Sain käskyn laihduttaa 20-30kg ennen kuin...
... edes alamme yrittää raskautta. Kuinkahan kauan tuohon voisi realistisesti mennä? Ylipainoa on... Huokaus. Ikä vaan alkaa tulla vastaan.
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 16:45"]
Jos mulla on reisissä rasvasolut täynnä, miten se vaikuttaa sikiöön?
Se vaikuttaa jos syön paskaa, koska se imeytyy suoraan vauvaan.
Kolmen läski äiti, joka söi terveellisesti odotusajan. (Syö muutenkin, herkuttelee vaan liikaa)
[/quote]
En suosittele kenellekään paskan syömistä, siitä ei ole edes kovin nopea energianlähde.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 07:22"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:52"] [quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:42"]Huoh. Miten joku voi lihoa siihen kuntoon, että ei voi edes lapsia saada? Mitä helvettiä. [/quote]Kyse ei ole siitä että en VOI, enhän muuten käyttäisi ehkäisyä. Kyse on siitä, mikä on lapselle ja äidille parasta. [/quote] No aivan yksi vitun hailee. Miten joku voi lihoa siihen pisteeseen, että se on lapselle sekä itselleen vaarallista? Kelpaako nyt. Kysymys edelleenkin kuuluu, miksi ja miten joku voi lihoa niin saatanasti? 20-30kiloa on aivan helvetisti. 40-60 voipakettia... Varmaankin ne geenit lihottanut. [/quote]Niin, miksiköhän maailma on täynnä ylipainoisia ihmisiä, jos se lihominen on niin vaikeaa? Siinäpä sinulle miettimistä. Ehkä voit samalla keksiä ratkaisun länsimaailmaa vaivaavaan lihavuusepidemiaan ja tehdä ratkaisulla isot rahat.
[/quote]
Ei siihen mitään ratkaisua tarvittse etsiä - kyllähän jokainen sen tietää mistä lihavuus 99% johtuu (poissulkien sairaudet ja pari lihottavaa lääketttä).
Paluu ruumiilliseen työhön, liikkuminen ja normaali ruoka, ravinto/kulutus oikeassa suhteessa eikä lihavuus ole enää ongelma (tosin tämä sukupolvi jo menetetty, laihtuminen on vaikeampaa kuin elää aina terveellisesti). Kun tekee itse ruuan tietää onko siinä piilosokeria tai rasvaa....
[/quote] Mä taas luulen, että lääketiede hyvinkin pian löytää syyn lihomisille. Sille miksi toinen lihoi ja toinen ei, samoilla syömisillä. T: joku joka on lihonut sillä itsetehdyllä ruualla.
[/quote]
Ei lääketieteen tarvitse löytää siihen syytä, se tiedetään jo. Ihminen ei ole kone ja jokaisen elimistö toimii omalla tavallaan. Jokainen voi ihan itse selvittää, miten oma elimistö toimii, ei siihen lääkäriä tarvita.
[/quote] Hyvä kun hoksasit. Jos mä haluan syödä enemmän kuin sen 1200 kcal, niin sehän ei muille kuulu. Eli jos lihon sillä millä sä et, niin kärsimään en sen takia ala.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:42"] [quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 07:22"] [quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:58"] [quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:52"] [quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:42"]Huoh. Miten joku voi lihoa siihen kuntoon, että ei voi edes lapsia saada? Mitä helvettiä. [/quote]Kyse ei ole siitä että en VOI, enhän muuten käyttäisi ehkäisyä. Kyse on siitä, mikä on lapselle ja äidille parasta. [/quote] No aivan yksi vitun hailee. Miten joku voi lihoa siihen pisteeseen, että se on lapselle sekä itselleen vaarallista? Kelpaako nyt. Kysymys edelleenkin kuuluu, miksi ja miten joku voi lihoa niin saatanasti? 20-30kiloa on aivan helvetisti. 40-60 voipakettia... Varmaankin ne geenit lihottanut. [/quote]Niin, miksiköhän maailma on täynnä ylipainoisia ihmisiä, jos se lihominen on niin vaikeaa? Siinäpä sinulle miettimistä. Ehkä voit samalla keksiä ratkaisun länsimaailmaa vaivaavaan lihavuusepidemiaan ja tehdä ratkaisulla isot rahat. [/quote] Ei siihen mitään ratkaisua tarvittse etsiä - kyllähän jokainen sen tietää mistä lihavuus 99% johtuu (poissulkien sairaudet ja pari lihottavaa lääketttä). Paluu ruumiilliseen työhön, liikkuminen ja normaali ruoka, ravinto/kulutus oikeassa suhteessa eikä lihavuus ole enää ongelma (tosin tämä sukupolvi jo menetetty, laihtuminen on vaikeampaa kuin elää aina terveellisesti). Kun tekee itse ruuan tietää onko siinä piilosokeria tai rasvaa.... [/quote] Mä taas luulen, että lääketiede hyvinkin pian löytää syyn lihomisille. Sille miksi toinen lihoi ja toinen ei, samoilla syömisillä. T: joku joka on lihonut sillä itsetehdyllä ruualla. [/quote] Samalla annoskoolla? Samoilla lähtömitoilla? Ilman mitään salassa (esim työmatkalla autossa) syötyjä suklaapatukoita, miten seurasit esim työlounaat tai työreissujen syömiset?? [/quote] Mitä ihmeellistä tossa on? Ihmisillä on erilainen aineenvaihdunta, toiset lihoo helpommin. Ja taustalla voi myös olla sairauksia, ei ne mitään tekosyitä ole. Mun sisko lihoi 20kg vuodessa kun sille tuli kilpirauhasen vajaatoiminta. Ja tiedän tasan tarkkaan, että ei lihonut mistään salaa syödystä suklaasta tms. Kun sai lääkkeet, niin alkoi heti laihtua. Mut hei varmaan omaa syytä ja laiskuutta tääkin...
[/quote]
Sairaus on eri asia kuten moneen kertaan olen maininnut viesteissäni!
Nyt ei puhuttu siitä vaan sanoit että 2 samanlaista ihmistä samalla ravinnolla ja vain toinen lihoo. Aikamoinen ero saa olla aineenvaihdunnassa että noin käy!
[/quote] En ollut tuo joka vastas. Mutta kilppari täälläkin jo annettiin tekosyyksi.
Mulla oli ylipainoa noin 15 kiloa, ja aloitin Nutrilettilla. Ostin viiden päivän aloituspakkauksen(en ole enää nähnyt kuin kolmen päivän), ja muutaman patukan sekä pirtelöpakkauksen. Johan rupes paino tippumaan noilla, ja sain motivaatiota siitä, enkä tarvinnut kuin liikuntaa ja pientä hiomista syömisissä.
Tosin mun vatsa ei sitten lopuksi enää kestänyt noita, ja tuossa tuo pirtelöpakkaus nyt seisoo edelleen vuosien jälkeen pöydällä. Johon nostin sen, koska kärsin kahvin jättämisen jälkeen ummetuksesta. Hyvänmakuisia ovat vieläkin, vaikka päiväys on varmaan kaksi vuotta sitten mennyt :D
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:42"] [quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 07:22"] [quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:58"] [quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:52"] [quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:42"]Huoh. Miten joku voi lihoa siihen kuntoon, että ei voi edes lapsia saada? Mitä helvettiä. [/quote]Kyse ei ole siitä että en VOI, enhän muuten käyttäisi ehkäisyä. Kyse on siitä, mikä on lapselle ja äidille parasta. [/quote] No aivan yksi vitun hailee. Miten joku voi lihoa siihen pisteeseen, että se on lapselle sekä itselleen vaarallista? Kelpaako nyt. Kysymys edelleenkin kuuluu, miksi ja miten joku voi lihoa niin saatanasti? 20-30kiloa on aivan helvetisti. 40-60 voipakettia... Varmaankin ne geenit lihottanut. [/quote]Niin, miksiköhän maailma on täynnä ylipainoisia ihmisiä, jos se lihominen on niin vaikeaa? Siinäpä sinulle miettimistä. Ehkä voit samalla keksiä ratkaisun länsimaailmaa vaivaavaan lihavuusepidemiaan ja tehdä ratkaisulla isot rahat. [/quote] Ei siihen mitään ratkaisua tarvittse etsiä - kyllähän jokainen sen tietää mistä lihavuus 99% johtuu (poissulkien sairaudet ja pari lihottavaa lääketttä). Paluu ruumiilliseen työhön, liikkuminen ja normaali ruoka, ravinto/kulutus oikeassa suhteessa eikä lihavuus ole enää ongelma (tosin tämä sukupolvi jo menetetty, laihtuminen on vaikeampaa kuin elää aina terveellisesti). Kun tekee itse ruuan tietää onko siinä piilosokeria tai rasvaa.... [/quote] Mä taas luulen, että lääketiede hyvinkin pian löytää syyn lihomisille. Sille miksi toinen lihoi ja toinen ei, samoilla syömisillä. T: joku joka on lihonut sillä itsetehdyllä ruualla. [/quote] Samalla annoskoolla? Samoilla lähtömitoilla? Ilman mitään salassa (esim työmatkalla autossa) syötyjä suklaapatukoita, miten seurasit esim työlounaat tai työreissujen syömiset?? [/quote] Mitä ihmeellistä tossa on? Ihmisillä on erilainen aineenvaihdunta, toiset lihoo helpommin. Ja taustalla voi myös olla sairauksia, ei ne mitään tekosyitä ole. Mun sisko lihoi 20kg vuodessa kun sille tuli kilpirauhasen vajaatoiminta. Ja tiedän tasan tarkkaan, että ei lihonut mistään salaa syödystä suklaasta tms. Kun sai lääkkeet, niin alkoi heti laihtua. Mut hei varmaan omaa syytä ja laiskuutta tääkin...
[/quote]
Nyt ei puhuttu siitä vaan sanoit että 2 samanlaista ihmistä samalla ravinnolla ja vain toinen lihoo. Aikamoinen ero saa olla aineenvaihdunnassa että noin käy!
[/quote]
No mä en sanonut tota 2 ihmistä samanlaisella ravinnolla ja vain toinen lihoo, vaan kommentoin asiaa ja olen samaa mieltä sen kirjoittajan kanssa. Vaikka ei mitään sairautta olisikaan, niin eri ihmisten aineenvaihdunta voi toimia eri tavalla. Esim. jotkut sietää hiilihydraatteja paremmin kuin toiset. Kaikille ei sovi samanlainen ruokavalio, ei edes se lautasmalli. Kiliprauhasen vajaatoiminnan mainitsin, koska se on vaan niin hyvä esimerkki siitä kuinka aineenvaihdunta menee tosi vinksalleen.
-73
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:34"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 07:55"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 07:52"]Miten lihava ja läski lehmä Ap olet jos jopa lääkäri suosittelee laihtumista ? Etkö tajuu miten suuri vaivaa aiheuttaa ylipainoisuus raskaudenaikana. Raskausdiabeteksen riski, isokokoinen vauva, selkä kivut. Pane jääkaappi lukkoon ja mene ulos juoksulenkille, laiska läskikasa! [/quote]Vau, nyt kyllä nolasit itsesi :) Pusi pusi, menepäs siitä pihalle leikkimään ja jätä aikuisten palstat aikuisille :) [/quote] olen 37v ja 2 lasta synnyttänyt ongelmitta. Paino 68kg. Nolo Ap, jos ylipainon takia ei tulee raskaaksi. Läskilehmä! Itku ja itku vain kuuluu. Täältä saat suorat sanat : lopeta maksamista, jääkaappi lukkoon ja mene ulos lenkille.
[/quote] Taisit synnyttää aivosikin samalla kuin ipanat. Niin käy monille :(
Olin reilut 30 kg ylipainoinen. Olen kesäkuusta alkaen syönyt päivittäin 1200 kcal ja olen nyt 22 kg keveämpi. Tarkoitus on vielä poistaa itsestäni 16 kg ja uskoisin sen olevan kesällä tai alku syksystä saavutettu. Olen lyhyt alle 160 cm pitkä jotenka normaali kulutuskaan ei ole kuin 1700-1800 kcal, paino on pudonnut noin 0.5 kg vauhdilla.
Raskaus toi minulle nämä + 30 kg puolessa vuodessa. Olin normaali painoinen raskauden alussa mutta olin nuoruudessa ja lapsena pyöreä noin 5 kg normaalipainon yli. Luultavasti se on laukaisevatekijä että paino repesi raskauden aikana. Kolme kuukautta ennen laskettua aikaa tuli raskausdiabetes jonka sain ruokavaliolla pidettyä normaalina, sinäkin aikana paino vielä nousi 2 kg vaikka kaiken järjen mukaan minun olisi pitänyt laihtua.
Sellaisena tankkina ei ollut mukava olla raskaana, siinä meni selkä huonoon kuntoon ja jalkaan painu hermovika joka ei täysin parantunut raskauden jälkeenkään. Suoisttelen kuuntelemaan lääkärin neuvoja.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:38"]Aloita laihdutus pt:n ohjauksella. Saat sinulle sopivan henkilökohtaisen treeniohjelman ja ohjeet sopivaan ravintoon. Tsekkaa, että pt on perehtynyt asiaan hyvin. On aivan realistista pudottaa 20-30kg 6kk tai jopa nopeammin, jos ylipainoa on todella paljon, kun sen tekee asiantuntevassa ohjauksessa eikä ominpäin mutu-tuntumalla. Tsemppiä ap!!!! [/quote] ...miksi alapeukku?
[/quote]
Pt:t eivät ravinnosta paljonkaan tiedä.
[/quote]
Siksipä kannattaa etsiä sellainen joka tietää. Omalla salillani, jossa työskentelen on useampi pt, joilla on myös ravintoterapeutin koulutus.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 11:59"]
[/quote]
Mikset voisi yrittää raskaaksituloa samalla kun laihdutat?
Joka tapauksessa raskauden aikana terveellisiä elämäntapoja on jatkettava, joten laihtuminen on silloin myös ihan automaattista eikä mitenkään haitallista tai vaarallista. Päinvastoin. Tietty jos raskauden kanssa tulee ongelmia ja joudut vuodelepoon, tilanne on kinkkisempi.
Liikunta on mielestäni laihduttajalle tärkeää ennen kaikkea siksi, että se kohottaa mielialaa, lisää energiaa ja säätelee näläntunnetta. Nämä edut ovat mielestäni jopa tärkeämpiä kuin liikunnan kuluttamat kalorit. Siksi kannattaa liikkua myös silloin kun tuntuu ettei se kuluta tarpeeksi.