Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

karppaajat HOI!

Vierailija
04.02.2015 |

Auttakaa minut alkuun!
Olen kiinnostunut karppaamisesta laihdutusmielessä ja siksi että oloni olisi parempi ilman hiilarihöttöjä.
Millasia ruokia teette? Entä monesti syötte pv aikana?
Laittakaa esimerkkejä omista päivistänne ja muutenkin kokemuksia: )

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran olet perehtynyt karppaukseen tähän mennessä?

Vierailija
2/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua Karkkipäivä--blogiin. Sannilla on aika kivoja ja monipuolisia ruokia vhh-ruokavaliolle: karkkipaiva.indiedays.com

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vähän olen perehtynyt joten kaikki tieto käy!
Voisin tsekkailla tota blogia, kiitos siitä!
AP

Vierailija
4/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus.infoon lukemaan ja selailemaan esim. ateriakuva -ketjuja, niistä saa hyvin käsitystä :)

Aika moni syö kolme kertaa päivässä, aamulla esim. munakkaan ja vihanneksia tai rahkaa/rasvaista jogua sekä marjoja. Muille aterioille sitten sopiva määrä kalaa, kanaa tai punaista lihaa ja niiden vierelle vaikka uunijuureksia, kukkakaaligratiinia, tuoresalaattia, sienimuhennosta, kermakastiketta, kaalipaistosta jne., vaihtoehtoja on runsaasti, varsinkin jos ei kovin matalilla hiilareilla aio mennä :)

Vierailija
5/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppaus.info

Vierailija
6/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vaikka jättämällä sokeri ja valkoinen vilja pois ruokavaliosta. Perunan/pastan/riisin/leivän määrää vähemmäksi ja niiden tilalle kasviksia, esim. perunamuusin tilalle kukkakaalimuusi jne. Huolehdi, että syöt tarpeeksi rasvaa, painottaen kasviperäisiin rasvoihin, esim. oliiviöljy on hyvä.

Vierailija
7/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaalimuusi kuulostaakin hyvälle, menee kokeiluun.
Olen kuullut että ummetusta tulee tällätavoin, miten ehkäisette sen?
AP

Vierailija
8/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuidunsyönnillä ei tuu ummetusta. Vihannekset. Aamupuuro ei vatsinaisesti kuulu karppaukseen? Mutta se oli mun aamupala kun laihdutin ja muuten en syönyt hiilareita

Vierailija
9/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyihän heti yksi joka alapeukutti kaiken: )
Mietin kanssa tuota puuroa, että jos se pitäisi mahan paremmin toimivana ja muutoin välttelisi hiilareita.
AP

Vierailija
10/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:20"]

Kukkakaalimuusi kuulostaakin hyvälle, menee kokeiluun. Olen kuullut että ummetusta tulee tällätavoin, miten ehkäisette sen? AP

[/quote]

Ota tosiaan hyvin selvää karppauksesta ennenkuin aloitat. On tärkeää tietää myös miksi mitäkin syödään.

Ummetus ei kuulu karppaukseen, jos sen osaa.

Vierailija
11/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:32"]

Löytyihän heti yksi joka alapeukutti kaiken: ) Mietin kanssa tuota puuroa, että jos se pitäisi mahan paremmin toimivana ja muutoin välttelisi hiilareita. AP

[/quote]

Ei kannata vältellä hiilareita, hiilarit on ihmiselle tärkeitä. Hiilarien laatuun sen sijaan kannattaa tottakai kiinnittää huomiota ja hyväkarppaus on varmasti ihan suositeltava ruokavalio. Hiilarien välttelyllä poksahtaa kilppari ja kortisoliaineenvaihdunta monella noin viiden vuoden sisään. Nopeammin jos treenaa lujaa.

Vierailija
12/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei sopinut tiukka karppaus, ja rasvalla ja kermalla läträys vähän ällötti. Tarvitsin hiilareita treenaamiseen. Kokeilemalla löytyy itselle sopiva ruokavalio :)

Jos haluat pudottaa painoa järkevästi:

Hiilarit (puuro, täysjyväriisi) urheilusuorituksen jälkeen osana ateriaa. Hikitreeni 5krt/vko. Tärkeintä on ruokavalio, syö säännöllisesti 5 kertaa päivässä, pidä annokset maltillisen kokoisina, salaattia ja kasviksia kuitenkin runsaasti. Vähärasvaista lihaa/kanaa/kalaa, tofua, raejuustoa, rahkaa, munia, marjoja, hieman pähkinöitä. Itse käytän rasvana kookosöljyä ja oliiviöljyä paistamiseen tai salaatin päällä. Kipakkuutta salaatin ja lihan päälle sitruunasta ja limestä, niin ei tarvitse suolan kanssa lotrata.

Hedelmiä maltilla, esim treenin jälkeen omppu/bansku protskujuoman kanssa.

Niin, ja alkoholi kannattaa jättää kokonaan pois.

Vierailija
13/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyihän heti yksi joka alapeukutti kaiken: ) Mietin kanssa tuota puuroa, että jos se pitäisi mahan paremmin toimivana ja muutoin välttelisi hiilareita. AP

[/quote]

Et tarvitse puuroa vatsan toimintaan.

Vierailija
14/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:35"]

[/quote]

Ei kannata vältellä hiilareita, hiilarit on ihmiselle tärkeitä. Hiilarien laatuun sen sijaan kannattaa tottakai kiinnittää huomiota ja hyväkarppaus on varmasti ihan suositeltava ruokavalio. Hiilarien välttelyllä poksahtaa kilppari ja kortisoliaineenvaihdunta monella noin viiden vuoden sisään. Nopeammin jos treenaa lujaa.

[/quote]

Älä puhu asiasta, josta et mitään tiedä.

Vierailija
15/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten antasin ruoka esimerkki päivän mutta en karppaa olen mäkkiläski japadapaduu!

Vierailija
16/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei sopinut tiukka karppaus, ja rasvalla ja kermalla läträys vähän ällötti. Tarvitsin hiilareita treenaamiseen. Kokeilemalla löytyy itselle sopiva ruokavalio :)

Jos haluat pudottaa painoa järkevästi:

Hiilarit (puuro, täysjyväriisi) urheilusuorituksen jälkeen osana ateriaa. Hikitreeni 5krt/vko. Tärkeintä on ruokavalio, syö säännöllisesti 5 kertaa päivässä, pidä annokset maltillisen kokoisina, salaattia ja kasviksia kuitenkin runsaasti. Vähärasvaista lihaa/kanaa/kalaa, tofua, raejuustoa, rahkaa, munia, marjoja, hieman pähkinöitä. Itse käytän rasvana kookosöljyä ja oliiviöljyä paistamiseen tai salaatin päällä. Kipakkuutta salaatin ja lihan päälle sitruunasta ja limestä, niin ei tarvitse suolan kanssa lotrata.

Hedelmiä maltilla, esim treenin jälkeen omppu/bansku protskujuoman kanssa.

Niin, ja alkoholi kannattaa jättää kokonaan pois.

[/quote]

Ap pyysi ohjeita karppaukseen. Tämä ei ole sitä.

Vierailija
17/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:39"]

[/quote]

[/quote]

Älä puhu asiasta, josta et mitään tiedä.

[/quote]

No kyllä mä siitä jotain tiedän. Tiedätkö itse? Kyllä viime vuosina karppaus- ja paleoskene on herännyt tähän ongelmaan.

Vierailija
18/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on pahaksi jättää leivät pastat ja sokerit kokonaankin pois koska en koe tarvitsevani niitä :0
En pidä niistä.
Kuinka ihmeen paljon pitää syödä kasviksia jotta vatsa toimii kerta puuroa ei tarvitse? En halua jumiin mahani kanssa.
Tässähän minä tutkiskelen ennenkuin voi oikeasti aloittaa karppaamisen, tietoni on vielä sen verran vähäistä: )
AP

Vierailija
19/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:48"]

En usko että on pahaksi jättää leivät pastat ja sokerit kokonaankin pois koska en koe tarvitsevani niitä :0 En pidä niistä. Kuinka ihmeen paljon pitää syödä kasviksia jotta vatsa toimii kerta puuroa ei tarvitse? En halua jumiin mahani kanssa. Tässähän minä tutkiskelen ennenkuin voi oikeasti aloittaa karppaamisen, tietoni on vielä sen verran vähäistä: ) AP

[/quote]

Rasva hoitaa vatsan toiminnan kasvisten lisäksi. Kasviksia ainakin puoli kiloa päivässä.

Vierailija
20/44 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa teidän omia esimerkkipäiviä mistä näkee miten syötte? Googlettamalla tullu nii kummia juttuja vastaan.. mikä olisi ok raja hiilareille päivää kohden? En liiku hirveämmin
AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän