Kuinka pian lähdit viihteelle vauvan syntymän jälkeen?
Kuinka pian lähdit viihteelle vauvan syntymän jälkeen? Kenellä vauva oli silloin hoidossa? Ikäsi?
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:26"]
3 viikkoa, oli ystävän polttarit. Mieheni hoiti vauvaa. Ikää meillä 35 ja 37.
[/quote]
Tuo on ihan liian aikaisin!!!
[/quote]
Ollutta ja mennyttä eteenpäin. (en ole siis tämä edellinen vastaaja mutta vastaanpa silti!) :D Siis ihan uskomatonta että meillä Suomessa on tämä ilmapiiri edelleen että vain ÄITI on oikea hoitaja sen vuoden ajan? Jos mies on alusta asti ollut yhtälailla läsnä niin eiköhän se ole se ja sama kiintymyssuhdeteorioidenkin mukaan lähteekö yhdeksi illaksi isä vai äiti viihteelle tms! Yhtälailla isällä on oikeus olla tiiviisti isä jo heti vauva-aikana!
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 13:27"]Olen raitis joten en käy viihteellä, jos sillä tarkoitetaan baari-iltaa tai kännäämistä muuten. Ensimmäisen kerran jätimme pidemmäksi ajaksi (pitkä viikonloppu 4pv) hoitoon appivanhemmille vauvan ollessa 9kk, jolloin teimme miehen kanssa ostos- ja elämysreissun Pariisiin. [/quote] Miksi tätä peukutetaan? Koska äiti on raitis? Mun mielestä alle vuoden ikäistä ei tulis jättää noin moneksi yöksi hoitoon ilman äitiä tai isää.
[/quote]
Siksi koska olen erimieltä kuin sinä. Olisisko jotain? ;) Jokainen hoitaa perhe-elämänsä kuinka parhaiten näkee ja matkustelu ja se koska lähtee minnekin ei muille kuulu niissä rajoissa että lapsi kuitenkin voi pääosin hyvin, ei ole alkoholiongelmaa perheessä, ei väkivaltaa, suhteellisen normaali perhe noin muutenkin, turvallinen paikka missä olla jne. Itse lähdin viikoksi ja jätin 1,5-vuotiaan mummulle ja isilleen ja takuulla saan tietynlaisillta mammoilta haukkuja tästä mutta ei, en pode siltikään huonoa omaatuntoa. Kaikki meni varsin hienostija edelleen on ihan normaali lapsi kaikesta huolimatta! :)
Baarissa en ole käynyt kuin kerran yhdellä kun vauva oli joku 8kk, tänään oon menossa toista kertaa, vauva nyt 10kk. Kaverin häissä olttiin niin kun vauva oli 5kk, että vietiin vauva mun äidille sieltä nukkumaan, palattiin vielä juhliin muutamaksi tunniksi ja tultiin sinne ennen kun heräsi yöllä syömään. Vauvan nukkumaanmenon jälkeen tai ennen sitä oon useamminkin ollut omissa menoissa niin että mies on kotona. Iltaimetyksen ja pienempänä yöimetyksen olen aina hoitanut ja suunnitellut menoni niin, että pystyn ne hoitamaan, koska vauva ei ole kovin mielellään juonut tuttipullosta. Päiväsaikaan tuo onneksi pärjää jo pelkillä kiinteillä pidempiä aikoja jos olen poissa, mutta tuo iltaimetys on sen verran tärkeä etten vielä ole raaskinut jättää ilman. Niin ja ikää mulla 25v.
4kk iässä, jäänyt isänsä kanssa kotiin
Esikoinen oli n. 8kk, mies hoiti, olin illan poissa.
Kuopus oli n. 3 kk, mies hoiti, mutta olin pois vain pari tuntia (kävin kaverin bileissä).
Molemmat ovat olleet täysimetyksellä 5-6kk.
Vauva on nyt 5 vuotias. En ole käynyt "viihteellä", sillä tarkoitan humalaa ja yökerhossa tms. pämppäämistä ja klo 02 jälkeen kotiin palaamista. Ei kiinnosta. Ikää itselläni 37 vuotta.
3kk, ikää 22v. Humalassa en ollut, mutta kaksi siideriä join. En siis yleensäkään juo humalaan.
Vauva oli isänsä kanssa kotona.
Tuttu lähti viihteelle 2 vk lapsen syntymän jälkeen. Pienellä paikkakunnalla kaikki tiesi synnytyksestä joten lasu-ilmoitus siitä seurasi. Itsekin samaan aikaan olin kyseisessä baarissa ja täytyy sanoa, että ihmettelin kovasti tämän naisen hinkua päästä änkyräkänniin niin nopeasti lapsen syntymän jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:25"]
Tuttu lähti viihteelle 2 vk lapsen syntymän jälkeen. Pienellä paikkakunnalla kaikki tiesi synnytyksestä joten lasu-ilmoitus siitä seurasi. Itsekin samaan aikaan olin kyseisessä baarissa ja täytyy sanoa, että ihmettelin kovasti tämän naisen hinkua päästä änkyräkänniin niin nopeasti lapsen syntymän jälkeen.
[/quote]jättikö sen 2vko ikäisen yksin kotiin vai miksi lasu-ilmoitus?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:26"]
3 viikkoa, oli ystävän polttarit. Mieheni hoiti vauvaa. Ikää meillä 35 ja 37.
[/quote]
Tuo on ihan liian aikaisin!!!
[/quote]
Miten niin? :D Eihän tuon ikäinen edes tajua vielä, että äiti on poissa. -ohis
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:33"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:26"] 3 viikkoa, oli ystävän polttarit. Mieheni hoiti vauvaa. Ikää meillä 35 ja 37. [/quote] Tuo on ihan liian aikaisin!!! [/quote] Miten niin? :D Eihän tuon ikäinen edes tajua vielä, että äiti on poissa. -ohis
[/quote]
Haha, no kyllä tajuaa!
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:25"]
[/quote]jättikö sen 2vko ikäisen yksin kotiin vai miksi lasu-ilmoitus?
[/quote]
Mä mietin ihan samaa. :D
Vauva oli 7kk, aiemmin en olisi kyennyt lähtemään minnekään. Vauva oli kotona isänsä hellässä huomassa, hyvin meni. Tissit täynnä riensin aamulla kotiin imettämään
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:33"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:26"] 3 viikkoa, oli ystävän polttarit. Mieheni hoiti vauvaa. Ikää meillä 35 ja 37. [/quote] Tuo on ihan liian aikaisin!!! [/quote] Miten niin? :D Eihän tuon ikäinen edes tajua vielä, että äiti on poissa. -ohis
[/quote]
Haha, no kyllä tajuaa!
[/quote]
No ei tajua! Vai kysyitkö omaltasi? Mitä vastasi?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:33"] [quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:26"] 3 viikkoa, oli ystävän polttarit. Mieheni hoiti vauvaa. Ikää meillä 35 ja 37. [/quote] Tuo on ihan liian aikaisin!!! [/quote] Miten niin? :D Eihän tuon ikäinen edes tajua vielä, että äiti on poissa. -ohis [/quote] Haha, no kyllä tajuaa! [/quote] No ei tajua! Vai kysyitkö omaltasi? Mitä vastasi?
[/quote]
Aa, sä luulet, että vauvat alkavat tajuamaan asioita vasta siinä iässä, kun alkavat puhua! No, ehkä ihan hyvä, että tuli puheeksi, vauvat kyllä ymmärtävät ympäristöstään todella paljon ja tunnistavat kyllä äitinsä, vaikka sinä et ole ehkä osannutkaan tulkita omaa vauvaasi.
Vauva oli 3 kk kun kävimme miehen kanssa hääpäivän kunniaksi ravintolassa syömässä. Palkkasimme kotiin hoitajan siksi ajaksi. Vauva oli vielä niin pieni, että nukkui koko sen parin tunnin ajan, onneksi.
Seuraavan kerran kävin vauvan ollessa 1-vuotias paikallisilla kaupunkifestareilla konsertissa, mieheni oli sen aikaa vauvan kanssa - seuraavana päivänä päinvastoin.
Ja sitten kun vauva oli 1,5-vuotias, kävin kaverin kanssa teatterissa, vauva oli mieheni kanssa kotona.
En juurikaan harrasta mitään bilettämistä ja juopotteluiltoja. Tavallisesti käyn sellaisissa riennoissa, joihin voi mennä koko perheenä.
"Vauva" oli 1v2kk ja itse tuolloin 36-v. Lapsi isänsä kanssa, minä tyttöporukassa illanistujaisissa.
Ensimmäistä kertaa olin n. 7h erossa vauvasta, kun vauva oli kahdeksan kuukautta. Kyseessä oli kaverin polttarit. Vauva oli isänsä kanssa.
Ja noin kuukauden kuluttua tästä olimme miehen kanssa kahdestaan syömässä ja lasillisella 3v hääpäivän kunniaksi, vauva oli anopilla.
Ensimmäisen yön olin poissa kun, vauva oli 1v 1kk, tämä töiden takia ja vauva oli isänsä kanssa.
Olin lapsen syntyessä 26v
Minulla on kolme lasta, jotka olen saanut 24v, 27v ja 30v.
Muutamia tunteja olen ollut ensimmäisen kerran erossa kun vauva on ollut 3-4kk. Jos vauva on ollut yön erossa minusta, vauva on ollut jo 9-10kk. Hyvin ovat lapset pärjänneet isänsä kanssa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:53"]
Vauva oli n. 6 kuukautta, kun olin baarissa. Kaveri vietti synttäreitä ja kävin moikkaamassa. Olin pois noin neljä tuntia, vauva oli isän kanssa. Olin 31-vuotias. l
[/quote]
Siis vauva oli 6 viikkoa vanha :)