Sain käskyn laihduttaa 20-30kg ennen kuin...
... edes alamme yrittää raskautta. Kuinkahan kauan tuohon voisi realistisesti mennä? Ylipainoa on... Huokaus. Ikä vaan alkaa tulla vastaan.
Kommentit (90)
Katosi näköjään ajatuksia kirjoittaessa. Piti kirjoittaa että "helposti lähtee ainakin se 20kg...." -23
Paras laihutus kuuri ikin "DONT EAT SO MUCH" syöt päiväs vaa 2 pient leipää ja vettä 3-7 litraa niin johan alkaa kilot sutinalla lähteä, eikä tartte tehä mittää muuta, tai miettiä sen kummemmi paljo lähtee, takuu varmasti lähtee ja paljon. Kannattais katella sitä painoa siinä vaiheessa kun se alkaa olla ylipainoo et kantsisko päivittäis ruutiini syömis määrää vähentää ennenkuin se ylipaino on tällänen "ongelma" ?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:41"] Jätä ehkäisy kuitenkin pois ja ala syödä esim. 1300-1700 kcal päivässä ravitsevaa evästä. Lisää liikuntaa. Voi olla että tärppää ennen tavoitepainoa. [/quote] Miksi riskeerata näin isossa asiassa? Jos lääkäri on nähnyt laihdutuksen tarpeelliseksi ensin, ei ehkäisyä vielä kannata jättää pois. Ylipaino tuo isoja riskejä raskauteen ja synnytykseen. [/quote]Lääkäri nimenomaan sanoi, että ei ehkäisyä pois ennen kuin olen pienempi. Äidin lihavuus on riski lapselle ja vaikeuttaa raskautta ja synnytystä.
[/quote]
No lääkäri ei tuollaista päätä puolestasi. Etenet ilman ehkäisyä ja jatkat saadessasi lisämotivaatiota, kun tulos plussaa.
[/quote]Ei vaan ajattelen tulevan lapseni ja omaa parastani ja laihdutan sen 20-30 kg :)
[/quote]
Tsemppiä ap! Mä laihdutin reilussa vuodessa sen 20kg vastaavassa tilanteessa, kerrankin oli motivaatio kohdallaan. Nyt oon onnellisesti raskaana. :)
Kuinla vanha olet? Kuinka pahasti ikä tulee vastaan? Minun ratkaisuuni tilanteessasi vaikuttaisi kummassa on lapsen kannalta suuremmat riskit, äidin ylipainossa vai iässä.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:58"]
Niin, miksiköhän maailma on täynnä ylipainoisia ihmisiä, jos se lihominen on niin vaikeaa? Siinäpä sinulle miettimistä. Ehkä voit samalla keksiä ratkaisun länsimaailmaa vaivaavaan lihavuusepidemiaan ja tehdä ratkaisulla isot rahat.
[/quote]
Ratkaisuhan on helppo. Ihmisille enemmän itsekuria. Ei se ruoka itsestään sinne mahaan mene, vaan itsehän se sinne tungetaan. Tekosyitä, kuten geenit ja masennus, on helppo keksiä. Helpompihan se on syyttää kaikkea muuta kuin itseään siitä, vaikka itsehän siihen on syypää.
[/quote]Eli suomeksi sanottuna: et oikeasti tiedä asiasta mitään eikä sinulla ole asiaan mitään ratkaisua, vaan halusit vain kohottaa huonoa itsetuntoasi ainoan asian avulla jonka koet itsessäsi olevan hyvää, eli painosi. Ehdotan, että yrität kasvattaa itsetuntoasi pikemminkin positiivisen ajattelun kautta. Olen varma, että sinussa on muutakin hyvää ja arvokasta kuin hoikkuuttesi. Yritä löytää se. Kaikkea hyvää sinulle :)
Body-mission. Uusi koncepti Saksasta, hyvä ja maistuukin hyvältä. Kuukauden kuuri (28days on paketin nimi) ja ihmiset mennyt 7-14 kiloa alas. Kaverini 13 ja minä tässä nyt kolmen viikon jälkeen 6. Tyytyväinen olen ja olo mainio. Makeanhimo ei lainkaan. Enemmän menee alas mitä enemmän on painoa. Itselläni alkupaino 90.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:04"]Kuinla vanha olet? Kuinka pahasti ikä tulee vastaan? Minun ratkaisuuni tilanteessasi vaikuttaisi kummassa on lapsen kannalta suuremmat riskit, äidin ylipainossa vai iässä.
[/quote]Olen 38. Olisin halunnut lapsia jo paljon nuorempana, mutta sopivan miehen tapasin vasta pari vuotta sitten.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:05"]
Ratkaisuhan on helppo. Ihmisille enemmän itsekuria. Ei se ruoka itsestään sinne mahaan mene, vaan itsehän se sinne tungetaan. Tekosyitä, kuten geenit ja masennus, on helppo keksiä. Helpompihan se on syyttää kaikkea muuta kuin itseään siitä, vaikka itsehän siihen on syypää. [/quote]Eli suomeksi sanottuna: et oikeasti tiedä asiasta mitään eikä sinulla ole asiaan mitään ratkaisua, vaan halusit vain kohottaa huonoa itsetuntoasi ainoan asian avulla jonka koet itsessäsi olevan hyvää, eli painosi. Ehdotan, että yrität kasvattaa itsetuntoasi pikemminkin positiivisen ajattelun kautta. Olen varma, että sinussa on muutakin hyvää ja arvokasta kuin hoikkuuttesi. Yritä löytää se. Kaikkea hyvää sinulle :)
[/quote]
Mikä muukaan siihen on syypää kuin se, että sitä ruokaa tungetaan liikaa naamaan? Voithan sinäkin toki valehdella itsellesi, että se johtuu sinun geeneistäsi tai sairaudesta, että olet lihonut, mutta tosiasia nyt vain on se, että se ruoka jonka itse olet naamaasi tunkenut sinusta on tehnyt lihavan. Toki voit masennuksesta johtuen haluta syödä enemmän ja enemmän, mutta itsehän sinä kuitenkin päätät sen, että antaudutko houkutukselle.
Ja olen tyytyväinen siihen, että olen hoikka, sillä syön ja elän terveellisesti...
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:41"] Jätä ehkäisy kuitenkin pois ja ala syödä esim. 1300-1700 kcal päivässä ravitsevaa evästä. Lisää liikuntaa. Voi olla että tärppää ennen tavoitepainoa. [/quote] Miksi riskeerata näin isossa asiassa? Jos lääkäri on nähnyt laihdutuksen tarpeelliseksi ensin, ei ehkäisyä vielä kannata jättää pois. Ylipaino tuo isoja riskejä raskauteen ja synnytykseen. [/quote]Lääkäri nimenomaan sanoi, että ei ehkäisyä pois ennen kuin olen pienempi. Äidin lihavuus on riski lapselle ja vaikeuttaa raskautta ja synnytystä.
[/quote]
No lääkäri ei tuollaista päätä puolestasi. Etenet ilman ehkäisyä ja jatkat saadessasi lisämotivaatiota, kun tulos plussaa.
[/quote]Ei vaan ajattelen tulevan lapseni ja omaa parastani ja laihdutan sen 20-30 kg :)
[/quote]
Tsemppiä ap! Mä laihdutin reilussa vuodessa sen 20kg vastaavassa tilanteessa, kerrankin oli motivaatio kohdallaan. Nyt oon onnellisesti raskaana. :)
[/quote]Hienoa :) Onnellista odotusta sinulle!
Laitat nyt vuoden tavoitteeksi laihduttaminen ja ruokaremppa. Kyllä se lapsi voi vuoden odottaa.
Ei miitään järkeä lähteä mihinkään kidutusdiettiin, koska sitten kun tulet raskaaksi ja palaat takaisin normiruokaan = lihot kaikki kilot takaisin ja sama riski tulee takaisin.
Joo, jos on joku todella lihava eli yli 120-130kg, niin varmasti lähtee nopeampaa alussa, ensimmäiset 10kg, ja jos tosissaan laihduttaa, niin ei siinä kauan mene toisessakaan 10kg. Se on ihan eri asia kuin joku 80kg ihminen laihduttaa 20kg.
Tottakai hoikempana on raskaus ja synnytys helpompaa, kyllähän sitä kannattaa laihduttaa sen takia, ja ihan muutenkin. Ap;n tilannetta on vaikea arvioida kun ei tiedä mistä lähdetään liikkeelle, onko lääkäri suositellut laihdutaa 170kg sen 20-30kg pois, vai onko ap vain satakiloinen?
Sain lapsen kun olin 41v ja 60-70kg ylipainoinen eikä kukaan mitään sanonut.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:05"]
Ratkaisuhan on helppo. Ihmisille enemmän itsekuria. Ei se ruoka itsestään sinne mahaan mene, vaan itsehän se sinne tungetaan. Tekosyitä, kuten geenit ja masennus, on helppo keksiä. Helpompihan se on syyttää kaikkea muuta kuin itseään siitä, vaikka itsehän siihen on syypää. [/quote]Eli suomeksi sanottuna: et oikeasti tiedä asiasta mitään eikä sinulla ole asiaan mitään ratkaisua, vaan halusit vain kohottaa huonoa itsetuntoasi ainoan asian avulla jonka koet itsessäsi olevan hyvää, eli painosi. Ehdotan, että yrität kasvattaa itsetuntoasi pikemminkin positiivisen ajattelun kautta. Olen varma, että sinussa on muutakin hyvää ja arvokasta kuin hoikkuuttesi. Yritä löytää se. Kaikkea hyvää sinulle :)
[/quote]
Mikä muukaan siihen on syypää kuin se, että sitä ruokaa tungetaan liikaa naamaan? Voithan sinäkin toki valehdella itsellesi, että se johtuu sinun geeneistäsi tai sairaudesta, että olet lihonut, mutta tosiasia nyt vain on se, että se ruoka jonka itse olet naamaasi tunkenut sinusta on tehnyt lihavan. Toki voit masennuksesta johtuen haluta syödä enemmän ja enemmän, mutta itsehän sinä kuitenkin päätät sen, että antaudutko houkutukselle.
Ja olen tyytyväinen siihen, että olen hoikka, sillä syön ja elän terveellisesti...
[/quote]Missä viestissä ap syytti painostaan geenejä tai sairautta? Osaatko lukea?
Mäki sain lapsen, kun olin 50kg ylipainoa, ikää 33v. Ei ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:09"]Laitat nyt vuoden tavoitteeksi laihduttaminen ja ruokaremppa. Kyllä se lapsi voi vuoden odottaa.
Ei miitään järkeä lähteä mihinkään kidutusdiettiin, koska sitten kun tulet raskaaksi ja palaat takaisin normiruokaan = lihot kaikki kilot takaisin ja sama riski tulee takaisin.
[/quote]
Jos on lyhyt ja painoa yli 100kg niin ei tarvitse kuin syödä terveellisesti ja liikkua paljon niin lähtee helposti se 20kg reippaasti alle vuodessa. Ei mitään kidutusdiettejä tarvita, mutta säännöllinen ruokarytmi ja terveellistä ruokaa ilman repsahduksia niin kyllä alkaa tuloksia näkyä.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:58"]
Niin, miksiköhän maailma on täynnä ylipainoisia ihmisiä, jos se lihominen on niin vaikeaa? Siinäpä sinulle miettimistä. Ehkä voit samalla keksiä ratkaisun länsimaailmaa vaivaavaan lihavuusepidemiaan ja tehdä ratkaisulla isot rahat.
[/quote]
Ratkaisuhan on helppo. Ihmisille enemmän itsekuria. Ei se ruoka itsestään sinne mahaan mene, vaan itsehän se sinne tungetaan. Tekosyitä, kuten geenit ja masennus, on helppo keksiä. Helpompihan se on syyttää kaikkea muuta kuin itseään siitä, vaikka itsehän siihen on syypää.
[/quote]
ei itsekuria, vaan elintapoja ja tottumuksia. olen itse normaalipainoinen (normaalipainon ylärajoilla tosin) enkä koe että elämäntapani vaatii hirveästi itsekuria. liikkuminen on kivaa ja jotenkuten terveellinen syöminen onnistuu. välillä pitää tehdä korjausliikkeitä, mutta ei normaalipainossa pysyminen vaadi jokapäiväistä kärsimystä.
Jutta ja puolen vuoden superdieetit, siellähän ne laihtuu puolessa vuodessa ton verran. Niitä ruoka- ja treeniohjelmia voi ostaa netistä
Jos saat laihdutettua ja raskaudut niin kannattaa varmaan olla skarppina ettet liho kiloja takaisin raskausaikana :) Tsemppiä, toivottavasti onnistut tavoitteissasi!
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:20"]Jutta ja puolen vuoden superdieetit, siellähän ne laihtuu puolessa vuodessa ton verran. Niitä ruoka- ja treeniohjelmia voi ostaa netistä
[/quote]
Niitä löytää myös ilmaiseksi vaikka pilvin pimein.
Riippuu kuinka paljon sinulla on ylipainoa. Jos olet 165cm/130kg niin helposti lähtee puolessa vuodessa oikealla ruokavaliolla ja liikunnalla eikä tule takaisin, jos sen jälkeen jatkat liikuntaa ja terveellisiä elämäntapoja.