Lakimiehet hoi
Olen aikuislukiossa opiskeleva ja pyrin toditusvalinalla oikikseen. Uskon pääseväni, koska numeroni lähes kaikista haluamista aineistani 10. Jos pääsen todistusvalinnalla oikikseen, niin haluaisin suuntautua asianajajaksi. Haittaako, jos mulla on rikosrekisteri? Siis tappouhkauksesta. Mä haluaisin oikikseen lähinnä sen takia, jotta pääsisin joskus kihlakunnansyyttäjäjäksi tai asianajajaksi. Kannattaako mun suunnata oikikseen vai pitäisikö harkita esim. lääkistä?
Kommentit (28)
Onko tappouhkauksia esittävä lääkäri parempi kuin tappouhkauksia esittävä juristi? Vaikea sanoa.
Voi tehdä tiukkaa taustallasi. https://www.turkuasianajaja.fi/2019/08/30/asianajajan-kelpoisuusvaatimu…
Esim. meillä turvallisuusselvitetään kaikki ja tuo tulisi siellä ilmi.
Ei mitään asiaa laillistetuksi juristiksi. Lisäksi niitä kaikesta kympin kirjoittavia on lukuisia muitakin, se ei ole mitenkään harvinaista.
Et hallitse hermojasi riittävän hyvin toimiaksesi valkokauluksena.
Mä siis olen parikymppinen ja juuri tuomittu rikoksesta, joka tehtiin 18-vuotiaana. Ei kymmenen vuotta vanha rikos vo nyt noin paljon haitata sitten kun hakee.
Vierailija kirjoitti:
Mä siis olen parikymppinen ja juuri tuomittu rikoksesta, joka tehtiin 18-vuotiaana. Ei kymmenen vuotta vanha rikos vo nyt noin paljon haitata sitten kun hakee.
Sut on juuri tuomittu rikoksesta mutta mussutat ettei 10 vuotta vanha tuomio voi haitata. Sähän olet umpityhmä paviaani ja rikollinen. Ei susta ole asianajajaksi.
Asianajajalain 3 §:n 1 kohdan mukaan asianajajan on oltava rehelliseksi tunnettu sekä muilta ominaisuuksiltaan ja elämäntavoiltaan sopiva harjoittamaan asianajajan tointa. Rehellisyysvaatimusta voidaan arvioida esimerkiksi henkilön rikosrekisterin perusteella. Keskeistä ei ole niinkään, löytyykö henkilön historiasta jokin rikos, vaan minkälainen rikos on luonteeltaan ja vakavuusasteeltaan. Merkitystä on myös sillä, kuinka kauan rikoksen kulumisesta ja lainvoimaisesta tuomiosta on kulunut aikaa ja onko henkilö sen jälkeen toiminut nuhteettomasti. Jos rikoksessa on kyse niin sanotusta epärehellisyysrikoksesta, henkilön kelpoisuuteen tulisi suhtautua kriittisemmin. Onhan asianajajan ammatti ensisijaisesti luottamustoimi.
Voi olla jopa tietyntyyppisen asiakaskunnan toiveena, ymmärtää paremmin, eikä ole esteenä.
Asianajotoimistoon voi tuottaa vaikeuksia päästä, sillä tarkastavat taustat. Voit kyllä toki perustaa oman. Onnea kirjoituksiin siellä tulisi kirjoittaa monta ällää lisäksi jos suoraan kouluun haluat.
Turhaan AP täällä mitään kysyy. Mammafoorumissa saatana mitään kysellä kun oikeet lakimiehet tekee töitä. Täällä on vihaisia naisia vain vastaamassa katkeruuttaan hyvälle miespuoliselle oppilaalle, joka menestyy opinnoissaan hyvin. Kateutta!
Oikeustieteellisen tutkinnon ja oikeustietee maisterin tutkinnon suorittanut ei ole mikään asianajaja.
Asiajanajan tutkinto suoritetaan kokonaan erikseen, sitten kun on tietty määrä työkokemusta takana.
Ja työnantaja määrää sen kenet se ottaa julkisenn palvelukseen, esimerkikisi syyttäjäksi tai muihin oikeutta käyttäviin virkoihin.
Myös pnääsy asianajaliittoon on todella kiven takana. Sinne hyväksytään vain tietyt maineltaan erinomaiset ja kunnolliset tutkinnon suorittaneet ihmiset.
Myöskään ap:n toista toiveammattia, kihlakunnansyyttäjää, ei Suomessa enää ole. Ap:n kannattaa päivittää uratoiveet nykyaikaan.
Ala diabeteshoitajaksi niin voit tökkiä vanhuksia ruiskuilla kun sulla on paha päivä.
Tääl vaan kirjoittaa kateelliset, jotka itse ovat varmasti yrittäneet hakea johonkin, muttei päässeet. No en tuohon oikikseen hae, mutta lääkikseen haen. Vituttaa varmasti kun itse tuli kirjoitettua C:tä ja M:ää ja yritetty neljä kertaa hakea oikikseen tai lääkikseen. Nyt ärsyttää ne, joilla on mahdollisuus pääsät suoraan todistuksella sisään.
AP
Ei todellakaan estä mitään, siitä vain oikikseen!
Hyvä esimerkki Kari Uoti, joka oli vuosikausia vankilassa rötöstelyjensä tähden ja vankilassa opiskeli juristiksi. Ja on nyt oikeustieteen tohtori. Ja vapautumisen jälkeen perusti oman menestyvän lakitoimiston ja työllistää 10 henkeä. Toimii asianajajana.
Googlaa Kari Uoti.
Et pääse noihin hommiin. Voit mennä verotoimistoon laskemaan alveja.
Mites se Kari Uoti opiskeli juristiksi ja oli rikoksista tuomittu? Selittäkää?
Älykkyydelläsi ei ole mitään merkittävää jos käytät sitä pahaan. Et pääse etkä ansaite päästä tuohon virkaan tuon tekemäsi jälkeen.
Ja lisäyksenö. Uskon kirjoittavani senn verran laudatureja mitä oikikseen vaaditaan.