Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

surullinen näky tänään lähikaupassa:(

Vierailija
22.03.2015 |

Äiti oli kahden lapsensa kanssa, ja kärryt oli lastattu täyteen pakastepitsoja, karkkia, mehua, jogurttia, vanukkaita yms. Koko perhe oli ylipainoisia ihan reippaasti, ja äiti puuskutti ja nojasi ostoskärryyn. En tarkoita ettei joskus saa herkutella, todellakin saa, mutta selvästi huomasi että herkuttelu on jokapäiväistä. surullista ajatella millainen tulevaisuus lapsilla on.:(

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:54"]Läskeille ei pitäisi myydä herkkuja. Eihän humalaisillekaan myydä viinaa ravintolassa jos ovat liikaa nauttineet. Muiden se on raja johonkin vedettävä, jos henkilö ei itse siihen pysty. [/quote] Tässä olisi terveysalan firmoille kehitysidea. Rasvapitoisuusmittari, jolla voisi kassalla mitata henkilön rasvapitoisuuden, laittamalla mittarin ihoa vasten.

[/quote]Miten olisi vaaka?

Vierailija
42/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten ihan puhtaasti tämän palstan vika, että podin huonoa omaatuntoa, kun jouduin ostamaan melkein pelkkiä eineksiä. Itsellä kuumetta 39,5 astetta, mies työreissussa ja jotenkin piti lapsi ruokkia. Vähän mietin tavaraa kärryihin laittaessani, että kukakohan palstamamma tästäkin raportoi, kun oli maksalaatikkoa ja eineslihapullia sekä perunakasviskeitto pussi + seitiä kärryissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:51"]

Mahtaa olla itsellä köyhä elämä kun tuijottelee muiden ostoksia ja läskejä. Mua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään mitä joku tuntematon perhe syö tai ostaa kaupasta tai miten elävät. Miten te jaksatte näitä aina ja aina...Keksikää jotain uutta välillä.

[/quote]

Jotkut meistä välittävät myös tuntemattomista lapsista

Vierailija
44/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:24"]

Itsepähän läskinsä kantavat.

[/quote]Kyllä tuossa oli kärsijöinä myös viattomat lapset.

[/quote]

Joo, mutta ei sinun lapset.

[/quote]

Yritätkö kumota "ajatelkaa lapsia" kortin?

Vierailija
45/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:54"]Läskeille ei pitäisi myydä herkkuja. Eihän humalaisillekaan myydä viinaa ravintolassa jos ovat liikaa nauttineet. Muiden se on raja johonkin vedettävä, jos henkilö ei itse siihen pysty. [/quote] Tässä olisi terveysalan firmoille kehitysidea. Rasvapitoisuusmittari, jolla voisi kassalla mitata henkilön rasvapitoisuuden, laittamalla mittarin ihoa vasten.

[/quote]Miten olisi vaaka?
[/quote]
Ei, vaan sellainen joka mittaisi kehon rasvan osuuden painosta. Jos esim. 20% ylittyisi, niin henkilölle ei myytäisi herkkuja.

Vierailija
46/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:34"]Kun olin töissä kaupan kassalla, niin väkisin tuoes vituttaa sellaset perheenäidit, jotka joka kerta osti pakasteranskalaisia, valmislihapullia, vanukkaita.....
[/quote]

Pysy lestissäsi. Olet kaupan kassa. Se, että olisit valmis neuvomaan muita vaatii koulutusta. Senkin jälkeen se neuvonta tapahtuu asiakkaan pyynnöstä. :)
[/quote]

"Kun olin töissä"
Nykyään olen sairaanhoitaja

Vierailija
47/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on vanhempien VELVOLLISUUS tarjota lapsille mahdollisuus terveelliseen ruokaan

Vierailija
48/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Itseä häiritsee vielä enemmän nähdä miten ihmeissään lapset ovat kirkossa, kyllähän lapsi uskoo vaikka että hevonen on jumala jos sille pienestä pitäen sitä syötetään ja ruokitaan. Lapset katselevat aikuisista mallia jos vaan saavat silmänsä auki, huomasin miten 3v lapset vain katsoivat miten muut tekivät ja tekivät itse peräss, laittoivat kätensä ristiin katseli ympärilleen tekeekö kaikki niin, katsoi minua ihmetellen kun en käsiä koskaan ristiin laittanut, eräs jopa rupesi jatkuvasti katsomaan että miksi en laittanut käsiäni ristiin ja näytti hämmentyneeltä huomasi että hän vertasi minua ja vanhempiaan vuoron perään, miksi toinen tekee niinkuin pappi sanoo ja toinen ei.

Lasten aivopeseminen uskoon pienestä pitäen johonkin "mielikuvitusystävään" on mielestäni erittäin sairasta. Ja sitten ihmetellään jos lapsella alkaa olla jokin toinen mielikuvitus ystävä kelle puhua, ja sehän on saanut alkunsa täysin tästä ensimmäisestä opetetusta "mielikuvitusystävästä", jos on yksi miksei voisi olla useampia. Säälittää katsella kirkossa lapsia jotka aivopestään säälittä perheen puolesta, olkoon kuinka ylipainoisia tai laihoja tahansa. Säälin heitä kun joutuu sitä näkemään, kun huomaa selvästi miten sekavassa tilassa he ympäristössä olevia ihmisiä kirkossa tarkkailevat. Ei mikään ihme että lapset esim ristittäessä itkee monesti kuin palosireeni, muistuttaahan tapahtuma jotain uhraus tapahtumaa, ainoastaan veitsen tilalla vettä.

Vierailija
49/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 20:36"]

[/quote]

Itseä häiritsee vielä enemmän nähdä miten ihmeissään lapset ovat kirkossa, kyllähän lapsi uskoo vaikka että hevonen on jumala jos sille pienestä pitäen sitä syötetään ja ruokitaan. Lapset katselevat aikuisista mallia jos vaan saavat silmänsä auki, huomasin miten 3v lapset vain katsoivat miten muut tekivät ja tekivät itse peräss, laittoivat kätensä ristiin katseli ympärilleen tekeekö kaikki niin, katsoi minua ihmetellen kun en käsiä koskaan ristiin laittanut, eräs jopa rupesi jatkuvasti katsomaan että miksi en laittanut käsiäni ristiin ja näytti hämmentyneeltä huomasi että hän vertasi minua ja vanhempiaan vuoron perään, miksi toinen tekee niinkuin pappi sanoo ja toinen ei.

Lasten aivopeseminen uskoon pienestä pitäen johonkin "mielikuvitusystävään" on mielestäni erittäin sairasta. Ja sitten ihmetellään jos lapsella alkaa olla jokin toinen mielikuvitus ystävä kelle puhua, ja sehän on saanut alkunsa täysin tästä ensimmäisestä opetetusta "mielikuvitusystävästä", jos on yksi miksei voisi olla useampia. Säälittää katsella kirkossa lapsia jotka aivopestään säälittä perheen puolesta, olkoon kuinka ylipainoisia tai laihoja tahansa. Säälin heitä kun joutuu sitä näkemään, kun huomaa selvästi miten sekavassa tilassa he ympäristössä olevia ihmisiä kirkossa tarkkailevat. Ei mikään ihme että lapset esim ristittäessä itkee monesti kuin palosireeni, muistuttaahan tapahtuma jotain uhraus tapahtumaa, ainoastaan veitsen tilalla vettä.

[/quote]Menit sitten pilaamaan tämän ketjun uskonnolla. Jos olet lukenut av palstaa, niin tiedät että täältä poistetaan kaikki ketjut, jotka käsittelevät uskontoa tai mamuja. Se siitä sananvapaudesta.

Vierailija
50/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:32"]

[/quote]

[/quote]
Ja miten helvetissä tämä liittyy ruokavalioon?

Vierailija
51/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan ole koskaan ollut huono omatunto kun olen kaupan tiskille latonut karkkeja, herkkuja tai eineksiä. Se johtuu siitä että itse tai lapseni eivät olla ylipainoisia (eikä kyllä mitään terveysterroristejakaan, kohtuus kaikessa) ja ajattelen, että kun normaalisti syödään monipuolista ruokaa ja paljon vihanneksia ja hedelmiä, einekset ja herkut ovat silloin tällöin ihan sallittuja.

Mielestäni jos pitää ottaa huonoa omaatuntoa asiasta, on omassa ruokavaliossa jotain parannettavaa. Epäterveelliset ruokailutottumukset tuhoavat terveyttä ihan kuten päihteet tai tupakka, mutta jostain syystä mistään ei saisi Suomessa puhua ettei joku pahoita mieltään. Ehkä olisi syytä pahoittaa ja tehdä sitten asian eteen jotain???

Vierailija
52/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin minusta tuntuu siltä, että kukaan noista lähikaupan kassoista ei juurikaan kiinnitä huomiota siihen mitä asiakkaat ostavat.

Itse toki tuttavallisesti aloitan keskustelun aina. :) Johtuu varmaankin siitä, että Siwa rakennettiin kivenheiton päähän. :)

Vierailija
53/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 20:02"]

On muuten ihan puhtaasti tämän palstan vika, että podin huonoa omaatuntoa, kun jouduin ostamaan melkein pelkkiä eineksiä. Itsellä kuumetta 39,5 astetta, mies työreissussa ja jotenkin piti lapsi ruokkia. Vähän mietin tavaraa kärryihin laittaessani, että kukakohan palstamamma tästäkin raportoi, kun oli maksalaatikkoa ja eineslihapullia sekä perunakasviskeitto pussi + seitiä kärryissä. 

[/quote]Tästä tuli hyvä idea uudeksi aloitukseksi: Raportoi kaupassa näkemäsi läskin ostokset.

Vierailija
54/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä Floridassa näin Wal-Martin pihalla sellaisen 9-10v punkeron että oksat pois!

140cm pituutta tytöllä ja painoa takuulla sata kiloa. Jos elää kolmikymppiseksi sillä menolla niin hyvä.

Vierailija
55/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 20:20"]Mun mielestä on vanhempien VELVOLLISUUS tarjota lapsille mahdollisuus terveelliseen ruokaan
[/quote]
Mitäs jos lapsi ei syö vaikka kasviksia? Väkisin syötätte? Miten te sen teette?

Vierailija
56/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa meidän perhe eilen kaupassa; kärryt täynnä sipulia, perunaa ja porkkanaa. Jauhoja, makaronia ja halpaa jauhelihaa (sika-nautaa). Ei-luomu hedelmiä, mehuja tai sokerijugurtteja. Lapsille tikkarit. Mies lomautettu ja tulona lähärin palkka. Surkeaa.

Vierailija
57/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei kyllä lähikaupan kassalla työskennellessä kiinnostunut mitä asiakkaat ostivat, ei kuulu minun tehtäviini tarkkailla toisen ostoksia (pl. päihde- yms. ostokset), ainoa velvollisuuteni on rahastaa asiakas.

Muutenkin lähikaupasta, varsinkin Siwasta, haetaan ns. "helppoa" ruokaa. Eli juuri pakasteruokaa, herkkuja ja eineksiä.

Vierailija
58/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 20:20"]Mun mielestä on vanhempien VELVOLLISUUS tarjota lapsille mahdollisuus terveelliseen ruokaan
[/quote]
Mitäs jos lapsi ei syö vaikka kasviksia? Väkisin syötätte? Miten te sen teette?
[/quote]
"Tarjota lapsille mahdollisuus"

Vierailija
59/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Vaasassa? Tiedän tämmösen perheen..

Vierailija
60/69 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähikaupan kassat voisivat ajatella samoin, siis että tuo perhe syö aina herkkuja. Minä oleb ylipainoinen, lapset päinvastoin alipainoisia.
Me käymme normaalisti isommassa kaupassa, lähikaupasta haen juurikin herkkuja, maitoa, leipää.
Todellisuudessa teen kaikki ruuat itse alusta alkaen, joka viikko/päivä kalaa, täysjyvää, kasviksia.
Herkut ovat minulle illaksi, lapset syövät herkkuja aika harvoin.
Lähikaupan näkemys perheestämme menee luultavasti päin harakoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi