Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pohdintaa koronapassista

Vierailija
14.12.2021 |

Tänään tuli tieto, että huomisesta alkaen kaupungissamme ei pääse esim. kaupungin liikuntapaikkoihin harrastustoimintaan ilman koronapassia. Tämä koskee mm. puolisoani, hän ei pääse enää harrastukseen koska ei ole halunnut ottaa koronarokotteita (sukurasitteena sydänsairauksia ja k-rokotteesta on joillekin tullut oireita). Nyt siis estetään liikuntaan osallistuminen rokottamattomilta. Tämäkö edistää kansanterveyttä?
Ja edelleen sinne samaan joukkueurheiluun pääsee osallistumaan oireeton taudinkantaja, koska häneltä löytyy passi. Mitä järkeä tässä on?

Kommentit (361)

Vierailija
161/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen liikunnallinen ja terveydestäni huolehtiva ihminen. Harrastan useampia joukkuelajeja. Minulla ei ole koronapassia, joten en voi osallistua rakkaisiin ja terveyttä edistäviin harrastuksiini, vaikka minulla ei ole koskaan ollut korona enkä usko sen edes tarttuvan, koska niin olisi jo käynyt jos olisi käydäkseen. Hyvinvointilaitteeni mukaan leposykkeeni on koronapassipakon jälkeen noussut 52:sta 64:ään ja palautumiseni on huomattavasti huonontunut. Tämä laskee immuniteettiani, joka tarkoittaa, että voin saada jotain muita tauteja ja levittää niitä helpommin. Koronapassilla on negatiivinen terveysvaikutus minun ja läheisteni sekä urheilutovereideni elämään.

Ei voi olla todellista tämä uusavuttomuus. Mene lenkille?

Miksi kuvittelet, etten myös käy lenkillä? Ymmärrätkö, minkälaista joukkueurheilu on? Tämä kielto ei vaikuta vain minun elämääni vaan koko joukkueeni treenaamiseen ja kisaamiseen.

Vierailija
162/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norja pelkää 300.000 päivätartuntaa Suomi väittää tilanteen tasantuneen

Että voidaan jatkaa lupa levittää ja tartuttaa -passilla eikä tarvitse tehdä mitään tilanteen hallintaan saamiseksi. Eihän tässä pelasteta covidilta kansaa vaan koronariskibisneksiä pitämällä ne asiakkaissa passeilla. Jätäjarrua vetkutellaan vaikka tässä kuussa koko pandemian ajan koronakuolemaennätykset paukkuvat noin 250-300 koronakuolemalla kuukaudessa. Entiset ennätykset huhtikuu 2020 197 koronakuolemaaja marraskuun 2021 kakkossija 177 koronakuolemaa. Erityisesti oppositiopuolue kokoomus vastustaa hätäjarrua.

Johan se sanottiin. Ei ole enää rahaa korvauksiin. Jos firmat pakotetaan sulkemaan, niille pitää maksaa korvauksia. Vai sinäkö kaikki lomautetut elätät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen liikunnallinen ja terveydestäni huolehtiva ihminen. Harrastan useampia joukkuelajeja. Minulla ei ole koronapassia, joten en voi osallistua rakkaisiin ja terveyttä edistäviin harrastuksiini, vaikka minulla ei ole koskaan ollut korona enkä usko sen edes tarttuvan, koska niin olisi jo käynyt jos olisi käydäkseen. Hyvinvointilaitteeni mukaan leposykkeeni on koronapassipakon jälkeen noussut 52:sta 64:ään ja palautumiseni on huomattavasti huonontunut. Tämä laskee immuniteettiani, joka tarkoittaa, että voin saada jotain muita tauteja ja levittää niitä helpommin. Koronapassilla on negatiivinen terveysvaikutus minun ja läheisteni sekä urheilutovereideni elämään.

Miksi kuvittelet, etten myös käy lenkillä? Ymmärrätkö, minkälaista joukkueurheilu on? Tämä kielto ei vaikuta vain minun elämääni vaan koko joukkueeni treenaamiseen ja kisaamiseen.

Jos se olisi sinulle tärkeää, olisit valinnut toisin. Varmaan löytyy joku sinun tilalle. Eiköhän siellä muilla ole rokotukset.

Vierailija
164/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että voidaan jatkaa lupa levittää ja tartuttaa -passilla eikä tarvitse tehdä mitään tilanteen hallintaan saamiseksi. Eihän tässä pelasteta covidilta kansaa vaan koronariskibisneksiä pitämällä ne asiakkaissa passeilla. Jätäjarrua vetkutellaan vaikka tässä kuussa koko pandemian ajan koronakuolemaennätykset paukkuvat noin 250-300 koronakuolemalla kuukaudessa. Entiset ennätykset huhtikuu 2020 197 koronakuolemaaja marraskuun 2021 kakkossija 177 koronakuolemaa. Erityisesti oppositiopuolue kokoomus vastustaa hätäjarrua.

Johan se sanottiin. Ei ole enää rahaa korvauksiin. Jos firmat pakotetaan sulkemaan, niille pitää maksaa korvauksia. Vai sinäkö kaikki lomautetut elätät?

Sama 530€/kk nettona kuin koronan takia tuöttömäksi jääneelle joka ei ole maksanut työttömyyskassaan ja saa max 400pvää ansiosidonnaista.

Vierailija
165/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin passin netistä nimellä Kuze Tusbassi, vihreätä näyttää!

Vierailija
166/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon tosiaan, että myös rokotetut lähtevät boikotoimaan paikkoja, joihin passi vaaditaan, sillä muuten emme pääse tästä ikinä eroon ja tilanne ja valvonta vaan lisääntyy.

Ettekai te oikeasti halua, että maastamme tulee sellainen, että vain osa osallistuu ja muut katsoo sivusta?

Itse kyllä käytän passiani jos tarvitsee jonnekin mennä, olen ottanut kaikki saatavilla olevat rokotukset. Miksi rajoittaisin elämääni teidän takianne? 

Vierailija
167/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen  miettinyt, että pitääkö minun oikeasti ottaa koronarokote sen takia, että pääsen harrastusporukan kanssa esiintymään yhteen passia vaativaan tapahtumaan. Tiedoksi kommentoijille, että olen sairastanut koronan lievänä, olen iältäni kolmekymppinen ja elämäntapani ovat terveelliset.

Vierailija
168/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon tosiaan, että myös rokotetut lähtevät boikotoimaan paikkoja, joihin passi vaaditaan, sillä muuten emme pääse tästä ikinä eroon ja tilanne ja valvonta vaan lisääntyy.

Ettekai te oikeasti halua, että maastamme tulee sellainen, että vain osa osallistuu ja muut katsoo sivusta?

Itse kyllä käytän passiani jos tarvitsee jonnekin mennä, olen ottanut kaikki saatavilla olevat rokotukset. Miksi rajoittaisin elämääni teidän takianne? 

Itse ostin passin. En ole lähtenyt koekaniiniksi ottamaa. Ainuttakaan piikkiä. Miksi rajoittaisin elämääni muiden takia?

Vierailija
169/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testipassi rokotteiden sijaan, kiitos.

Vierailija
170/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne rokotteet toimii, niin passi on turha ja järjetön. Jos ne rokotteet ei toimi, passi on vielä hyödyttömämpi ja järjettömämpi.

Koska ne rokotteet toimii, niissä on järki. Sä ajattelet koko ajan, että lyse on siitä tarttuuko ravintolassa johonkin yksilöön korona. Ei ole. Passilliset ovat tilastollisesti laajassa kuvassa, ei yksilötasolla, pienempi riski taudin leviämiselle ja heidän avullaan palvelut voivat pyöriä. Passissa ei ole kyse rokotetun suojelusta, ei edes sen rokottamattoman suojelusta vaan ihan tartuntalukujen hallinnasta ja terveydenhuollon kantokyvyn hallinnasta. Sori, jos nyt sut kaunis logiikka murtui.

No miten meni noin niinku sun mielestä, kun kuolinluvut lisääntyi, kun rokotukset lisääntyi?

Kuolleisuus SUHTEESSA TARTUNTOIHIN on laskenut puoleen siitä, mitä se oli ennen rokotteita. Ja kuolleista suurin osa on rokottamattomia. Nämä tiedot ovat uutisissa lähes päivittäin, tilastot kaikkien nähtävillä.

Vierailija
171/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaapas rokotetut, miksi te kohdistatte vihanne rokottamattomiin? Eikö se kannattaisi kohdistaa niihin rokottajiin? Tai olla kohdistamatta kehenkään.

Rokottajiin? Miksi? Ja vastaus kysymykseesi; koska sairaalat ovat täynnä rokottamattomia, jonka takia lääkärit ja hoitajat turhautuneena jatkuvasti kehottavat ottamaan niitä rokotteita. Koska se on ainoa tapa estää sairaalojen ylikuormittuminen tässä vaiheessa. Leikkauksia siirretään jatkuvasti teidän takia, se aiheuttaa kohtuutonta kärsimystä ja kipua niille, jotka niitä leikkauksia tarvitsevat.

Vierailija
172/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, on se niin väärin. Tasa-arvoisinta olisi sulkea kaikki paikat kaikilta ainakin maaliskuuhun asti. Ruokakaupassa ja apteekissa saisi käydä yksi perheenjäsen.

Tätähän te haluatte. Koko yhteiskunta kiinni kaikilta, se on ok. Mutta jos jotkut pääsee elämään rokotteet otettuaan, itketään kuinka epäreilua elämä on. Logiikka? Olette kuitenkin samassa tilanteesa, ette voi mennä minnekään. Miksi teitä haittaa, jos jotkut voivat? Voitte itsekin saada samat oikeudet ottamalla ne rokotteet.

Vierailija
173/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008446316.html

"Kolme rokoteannosta saanut henkilö on joutunut tiettävästi ensimmäistä kertaa Suomessa sairaalahoitoon koronaviruksen vuoksi. Asia käy ilmi Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri Husin tuoreista koronavirusta koskevista luvuista.

Kyseinen henkilö on saanut kolme rokoteannosta ja toisesta annoksesta on kulunut vähintään viikko ennen kuin koronavirusinfektion oireet ovat alkaneet, Hus raportoi."

Hän oli varmaan riskiryhmäläinen. Minua hämmästyttää se, mistä jotkut sitten jatkuvasti saavat näitä koronatartuntoja?  Luulisi että riskiryhmiin kuuluvat olisivat varovaisia. Vai onko tilanne Uudellamaalla vain sellainen, että tartuntoja on mahdotonta välttää?

Vierailija
174/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen  miettinyt, että pitääkö minun oikeasti ottaa koronarokote sen takia, että pääsen harrastusporukan kanssa esiintymään yhteen passia vaativaan tapahtumaan. Tiedoksi kommentoijille, että olen sairastanut koronan lievänä, olen iältäni kolmekymppinen ja elämäntapani ovat terveelliset.

Sinähän sen päätät. Huomioi, että ennusteen mukaan tämä kestää vielä vuosia. Koronan voi myös sairastaa uudelleen.

Vierailija
175/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sitten kannattaisi hommata ne rokotukset. Tämä on täysin oma valintasi.

Vierailija
176/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluussa hakataan Suomen koko pandemian ajan koronakuolemaennätykset kunnolla 250-300 biletysuhria!

Koko pandemian ajan koronakuolemien kuukausiennätys Suomessa ylittynee tässä kuussa selvästi

Suomessa joulukuussa 2021 jo 116 koronakuolemaa 14 päivässä.

Tällä vauhdilla joulukuussa koronaruumiita tulee ennätykselliset 250-300, kun koko pandemian ajan ennätyskuussa (huhtikuu 2020) koronaan kuoli Suomessa 197 ihmistä. Kuolleisuudessa toisiksi suurin luku oli viime kuussa marraskuu 2021 177 koronakuolemalla.

1. joulukuuta 13 koronakuolemaa, joulukuussa 13 koronakuolemaa, yht. 1341

2. joulukuuta 8 koronakuolemaa, joulukuussa 21 koronakuolemaa, yht. 1349

3. joulukuuta 4 koronakuolemaa, joulukuussa 25 koronakuolemaa, yht. 1353

6. joulukuuta 23 koronakuolemaa, joulukuussa 48 koronkuolemaa, yht. 1376

7. joululuuta 1 koronakuolema, joulukuussa 49 koronakuolemaa, yht. 1377

8. joulukuuta 11 koronakuolemaa, joulukuussa 60 koronakuolemaa, yht. 1388

9. joulukuuta 11 koronakuolemaa, joulukuussa 71 koronakuolemaa, yht. 1399

10. joulukuuta 22 koronakuolemaa, joulukuussa 93 koronkuolemaa, yht. 1421

11.-13. joulukuuta 21 koronakuolemaa, joulukuussa 114 koronakuolemaa, yht. 1442

14. joulukuuta 2 koronakuolemaa, joulukuussa 116 koronakuolemaa, yht. 1444

Luotettavat lähteet:

covid suomi - Google Search

Tilastot - Kuolemat - 2 viikkoa

https://www.google.com/search?client=firefox-b-e&q=covid+suomi

https://www.koronatilastot.fi/fi/

Loppuun MaRa-mainos:

"Minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy

Tule mukanani (lupa tartuttaa passilla) juhlimaan

Tää on paikka, jossa kansa viihtyy

Tänään tunnelmasta kunnolla kiinni saan"

Nuo ovat oikeasti marraskuun kuolemia, kuolemien tilastointi laahaa tyypillisesti kolmisen viikkoa jäljessä. Joulukuun kuolemia ihmetellään vasta välipäivinä ja tammikuussa. 

Vierailija
177/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama 530€/kk nettona kuin koronan takia tuöttömäksi jääneelle joka ei ole maksanut työttömyyskassaan ja saa max 400pvää ansiosidonnaista.

Ja mistä se raha otetaan? Entä tilavuokrat? Muut kulut? Miten käy tavarantoimittajille? Kuljettajille? Yksinkertaisille on kaikki helppoa. Oikeasti ei ole.

Vierailija
178/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli A-studiossa että enemmistö kuolleista on täysin rokotettuja.

118 :sta   kuolleesta  66 kaksi kertaa rokotettuja.

Vierailija
179/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kokoomuksen kansanedustaja Terhi Koulumies on jättänyt hallitukselle kirjallisen kysymyksen uusien koronaviruslääkkeiden ennakkotilauksista.

Hän huomauttaa, että huolestuttavaan suuntaan kääntyneeseen epidemiaan voisi saada apua markkinoille saapuvista uusista lääkkeistä.

– Muun muassa Isossa-Britanniassa MSD-yhtiön koronalääke on jo hyväksytty käyttöön, ja EU-alueella lääkkeen myyntilupaa arvioidaan parhaillaan. Myös lääkeyhtiö Pfizer valmistelee koronalääkettä, jolle todennäköisesti haetaan myyntilupaa Euroopan unionin alueelle. Lisäksi Euroopan lääkevirasto on hyväksynyt marraskuun alussa kaksi muuta koronalääkettä, Koulumies kirjoittaa."

https://www.verkkouutiset.fi/onko-suomi-tilannut-uusia-koronalaakkeita/…

Vierailija
180/361 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU:n rokotustodistuksesta on julkaistu suunnitelma jo 23.5.2019 ennenkuin koronapandemiasta oli mitään tietoa. Mielestäni erittäin kummallista, että rokotepassin käyttöönotto merkitty "sattumalta" nykyhetkiin.

https://ec.europa.eu/health/sites/default/files/vaccination/docs/2019-2…

Tuolla siis näkyy "Roadmap for the implementation of actions" -asiakirjan päivämääränä 23.5.2019

https://ec.europa.eu/health/vaccination/key_documents_fi

Varmaan sinusta on ihan hirmu kummallista sekin että koko ajan on kehitetty rokotteita sellaisiin lintuinfluenssoihin jotka eivät ole vielä koskaan alkaneet leviämään ihmisestä toiseen ja jos niin joskus käy niin pidät näiden rokotteiden ja niihin liittyvien tutkimusten olemassaoloa todisteena globaalista salaliitosta, mutta joku toinen taas on tyytyväinen siihen että pandemioihin koitetaan edes jotenkin varautua myös etukäteen eikä vasta sitten kun kakka on jo tuulettimessa tai siirtynyt siitä seiniin ja kattoon.