Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vietättekö joulua appivanhempien luona vai omien vanhempien luona?

Vierailija
13.12.2021 |

Kunpiko.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona vietämme. Itsellä ei ole enää vanhempia, mutta muijan kotona joulunpyhät vaikuttavat olevan isolle sakille hieman liian stressaavaa aikaa. Jatkuvaa ruoan ja kahvin laittoa ym.

Kotona saa olla itse, miten haluaa.

Vierailija
22/36 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattoaamuna syödään anoppilassa riisipuuroa ja illallinen syödään minun vanhempien luona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempieni, appivanhemmilla olimme viime jouluna ja sitä edellisen taas minun vanhemmillani.

Harkitsisin meillä joulun viettoa, mutta asumme kaksiossa eri paikkakunnalla, jonne kaikki eivät mahdu ja oma isoäitini on vielä elossa, joka ei jaksa liikkua enää pitkää matkaa. Käyn aina joulun aikaan hänen luonaan, ja usein hän on vanhemmillani joulun (he siis kaikki asuvat kotipaikkakunnallani).

Vierailija
24/36 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona.

En ole koskaan ollut appivanhempien luona jouluna. He möhkää jostain ihmeellisestä kainuulaisesta maalaisjoulusta, mikä tarkoittanee likaa, pahaa ruokaa ja mokeltavia juntteja.

Vierailija
25/36 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kotoa kahdestaan ensimmäisen kerran yli 20 vuoteen. Lapset viettävät joulua omalla tavallaan, me perheen ikijäärät syömme hyvin, luemme joululahjakirjoja ja nautimme siitä, että ei tarvitse suorittaa mitään. Lapsia nähdään ehkä loppiaisena, jos käyvät täälläpäin.

Vierailija
26/36 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ns vanhempi, jonka luokse aikuiset lapset tulevat jouluksi. Olisipa sudäntä sanoa, että ko mieluusti viettäisimme kahdestaan joulun , rauhassa, ilman ruoka- ynnä yöpymishässäkkää. Nuoret- kutsukaa vanhempanne vaikka kotiinne , armahtakaa meitä.

Vierailija
27/36 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään vanhempieni luona aattona päivällä, mutta muuten kotona oman perheen kesken. Appivanhemmat lähtevät miehen siskon perheen luokse, muuten oltaisiin poikettu sielläkin joko aattona tai joulupäivänä.

Vierailija
28/36 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omassa kodissa vietetään. Ei olla koskaan lähdetty siihen että jonain tiettynä kalenteripäivänä pitäisi lähteä reissaamaan pitkin sukulaisia minuuttiaikataulun mukaan. Kyläillä ehtii muinakin viikonloppuina ja vapaapäivinä.

Vierailija
29/36 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kodissa ollaan oltu nyt 22 vuotta, esikoinen on 19v eli ennen jo omien lasten syntymää. Isovanhemmat ja sisarukset tulee meille, samoin perheettömät sedät ja tädit, niitäkin jo kahdessa polvessa. 

Vierailija
30/36 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ns vanhempi, jonka luokse aikuiset lapset tulevat jouluksi. Olisipa sudäntä sanoa, että ko mieluusti viettäisimme kahdestaan joulun , rauhassa, ilman ruoka- ynnä yöpymishässäkkää. Nuoret- kutsukaa vanhempanne vaikka kotiinne , armahtakaa meitä.

Onko kotioloissa jotakin vikaa jos sieltä on välttämätöntä päästä muualle?

Vierailija
31/36 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret parit ja perheet. Eikö olisi kiva viettää joulu ihan kotonanne, ettekä matkustaisi yhtään minnekkään!

Vierailija
32/36 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, että lapsesi haluaisivat myös jäädä kotiin, mutta eivät raaski sanoa, että on hankalaa matkustaa luoksenne väsyneenä pitkän syksyn jälkeen?

Avaa nyt hyvä ihminen suusi ja kerro. Ne on sinun omia lapsia. Minua hävettäisi, jos en osaisi tuollaista asiaa sanoa lapsilleni. 

Vierailija
33/36 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi lähteä kotoa mihinkään?

Vierailija
34/36 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄRKEÄÄ. Kuten joistakin viesteistä tulikin ilmi, älkää pitäkö itsestään selvänä, että olette tervetulleita joulun viettoon toisten kotiin. Eli älkää menkö jos teitä ei ole varsinaisesti kutsuttu. Annetaan kaikkien viettää joulunsa omalla haluamallaan tavalla.

Vierailija
35/36 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat menee omien porukoiden luo, vaikka yhdessä ollaan oltu yli kymmenen vuotta. Pari ekaa joulua kokeiltiin joka toinen joulu vuorottelua mutta se ei tuntunut omalta jutulta. Jos saamme lapsia niin pitänee tehdä kompromissi eli jäädä koko perheellä kotiin. Tosin sitten pitäisi alkaa itse laittamaan joulua eli huono puoli siinäkin.

Vierailija
36/36 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona. En viihtyisi varsinkaan yötä missään kyläpaikassa, teeskennellen puheliasta ja kohteliasta. Enkä osaisi tehdä mitään rosollia, paistaa kinkkua tms.