Riitelevätkö kaikki pariskunnat?
Minua aina ihmetyttää, kun luen näitä palstoja, että riitelevätkö kaikki? Olemmeko me jotenkin kummallisia?
Me emme koskaan riitele. Siis emme koskaan! Asioista keskustellaan, mutta hyvin harvoin oikeastaan edes tarvii keskustella. Olemme hyvin samoilla linjoilla yleensä.
Molemmat tukevat toistensa päätöksiä ja yhteinen tavoite on, että perheenä pärjäämme ja lapset saavat hyvän lapsuuden.
Yhdessä olemme olleet 19 vuotta ja neljäs lapsi tulossa. Molemmat tuntee toisensa läpikotaisin ja tietää toisen haavat ja heikkoudet.
Onko riitely siis jotenkin välttämättömyys? Onko muita, jotka eivät riitele?
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:59"]En kyllä tiedä ollaanko riidelty koskaan, yhdessä on oltu 4v. Muutaman kerran minä olen suuttunut jostain ja huutanut miehelle, mutta ei sekään minusta riitelyä ole ollut. Hyvin harvasta asiasta ollaan eri mieltä, ja jos ollaan, niin ei siitä riitaa tule. Tai jos toinen ärsyttää niin paljon että siitä tulee kivahdettua, niin toinen pyytää käytöstään anteeksi ja korjaa asian.
Mistä te riitelijät sitten riitelette, antaisitteko ihan konkreettisen esimerkin? Meillä kun ei ole lapsia niin niiden kasvatuksesta ei tartte riidellä (uskon kyllä että oltaisiin siinäkin tosi samanmielisiä) ja rahat on yhteistä taloustiliä lukuunottamatta erilliset, niin rahastakaan ei voi tapella. Siinä kai ne yleisimmät riidanaiheet on?
[/quote]
Ihan mistä tahansa asiasta, joskus keskustelut päättyvät kinasteluun tai jopa riitelyyn. Poliittiset asiat, yhteiskunnalliset asiat, lasten kasvatus, arki (siivous, kotityöt, ajankäyttö), jne.
Emme riitele, koska inhoan sitä jos joku huutaa minulle tai on suuttunut.
Meillä ei ole miehen kanssa tarvetta riidellä keskenämme, kumpikaan ei jaksa mitään riitelyä vaan asioista voidaan keskustella ihan järkevästi. Meillä ei kumpikaan huuda toiselle, eikä paisko ovia, naputa tahallaan saadakseen riidan aikaan tms. Sellainen on aivan tarpeetonta.
Välimme ovat lämpimät ja kunnioittavat, loistavaa seksiäkin on ilman että tarvitsisi riidellen saada sitä ns. mahtavaa sovintoseksiä.
Lasten ei tarvitse katsella riitaisia vanhempia ja lemmikitkin viihtyy paremmin kun ei ole aggressiivista ilmapiiriä. Osaan toki riidellä sitten tarvittaessa muiden instanssien kanssa (mutta ei huutamalla ja räyhäämällä vaan perustelluin argumentein piikikkyydellä höystettynä) ja pitää puoleni, kuten mieskin, jos on aihetta.
Meilläkin riidellään ja ollaan eri mieltä asioista, ei tietystikään koko aikaa, läheskään päivittäin. Keskustelemme myös paljon.
Joskus huonompina aikoina enemmänkin mökötetään tai ollaan välinpitämättömiä - silloin menee oikeasti huonosti.