Vietättekö joulua appivanhempien luona vai omien vanhempien luona?
Kommentit (36)
Minun vanhempieni luona. Appivanhemmilla käydään sunnuntaina sitten kääntymässä kotimatkalla.
23. illalla lähdemme vanhempieni luokse. Olemme siellä aaton ja joulupäivän sekä tapaninpäivän aamun. Kahvien jälkeen lähdemme kotiin ja käymme kääntymässä miehen vanhemmilla.
Ei ole appivanhempia enää, siis eronnut olen. Äitini luo ollaan menossa aattoaamuna puurolle ja joulupäivänä sitten pidemmäksi aikaa. En tiedä, näkeekö teini isänsä puolen mummuaan ollenkaan joulun aikaan, esim tapaninpäivänä (ei ole vielä sopinut mitään isänsä kanssa).
Molemmis varmaankin käydään jossain vaiheessa.
Aatto kotona, joulupäivänä appivanhemmille ja tapaninpäivänä omille vanhemmille.
Aattona saatan kutsua omat vanhempani meille joulupuurolle aamupäivästä.
Esikoisen perheen luona. Ensimmäistä kertaa kokoonnutaan sinne koska ei ole reilua että ainoa pikkulapsiperhe lähtisi kotoaan jouluna. Ja hotellissa yötä niin ei tule ylimääräistä työtä heille.
Mä omien vanhempien luona ja mies omiensa. Näin on tehty kaikki yhdeksän joulua, jotka olemme olleet yhdessä.
Ei kumpienkaan. Tänä vuonna oma joulu.
Miten ystävällisesti saisi sanottua/kieltäydyttyä puolisolle ettei tulisi mukaan hänen vanhemmilleen jouluksi?
Vierailija kirjoitti:
Miten ystävällisesti saisi sanottua/kieltäydyttyä puolisolle ettei tulisi mukaan hänen vanhemmilleen jouluksi?
En lähde nyt mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Haluan viettää joulun omassa kodissani/omilla sukulaisillani/omalla tavallani.
Ei se sen vaikeampaa ole.
Meillä oli tapana vuorotella, kunnes meidän koti oli paras tila yhteisen joulun viettoon. Sen jälkeen oltiin useampi joulu vaihtelevalla porukalla molempien perheistä.
Voisikin mennä omien vanhempien luokse, mutta en ole päässyt käynyt siellä vuosikausiin koska heillä elämänhallinta hukassa
Ollaan ihan vaan kotona. Iha parasta! Saa viettää just sellaisen joulun kun haluaa.
Varmaan kotona. Isän puolen ja äidin puolen joulut juhlitaan ennen aattoa ja aaton olen töissä.
Vierailija kirjoitti:
Siis sinä menisit puolison vanhempien luo, mutta puoliso ei saisi tulla mukaan? Ainakin sen kuvan sun viestistä saa.
Meillä on ensimmäinen joulu ihan omassa kodissa. Aiemmin ollaan aina vuorovuosin oltu jomman kumman vanhempien luona mutta vihdoinkin järjestetään oma joulu. Isäni ja sisarukseni tulevat aattona käymään meillä ja puolison vanhemmilla mennään käymään jossain vaiheessa sillä he eivät halunneet tulla meille, vaan kutsuvat omat vieraat.
Kotona ollaan oman perheen kesken. Olen vuosien varrella ymmärtänyt pitäväni rauhallisista jouluista. Enkä halua, että joulu kuluu autossa istuen suurimmaksi osaksi. Anoppi ei aluksi millään olisi hyväksynyt tätä, mutta tässä asiassa päätin pitää pääni. En ole yhtään sen itsekkäämpi halutessani tehdä niin kuin minä haluan, kuin anoppini joka haluaisi, että teemme niin kuin hän haluaa.
Appivanhempien kanssa, asumme samassa talossa ja jouluna on luontevaa olla yhdessä. Muita sukulaisia ei tule kuin tapaninpäivänä. Minun vanhemmillani käytiin itsenäisyyspäivänä.
Tänä vuonna appivanhempien, valitettavasti. Porvarillista esittämistä luvassa.