Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minut on rokotettu kolmesti mutta en meinaa ladata koronapassia

Vierailija
14.12.2021 |

Periaatteen vuoksi.

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä koronapassista, mutta minulla ei ole muita vaihtoehtoja. Pakko se on siihen myöntyä.

Vierailija
62/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä se lataamattomuus oikein auttaa? Sulla se koronapassi kuitenkin on jo.

Jos kansalaiset eivät käyttäisi koronapassia, se olisi pakko poistaa kun ravintoloihin, tapahtumiin jne. ei enää tulisi asiakkaita.

Mutta kun sitä ei nyt poisteta. Sen käyttöä jopa laajennetaan. Ihmiset käyttävät passia, tiesitkö? "Jos kansalaiset eivät käyttäisi...."/jos koronaa ei olisi, ei olisi koronapassiakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä koronapassia.  Älä myöskään käy ravintoloissa tai ihmisten ilmoilla.  Keskity vaan trollaamaan ja paljastamaan typeryytesi.

Vierailija
64/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jää kiinni, kun tilanteet muuttuu. Nurnberg.

On mulla henkkaritkin. Berliini.

Ja mulla on vielä Kela-korttikin. Kela.

Ja ajokortti,  ja pankkikortti.

Ja passi. Matkustus.

Juu ja kirjastokorttikin mulla on.

Ja meidän kaksivuotiaalla on neuvolakortti.

Ja!!! meidän koiralla on korvassa tunnistesiru!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
65/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pitäisi ladata? Jos ei käy missään, missä se vaaditaan. En minäkään ole ladannut, eikä ole mitään tarvetta toistaiseksi.🙈

Vierailija
66/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se pitää ladata? Eikö se siellä kannassa ole jos joskus tarvii? Mulla ainakin oli. Kerran rokotettu...

Vierailija
67/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja passi. Matkustus.

Voi luoja.

Näitä varten sinun ei tarvitse ottaa kehoosi injektiota joka kehitettiin ja otettiin käyttöön ennätysnopeasti. Injektiota, joka perustuu täysin erilaiseen teknologiaan kuin aiemmat rokotteet. Injektiota, joka ei estä taudin saamista tai tartuttamista. Tämä rokote on aiheuttanut monelle etenkin sydänperäisiä haittoja, vaikka itse tauti ei olisi heille vaarallinen (nuoret).

Vertaat tällaista ihan tosissasi johonkin matkustuspassiin tai henkkareihin??

Se on juuri sitä, pääsylippu, asiakirja, todistus. Otitpa rokotteen tai et, ei se passia muuta. Apkin on rokotteet ottanut mutta ei kuulemma passia käytä.

Vierailija
68/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja passi. Matkustus.

Voi luoja.

Näitä varten sinun ei tarvitse ottaa kehoosi injektiota joka kehitettiin ja otettiin käyttöön ennätysnopeasti. Injektiota, joka perustuu täysin erilaiseen teknologiaan kuin aiemmat rokotteet. Injektiota, joka ei estä taudin saamista tai tartuttamista. Tämä rokote on aiheuttanut monelle etenkin sydänperäisiä haittoja, vaikka itse tauti ei olisi heille vaarallinen (nuoret).

Se on juuri sitä, pääsylippu, asiakirja, todistus. Otitpa rokotteen tai et, ei se passia muuta. Apkin on rokotteet ottanut mutta ei kuulemma passia käytä.

Mutta noita muita pääsylippuja, asiakirjoja ja todistuksia varten ei vaadita kajoamista ihmisen kehoon lääketieteellisellä toimenpiteellä 🤦🏻‍♀️

Vierailija
69/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä menisin mieluummin paikkoihin mitkä ei passia kysy koska sinne ihmiset menevät terveenä todennäköisimmin.

Passipaikkoihin mennään pienessä nuhassakin, vaikka koronassa, koska sinne voi menää passia vilauttamalla. Nythän jo tiedetään, että korona voi olla ihan oireettomastikin rokotetulla. Joten siinä mielessä rokotetut ON vaarallisia. 

Voi se olla oireettomana rokottamattomallakin. Ei merkintä rokotteesta laske ihmisen ÄOta, ihan normaalisti hän jää kotiin nuhaisena kuin ennen koronaakin, jos on jäädäkseen. Vain pssin vastustajat luulevat, että passin vuoksi eynytään baareissa. Ehkä he itse tekisivät niin? Ehkä onkin parempi jättää se passi sinne Kantaan.

Vierailija
70/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on Suomessa huudella… meilläpäin ei elämästä ilman koronapassia tulisi mitään!

Mutta ei minua muiden lataukset kiinnosta, esitin juuri oman passini mennessäni joulumarkkinoille, poiketessani kahvilla ja nyt kohta taas mennessöni jouluillalliselle ravintolaan ystävieni kanssa.

Vierailija
71/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niin stupido, että menen mihinkään massaan. Olen saanut molemmat rokotteet.

Vierailija
72/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luoja mitä hölmöyttä. Itse viime viikolla otin 2. rokotteen vain ja ainoastaan siksi että pääsen salille ja uimaan koska täällä tuppukylässä se passi joka mestassa vaaditaan.

Tämä onkin ihan järjetöntä. Ihmiset ostavat rokotteella vapautensa (siis "vapautensa") takaisin injektoimalla ehdollisella myyntiluvalla käytössä olevaa ainetta kehoonsa. He eivät ota rokotetta siksi, että korona olisi heille vaarallinen.

Miten tällaista voidaan sallia sivistyneessä yhteiskunnassa jossa peräänkuulutetaan tieteen merkitystä? Mutta passille ei kuitenkaan ole tieteeseen pohjautuvia perusteluita?

Ap nyt on kumminkin ottanut ne rokotteet syystä x. Hän vain kiukuttelee passia vastaan. 

En ole Ap, mutta on mullakin kaksi rokotetta ja ne on otettu ENNEN KUIN KOKO PASSISTA OLI EDES PUHETTA. Eli en ottanut niitä minkään passin takia - jota en Ap:n tavoin aio käyttää, en tarvitse esim. ravintoloita ym. tapahtumia ollenkaan - vaan otin, koska oletin niistä olevan jotain hyötyä.

Hyötyä ei ole ollut - monista eri syistä, mm. rajoitukset sen kuin lisääntyy ja tuli ikäviä haittavaikutuksia - joten mm. em. asioista johtuen jatkorokotuksia kehooni ei laiteta. Kaksi kertaa huijattu, kolmatta, neljättä, jne. kertaa ei tulla enää huijaamaan. Työntäkää koronapassit ja pakkorokotukset sinne minne aurinko ei paista. 

Monet ovat ottaneet rokotukset hyvän asian puolesta, sekä hyväntahtoisuuden - ja uskoisuuden takia (kuten pölhö minä), kun vielä keväällä ja kesällä uskoteltiin, että "elämä vapautuu, kun rokotusprosentit ovat niin ja niin paljon ja rokottautuminen auttaa niin ja niin paljon kaikkeen".  Nyt nämä on enää kärpäsen surinaa menneisyydessä.

Vierailija
73/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja passi. Matkustus.

Voi luoja.

Mutta noita muita pääsylippuja, asiakirjoja ja todistuksia varten ei vaadita kajoamista ihmisen kehoon lääketieteellisellä toimenpiteellä 🤦🏻‍♀️

Ei koronapassiakaan varten, senkus sairastat taudin. Ja montako asiakirjaa sä saat ilman terveystarkastuksia?

Vierailija
74/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elää tynnyrissä niin eipä sitä passia mihinkään tarvi. Itse olen käynyt viikon sisällä 2 kertaa teatterissa ja kerran baarissa missä sitä kysyttiin. 

Vierailija
75/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä menisin mieluummin paikkoihin mitkä ei passia kysy koska sinne ihmiset menevät terveenä todennäköisimmin.

Passipaikkoihin mennään pienessä nuhassakin, vaikka koronassa, koska sinne voi menää passia vilauttamalla. Nythän jo tiedetään, että korona voi olla ihan oireettomastikin rokotetulla. Joten siinä mielessä rokotetut ON vaarallisia. 

Voi se olla oireettomana rokottamattomallakin. Ei merkintä rokotteesta laske ihmisen ÄOta, ihan normaalisti hän jää kotiin nuhaisena kuin ennen koronaakin, jos on jäädäkseen. Vain pssin vastustajat luulevat, että passin vuoksi eynytään baareissa. Ehkä he itse tekisivät niin? Ehkä onkin parempi jättää se passi sinne Kantaan.

Kerrotko meille mitä hyötyä siitä passista on, ihan sama missä sitä käytetään? Baarit, ravintolat, harrastukset, työpaikat.. kun rokotetutkin tartuttavat?

Passin vastustajat ymmärtävät, ettei passi toimi. Passille ei ole minkäänlaista perustetta, se vain edesauttaa tartuntojen leviämistä sillä se antaa valheellisen turvallisuuden tunteen ja ihmiset ovat varomattomampia. Lisäksi passilla tuhotaan moni yritys, ihmisten työpaikat, mahdollisuus harrastuksiin, ja tämä kaikki lisää ihmisten pahoinvointia.

Kaikki eivät halua ottaa vierasta ainetta kehoonsa saadakseen entiset perusoikeutensa takaisin.

En usko yhdenkään ihmisen kokevan passin vuoksi turvaa. Ihan samalla tavalla ne muistaa koronan olemassaolon. Rokotteen vuoksi varmasti moni kokee turvaa, passi ja rajoitukset on ihan eri asia. Passi on käytössä, hyvä niin. Kummallinen ajatus, että palveluita käyttävä on yhtäkkiä päätön tollo. Onko se kateutta vai katkeruutta?

Vierailija
76/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luoja mitä hölmöyttä. Itse viime viikolla otin 2. rokotteen vain ja ainoastaan siksi että pääsen salille ja uimaan koska täällä tuppukylässä se passi joka mestassa vaaditaan.

Tämä onkin ihan järjetöntä. Ihmiset ostavat rokotteella vapautensa (siis "vapautensa") takaisin injektoimalla ehdollisella myyntiluvalla käytössä olevaa ainetta kehoonsa. He eivät ota rokotetta siksi, että korona olisi heille vaarallinen.

Miten tällaista voidaan sallia sivistyneessä yhteiskunnassa jossa peräänkuulutetaan tieteen merkitystä? Mutta passille ei kuitenkaan ole tieteeseen pohjautuvia perusteluita?

Ap nyt on kumminkin ottanut ne rokotteet syystä x. Hän vain kiukuttelee passia vastaan. 

En ole Ap, mutta on mullakin kaksi rokotetta ja ne on otettu ENNEN KUIN KOKO PASSISTA OLI EDES PUHETTA. Eli en ottanut niitä minkään passin takia - jota en Ap:n tavoin aio käyttää, en tarvitse esim. ravintoloita ym. tapahtumia ollenkaan - vaan otin, koska oletin niistä olevan jotain hyötyä.

Hyötyä ei ole ollut - monista eri syistä, mm. rajoitukset sen kuin lisääntyy ja tuli ikäviä haittavaikutuksia - joten mm. em. asioista johtuen jatkorokotuksia kehooni ei laiteta. Kaksi kertaa huijattu, kolmatta, neljättä, jne. kertaa ei tulla enää huijaamaan. Työntäkää koronapassit ja pakkorokotukset sinne minne aurinko ei paista. 

Monet ovat ottaneet rokotukset hyvän asian puolesta, sekä hyväntahtoisuuden - ja uskoisuuden takia (kuten pölhö minä), kun vielä keväällä ja kesällä uskoteltiin, että "elämä vapautuu, kun rokotusprosentit ovat niin ja niin paljon ja rokottautuminen auttaa niin ja niin paljon kaikkeen".  Nyt nämä on enää kärpäsen surinaa menneisyydessä.

No onhan rajoitukset poistettu, matkustaminen helpottanut ja varmasti monen mieli piristynyt. Sä nyt sit petyit, ehkä odotit jotain mahdotonta? Monelle muulle ei ole käynyt noin.

Vierailija
77/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja passi. Matkustus.

Voi luoja.

Ei koronapassiakaan varten, senkus sairastat taudin. Ja montako asiakirjaa sä saat ilman terveystarkastuksia?

No olen sairastanut korona jo, viime kuussa. Mutta en silti lataa passia. Rokotetta en ota.

Tämähän se järjettömyys tässä taas onkin, että jopa taudin sairastaneiden pitäisi ottaa rokote? Vaikka T-solujen tuoma immuniteetti on varmasti vuosikausia kestävä (kuten SARS-koronaviruksen kohdalla) ja huomattavasti parempi kuin tämä vuotava rokote jonka teho laskee parissa kuukaudessa.

Vierailija
78/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko meille mitä hyötyä siitä passista on, ihan sama missä sitä käytetään? Baarit, ravintolat, harrastukset, työpaikat.. kun rokotetutkin tartuttavat?

Passin vastustajat ymmärtävät, ettei passi toimi. Passille ei ole minkäänlaista perustetta, se vain edesauttaa tartuntojen leviämistä sillä se antaa valheellisen turvallisuuden tunteen ja ihmiset ovat varomattomampia. Lisäksi passilla tuhotaan moni yritys, ihmisten työpaikat, mahdollisuus harrastuksiin, ja tämä kaikki lisää ihmisten pahoinvointia.

Kaikki eivät halua ottaa vierasta ainetta kehoonsa saadakseen entiset perusoikeutensa takaisin.

En usko yhdenkään ihmisen kokevan passin vuoksi turvaa. Ihan samalla tavalla ne muistaa koronan olemassaolon. Rokotteen vuoksi varmasti moni kokee turvaa, passi ja rajoitukset on ihan eri asia. Passi on käytössä, hyvä niin. Kummallinen ajatus, että palveluita käyttävä on yhtäkkiä päätön tollo. Onko se kateutta vai katkeruutta?

Niin, et taida nähdä tuota ristiriitaa sinun viestissäsi. Sanot, että kyse on rokotteen tuomasta turvasta (eli henkilökohtaisesta suojasta), eikä siitä passista. Niin perustelisitko nyt mihin sitä passia tarvitaan, kun rokotetut ja rokottamattomat voivat tartuttaa kanssaihmisiä ihan yhtälailla?

Miksei siis voida elää ilman passia kuten ennenkin, lähes kahden vuoden ajan. Rokotetuillahan on ilman passiakin se sama henkilökohtainen suoja ja turva?

Vierailija
79/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Vierailija
80/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallikkaasti taas poistettu järkeviä kommentteja ei mitään logiikkaa moderoinnissa.