Kuinka pian lähdit viihteelle vauvan syntymän jälkeen?
Kuinka pian lähdit viihteelle vauvan syntymän jälkeen? Kenellä vauva oli silloin hoidossa? Ikäsi?
Kommentit (87)
Lapsi oli 3 viikkoinen kun kävin viihtymässä ekan kerran, vauva oli mulla mukana. Nainen29.
3kk en nyt viihteellä ollut mutta isäni monttubileissä otin lahvin kanssa muutaman konjakin. Lapsi oli isän kanssa.
Lapsi oli noin vähän yli vuoden minä 28.Oli mummon luona hoidossa,kun oltiin miehen siskon häitä viettämässä.
p.s häät eivät olleet lapsettomat,mutta halusin juhlia rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:40"]
Mua kiinnostais eniten just noiden äitien iät. Koska tuntuu olevan niin, että nuori äiti ----> heti ja usein bilettämään. Vanhempi äiti ----> ei niin pian tai ei niin väliä päästä bilettämään.
Aika moni nuori äiti tuntuu saavan lapsen kesken pahinta biletysikäänsä, joten on täysin luonnollista, että menojalka vipattaa vielä vauvan syntymän jälkeenkin. Vanhemmalla naisella ei välttämättä vipattaisi enää muutenkaan, joten ei väliä, vaikkei bilettäisi lapsen saatuaan juuri koskaan.
[/quote]
Näinhän se tuntuu olevan. 20 vuotiaana esikoisen saatuani lähdin viihteelle vauvan ollessa 2kk.
Nyt 25 vuotiaana 5kk vauvan äitinä ei kiinnosta yhtään baarit tai ylipäätään alkoholi. Mulle riittää kävelylenkit tai shoppailureissut ihan hyvin omaksi ajaksi.
Olen raitis joten en käy viihteellä, jos sillä tarkoitetaan baari-iltaa tai kännäämistä muuten. Ensimmäisen kerran jätimme pidemmäksi ajaksi (pitkä viikonloppu 4pv) hoitoon appivanhemmille vauvan ollessa 9kk, jolloin teimme miehen kanssa ostos- ja elämysreissun Pariisiin.
En ole vieläkään käynyt. Lapsi 1,8kk.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 13:27"]En ole vieläkään käynyt. Lapsi 1,8kk.
[/quote] Siis 1v 8kk
Viihteellä=baari/juominen/illanistujaiset/juhlat/yms mitä näitä nyt on/viihteelliset jutut ilman lapsia.
t. Ap
Jos tarkoitetaan baarireissua niin en ole käynyt, vauva 10 kk ja minä 30. Elokuvissa, syömässä tms. olen kyllä käynyt ehkä siitä lähtien kun vauva viitisen kuukautta?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:26"]
3 viikkoa, oli ystävän polttarit. Mieheni hoiti vauvaa. Ikää meillä 35 ja 37.
[/quote]
Tuo on ihan liian aikaisin!!!
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 13:27"]Olen raitis joten en käy viihteellä, jos sillä tarkoitetaan baari-iltaa tai kännäämistä muuten. Ensimmäisen kerran jätimme pidemmäksi ajaksi (pitkä viikonloppu 4pv) hoitoon appivanhemmille vauvan ollessa 9kk, jolloin teimme miehen kanssa ostos- ja elämysreissun Pariisiin.
[/quote]
Miksi tätä peukutetaan? Koska äiti on raitis? Mun mielestä alle vuoden ikäistä ei tulis jättää noin moneksi yöksi hoitoon ilman äitiä tai isää.
Esikoinen oli 2kk ja jäi isänsä kanssa kotiin. Olin 22v. Toinen oli 8,5kk (esikoinen 1v11kk) kun oli miehen 30v-pippalot, olin 24. Mielestäni tuo 2kk tuntui jo silloin turhan aikaiselta mutta saihan siitä virtaa kun pääsi tuulettumaan ystävän kanssa. Mutta en voi sanoa että olisin yhtään kaivannut viihteelle tai aikaa ilman lapsia, etenkin kun imetyksen kanssa siinä on se oma rumbansa. Onneksi toisen kanssa tissit eivät enää pakkautuneet samalla tavalla eikä tarvitse parin tunnin poissaolonkaan takia tyhjennellä niitä vessassa. Mutta en usko että ne menohalut lisääntyy imetyksen loputtuakaan. Katsotaan sitten kun lapset on isompia (ehkä ne tulevatkin lapset?). Parisuhdeaikaa useimmiten vietetään iltaisin kun lapset nukkuu, pari kertaa ollaan käyty leffassa.
Lapsi oli vuoden kun kävin kolme tuntia pikkujouluissa. Hirveä hätä ja paniikki itselläni koko sen ajan vaikkei mitään hätää ollut. En halua lähteä pois lapsen luota mihinkään. Olen 29.
Vauva oli 2 vkoa, isä hoitamassa, minä olin 34v. Oltiin isän kanssa erottu raskausaikana ja pidin tärkeänä että vauva saa yhtä hyvän isäsuhteen kuin vanhemmatkin lapset jotka saivat asua vauvana isänsä kanssa. Vauva nukkui kellontarkasti yöt heräilemättä joten tiesin että kun nukahtaa niin nukkuu aamuun saakka eikä edes tiedä että olen ollut pois. Isä siis tuli hoitamaan vauvaa ja muita lapsia minun luokseni että vauvalla on tuttu ympäristö.
Reilu 2-kymppisenä esikoinen jäi hoitoon n.2kk iässä. Siitä muutaman vuoden päästä seuraava lapsi 6kk iässä ja nyt melkein kymmenen vuotta myöhemmin kolmannen lapsen kanssa ei kyllä ole kiire päästä yhtään minnekään.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:11"]Esikoinen oli 2kk ja jäi isänsä kanssa kotiin. Olin 22v. Toinen oli 8,5kk (esikoinen 1v11kk) kun oli miehen 30v-pippalot, olin 24. Mielestäni tuo 2kk tuntui jo silloin turhan aikaiselta mutta saihan siitä virtaa kun pääsi tuulettumaan ystävän kanssa. Mutta en voi sanoa että olisin yhtään kaivannut viihteelle tai aikaa ilman lapsia, etenkin kun imetyksen kanssa siinä on se oma rumbansa. Onneksi toisen kanssa tissit eivät enää pakkautuneet samalla tavalla eikä tarvitse parin tunnin poissaolonkaan takia tyhjennellä niitä vessassa. Mutta en usko että ne menohalut lisääntyy imetyksen loputtuakaan. Katsotaan sitten kun lapset on isompia (ehkä ne tulevatkin lapset?). Parisuhdeaikaa useimmiten vietetään iltaisin kun lapset nukkuu, pari kertaa ollaan käyty leffassa.
[/quote]
Ja siis tarkennan että 2kk tuntui itsestäni liian hankalalta, vauva pärjää hyvin isän kanssa kun on pakkanen täynnä äidinmaitoa :)
Mä en kauheasti käy viihteellä, asuinpaikkani ei ole oikein semmoinen, että täällä kiinnostaisi käydä baarissa. Oletan nyt, että tässä viihteellä käyminen on baarissa käymistä. Mutta kyllä mä esikoisen vauva-aikana taisin kerran käydä, vauva oli suunnilleen 10 kk silloin. Olin silloin 32. Nyt toinen lapsi on 9 kk, enkä ole käynyt missään viihteellä. Esikoisen vauva-aikana meillä oli parit häät, niissä vauva oli mukana.
Kuopus oli 3v kun meillä oli luokkakokous, sinne menin. Muuten en baareja kiertele tai käy viihteellä. Lapset nyt 4-21v. Minä nyt 40.
Vauva oli n. 6 kuukautta, kun olin baarissa. Kaveri vietti synttäreitä ja kävin moikkaamassa. Olin pois noin neljä tuntia, vauva oli isän kanssa. Olin 31-vuotias. l
Jaa tässä tarkotetaan viihteellä käymisellä taas jotain baarielämää ja ryyppäämistä vai? :/