Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu asua paskalla alueella?

Vierailija
20.03.2015 |

En nimittäin koskaan ole asunut. Lähinnä helsinkiläisille (tai muille maantieteellisesti ja yhteiskunnallisesti valveutuneille) tämä kysymys, koska en juuri tunne paskoja alueita muualta. 

Onko hävettävää sanoa vaikka, että olen Kontulasta, Jakomäestä, Hakunilasta, Korsosta-- Miten keskustelu tämän jälkeen etenee. Ovatko paremmilla alueilla asuvat jotenkin noloina. 

Muistan, kun kerran tutustuin yliopistopiireissä hurmaavaan mieheen. Tuli puheeksi sitten, missä päin asutaan, kun taksilla lähdettiin. Olin järkyttynyt ja nolo hänen puolestaan kun sanoi, että Meri-Rastilassa. 

Itse asun Munkkiniemessä. 

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

noo onhan tää suoraan sanottuna ihan perseestä

Vierailija
122/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä Itä- Pasilalainen, 10v olen jo asunut täällä. viihdyn mainiosti, en ihan helpolla lähde pois:). Ei todellakaan hävetä, vaikka tiedän että aika kovat ennakkoluulot on ihmisillä tätä kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ulkopuoliset pitää tätä aluetta paskana, ei tarkoita, että minä pitäisin. Asun siis Kontulan lähettyvillä isossa halvassa, mutta hyväkuntoisessa asunnossa. Talo on päättyvän tien päässä, liikenteen melua ei kuulu yhtään. Ikkunasta näkymä isolle pihalle ja vastapäätä oleva talo on niin kaukana, ettei ikkunoista näe sisään. Naapurit hiljaisia. Ympärillä soma ja rauhallinen pientaloalue, joka jatkuu Vantaan puolelle. Lenkkipolkuja kulkee ristiin rastiin, on metsiköitä ja kukkuloita. Kontulassa melkein kaikki palvelut, mitä tarvitsee ja loput Itiksessä muutaman minuutin metromatkan päässä. Tykkään!

Vierailija
124/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:23"]Jos olet syntynyt Korsossa tai Myllypurossa, asunut siellä koko elämäsi, suhtaudut aivan toisella tavalla ko. paikkaan.[/quote]

Allekirjoitan tämän täysin. Nimim. Korsossa kasvanut, nykyinen myllypurolainen :D Koskaan en ole ymmärtänyt korsolaisuuttani tai itä-helsinkiläisyyttäni hävetä, lähinnä olen typerän ylpeä! On toki asuinalueita joille en muuttaisi, esimerkkinä vaikka kaikkien ennakkoluuloisten rakastama Kontula. Siinäkään ei häpeä tosin ole esteenä, en vain haluaisi lapsia siellä kasvattaa. Korsoon muuttaisin mielelläni takaisin!

Ennemmin hävettäisi kertoa asuvansa Kampissa tai vaikkapa Eirassa. Varmaan samasta syystä kuin teillä paremmillakin ihmisillä, oma tuttavapiiri katsoisi kieroon jos noin hienostoalueelle muuttaisi. ;)

Vierailija
125/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua hävettäis maksaa melkein tonni kuussa jostain vanhasta 20 neliön remontoimattomasta kopista ihan vaan sen takia, että saan sanoa asuvani Ullanlinnassa. Terveessä järjessä ei ole mitään hävettävää. 

Vierailija
126/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntu kun isä panee sua perseeseen?

Vierailija
127/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cry me a river. Olen asunut mm Tukholman Rinkebyssä ja Itä-Lontoossa ja joku nyhvöjen stadilaisten muka ghetto ei tunnu missään. Olen hyväpalkkainen, kohta tohtori, aina ollut omistusasunto Krunikassa, mutta silti en arvota ihmisiä vaikkapa jonkun asuinpaikan perusteella. Säälin keskiluokkaisia ja urautuneita ihmisiä, jotka eivät uskalla ottaa päätään persuksistaan ja todeta, että raha tai asunto ei määrittele ihmisen hyvyyttä. Se kumpuaa ihan jostain muualta.

Vierailija
128/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä aina hävettää kertoa missä asun ja hävettää kutsua ihmisiä tänne kyläänkin, koska tämä paikka jossa asun on oikea Helsingin slummi. Huonosti rakennettuja taloja, huonot äänieristeet, naapurista tunkee tupakan haju sisään, vaikka ikkunat on suljettu. Rahastahan tässä on loppujen lopuksi kysymys. Muuttaisiin heti Espooseen vaikka Westendiin jos vain olisi rahaa.

Vierailija
129/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvanut rauhallisessa pientalolähiössä, asunut 15 vuotta Lontoossa ja nyt asun Malminkartanossa. Ostimme viihtyisän rivarinpätkän samalla hinnalla, millä esim. Töölöstä saisi korkeintaan pikkukaksion. Luonto on lähellä, liikenneyhteydet erinomaiset (M-juna ei ole pelottava kun ymmärtää istua lipunmyyntivaunussa lähellä ovea iltamyöhään matkustaessaan) ja palvelutkin toimivat. Englantilainen ystäväpariskunta tuli kyläilemään meillä ja olettivat tämän olevan keskiluokkainen kaupunginosa - olivat aivan ihmeissään, kun kerroin alueen maineesta ja kutsuin tätä vitsaillen ghetoksi. En häpeä kertoa, missä asun; en ymmärrä, miksi pitäisi maksaa valtavaa asuntolainaa vain voidakseen kerskailla postinumerolla.

Vierailija
130/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
131/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:32"]

Asuin Mellunmäessä ja hävetti kyllä kertoa, missä asuu. Huomasin samassa lauseessa heti selitteleväni kauheasti, että miksi siellä asun ja puolustelemaan sitä, että eihän se nyt NIIN paha paikka ole. Joitain kertoja joku kysyikin, että miksi ihmeessä minä siellä asun. Okei, ei nyt kyseessä mikään Kontulan ostari ollut, mutta en silti todellakaan viihtynyt, nyt asun onnellisesti Töölössä.

[/quote]

Ilmeisesti ensimmäinen rehellinen vastaus ja aidosti aloitukseen kantaaottava. 

Vaikea aihe näemmä. Asuinpaikka on olennainen osa identiteettiä. Jokainen suhtautuu eri tavoin ihmiseen, joka raportoi asuinpaikakseen Eiran versus siihen jonka koto sijoittuu Kirstinmäkeen (se neuvostoliittolainen lähiö Espoossa)

Kertoohan se ihmisen taustasta paljonkin, missä asuu. Eikö totta toverit? Kuka huippututkija asuu esim. Ilomantsissa?

[/quote]Ihmisen taustasta ei kerro se, missä asuu nyt, tällä hetkellä. Aika vaikea ois olla 'huippututkija' Ilomantsista, koska sieltä nyt et mitenkään päin voi valmistua huippututkijaksi. Erittäin harkitsematon ajatelma sulta.

Vierailija
132/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Vantaalla ja en todellakaan häpeä sitä. Ja Vantaalla on monta eri kaupunginosaa, esimerkiksi Ylästössä, jossa olen kasvanut on varmaan rauhallisempaa kuin missään Helsingin kaupunginosassa.

Vierailija
133/143 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Kannelmäessä. Ei hävetä. En tosin asu uudella puolella eli siellä, missä on Sitratori ja kanneltalo, vaan vanhan kantsun puolella. Ei valittamista ja minulla on lapsiakin, jotka viihtyvät.

Vierailija
134/143 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa eräs ns. bättre folk - ystäväni, joka on lapsuutensa asunut Puistolan hyvämaineisella omakotitaloalueella ja ensimmäinen oma koti oli Espoossa. Vähän aikaa sitten osti kämpän Kannelmäestä ja aina kun asia tulee esille, alkaa hirveä selittely: "Kannelmäki on kasvavaa aluetta, katsokaa nyt kun Kaarikin tuli tuohon, ei täällä ole paljon maahanmuuttajiakaan, katso rikastilastoja vaikka, ei yhtään niin paljon rikoksia kuin Itä-Helsingissä, täällä on hyvät palvelut ja yhteydet".

Ja siis kukaan ei dissaa Kannelmäkeä, mielestäni asuinpaikka siinä missä Eirakin. Tästä kaverista vaan huokuu sellainen häpeä omaa asuinpaikkaansa kohtaan, mikä esiintyy juuri noin että selittää tota samaa virttä itselleen jatkuvasti :D

Vierailija
135/143 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
136/143 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Kaarinassa. Ja kyllä mua hävettäisi puhua asiasta, jos asuisin esim Helsingissä. Kaarinahan on joka mittarilla Suomen paras paikka.

Vierailija
137/143 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 18:13"]

En häpeä kertoa, missä asun; en ymmärrä, miksi pitäisi maksaa valtavaa asuntolainaa vain voidakseen kerskailla postinumerolla.

[/quote]

Kerskailijoillahan ei ole mitään muuta kehumista kuin se asuinpaikkansa. Tunnen monta mälliä, jotka asuvat ns. hyvillä alueilla ja monia fiksuja ihmisiä, jotka asuvat vaatimattomimmilla alueilla.  Miten ihminen muuttuu, jos muuttaa vaikkapa Jakomäestä Lauttasaareen. Eikös ole ihan sama ihminen kuin ennenkin.

[/quote]

No se varakas ja kaikin puolin menestynyt ihminen ei vain koskaan olisi asunut Jakomäessä. Eihän se tosiaan ihmistä varsinaisesti muuta, missä asuu. Paremmat ihmiset nyt vain asuvat paremmilla alueilla. 

Eli täysin keinotekoinen esimerkki sinulta. Kukaan, jolla on resursseja asua Lauttasaaressa, ei koskaan asuisi Jakomäessä -- edes tilapäisesti. 

Vierailija
138/143 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:46"]

Miltä tuntu kun isä panee sua perseeseen?

[/quote]

Ei ole kokemusta. Kerro sinä, koska ilmeisesti tietoa sinulla on. Jos ei koskaan tällaista ole tapahtunut, niin eipä tule mieleenkään. Näistä puhuvat vain itse kyseisen aktin kokeneet. 

(ihan muuten tutkimustenkin mukaan, googlaa)

Vierailija
139/143 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallion ghetossa.

Vierailija
140/143 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:43"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:38"]

Asun Vantaalla, enkä tajua, miksi tätä pitäisi hävetä tai puolustella. Eivät kaikki mahdu asumaan Töölössä, harmi.

[/quote]

Mutta sinne mahtuu juuri ne, joilla on resursseja asua siellä. Ja sinä et kuulu heihin. Luulisi hävettävän.

[/quote]

Resursseja asua Töölössä? Niin kyllähän sitä jonkinmoisia resursseja pitää ihmisellä olla, että asuu esim. Töölössä Ruusulankadun asuntolassa. Ihminen voi näköjään paljastaa tyhmyytensä ja moukkamaisuutensa monella eri tapaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän