Miltä tuntuu asua paskalla alueella?
En nimittäin koskaan ole asunut. Lähinnä helsinkiläisille (tai muille maantieteellisesti ja yhteiskunnallisesti valveutuneille) tämä kysymys, koska en juuri tunne paskoja alueita muualta.
Onko hävettävää sanoa vaikka, että olen Kontulasta, Jakomäestä, Hakunilasta, Korsosta-- Miten keskustelu tämän jälkeen etenee. Ovatko paremmilla alueilla asuvat jotenkin noloina.
Muistan, kun kerran tutustuin yliopistopiireissä hurmaavaan mieheen. Tuli puheeksi sitten, missä päin asutaan, kun taksilla lähdettiin. Olin järkyttynyt ja nolo hänen puolestaan kun sanoi, että Meri-Rastilassa.
Itse asun Munkkiniemessä.
Kommentit (143)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 18:13"]
En häpeä kertoa, missä asun; en ymmärrä, miksi pitäisi maksaa valtavaa asuntolainaa vain voidakseen kerskailla postinumerolla.
[/quote]
Kerskailijoillahan ei ole mitään muuta kehumista kuin se asuinpaikkansa. Tunnen monta mälliä, jotka asuvat ns. hyvillä alueilla ja monia fiksuja ihmisiä, jotka asuvat vaatimattomimmilla alueilla. Miten ihminen muuttuu, jos muuttaa vaikkapa Jakomäestä Lauttasaareen. Eikös ole ihan sama ihminen kuin ennenkin.
Opiskelijana olen ottanut HOAS-kämpän aina sieltä mistä olen saanut, ja koska en ole halunnut maksaa asunnosta paljoa eikä ole hyvä arpaonni käynyt, niin olen paskoilla alueilla asunut. Ei ole hävettänyt, mutta harmittanut kyllä, koska en ole viihtynyt. No, jos ei muuta hyvää, niin enpä ole ihan hirveitä summia menettänyt vuokraan ja olen pystynyt elämään välillä ihan pelkällä opintotuellakin. Lisäksi olen kai karaistunut siinä mielessä, ettei noilla paskoilla alueilla liikkuminen pelota, toisin kuin joitain espoolaisia kermaperseitä. Ehkä joskus tulevaisuudessa itsekin tienaan sen verran, että voin liittyä kermaperseiden joukkoon. Lapsia en haluaisi paskalla alueella kasvattaa.
Mä asun Manhattanilla, pilvenpiirtäjän ylimmässä kerroksessa. Täältä katselen teitä köyhiä alaspäin nenän varttani pitkin.