Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minut on rokotettu kolmesti mutta en meinaa ladata koronapassia

Vierailija
14.12.2021 |

Periaatteen vuoksi.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä koronapassista, mutta minulla ei ole muita vaihtoehtoja. Pakko se on siihen myöntyä.

Miksi ei ole muita vaihtoehtoja?

Vierailija
82/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä koronapassista, mutta minulla ei ole muita vaihtoehtoja. Pakko se on siihen myöntyä.

Tähän se valitettavasti perustuu, että ihmisten on pakko ottaa rokote/passi jos eivät halua täysin syrjäytyä. Yksikään sivistynyt hyvinvointivaltio ei saisi kiristää kansalaisiaan tällä tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten olen karsinut kaikki välttämättömät menot, mutta terveyssyistä minun on pakko käydä uimassa, mihin tarvitaan koronapassi.

Vierailija
84/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumoria ystävät, huumoria kirjoitti:

Koronapandemia vuonna 2030

Olen nyt viidettä kertaa eristyleirillä puolen vuoden sisällä 😊 koska saatoin pohtia ääneen pitkittääkö hallitus tätä pandemiaa tarkoituksella 🤔 mutta leirillä on jo kotoisa olo 😍 minulla on oma pieni 8m² koppi.. tai siis soppi 😍 en omista mitään 😍 olenpa onnellinen 😍 hallitus päästi minut tänään ulos 🤗 ilman maskia 😍 parvekkeelleni 🤗 ihana vapaus 😍 kiitos hallitus 😍 suuret johtajamme 😍 jotka ajattelevat kansan terveyttä ja parasta 😍 viime kuussa otin 35. buusterin 🤗 mutta nyt hallitus ilmoitti että rokotteen voi jo lisätä päivittäin aamukahvin sekaan 😍 miten kätevää 😍

Huumorisi yritelmä jää ala-asteen ainekirjoituksen asteelle, sorry.

Emojien suuri määrä tekee tekstin hieman raskaslukuiseksi, mutta en näe siinä mitään huumoria vaan pelkkää inhorealismia. Sitä suuremmalla syyllä, mitä lammasmaisemmin ihmiset kuvittelevat ja julistavat, että pandemia taltutetaan sosiaalisella pisteytysjärjestelmällä, johon digitaalinen koronapassi on vasta ensi askel. Ala-asteen ainekirjoituksen tasoinen teksti taitaa olla epätoivoinen yritys saada viesti menemään perille ymmärrykseltään ala-astetasoisille lukijoille, mutta vaikealta näyttää sekin.

Eri

Vierailija
85/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten olen karsinut kaikki välttämättömät menot, mutta terveyssyistä minun on pakko käydä uimassa, mihin tarvitaan koronapassi.

Ei sitä mikään pakko ole käydä uimassa terveyden ja kunnon ylläpitämiseksi! Kävely esimerkiksi on hyvä harrastus.

Vierailija
86/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa laillasi ajattelevia olisi enemmän!

Vierailija
87/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt viidettä kertaa eristyleirillä puolen vuoden sisällä 😊 koska saatoin pohtia ääneen pitkittääkö hallitus tätä pandemiaa tarkoituksella 🤔 mutta leirillä on jo kotoisa olo 😍 minulla on oma pieni 8m² koppi.. tai siis soppi 😍 en omista mitään 😍 olenpa onnellinen 😍 hallitus päästi minut tänään ulos 🤗 ilman maskia 😍 parvekkeelleni 🤗 ihana vapaus 😍 kiitos hallitus 😍 suuret johtajamme 😍 jotka ajattelevat kansan terveyttä ja parasta 😍 viime kuussa otin 35. buusterin 🤗 mutta nyt hallitus ilmoitti että rokotteen voi jo lisätä päivittäin aamukahvin sekaan 😍 miten kätevää 😍

Emojien suuri määrä tekee tekstin hieman raskaslukuiseksi, mutta en näe siinä mitään huumoria vaan pelkkää inhorealismia. Sitä suuremmalla syyllä, mitä lammasmaisemmin ihmiset kuvittelevat ja julistavat, että pandemia taltutetaan sosiaalisella pisteytysjärjestelmällä, johon digitaalinen koronapassi on vasta ensi askel. Ala-asteen ainekirjoituksen tasoinen teksti taitaa olla epätoivoinen yritys saada viesti menemään perille ymmärrykseltään ala-astetasoisille lukijoille, mutta vaikealta näyttää sekin.

Eri

Kumpi tuossa sinua nyt risoo? Hymiöt vai sisältö? Eihän tuossa nimittäin mainittu mitään mistään sosiaalisesta pistejärjestelmästä tai passista vaan karrikoiden heijastettiin tämän hetken tilanne vuosikymmenen päähän - nyt ihmisten vapauksia on viety lyhyessä ajassa jo niin paljon että jos meno jatkuu samanlaisena niin kuka tietää miten pitkällä silloin ollaan.

Nuo eristysleirithän ovat jo Australiassa käytössä, siellä tosiaan pääsee ulos vain omalle terassille ja sielläkin pitää käyttää maskia. Joten ei ole tämä satiiri tältä osin edes kovin kaukaa haettu.

Ja siis noita hymiöitähän käytettiin eräänlaisena tehostekeinona, eihän tuossa ollutkaan ideana mitään kokonaisia, täydellisiä lauseita kirjoittaa vaan ilmaista jonkinlaista katkonaista ajatusvirtaa.

Vierailija
88/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se parempi on jos pysyy kotona.

Vierailija
89/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo yritykset tarvitsevat meitä, me emme tarvitse niitä.

Hallitus tuhoaa Suomen näillä koronapassivaatimuksilla. Koronapassit toimivuudelle ei ole minkäänlaista tieteellistä näyttöä. 2020 ja melkein koko 2022 pärjättiin hyvin ilmankin. Nyt kun melkein kaikki aikuisväestöstä on rokotettu ja passi on käytössä tilanne on pahempi kuin ikinä.

Silti tätä passia halutaan joka paikkaan. Ei käy järkeen.

Onko 2022 vuosi jo takanapäin?

Mutta juu, koronapassista on tullut lupa tartuttaa passi. Testaamiseen perustuva passin olisi parempi.

Vierailija
90/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Kumpi tuossa sinua nyt risoo? Hymiöt vai sisältö? Eihän tuossa nimittäin mainittu mitään mistään sosiaalisesta pistejärjestelmästä tai passista vaan karrikoiden heijastettiin tämän hetken tilanne vuosikymmenen päähän - nyt ihmisten vapauksia on viety lyhyessä ajassa jo niin paljon että jos meno jatkuu samanlaisena niin kuka tietää miten pitkällä silloin ollaan.

Nuo eristysleirithän ovat jo Australiassa käytössä, siellä tosiaan pääsee ulos vain omalle terassille ja sielläkin pitää käyttää maskia. Joten ei ole tämä satiiri tältä osin edes kovin kaukaa haettu.

Ja siis noita hymiöitähän käytettiin eräänlaisena tehostekeinona, eihän tuossa ollutkaan ideana mitään kokonaisia, täydellisiä lauseita kirjoittaa vaan ilmaista jonkinlaista katkonaista ajatusvirtaa.

Minua (se jolle vastasit) siinä ei riso mikään, ei hymiöt eikä sisältö. Olen sekä hymiöllisen tekstin kirjoittajan että nyt myös sinun kanssasi täysin samaa mieltä siitä, että asia on vakava ja jokaisen sietää miettiä sitä myös tulevaisuutta ajatellen, ennen kuin on lopullisesti myöhäistä. Minun tarkoitukseni oli nimenomaan sanoa, että jos hymiöllisen viestin vakava sanoma ei mene perille, vika ei ole kirjoituksen vaan lukijan tasossa.

Vierailija
91/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marin vastusti vielä viime keväänä koronapassia. Perustuslakivaliokunta suhtautui siihen kriittisesti ja empien tänä syksynä, mutta se hyväksyttiin rajoitettuna ja väliaikaisena. Nopeasti se mieli sitten muuttui. Siitä huolimatta, että rokotteet eivät estäneetkään tartuntoja, jolloin johtopäätöksen olisi pitänyt olla päinvastainen.

Vierailija
92/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus tuhoaa Suomen näillä koronapassivaatimuksilla. Koronapassit toimivuudelle ei ole minkäänlaista tieteellistä näyttöä. 2020 ja melkein koko 2022 pärjättiin hyvin ilmankin. Nyt kun melkein kaikki aikuisväestöstä on rokotettu ja passi on käytössä tilanne on pahempi kuin ikinä.

Onko 2022 vuosi jo takanapäin?

Mutta juu, koronapassista on tullut lupa tartuttaa passi. Testaamiseen perustuva passin olisi parempi.

Kirjoitusvirhe, 2021 piti tietysti olla

Vierailija
93/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Minua (se jolle vastasit) siinä ei riso mikään, ei hymiöt eikä sisältö. Olen sekä hymiöllisen tekstin kirjoittajan että nyt myös sinun kanssasi täysin samaa mieltä siitä, että asia on vakava ja jokaisen sietää miettiä sitä myös tulevaisuutta ajatellen, ennen kuin on lopullisesti myöhäistä. Minun tarkoitukseni oli nimenomaan sanoa, että jos hymiöllisen viestin vakava sanoma ei mene perille, vika ei ole kirjoituksen vaan lukijan tasossa.

Kiitos täsmennyksestä, ymmärsin viestisi alunperin väärin! Pahoittelut.

Vierailija
94/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Kiitos täsmennyksestä, ymmärsin viestisi alunperin väärin! Pahoittelut.

Kiitos, ei pahoittelemista, myönnän käyttäneeni lopussa sarkasmia, jossa vedin mutkia hiukan suoriksi.

sama

Vierailija
95/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja maksetun nettitrollin Olen Rokotettu Mutta-toistopostaukset jatkuvat päivästä toiseen. Yritä vähän hienostuneemmin.

🤦🏻‍♀️

Vierailija
96/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luoja mitä hölmöyttä. Itse viime viikolla otin 2. rokotteen vain ja ainoastaan siksi että pääsen salille ja uimaan koska täällä tuppukylässä se passi joka mestassa vaaditaan.

Tämä onkin ihan järjetöntä. Ihmiset ostavat rokotteella vapautensa (siis "vapautensa") takaisin injektoimalla ehdollisella myyntiluvalla käytössä olevaa ainetta kehoonsa. He eivät ota rokotetta siksi, että korona olisi heille vaarallinen.

Miten tällaista voidaan sallia sivistyneessä yhteiskunnassa jossa peräänkuulutetaan tieteen merkitystä? Mutta passille ei kuitenkaan ole tieteeseen pohjautuvia perusteluita?

Ap nyt on kumminkin ottanut ne rokotteet syystä x. Hän vain kiukuttelee passia vastaan. 

Niin? Rokotteen ottamisesta ja passin kannattamisella ei tarvitse olla mitään tekemistä toistensa kanssa. Jos otat rokotteen et ole automaattisesti passin kannattaja, ymmärrätkö?

Yksilö voi haluta suojata itsensä rokotteella, mutta silti olla passia vastaan koska se on syrjivä eikä sen tarpeellisuudelle / hyödyille ole minkäänlaista näyttöä.

Vierailija
97/107 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ihmeellistä, ettei hallitus/eduskunta tunnu lainkaan miettivän näiden passien ja rajoitusten vaikutusta yhteiskuntaan ja talouteen. Ja ennen kaikkea väestön hyvinvointiin. Monet kärsivät näiden rajoitusten takia, itsekin tiedän erään joka oli aiemmin aktiivinen, hyvinvoiva ja iloinen ihminen mutta nyt "masentunut" ja ahdistunut.. eikä varmasti ole ainoa esimerkki.

Miksi hallitus on valmis ehdoitta uhraamaan nuoremmat ikäluokat vanhojen ja sairaiden suojelemiseksi? Tämä jättää vaurioita vuosikymmeniksi.

Vierailija
98/107 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei edes tajua mihin kiinapassilla viitataan eivätkä tiedä millainen Dystopia siellä on meneillään pisteytysten, valvonnan, biometristen tunnisteiden ja uiguurien kanssa.

Tämä on ensimmäinen vapaudenmenetys ja vallankumous syö lopulta lapsensa. Harmi että ihmisiä ei kiinnosta. Eli aivan turha kysellä saksan perään miksi kukaan ei tehnyt mitään ww2. Koska he eivät halunneet erottautua.

Australian tilanne on järkyttävä. Mediahiljaisuus sitäkin enemmän. Koska moni ei usko tällaista voivan tapahtua enennkun alkaa tapahtumaan kunnolla. Miten suomalainen voi hyväksyä ajatuksen että esim sairastuneen vanhuksen kotiin tulee armeijaa pakkorokottamaan. Miten he ajattelivat että pakkorpkotukset toimivat? Eivät ihmiset lähde kotoaan pakolla. Aivan sairasta toivoa moista. Herätkää jo!!

Vierailija
99/107 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei edes tajua mihin kiinapassilla viitataan eivätkä tiedä millainen Dystopia siellä on meneillään pisteytysten, valvonnan, biometristen tunnisteiden ja uiguurien kanssa.

Tämä on ensimmäinen vapaudenmenetys ja vallankumous syö lopulta lapsensa. Harmi että ihmisiä ei kiinnosta. Eli aivan turha kysellä saksan perään miksi kukaan ei tehnyt mitään ww2. Koska he eivät halunneet erottautua.

Australian tilanne on järkyttävä. Mediahiljaisuus sitäkin enemmän. Koska moni ei usko tällaista voivan tapahtua enennkun alkaa tapahtumaan kunnolla. Miten suomalainen voi hyväksyä ajatuksen että esim sairastuneen vanhuksen kotiin tulee armeijaa pakkorokottamaan. Miten he ajattelivat että pakkorpkotukset toimivat? Eivät ihmiset lähde kotoaan pakolla. Aivan sairasta toivoa moista. Herätkää jo!!

Nimenomaan tuo mediahiljaisuus esimerkiksi noista Australian asioista ja myös muutenkin maailmanlaajuisista mielenosoituksista on äärimmäisen huolestuttavaa. Kertoo vain siitä, että joku taho tosiaankin ohjailee hyvin tarkoituksenmukaisesti kaikkea, mitä meille kerrotaan tai ei kerrota. Australian tilannehan on skandaali, ja silti siitä ei puhuta.

Näin muuten jokin aika sitten videon Yhdysvalloista (muistaakseni toukokuulta), ja siinä videossa rokotettiin väkisin vammaisia ihmisiä, mukana oli siis poliisi ja ilmeisesti joku armeijan työntekijä (oli vihreät vaatteet ja pistooli vyöllä). Yksi tai kaksi yritti juosta karkuun mutta ottivat kiinni. Sitten vielä selittivät "it's ok Darling" tms, kuvottavaa. Tällä ei ole mitään tekemistä vapaaehtoisuuden tai ihmisten hyvinvoinnin kanssa.

Vierailija
100/107 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, kyllä mä ihan mielelläni vilautin passia tänä aamuna uimahallissa, jos vaihtoehto on se, etten pääse uimaan lainkaan (tämähän se tilanne oli vuosi sitten, kun pärjättiin ilman passia, halli oli kiinni). Oli muuten ne täsmälleen samat naamat paikalla, jotka aina on siellä aamu-uinnilla, joten ei siellä ainakaan näkynyt boikotoijia. Tosin oman kokemuksen mukaan nämä boikotoijat on niitä, jotka ei muutenkaan missään käy...