90-luvun teinin kieli, mitä muistat?
Mitä teinien suosimia ilmaisuja käytit 90-luvulla? Jos siis olit varhaisteini tai teini 90-luvulla.
Käytätkö niitä vielä?
Itse muistan, että kaikki oli "skitsoa" tai "pervoa". Tällaisia ei tulisi kyllä enää käytettyä.
Mutta "olla ihan fiiliksissä/fiilareissa" tai "päästä fiilikseen" on ainakin mun kouluajoilta.
Kommentit (225)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:04"]Kaikki oli vammaista, vammasen sitä ja tätä.
[/quote]
Puhun vieläkin, että joku asia on ihan "hiton vammaista". :D
Eiks tuo "asiaa" hoettu ihan hiton ärsyttävällä äänellä
80- ja 90-luvulla oli teineillä, varsinkin tytöillä, käytössä ns. Vantaa-nasaali. On jäänyt mieleen se mainos, jossa teiniplikka selosti, et 'elama on valilla yhta hassssakkaaa'. Ää-kirjain oli ilmeisesti siis tod. niinku silleen tod. junttia ja aiska ja iska siis niinku tod. aalioita.
Mä muistan myös ton "asiaa!" ja "ei tod." :D "So?" hoettiin meilläpäin myös. Ja kaikki oli sairaan siistii tai mageeta.
Ihku tuli tosiaan vasta 2000-luvun puolivälissä.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:29"]Hirveästi oli kaikkia systeemejä
[/quote]
Tsydeemejä meillä päin.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:04"]Kaikki oli vammaista, vammasen sitä ja tätä. [/quote] Puhun vieläkin, että joku asia on ihan "hiton vammaista". :D
[/quote]
Same here! :D
Se oli raivostuttavaa, kun jotkut vajukit kirjoitti "yx poika oli ihqu"
Oli paljon "sakkia" kun oltiin hietsussa!
Olisikohan ollut jotain "eipä vissiin" -tyyppistä hokemaa ja "vähänkö". Vähänkö ankee, vähänkö hieno jne.
Mennä kaupungille = kartsalle. Ja joo, toi x:n tunkeminen joka paikkaan! Tekeekö teinit nykyään sitä enää?
Minä törmäsin ihkuun/ihquun ekaa kertaa joskus 2004/2005 Irc-galleriassa. Voihan se toki olla että jotkut on käyttäneet sitä jo aiemmin...
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:49"]
80- ja 90-luvulla oli teineillä, varsinkin tytöillä, käytössä ns. Vantaa-nasaali. On jäänyt mieleen se mainos, jossa teiniplikka selosti, et 'elama on valilla yhta hassssakkaaa'. Ää-kirjain oli ilmeisesti siis tod. niinku silleen tod. junttia ja aiska ja iska siis niinku tod. aalioita.
[/quote]
Toi mainos oli ainakin 80-luvulta, muistan mainoksen, mutta en enää sitä, mitä siinä mainostettiin.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:03"]
Oho, olin lainannut väärää viestiä:)
Nää siis oli Salovaaraa:
No huhhuh.
Jumaleissön.
Voi elläimen käsi.
Saako lähettää lärveisiä?
ap[/quote] Salo-Danger!
Ja sen poijan nimi oli Julli
Ja sillä oli suuri kul kul kultakello liivin taskussa...
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:58"]
Mennä kaupungille = kartsalle. Ja joo, toi x:n tunkeminen joka paikkaan! Tekeekö teinit nykyään sitä enää?
[/quote]
Kartsa on kyllä varmaan vanhempi sana..samoin veikkaan et x:n tunkemista on ollut jo 80-luvulla.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:44"]
Kovikset oli "peilareita". Meilläpäin myös hoettiin tuota "Asiaa!" :)
[/quote]
Missä päin Suomessa tämmönen?