Lakimiehet hoi
Olen aikuislukiossa opiskeleva ja pyrin toditusvalinalla oikikseen. Uskon pääseväni, koska numeroni lähes kaikista haluamista aineistani 10. Jos pääsen todistusvalinnalla oikikseen, niin haluaisin suuntautua asianajajaksi. Haittaako, jos mulla on rikosrekisteri? Siis tappouhkauksesta. Mä haluaisin oikikseen lähinnä sen takia, jotta pääsisin joskus kihlakunnansyyttäjäjäksi tai asianajajaksi. Kannattaako mun suunnata oikikseen vai pitäisikö harkita esim. lääkistä?
Kommentit (28)
No ei todellakaan joku teininä tehty laiton uhkaus estä asianajajana toimimista. Ja nykyäänhän ei edes tarvitse olla asianajaja edustaakseen tuomioistuimessa, vaan riittää että on lupalakimies.
Mutta sen kyllä sanoisin, että jos et näitä tietoja löydä muuten kuin mammapalstalta kysymällä, niin se kertoo ongelmanratkaisukyvystäsi sellaista, että vaikeaa tulee olemaan juristin ammateissa.
Varmasti oletti tekijän sukupuolen, sillä tappouhkausten lähettäjät on suurimmalta osin teinejä ja miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan AP täällä mitään kysyy. Mammafoorumissa saatana mitään kysellä kun oikeet lakimiehet tekee töitä. Täällä on vihaisia naisia vain vastaamassa katkeruuttaan hyvälle miespuoliselle oppilaalle, joka menestyy opinnoissaan hyvin. Kateutta!
Mistä tiedät ap:n sukupuolen? Jos olet ap itse, käpysi ei kestä juuri missään ihmisläheisessä ammatissa toimimista. Menestystä valinnoillesi.
Mene oikeustiteelliseen ilman muuta. Onnea matkalle!
Kari Uoti oli rikoksista tuomittuna 7 vuotta vankilassa.
Mutta nyt hänellä on oma menestyvä lakitoimisto https://www.oikeus.pro/
Vierailija kirjoitti:
Mites se Kari Uoti opiskeli juristiksi ja oli rikoksista tuomittu? Selittäkää?
Uoti taisi olla jo valmis juristi, kun rikokset tehtiin. Vankilassa opiskeli tohtoriksi. Hän ei taida olla asianajajaliiton jäsen, mutta toimii asianajajana. Joku lakimies saa selittää, mikä merkitys Asianajajaliiton jäsenyydellä on, jos ilman sitäkin saa toimia tuomioistuimessa.
Ei ollut Uoti valmis juristi kun rikokset tehtiin. Hän oli maisteri kaupalliselta alalta, MBA.
Ammattiliitoilla tuskin on mitään tekemistä sen kanssa saako alallla toimia, vaikka ne parhaansa yrittävätkin vaikuttaa siihen että vain heidän liiton jäsenmaksun maksaneet ( Asianajajaliitossa yli 1000e) saa jotain etuja.
Oikikseen vaan jos kiinnostaa. Asianajaja-titteli voivat käyttää vain asianajotutkinnon suorittaneet ja asianajaja-liiton jäseneksi hyväksytyt.
Ei ole mikään pakko olla asianajoliiton jäsen, että saa esiintyä oikeudessa tai hoitaa lakihommia. Ei jollain vanhalla tappouhkaus-tuomiolla ole mitään merkitystä siihen, haluatko opiskella juristiksi. Hyvä esimerkki Vapaavuori, jolla oli pahoinpitely(?) tuomio nuoruudessaan. Jos et saisi töitä jonkun toisen palveluksesta tuomiosi takia, niin voit perustaa oman lakitoimiston - asianajajaliiton jäsenyyttä tai titteliä et tarvitse lakimiehen ammattiin, jos sitä haluat harjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeustieteellisen tutkinnon ja oikeustietee maisterin tutkinnon suorittanut ei ole mikään asianajaja.
Asiajanajan tutkinto suoritetaan kokonaan erikseen, sitten kun on tietty määrä työkokemusta takana.
Ja työnantaja määrää sen kenet se ottaa julkisenn palvelukseen, esimerkikisi syyttäjäksi tai muihin oikeutta käyttäviin virkoihin.
Myös pnääsy asianajaliittoon on todella kiven takana. Sinne hyväksytään vain tietyt maineltaan erinomaiset ja kunnolliset tutkinnon suorittaneet ihmiset.
Samaten valtiolla tehdään turvallisuusselvitykset, eli et välttämättä pääse sinnekään töihin.
Lapset, muistakaa ettei kannata tehdä rikoksia. Saattaa harmittaa sitten aikuisena.
Mistä tiedät ap:n sukupuolen? Jos olet ap itse, käpysi ei kestä juuri missään ihmisläheisessä ammatissa toimimista. Menestystä valinnoillesi.