Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

surullinen näky tänään lähikaupassa:(

Vierailija
22.03.2015 |

Äiti oli kahden lapsensa kanssa, ja kärryt oli lastattu täyteen pakastepitsoja, karkkia, mehua, jogurttia, vanukkaita yms. Koko perhe oli ylipainoisia ihan reippaasti, ja äiti puuskutti ja nojasi ostoskärryyn. En tarkoita ettei joskus saa herkutella, todellakin saa, mutta selvästi huomasi että herkuttelu on jokapäiväistä. surullista ajatella millainen tulevaisuus lapsilla on.:(

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:51"]

Mahtaa olla itsellä köyhä elämä kun tuijottelee muiden ostoksia ja läskejä. Mua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään mitä joku tuntematon perhe syö tai ostaa kaupasta tai miten elävät. Miten te jaksatte näitä aina ja aina...Keksikää jotain uutta välillä.

[/quote]

Miksei sua kiinnosta muut ihmiset? Ei pitäis elää ainoaa elämäänsä niin itsekeskeisesti.

Vierailija
62/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en usko että kyseessä oli vain nopea sunnuntai-illan herkkujen haku, sillä ostoskärry oli täynmä ruokaa. Elleivät vedä sit kaikkea kerralla:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 20:20"]Mun mielestä on vanhempien VELVOLLISUUS tarjota lapsille mahdollisuus terveelliseen ruokaan
[/quote]
Mitäs jos lapsi ei syö vaikka kasviksia? Väkisin syötätte? Miten te sen teette?
[/quote]Sivusta täällä huutelen... meillä on kolme lasta, jista yksi on kokeilunhaluinen ja kaksi nirsoa. Aina on ollut pakko maistaa (no ei nyt alle 2v:nä, mutta silloinkin oli kaikkea lautasella) ja kyllä nuo ehkä kuusivuotiaasta eteenpäin on sitten syöneet oikeasti kaikkea. Joka ikisellä ruokailulla on pieni määrä laitettu lautaselle (pala porkkanaa, kaksi hernettä, teelusikallinen maissia tms) ja kyllä ne on oppineet pikkuhiljaa :) Ihan jokainen. Ja lapselle saa ja pitää kertoa, miten vaikuttaa terveyteen yksipuolinen ruokavalio... toki pelottelematta, että vösyy ja mikään ei kiinnosta ja välillä sellaisia ihmisiä on. Ja että aikuiset osaavat siksi syödä kaikkea kun lapsena harjoitellaan. Esim. seitsemänvuotiaani ei suostunut syömään viisivuotiaana salaattia, mutta nykyään ottaa lisää ja tykkää :)

Vierailija
64/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:24"]

Itsepähän läskinsä kantavat.

[/quote]Kyllä tuossa oli kärsijöinä myös viattomat lapset.

[/quote]

Itseä häiritsee vielä enemmän nähdä miten ihmeissään lapset ovat kirkossa, kyllähän lapsi uskoo vaikka että hevonen on jumala jos sille pienestä pitäen sitä syötetään ja ruokitaan. Lapset katselevat aikuisista mallia jos vaan saavat silmänsä auki, huomasin miten 3v lapset vain katsoivat miten muut tekivät ja tekivät itse peräss, laittoivat kätensä ristiin katseli ympärilleen tekeekö kaikki niin, katsoi minua ihmetellen kun en käsiä koskaan ristiin laittanut, eräs jopa rupesi jatkuvasti katsomaan että miksi en laittanut käsiäni ristiin ja näytti hämmentyneeltä huomasi että hän vertasi minua ja vanhempiaan vuoron perään, miksi toinen tekee niinkuin pappi sanoo ja toinen ei.

Lasten aivopeseminen uskoon pienestä pitäen johonkin "mielikuvitusystävään" on mielestäni erittäin sairasta. Ja sitten ihmetellään jos lapsella alkaa olla jokin toinen mielikuvitus ystävä kelle puhua, ja sehän on saanut alkunsa täysin tästä ensimmäisestä opetetusta "mielikuvitusystävästä", jos on yksi miksei voisi olla useampia. Säälittää katsella kirkossa lapsia jotka aivopestään säälittä perheen puolesta, olkoon kuinka ylipainoisia tai laihoja tahansa. Säälin heitä kun joutuu sitä näkemään, kun huomaa selvästi miten sekavassa tilassa he ympäristössä olevia ihmisiä kirkossa tarkkailevat. Ei mikään ihme että lapset esim ristittäessä itkee monesti kuin palosireeni, muistuttaahan tapahtuma jotain uhraus tapahtumaa, ainoastaan veitsen tilalla vettä.
[/quote]
Haluatko mennä tekemään ihan oman ketjun tälle aineelle?

Vierailija
65/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:24"]

Itsepähän läskinsä kantavat.

[/quote]Kyllä tuossa oli kärsijöinä myös viattomat lapset.

[/quote]

Itseä häiritsee vielä enemmän nähdä miten ihmeissään lapset ovat kirkossa, kyllähän lapsi uskoo vaikka että hevonen on jumala jos sille pienestä pitäen sitä syötetään ja ruokitaan. Lapset katselevat aikuisista mallia jos vaan saavat silmänsä auki, huomasin miten 3v lapset vain katsoivat miten muut tekivät ja tekivät itse peräss, laittoivat kätensä ristiin katseli ympärilleen tekeekö kaikki niin, katsoi minua ihmetellen kun en käsiä koskaan ristiin laittanut, eräs jopa rupesi jatkuvasti katsomaan että miksi en laittanut käsiäni ristiin ja näytti hämmentyneeltä huomasi että hän vertasi minua ja vanhempiaan vuoron perään, miksi toinen tekee niinkuin pappi sanoo ja toinen ei.

Lasten aivopeseminen uskoon pienestä pitäen johonkin "mielikuvitusystävään" on mielestäni erittäin sairasta. Ja sitten ihmetellään jos lapsella alkaa olla jokin toinen mielikuvitus ystävä kelle puhua, ja sehän on saanut alkunsa täysin tästä ensimmäisestä opetetusta "mielikuvitusystävästä", jos on yksi miksei voisi olla useampia. Säälittää katsella kirkossa lapsia jotka aivopestään säälittä perheen puolesta, olkoon kuinka ylipainoisia tai laihoja tahansa. Säälin heitä kun joutuu sitä näkemään, kun huomaa selvästi miten sekavassa tilassa he ympäristössä olevia ihmisiä kirkossa tarkkailevat. Ei mikään ihme että lapset esim ristittäessä itkee monesti kuin palosireeni, muistuttaahan tapahtuma jotain uhraus tapahtumaa, ainoastaan veitsen tilalla vettä.
[/quote]
Haluatko mennä tekemään ihan oman ketjun tälle aineelle?
[/quote]
*aiheelle

Vierailija
66/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 20:20"]Mun mielestä on vanhempien VELVOLLISUUS tarjota lapsille mahdollisuus terveelliseen ruokaan
[/quote]
[/quote]Sivusta täällä huutelen... meillä on kolme lasta, jista yksi on kokeilunhaluinen ja kaksi nirsoa. Aina on ollut pakko maistaa (no ei nyt alle 2v:nä, mutta silloinkin oli kaikkea lautasella) ja kyllä nuo ehkä kuusivuotiaasta eteenpäin on sitten syöneet oikeasti kaikkea. Joka ikisellä ruokailulla on pieni määrä laitettu lautaselle (pala porkkanaa, kaksi hernettä, teelusikallinen maissia tms) ja kyllä ne on oppineet pikkuhiljaa :) Ihan jokainen. Ja lapselle saa ja pitää kertoa, miten vaikuttaa terveyteen yksipuolinen ruokavalio... toki pelottelematta, että vösyy ja mikään ei kiinnosta ja välillä sellaisia ihmisiä on. Ja että aikuiset osaavat siksi syödä kaikkea kun lapsena harjoitellaan. Esim. seitsemänvuotiaani ei suostunut syömään viisivuotiaana salaattia, mutta nykyään ottaa lisää ja tykkää :)
[/quote]
Tulehan laittamaan mun 12-vuotiaalle tyttärelleni herneitä lautaselle ja pakota maistamaan. :) Katsotaan kuinka käy.

Vierailija
67/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:32"] [quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:24"] Itsepähän läskinsä kantavat. [/quote]Kyllä tuossa oli kärsijöinä myös viattomat lapset. [/quote] Itseä häiritsee vielä enemmän nähdä miten ihmeissään lapset ovat kirkossa, kyllähän lapsi uskoo vaikka että hevonen on jumala jos sille pienestä pitäen sitä syötetään ja ruokitaan. Lapset katselevat aikuisista mallia jos vaan saavat silmänsä auki, huomasin miten 3v lapset vain katsoivat miten muut tekivät ja tekivät itse peräss, laittoivat kätensä ristiin katseli ympärilleen tekeekö kaikki niin, katsoi minua ihmetellen kun en käsiä koskaan ristiin laittanut, eräs jopa rupesi jatkuvasti katsomaan että miksi en laittanut käsiäni ristiin ja näytti hämmentyneeltä huomasi että hän vertasi minua ja vanhempiaan vuoron perään, miksi toinen tekee niinkuin pappi sanoo ja toinen ei. Lasten aivopeseminen uskoon pienestä pitäen johonkin "mielikuvitusystävään" on mielestäni erittäin sairasta. Ja sitten ihmetellään jos lapsella alkaa olla jokin toinen mielikuvitus ystävä kelle puhua, ja sehän on saanut alkunsa täysin tästä ensimmäisestä opetetusta "mielikuvitusystävästä", jos on yksi miksei voisi olla useampia. Säälittää katsella kirkossa lapsia jotka aivopestään säälittä perheen puolesta, olkoon kuinka ylipainoisia tai laihoja tahansa. Säälin heitä kun joutuu sitä näkemään, kun huomaa selvästi miten sekavassa tilassa he ympäristössä olevia ihmisiä kirkossa tarkkailevat. Ei mikään ihme että lapset esim ristittäessä itkee monesti kuin palosireeni, muistuttaahan tapahtuma jotain uhraus tapahtumaa, ainoastaan veitsen tilalla vettä. [/quote] Ja miten helvetissä tämä liittyy ruokavalioon?

[/quote]

Aivan yhtä oleellista kuin tämä aloitus.

Vierailija
68/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 20:20"]Mun mielestä on vanhempien VELVOLLISUUS tarjota lapsille mahdollisuus terveelliseen ruokaan
[/quote]
[/quote]
Tulehan laittamaan mun 12-vuotiaalle tyttärelleni herneitä lautaselle ja pakota maistamaan. :) Katsotaan kuinka käy.
[/quote]
Olisit opettanut jo pienestä asti syömään terveellisesti... turha itkeä kun paskat on jo housussa.

Vierailija
69/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te vanhemmat ette välitä omasta habituksestanne, ajatelkaa edes lapsianne. Päiväkodissa ja koulussa heitä kiusataan läskeiksi. Haluatteko että lapsistanne tulee kiusattuja omien valintojenne takia? Nykypäivän kouluelämä on todella raakaa, kaikki normaaleista poikkeavat joutuvat silmätikuiksi. Lihavat lapset ovat ensimmäisiä uhreja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi