90-luvun teinin kieli, mitä muistat?
Mitä teinien suosimia ilmaisuja käytit 90-luvulla? Jos siis olit varhaisteini tai teini 90-luvulla.
Käytätkö niitä vielä?
Itse muistan, että kaikki oli "skitsoa" tai "pervoa". Tällaisia ei tulisi kyllä enää käytettyä.
Mutta "olla ihan fiiliksissä/fiilareissa" tai "päästä fiilikseen" on ainakin mun kouluajoilta.
Kommentit (225)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:33"]
Meillä aina sekoiltiin tai segoiltiin joka puolella. Mennääks kaupungille sekoileen? Harrastuksiin kuului aina kavereiden kaa sekoilu. Ja se sekoilu oli kaukana oikeasta sekoilemisesta, lähinnä vaan jossain keinuissa istumista ja juoruamista. :D
[/quote]
Meillä "sekoilu" tarkoitti sitä, että jotkut olivat pussailleet tai menneet ehkä siitäkin pidemmälle. Näin siis yläasteella. Joku siis oli aina sekoillut jonkun kaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:26"]
Musta ilmaus "sairaan" jotain on just ehtaa ysäriä.
Sitten kun me puhuttiin pussailusta, me puhuttiin nuolemisesta.
"Nuolitteko te?"
"ne oli nuolleet eilen!"
yök :)
[/quote]
Salovaara<3
ap
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:07"]
ihan sikana sanottiin äyts töks töks ja se oli mageeta jos joku lähti messii...
[/quote]
Jännä, jos jollekulle oli jäänyt tuo äyts töks töks, koska sehän tuli jo 80-luvun Soidinmenot-ohjelmasta ja muistelisin, että jotain äyyy stigi stigi -huutelua olis saattanut olla ala-asteella meilläkin.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:48"]Eiks tuo "asiaa" hoettu ihan hiton ärsyttävällä äänellä
[/quote]
Joo, se on Kummelista
[/quote]
Eikä muuten ollu vaan Vintiöistä sketsistä Keravan kollit. Siinä hoettiin myös että "Kuka on kingi?" "Rane on kingi!"
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:51"]
Kuivaa, kypsää = tylsää. Manstaa = kovista. Esim "Tuppu oli vähä manstaa!" vm -84
[/quote]
Missä on näin puhuttu?:)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:27"]Mitä teinien suosimia ilmaisuja käytit 90-luvulla? Jos siis olit varhaisteini tai teini 90-luvulla.
Käytätkö niitä vielä?
Itse muistan, että kaikki oli "skitsoa" tai "pervoa". Tällaisia ei tulisi kyllä enää käytettyä.
Mutta "olla ihan fiiliksissä/fiilareissa" tai "päästä fiilikseen" on ainakin mun kouluajoilta.
[/quote]
Simona ja pipona ja pössis.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:29"]Hirveästi oli kaikkia systeemejä
[/quote]
Niin ja juttujuttuja ja härdelliä ja härpäkettä
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:48"]Eiks tuo "asiaa" hoettu ihan hiton ärsyttävällä äänellä [/quote] Joo, se on Kummelista [/quote] Eikä muuten ollu vaan Vintiöistä sketsistä Keravan kollit. Siinä hoettiin myös että "Kuka on kingi?" "Rane on kingi!"
[/quote]
Kiitos! Tää ei ollut tuttu, mutta nauratti kovasti:)
ap
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:41"]Kaikki positiivinen oli " asiaa" tai " pätevää". Sitten taas esimerkiksi koulu ei " napannut" , siis " ei tod.!!!" Nämä ilmaisut ainakin omien päiväkirjojen ja kavereiden kanssa käydyn kirjeenvaihdon mukaan pinnalla teinivuosina 90- luvulla
[/quote]
Hei Wordii!
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:26"]No huhhuh.
Jumaleissön.
Voi elläimen käsi.
Saako lähettää lärveisiä?
[/quote]
Hertsileijaa sentään! Anna mennä!
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:48"]Eiks tuo "asiaa" hoettu ihan hiton ärsyttävällä äänellä
[/quote]
Joo, se on Kummelista
[/quote]
Vintiöt, Rane on kingi!
Ensimmäin teinisana jota käytin, niin on SOUUUU??!???!! Ja sitten "iha sama". Kaksi sanontaa, jotka nostivat mun vanhempien ja siskojen niskakarvat pystyyn :D Teiniangst <3
71, mistäpäin olet? Mä luulin, että tuota "simona" käytettiin vain meillä! :D
Tsoukilla sanottiin 90-luvulla vaikka mitä. Mun lapset sanoo läpällä.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:58"]
Mennä kaupungille = kartsalle. Ja joo, toi x:n tunkeminen joka paikkaan! Tekeekö teinit nykyään sitä enää?
[/quote]
Kartsa on kyllä varmaan vanhempi sana..samoin veikkaan et x:n tunkemista on ollut jo 80-luvulla.
[/quote]
Luulin että tässä ketjussa oli kyse siitä, mitä ilmaisuja käytettiin 90-luvulla, eikä siitä, oliko niitä käytetty vai ei jo aiemmin. Minä puhuin kartsasta ja tungin x:iä joka paikkaan teininä 90-luvulla, ihan riippumatta siitä, onko niin tehty jo 1800-luvulla. Tartte saivarrella saatana :P
[/quote]
Ok, no mun oli tarkoitus kartoittaa, mitkä liittyy juuri 90-luvuun, koska ne on keksitty silloin. Sori kuitenkin, jos ei tullut aloituksessa selvästi esiin eikä tarkoitus ollut pahoittaa mieltäsi.:) ap