miehen vauvakuume, kun minä en missäännimessä tahdo
kokemuksia vastaavasta? Loppuiko miehen vauvakuume?
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:57"]Ja en ymmärrä MIKSI mies tahtoo vauvan, ainokaisemme on kivassa iässä, voidaan tehdä oikeesti asioita ilman että pitää miettiä vauvan rytmejä ja imetyksiä ja plaaplaa! Nythän ollaan kivassa elämäntilanteessa, ja mies tahtoo romuttaa kaiken! Olen sanonut että mieti nyt millaista elämää voimme nyt elää, ja millaista elämä olisi vauvan kanssa.
[/quote]
Mikään ei muutu. Lapsen kanssa voi tehdä kaikkea mitä ilmankin. Palstalta luin, joten totta sen on oltava
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:57"]Ja en ymmärrä MIKSI mies tahtoo vauvan, ainokaisemme on kivassa iässä, voidaan tehdä oikeesti asioita ilman että pitää miettiä vauvan rytmejä ja imetyksiä ja plaaplaa! Nythän ollaan kivassa elämäntilanteessa, ja mies tahtoo romuttaa kaiken! Olen sanonut että mieti nyt millaista elämää voimme nyt elää, ja millaista elämä olisi vauvan kanssa.
[/quote]
Mikään ei muutu. Lapsen kanssa voi tehdä kaikkea mitä ilmankin. Palstalta luin, joten totta sen on oltava
[/quote]
Palsta on väärässä tai yrittää saada vapaaehtoisesti lapsettomia kääntymään perheellisiksi.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:03"]
Teillä kuitenkin jo on lapsi.... Meillä ei ole ja ukolla vauvakuume, jo monta vuotta. Ikää meillä on +30 ja takana yli kymmenen ihanaa, upeaa vuotta. Pelkään, että lapsi pilaa kaiken tässä, vie vapauden ja tulee kolmanneksi pyöräksi rikkoen meidän kahden kemiat ja dynamiikan. Ja kyllä, tästä on puhuttu (monta vuotta), mutta mieskulta vain sanoo, ettei meille voi mitään pahaa tapahtua, pyydetään hoitoapua ja niin edelleen... Huokaus. Taistelen nyt tässä sit sen kanssa, että tämä on niin (liian) iso asia tehdä kompromissia.
[/quote]
Meillä yhteiseloa takana yhdeksän vuotta ja nyt mies on alkanut puhumaan lapsista tosissaan. Mulla taas ei ole mitään mielenkiintoa hankkia lapsia, vähän samoista syistä kuin sullakin. Ikää 32v ja 33v eli ei tässä enää mitään poikasiakaan olla.
Erohan tässä perkele tulee jos en suostu lapsen (lapsien?!?) hankintaan. En kuitenkaan halua, että mies luopuu unelmastaan mun vuoksi. Ja eläimiä on jo joten sekään ei ole vähentänyt vauvakuumetta :D
Mä salaa toivon, että mies ei edes pystyisi hankkimaan lapsia. Näin avioliitto jatkuisi sillä mies ei saisi lasta kuitenkaan kenenkään muunkaan kanssa...
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:39"]Varautukaa, että mies jättää kun alkaa olla 40-50-vuotias ja tulee isäksi jonkun toisen kanssa.
[/quote] Näin kävikin Syke-sarjassa.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:39"]
Varautukaa, että mies jättää kun alkaa olla 40-50-vuotias ja tulee isäksi jonkun toisen kanssa.
[/quote]
Millä lihaksilla 50-vuotias mies iskee niin nuoren naisen, että voi lapsia saada? Onnistuu ehkä yhdeltä mieheltä tuhannesta.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:37"]
No sitä harvoin tietää miten raskasta se on kun on lapsi, ennen kuin on jo se yksi. Lapsemme oli toivottu ja nautinkin hänen vauva-ajastaan, mutta oli se myös aika synkkää eri aikoina.
[/quote]
Eli jos nyt saisit päättää, et olisi tehnyt ensimmäistäkään?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:37"]
No sitä harvoin tietää miten raskasta se on kun on lapsi, ennen kuin on jo se yksi. Lapsemme oli toivottu ja nautinkin hänen vauva-ajastaan, mutta oli se myös aika synkkää eri aikoina.
[/quote]
Eli jos nyt saisit päättää, et olisi tehnyt ensimmäistäkään?
[/quote]
Top tykkänään, niin en sanonut. Sanoin että se oli niin raskasta että en tahdo tehdä sitä uudestaan.
Mutta entäs jos tekisit toisen, luuletko että katuisit sitä? Miksi, jos et kadu ensimmäistäkään (vaikka se olikin raskasta)? Jos ensimmäinen oli sen raskauden väärti (etkä jättäisi sitä tekemättä nyt kun raskauden tiedät), niin miksi toinen olisi eri asia?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:06"]Mutta entäs jos tekisit toisen, luuletko että katuisit sitä? Miksi, jos et kadu ensimmäistäkään (vaikka se olikin raskasta)? Jos ensimmäinen oli sen raskauden väärti (etkä jättäisi sitä tekemättä nyt kun raskauden tiedät), niin miksi toinen olisi eri asia?
[/quote]
Koska olen nyt onnellinen, yhdestä lapsestani, enkä koe että elämänlaatuni tästä parantuisi jos saisin toisen lapsen. Minullahan on jo yksi, miksi tahtoisin toisen kun en sitä koe tarvitsevani? Onko se jotenkin outoa että yksi riittää? Jos tekisin toisen lapsen, rakastaisin sitä tietysti, mutta miksi minun tarvitsisi saada lisää rakastettavaa kun elämäni on nytkin hyvin tyydyttävää ja helpompaa kuin kahden lapsen äitinä.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:06"]Mutta entäs jos tekisit toisen, luuletko että katuisit sitä? Miksi, jos et kadu ensimmäistäkään (vaikka se olikin raskasta)? Jos ensimmäinen oli sen raskauden väärti (etkä jättäisi sitä tekemättä nyt kun raskauden tiedät), niin miksi toinen olisi eri asia? [/quote] Koska olen nyt onnellinen, yhdestä lapsestani, enkä koe että elämänlaatuni tästä parantuisi jos saisin toisen lapsen. Minullahan on jo yksi, miksi tahtoisin toisen kun en sitä koe tarvitsevani? Onko se jotenkin outoa että yksi riittää? Jos tekisin toisen lapsen, rakastaisin sitä tietysti, mutta miksi minun tarvitsisi saada lisää rakastettavaa kun elämäni on nytkin hyvin tyydyttävää ja helpompaa kuin kahden lapsen äitinä.
[/quote]
Mutta ethän sinä voi tietää kuinka paljon ihanampaa elämä olisi kahden lapsen perheessä! Aika harva sitä katuu, että hankkii lapselleen sisaruksen. Kuulostaa aika itsekkäältä "minäminäminä haluan vain nauttia" - ei elämä voi olla pelkkää nauttimista! Ajattele nyt miestäsikin, ja varmaan isovanhemmatkin haluaisivat lisää lapsenlapsia. Maailma ei voi pyöriä sun navan ympärillä. Kyllä se toinen lapsi ottaa, mutta antaa paljon enemmän. Se on sen arvoista, ja jäät paljosta paitsi jos et edes yritä. No, onneksi et tiedä mistä jäät paitsi, mutta... säälihän se on jos jää yksi maailman ihanimmista asioista, sisarusrakkaus kokematta. Kyllä rakkaus voittaa sen raskauden, jos on normaali tunne-elämä aikuisella. Taidat olla vähän kylmä nainen?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:06"]Mutta entäs jos tekisit toisen, luuletko että katuisit sitä? Miksi, jos et kadu ensimmäistäkään (vaikka se olikin raskasta)? Jos ensimmäinen oli sen raskauden väärti (etkä jättäisi sitä tekemättä nyt kun raskauden tiedät), niin miksi toinen olisi eri asia? [/quote] Koska olen nyt onnellinen, yhdestä lapsestani, enkä koe että elämänlaatuni tästä parantuisi jos saisin toisen lapsen. Minullahan on jo yksi, miksi tahtoisin toisen kun en sitä koe tarvitsevani? Onko se jotenkin outoa että yksi riittää? Jos tekisin toisen lapsen, rakastaisin sitä tietysti, mutta miksi minun tarvitsisi saada lisää rakastettavaa kun elämäni on nytkin hyvin tyydyttävää ja helpompaa kuin kahden lapsen äitinä.
[/quote]
Mutta ethän sinä voi tietää kuinka paljon ihanampaa elämä olisi kahden lapsen perheessä! Aika harva sitä katuu, että hankkii lapselleen sisaruksen. Kuulostaa aika itsekkäältä "minäminäminä haluan vain nauttia" - ei elämä voi olla pelkkää nauttimista! Ajattele nyt miestäsikin, ja varmaan isovanhemmatkin haluaisivat lisää lapsenlapsia. Maailma ei voi pyöriä sun navan ympärillä. Kyllä se toinen lapsi ottaa, mutta antaa paljon enemmän. Se on sen arvoista, ja jäät paljosta paitsi jos et edes yritä. No, onneksi et tiedä mistä jäät paitsi, mutta... säälihän se on jos jää yksi maailman ihanimmista asioista, sisarusrakkaus kokematta. Kyllä rakkaus voittaa sen raskauden, jos on normaali tunne-elämä aikuisella. Taidat olla vähän kylmä nainen?
[/quote]
En ole ollenkaan kylmä. Kerro MIKSI minun pitäisi tehdä toinen lapsi vain koska muut sitä toivovat? Taidat itse olla yksi näistä jotka elävät kuplassa, ehkä et tajua että maailmassa on paljon muitakin onnea tuottavia asioita kuin lapset. En ole arvostellut mielestäni muita jotka hankkivat useita lapsia, miksi kuvittelet että sinulla on oikeus arvostella minua, sen takia että minulle riittää yksi lapsi?
Ei tarvitse etkä todellakaan tee jos et halua.
Et voi suostua toisen mieliksi, ja et selvästi halua lasta. Meillä mies halusi kolmannen, ja mä epäröin. Mutta tajusin että haluan oikeasti itsekin kolmannen ja olen vaan huolissani käytännön asioista. Miehen varmuus asiasta rauhoitti mut. Koska sun kohdalla on käynyt päinvastoin, voit olla varma, että toka lapsi olisi huono idea.
Mutta onhan miehellä oikeus HALUTA lasta. Tuskin voit järkisyillä argumentoida tätä halua pois.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:33"]Et voi suostua toisen mieliksi, ja et selvästi halua lasta. Meillä mies halusi kolmannen, ja mä epäröin. Mutta tajusin että haluan oikeasti itsekin kolmannen ja olen vaan huolissani käytännön asioista. Miehen varmuus asiasta rauhoitti mut. Koska sun kohdalla on käynyt päinvastoin, voit olla varma, että toka lapsi olisi huono idea.
Mutta onhan miehellä oikeus HALUTA lasta. Tuskin voit järkisyillä argumentoida tätä halua pois.
[/quote]
Se on totta, miehen on nyt itse mietittävä mitä tahtoo.. Meillä ei ennen ole ollut tälläisiä kriisejä, niin pelottaa mitä on tulossa.. :/
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:39"]
Varautukaa, että mies jättää kun alkaa olla 40-50-vuotias ja tulee isäksi jonkun toisen kanssa.
[/quote]
Millä lihaksilla 50-vuotias mies iskee niin nuoren naisen, että voi lapsia saada? Onnistuu ehkä yhdeltä mieheltä tuhannesta.
[/quote]
Totta, mutta voihan se silti lähteä yrittämään. Miehillä on usein liioiteltu käsitys omasta vetävyydestään.
Ei silti, ei lasta kuulu tehdä jos ei itse halua.
Mikä ongelma tuossa on. Jos nainen haluaa lapsia, niin nainen tekee lapsia ja jos nainen ei halua lapsia, niin nainen ei tee lapsia. Ei sitä ole koskaan ennenkään miehiltä kysytty. Miestä tarvitaan vain maksamaan elatusmaksuja.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:39"]
[/quote]
[/quote]
Helppoa. Rahalla.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:50"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:03"]
Teillä kuitenkin jo on lapsi.... Meillä ei ole ja ukolla vauvakuume, jo monta vuotta. Ikää meillä on +30 ja takana yli kymmenen ihanaa, upeaa vuotta. Pelkään, että lapsi pilaa kaiken tässä, vie vapauden ja tulee kolmanneksi pyöräksi rikkoen meidän kahden kemiat ja dynamiikan. Ja kyllä, tästä on puhuttu (monta vuotta), mutta mieskulta vain sanoo, ettei meille voi mitään pahaa tapahtua, pyydetään hoitoapua ja niin edelleen... Huokaus. Taistelen nyt tässä sit sen kanssa, että tämä on niin (liian) iso asia tehdä kompromissia.
[/quote]
Meillä yhteiseloa takana yhdeksän vuotta ja nyt mies on alkanut puhumaan lapsista tosissaan. Mulla taas ei ole mitään mielenkiintoa hankkia lapsia, vähän samoista syistä kuin sullakin. Ikää 32v ja 33v eli ei tässä enää mitään poikasiakaan olla.
Erohan tässä perkele tulee jos en suostu lapsen (lapsien?!?) hankintaan. En kuitenkaan halua, että mies luopuu unelmastaan mun vuoksi. Ja eläimiä on jo joten sekään ei ole vähentänyt vauvakuumetta :D
Mä salaa toivon, että mies ei edes pystyisi hankkimaan lapsia. Näin avioliitto jatkuisi sillä mies ei saisi lasta kuitenkaan kenenkään muunkaan kanssa...
[/quote]
IHANA kuulla, että meitä on muitakin!!! Meillä on ollut koira ja koin senkin ihanan karvapallon rajoittavan minun / meidän elämää todella. Nyt on elämä täydellistä enkä halua sit muuttaa. Mies myös nauttii elämästään todella, sen tiedän. Mutta mitenkäs sitten, pitääkö miehen "maksaa" lapsettomuudellaan muuten täydellinen elämä ja minun hintani on syyllisyys siitä? Ainahan on kuitenkin jotain, eikä kenelläkän ole oikeasti KAIKKI AINA täydellistä. Jos erotaan ja mies alkaa etsiä äiti-ehdokasta, niin löytääkö, koska ja mistäs sen tietää minkälainen se suhde olisi? Onko järkeä alkaa nyt alusta ja etsiä uutta kumppania, sitten seurustelu, muutto yhteen... Menee kuitenkin vuosia ennen MAHDOLLISTA äiti-halukkaan raskautta. Vai "tyytyä" tähän varmaan ihanaan? Itse haluan pitää vain ukosta ja minusta huolta, elää mun ainoaa elämää.
Toivottavasti mies tekee perus naistenkikan ja vaihtaa pillerisi johonkin muuhun ja puhkoo kortsunsa.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:25"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:57"] Ja en ymmärrä MIKSI mies tahtoo vauvan, ainokaisemme on kivassa iässä, voidaan tehdä oikeesti asioita ilman että pitää miettiä vauvan rytmejä ja imetyksiä ja plaaplaa! Nythän ollaan kivassa elämäntilanteessa, ja mies tahtoo romuttaa kaiken! Olen sanonut että mieti nyt millaista elämää voimme nyt elää, ja millaista elämä olisi vauvan kanssa. [/quote] No miksi ihmiset nyt yleensäkään haluaa lapsia, kun ilman niitä ei tartte miettiä imetyksiä ja rytmejä... [/quote] No kerroppa tosiaan se, miksi kukaan täyspäinen ihminen haluaa ?
[/quote]
No NII-IN! Apkin on kuitenkin halunnut yhden, joten en ymmärrä miksi hän ei nyt ymmärrä miehen halua. Jokin syyhän siihen on ollut se yksi haluta, niin eikö voin nyt samaistua miehen haluun? Itse en ole halunnut yhtäkään, joten minun on niitä syitä vaikea kertoa - luulisi sellaisen tietävän paremmin, joka niitä on halunnut.
[/quote]