surullinen näky tänään lähikaupassa:(
Äiti oli kahden lapsensa kanssa, ja kärryt oli lastattu täyteen pakastepitsoja, karkkia, mehua, jogurttia, vanukkaita yms. Koko perhe oli ylipainoisia ihan reippaasti, ja äiti puuskutti ja nojasi ostoskärryyn. En tarkoita ettei joskus saa herkutella, todellakin saa, mutta selvästi huomasi että herkuttelu on jokapäiväistä. surullista ajatella millainen tulevaisuus lapsilla on.:(
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:26"]Varmaankin lapsista tulee fitnesshirmuja, koska kapinointi vanhempia kohtaan kuuluu kasvuun.
[/quote]
lapset olivat n.10-15v
Olipa surullista nyyh nyyh nyyh ap:n terveysterrorismi liikuttaa minua.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:24"]
Itsepähän läskinsä kantavat.
[/quote]Kyllä tuossa oli kärsijöinä myös viattomat lapset.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:26"]Varmaankin lapsista tulee fitnesshirmuja, koska kapinointi vanhempia kohtaan kuuluu kasvuun.
[/quote]
lapset olivat n.10-15v
[/quote]
Eli hyvin on aikaa. :)
Omassa lähikaupassani on käynyt vuosia äiti ja aikuinen poika, he ovat molemmat sairaalloisen lihavia kumpikin. Äiti kävelee rollaattorin tukemana. Ostoskärryt tursuavat eineksiä, pizzoja, herkkuja yms. Ei koskaan hedelmiä, vihanneksia tms.tuoretta. Kerran näin tämän äidin tulevan samaan bussiin kanssani ja kuski joutui avaamaan molemmat ovet, kun hän ei mahtunut yhdestä ovesta sisälle. Vaikka yritti sivuttain ängetä.
Kun olin töissä kaupan kassalla, niin väkisin tuoes vituttaa sellaset perheenäidit, jotka joka kerta osti pakasteranskalaisia, valmislihapullia, vanukkaita.....
Silloin kun työskentelin kaupan kassalla, surettivat nuo "läskiperheet" (anteeksi ruma nimitys, mutta...) toden teolla. Surullisen usein oli perheitä, jotka ostivat selvästi ruokatarpeet useammaksi päiväksi, ja se ostoskärryn sisältö oli tasoa pakastenugetteja, ranskalaisia, vanukkaita, paahtoleipää, riisimuroja, mikropitsaa ja -hampurilaisia, ketsuppia, HK:n sinistä, megasupersäästöpack pepsiä ja kaiken kruununa joku kaksi banaania. Lapsuuden lihavuus vaikuttaa kuitenkin esimerkiksi hedelmällisyyteen huolimatta siitä, laihduttaako myöhemmin vai ei. Melkoinen taakka kannettavaksi niille pyöreäposkisille alakoululaisille.
Vielä hirvittävämpää on nähdä kaupassa tahdottomia luuserivanhempia. Kaukaa jo näkee, että karkkihyllyn kohdalla alkaa kohtaus. Rääkyvät kakarat vinkuvat karkkia ja hermoheikko vanhempi vääntää itkua, huutaa lapsille ja tönii (joskus myös potkii) lapsia. Pitkän kiukuttelun jälkeen niitä karkkeja kuitenkin ostetaan.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:34"]Kun olin töissä kaupan kassalla, niin väkisin tuoes vituttaa sellaset perheenäidit, jotka joka kerta osti pakasteranskalaisia, valmislihapullia, vanukkaita.....
[/quote]
Pysy lestissäsi. Olet kaupan kassa. Se, että olisit valmis neuvomaan muita vaatii koulutusta. Senkin jälkeen se neuvonta tapahtuu asiakkaan pyynnöstä. :)
Laiska kokki olen ja hieman pyöreävyötäröinenki.. Mutta ei vaan tuo valmislihapulla maistu, nugetti vielä vähempi. Tohtiiko ostaa jauhelihaa vai saako siitäki pitkiä katseita, kun en osta piffejä?
Mahtaa olla itsellä köyhä elämä kun tuijottelee muiden ostoksia ja läskejä. Mua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään mitä joku tuntematon perhe syö tai ostaa kaupasta tai miten elävät. Miten te jaksatte näitä aina ja aina...Keksikää jotain uutta välillä.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:32"]
[/quote]
Joo, mutta ei sinun lapset.
Läskeille ei pitäisi myydä herkkuja.
Eihän humalaisillekaan myydä viinaa ravintolassa jos ovat liikaa nauttineet.
Muiden se on raja johonkin vedettävä, jos henkilö ei itse siihen pysty.
Kassoilla pitäisi olla varoitus "emme myy eineksiä, pizzoja, karamelleja, jäätelöä emmekä vanukkaita ylipainoisille perheille." Samaan tapaan, kuin alkoholia ei myydä päihtyneille.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:34"]Kun olin töissä kaupan kassalla, niin väkisin tuoes vituttaa sellaset perheenäidit, jotka joka kerta osti pakasteranskalaisia, valmislihapullia, vanukkaita.....
[/quote]
Pysy lestissäsi. Olet kaupan kassa. Se, että olisit valmis neuvomaan muita vaatii koulutusta. Senkin jälkeen se neuvonta tapahtuu asiakkaan pyynnöstä. :)
[/quote]
Totta. Ihan itse asiakas ottaa yhteyden ammattitaitoiseen ravitsemusterapeuttiin maksavana asiakkaana. :)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:51"]Mahtaa olla itsellä köyhä elämä kun tuijottelee muiden ostoksia ja läskejä. Mua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään mitä joku tuntematon perhe syö tai ostaa kaupasta tai miten elävät. Miten te jaksatte näitä aina ja aina...Keksikää jotain uutta välillä.
[/quote]
Sattuivat silmään kun ei olllut muita asiakkaita heidän lisäksi ja olivat niin isoäänisiä:) ei ole tapana kytätä mitä muut ostaa.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:32"]
[/quote]
Joo, mutta ei sinun lapset.
[/quote]
Minun lapset eivät kärsi silloinkaan, kun joku lapsiparka saa alkoholistivanhemmiltaan turpaan tai tulee setänsä raiskaamaksi. Enkö saisi olla heistä huolissani?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 19:54"]Läskeille ei pitäisi myydä herkkuja.
Eihän humalaisillekaan myydä viinaa ravintolassa jos ovat liikaa nauttineet.
Muiden se on raja johonkin vedettävä, jos henkilö ei itse siihen pysty.
[/quote]
Tässä olisi terveysalan firmoille kehitysidea. Rasvapitoisuusmittari, jolla voisi kassalla mitata henkilön rasvapitoisuuden, laittamalla mittarin ihoa vasten.
Niina Mikkonenko siellä huutelee? Sillehän kaikki on surullista ja kaikki surettaa.
Varmaankin lapsista tulee fitnesshirmuja, koska kapinointi vanhempia kohtaan kuuluu kasvuun.