Sanna Marin julisti koronan päättymistä 24.9.2021: Nyt saa mennä, kokea ja tehdä
https://www.verkkouutiset.fi/sanna-marin-julisti-koronan-paattymista-24…
--------------
Hienosti meni kuten näkyy...................
Kommentit (68)
Millään ei ole kyllä enää mitään väliä rajoitusten suhteen Suomessa. Nokia Areenalla Tampereella on täysiä konsertteja yksi toisensa jälkeen. Raskasta Joulua kiertue jatkaa vielä 4 täyttä konserttia, eräs paikallinen elokuvateatteri Vantaalla avaa huomenna uudelleen ovensa ja järjestää viikottaisia näytöksiä tupa täyteen.
Peli on menetetty jo pitkän aikaa sitten
Vierailija kirjoitti:
Millään ei ole kyllä enää mitään väliä rajoitusten suhteen Suomessa. Nokia Areenalla Tampereella on täysiä konsertteja yksi toisensa jälkeen. Raskasta Joulua kiertue jatkaa vielä 4 täyttä konserttia, eräs paikallinen elokuvateatteri Vantaalla avaa huomenna uudelleen ovensa ja järjestää viikottaisia näytöksiä tupa täyteen.
Peli on menetetty jo pitkän aikaa sitten
Tämän kansan tyhmyys on käsittämätöntä. Pidin itseäni keskivertona älyltäni, mutta pandemia on osoittanut toisin. Nyt en enää ihmettele miksi pääsin niin helposti kaksi kertaa yliopistoon ensimmäisellä yrittämällä.
Suomen olisi siis pitänyt olla ainoa planeetan maa jossa rokotetut ihmiset eristäytyvät täydellisesti toisistaan vaikka tartuntaluvut olivat vähäiset.
Kaikkialla muuallakin purettiin rajoituksia.
Miksi ei muka suomessa?
Mutta myös "asiantuntijamme" ovat olleet ihan pihalla. Tässä esimerkki - netistä löytyy vaikka kuinka paljon näitä hutiarvioita:
https://www.verkkouutiset.fi/husn-asko-jarvinen-islle-koronan-huippu-na…
HUS:n Asko Järvinen IS:lle: Koronan huippu nähty Suomessa
MERI NASKI | 18.07.2021 | 15:07- päivitetty 18.07.2021 | 17:12
Suomessa ylittyi 100 000 koronatartunnan raja.
Sadantuhannen koronatartunnan raja ylittyi Suomessa sunnuntaina. Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (Hus) infektioylilääkäri Asko Järvinen arvioi Ilta-Sanomille koronaepidemian keskeisimmät vaiheet ja ennusteen tulevasta.
Järvinen muistuttaa että ensimmäiset koronatartunnat tulivat Suomeen alkuvuodesta 2020 alpeilla ja muualla Euroopassa talvilomaa viettäneiden mukana. Maaliskuun 2020 puolivälissä Suomen rajat suljettiin ja maahan julistettiin poikkeustila.
Kesällä 2020 tartunnat olivat vain yksittäisiä. Syyskuussa tartuntamäärät lähtivät jälleen nousuun, ja loka–marraskuun vaihteessa tautitapaukset nousivat niin voimakkaasti, että käyttöön jouduttiin ottamaan lähes maksimaaliset rajoitukset.
Hieman ennen joulua Suomessa havaittiin ensimmäiset brittivariantin aiheuttamat infektiot. Pian valtaosa kaikista Suomen tartunnoista oli alfavarianttia.
Keväällä ja alkukesästä 2021 tartuntamäärät olivat laskussa. Juhannukseen jälkeen tartunnat ovat kuitenkin olleet taas koholla. Viimeaikaisten koronatartuntojen taustalla ovat erityisesti olleet jalkapallon EM-kisaturistien Venäjältä mukanaan tuoneet deltavarianttitartunnat, jotka leviävät nyt erityisesti nuorten aikuisten keskuudessa.
Järvinen toivoo, että epidemia alkaa tasaantua elokuun alkupuolella.
– Tapausmäärien nousu on nyt pienemmässä ikäryhmässä kuin ennen, ja muut ikäryhmät alkavat olla jo rokotussuojassa. En usko, että tautitapausten määrä kykenee nousemaan samalle tasolle, jolla se on pahimmillaan ollut, Järvinen summaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansa itse.
Se ei kukaan muu tampio kulje taruttamassa ja altistamassa kuin jokainen meistä itse. Tyhmää hakea syyllisiä muista omien perseilyjen vuoksi.
Näin juuri. On se kumma, että jotkut ihmiset jaksaa löytää aina syylliset muualta kuin vessa peilistä. Miten tuollainen uutisointi ei vaikuttanut omaan käytökseeni mitenkään. Minä kyllä itse ymmärän katsoa tartuntalukuja kunakin ajankohtana ja siitä sitten itse päätellä mitä teen. Ja kun on vanha äiti hoidettavana, niin minun kohdallanihan se tarkoitaa sitä, että rajoitettu elämä vaan jatkuu kunnes tartuntaluvut on enää todella pienet. Mutta ei minun käytöstäni pidä suomen hallituksen sentään ohjata koko ajan. Ymmärrän ihan itsekin.
Jos eristymisen jälkeen sanotaan, että nyt saa mennä, tehdä ja kokea niin onko ihme, että porukka varaa risteilyjä, menevät baarehin ym? Kyllä vastuu on pääministerillä.
Ihanko totta? Aikuinen ihminen ei kykene omilla aivoillaan ajattelemaan ja rajoittamaan itse itseään vaan täyttyy käskyttää kuin pientä lasta. Minä enkä yksikään lähipiiristäni ole mennyt yhtään mihinkään edelleenkään. Kenenkään asiantuntijan tai päättäjän sanomiset tai tekemiset eivät ole omaan toimintaan vaikuttanut.
Sanna Marin on itse hyvä esimerkki siitä, että kaikki suomalaiset eivät edelleenkään osaa ajatella omilla aivoillaan, miten keskellä kulkutautia tulee toimia. Kaikki eivät todellakaan osaa, ja jotkut eivät yksinkertaisesti välitä toisista eivätkä välttämättä itsestäänkään. Sellaiset ovat uhka kaikille muille. Päättäjien pitäisi kantaa vastuuta ja määrätä pakkoja ja sakkoja ihan niin kuin monessa muussa maassa on tehty, Euroopassakin. Tartuntatautilaki on edelleen voimassa ja velvoittaa viranomaisia toimimaan kulkutaudin leviämisen estämiseksi. Meillä on hallintosysteemi, ja sen on toimittava myös poikkeustilanteissa. Jos toiminta ei kiinnosta tai ei osata, niin uudet osaavammat miehet ja naiset puikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansa itse.
Se ei kukaan muu tampio kulje taruttamassa ja altistamassa kuin jokainen meistä itse. Tyhmää hakea syyllisiä muista omien perseilyjen vuoksi.
Näin juuri. On se kumma, että jotkut ihmiset jaksaa löytää aina syylliset muualta kuin vessa peilistä. Miten tuollainen uutisointi ei vaikuttanut omaan käytökseeni mitenkään. Minä kyllä itse ymmärän katsoa tartuntalukuja kunakin ajankohtana ja siitä sitten itse päätellä mitä teen. Ja kun on vanha äiti hoidettavana, niin minun kohdallanihan se tarkoitaa sitä, että rajoitettu elämä vaan jatkuu kunnes tartuntaluvut on enää todella pienet. Mutta ei minun käytöstäni pidä suomen hallituksen sentään ohjata koko ajan. Ymmärrän ihan itsekin.
Jos eristymisen jälkeen sanotaan, että nyt saa mennä, tehdä ja kokea niin onko ihme, että porukka varaa risteilyjä, menevät baarehin ym? Kyllä vastuu on pääministerillä.
Ihanko totta? Aikuinen ihminen ei kykene omilla aivoillaan ajattelemaan ja rajoittamaan itse itseään vaan täyttyy käskyttää kuin pientä lasta. Minä enkä yksikään lähipiiristäni ole mennyt yhtään mihinkään edelleenkään. Kenenkään asiantuntijan tai päättäjän sanomiset tai tekemiset eivät ole omaan toimintaan vaikuttanut.
Sanna Marin on itse hyvä esimerkki siitä, että kaikki suomalaiset eivät edelleenkään osaa ajatella omilla aivoillaan, miten keskellä kulkutautia tulee toimia. Kaikki eivät todellakaan osaa, ja jotkut eivät yksinkertaisesti välitä toisista eivätkä välttämättä itsestäänkään. Sellaiset ovat uhka kaikille muille. Päättäjien pitäisi kantaa vastuuta ja määrätä pakkoja ja sakkoja ihan niin kuin monessa muussa maassa on tehty, Euroopassakin. Tartuntatautilaki on edelleen voimassa ja velvoittaa viranomaisia toimimaan kulkutaudin leviämisen estämiseksi. Meillä on hallintosysteemi, ja sen on toimittava myös poikkeustilanteissa. Jos toiminta ei kiinnosta tai ei osata, niin uudet osaavammat miehet ja naiset puikkoihin.
Loistavasti sanottu. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansa itse.
Sepä tässä on niin surullista ja järkyttävää. Voiko olla, että hyväksymme pääministeritasolle henkilön, jolla ei ole pienintäkään tilannetajua, joka raivaa ylimielisesti tietä itselleen ja vain itselleen ja ylenkatsoo äänestäjiään ja maata jonka hallituksen johdossa on. Tulee mieleen yksi viiksimies, joka ylimielisyyttään ja suuruudenhulluuttaan ajoi oman ja naapurimaansa tuhoon.
Ei paljon naurata tämän Marinin edesottamuksia seuratessa.
Nolottaa Marinin puolesta. Jokainen vähänkään älykäs tajusi, että pandemia ei todellakaan ollut päättynyt.
Kyllä tuo kommentti ja bailaus altistuneena oli sen luokan moka, että monessa maassa olisi joutunut jättämään paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo kommentti ja bailaus altistuneena oli sen luokan moka, että monessa maassa olisi joutunut jättämään paikkansa.
Samaa mieltä!
Kaikissa rokotekeskusteluissa täällä haukutaan rokottamattomat kun eivät usko auktoriteetteja, ja nyt taas haukutaan ettei käytetä omaa järkeä vaan kuunnellaan auktoriteettia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansa itse.
Japanissa on osattu, siellä ei ole kuin muutamia tartuntoja marraskuun alun jälkeen, vaikka väkiluku on 125 miljoonaa ja saari on yksi maailman tiheimmin asutuista. Miksi viranomaiset ei ota sieltä mallia, kun kerran ovat niin nohevia?
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/japan/
Ei hyvänen aika teitä, kaikki halukkaat on piikkinsä saaneet ja korona ei maailmasta mihinkään katoa joten todellakin on taas aika elää. Itse en ainakaan lähde enää eristäytymään. Juuri tuli reissusta ja konserttiin menossa pian, ja ei riipu pääministerin sanomisista. Ei kiinnosta vaikka tulisi omicron. Ei sitä pakoon pääse loputtomiin ja ihan oikeasti tän olon kanssa pitäisi alkaa oppia elämään eikä aina lietsoa kauhua ja paniikkia ympärilleen. Tämä tulee AINA lehahtanaan kun rajoitukset jälleen joten jos ette halua ikuisia rajoituksia niin olisi aika hyväksyä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvänen aika teitä, kaikki halukkaat on piikkinsä saaneet ja korona ei maailmasta mihinkään katoa joten todellakin on taas aika elää. Itse en ainakaan lähde enää eristäytymään. Juuri tuli reissusta ja konserttiin menossa pian, ja ei riipu pääministerin sanomisista. Ei kiinnosta vaikka tulisi omicron. Ei sitä pakoon pääse loputtomiin ja ihan oikeasti tän olon kanssa pitäisi alkaa oppia elämään eikä aina lietsoa kauhua ja paniikkia ympärilleen. Tämä tulee AINA lehahtanaan kun rajoitukset jälleen joten jos ette halua ikuisia rajoituksia niin olisi aika hyväksyä tilanne.
Minä en ole saanut kolmatta rokotetta, vaikka edellisestä tulee pian puoli vuotta. Olen perunut jo hotellireissun ja risteilyn, koska Suomessa ei vaan osata mitään. Edes rokottaa ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole saanut kolmatta rokotetta, vaikka edellisestä tulee pian puoli vuotta. Olen perunut jo hotellireissun ja risteilyn, koska Suomessa ei vaan osata mitään. Edes rokottaa ajoissa.
Edelleen se suojaa todnäk vakavalta taudilta. Riskiryhmiä on rokotettu jo kuukausia. Jos kunnassasi ei asiat hoidu, valita sinne. Jää itse möllöttämään kotiin mutta älä vaadi sitä muilta. Sitten kun nuoremmatkin on ehtineet saada kolmospiikin on vanhemmat taas itkemässä että edelleen pitää rajottaa kun eivät ole ehtineet saada nelospiikkiä. Hysterialla tämä ei koskaan lopu mutta herää epäily että jotkut (Kiuru?) saa kicksit apokalyptisesta lietsonnasta.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on ilmeisesti henkilö joka ajaa autonsa mereen, kun navigaattori käski.
Mikä hirveä huuto ja ulina oli silloin, kun Trump sanoi, miten desinfiointiaine auttaa koronaan.
Silloin syyllinen oli ainoastaan tyhmä Trump -ei ihmiset, jotka ohjetta noudattivat.
Tekopyhää hurskastelua.
Niin, ap tiesi että Omicron tulee ja pistää kaiken uusiksi. Olisi parempi että keskistelupalstojen asiantuntijat ja ennustajat olisivat oikeiden tutkijoiden ja päättäjien tilalla.
Vierailija kirjoitti:
Rajoitukset ovat sitä varten, ettei sairaalahoito ylikuormitu, siksi niitä asetetaan.