjauduin omakantaan ja esittelin sen. Välttelen kuitenkin ko. paikkoja. Vain matkalle suostun näyttämään, koska nöyryytys sen näyttämisestä ja järjettömyys on pienempi kuin himo matkalle.

Vierailija
31/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä taidat itse olla ainoa tän ketjun maksettu trolli...

Vierailija
32/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin viikonloppuna näyttämään paikassa, jossa koronapassia ei pitäisi olla. Olisin lähtenyt pois, mutta kun lapsille oli luvattu... pitkin hampain kirjauduin omakantaan ja esittelin sen. Välttelen kuitenkin ko. paikkoja. Vain matkalle suostun näyttämään, koska nöyryytys sen näyttämisestä ja järjettömyys on pienempi kuin himo matkalle.

Nöyryytys on kuvaava sana. Valitettavasti.

Pitää todistella olevansa yhteiskuntakelpoinen, vaikka rokote tai passi eivät edes vaikuta tartuntojen leviämiseen. Ei tämä ole vapaa yhteiskunta.

Vierailija
33/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nöyryytys on kuvaava sana. Valitettavasti.

Pitää todistella olevansa yhteiskuntakelpoinen, vaikka rokote tai passi eivät edes vaikuta tartuntojen leviämiseen. Ei tämä ole vapaa yhteiskunta.

Mä taas tunnen itseni vapaammaksi kuin ikinä. Ei tarvi ostaa mitään eikä maksaa mistään, kun ei ole koronapassia. Voin vain olla ja ulkoilla ja voida hyvin ja treenailla himassa, terveenä ja vapaana.

Tää vallankumous voimauttaa mut jotenkin. Älkää kysykö miksi. En osaa vastata.

Vierailija
34/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei pääse oikeastaan mihinkään ilman passia. No, ruokakauppaan ehkä vielä toistaiseksi.

Käyn töissä, kaupassa, kirjastossa ja haen noutoruokaa kotiin. Missään näistä en ole tarvinnut passia.

Kaksi rokotetta otettu kolmas tulossa tammi-helmikuussa, otan heti kun saan sen.

Vierailija
35/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut vasta kahdesti. En ole niin tyhmä, että menisin maskittomiin ihmisjoukkoihin.

Vierailija
36/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä, kaupassa, kirjastossa ja haen noutoruokaa kotiin. Missään näistä en ole tarvinnut passia.

Kaksi rokotetta otettu kolmas tulossa tammi-helmikuussa, otan heti kun saan sen.

Sama. Kasvoilla ffp2- maski itseni ja muiden suojaksi.

Vierailija
37/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä se lataamattomuus oikein auttaa? Sulla se koronapassi kuitenkin on jo.

Jos kansalaiset eivät käyttäisi koronapassia, se olisi pakko poistaa kun ravintoloihin, tapahtumiin jne. ei enää tulisi asiakkaita.

Vierailija
38/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä hikoilet.Mene mihin vaan rokote piste. Saat paperi version 5 minutissa ilman ajan varausta. Kuvaa se puhelimeesi ,siinä sitten on ja pysyy!

Vierailija
39/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä se lataamattomuus oikein auttaa? Sulla se koronapassi kuitenkin on jo.

Jos kansalaiset eivät käyttäisi koronapassia, se olisi pakko poistaa kun ravintoloihin, tapahtumiin jne. ei enää tulisi asiakkaita.

Miksi ihmeessä haluaisin ravintolaan, joka ei kysy koronapassia?

Vierailija
40/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loimaan Taisto ja Thaimaan loisto kirjoitti:

Mutta miksi uskot piikkeihin jollet passiin. Sama kusettajaeliitti kuitenkin tarjoaa meille  molempia.

Niin tein ratkaisun oman työni ja terveyteni kannalta, sen hetkisen tiedon valossa mikä minulla on ollut. En ole ottanut kantaa siihen, mitä ylipäätään ajattelen rokotteiden hyödyistä tai haitoista. Olen ottanut ainoastaan kantaa siihen, mitä ajattelen koronapassin käyttöönotosta. Sitä en hyväksy.