Lue keskustelun säännöt.
Olisiko auriongonpimennys pitänyt pysty havaitsemaan jollain tavalla?
20.03.2015 |
Oli menoa, minkä takia jouduin liikkumaan ulkona parhaaseen aikaan välillä 11.30 -13.00, mutta en kyllä huomannut paljon mitään tavallisesta päivänvalosta poikkeavaa.
Suoraan aurinkoa kohtia en kyllä varoitusten takia katsellut, mutta kyllä se silti ihan normaalisti häkäisi (pimennyksen aikana ei kuulemma pitäisi häikiä).
Kusetukselta vaikuttaa koko pimennys.
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 14:14"]
Kiitos 28 vastauksestasi, olen aina herkkä ihminen ja mietinkin kuvittelenko nyt enemmän oireita koska mieli vaikuttaa vai tuntuuko oikeesti oudolta. Mutta mielestäni en kuvittele, eli taidan mennä näöntarkastukseen. Opinpahan tästä läksyn. Voi hyvää päivää sentään. Ehkä menen tarkastukseen jo tänään. Toivotaan että tulis se huojentava tieto! Vähän on siis semmoinen olo edelleen että tekis hyvää vaikka pitää vAn silmiä kiinni/pimeessä, muttasekään ei nyt onnistu kun olen kotona kahden puolivuotiaani kanssa :/
[/quote]
Itse katsoin vain sekunnin ajan yhden kerran suoraan aurinkoon, ja on kanssa samanlainen olo nyt pari tuntia sen jälkeen, kuin olisi katsonut jotain kirkasta päin, vaikea tarkentaa näköä ja kuivaa tai hiekkapölyä tms silmissä, sinänsä kyllä normaali näkö. Mutta mitä nyt olen lukenut netistä, niin en usko, että itselleni olisi voinut tulla tästä mitään pysyvää ja todennäköisesti kuvittelenkin ainakin osittain nämä oireet (olen myös herkkä/neuroottinen). Nyt omaan näköön kiinnittää paljon enemmän huomiota ja kuvittelee kaikenlaista. :) Ilmeisesti pitäisi katsoa aurinkoa n. parikymmentä sekuntia yhteen putkeen (lähde: Terveyskirjasto), että verkkokalvo saisi palovamman (mikä voisi aiheuttaa pysyvän näkövamman).