Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu asua paskalla alueella?

Vierailija
20.03.2015 |

En nimittäin koskaan ole asunut. Lähinnä helsinkiläisille (tai muille maantieteellisesti ja yhteiskunnallisesti valveutuneille) tämä kysymys, koska en juuri tunne paskoja alueita muualta. 

Onko hävettävää sanoa vaikka, että olen Kontulasta, Jakomäestä, Hakunilasta, Korsosta-- Miten keskustelu tämän jälkeen etenee. Ovatko paremmilla alueilla asuvat jotenkin noloina. 

Muistan, kun kerran tutustuin yliopistopiireissä hurmaavaan mieheen. Tuli puheeksi sitten, missä päin asutaan, kun taksilla lähdettiin. Olin järkyttynyt ja nolo hänen puolestaan kun sanoi, että Meri-Rastilassa. 

Itse asun Munkkiniemessä. 

Kommentit (143)

Vierailija
61/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:20"]

En nimittäin koskaan ole asunut. Lähinnä helsinkiläisille (tai muille maantieteellisesti ja yhteiskunnallisesti valveutuneille) tämä kysymys, koska en juuri tunne paskoja alueita muualta. 

Onko hävettävää sanoa vaikka, että olen Kontulasta, Jakomäestä, Hakunilasta, Korsosta-- Miten keskustelu tämän jälkeen etenee. Ovatko paremmilla alueilla asuvat jotenkin noloina. 

Muistan, kun kerran tutustuin yliopistopiireissä hurmaavaan mieheen. Tuli puheeksi sitten, missä päin asutaan, kun taksilla lähdettiin. Olin järkyttynyt ja nolo hänen puolestaan kun sanoi, että Meri-Rastilassa. 

Itse asun Munkkiniemessä. 

[/quote]

En tiedä miten keskustelet etenee, eikä vois vähempää kiinnostaa, mutta minulle maalla asuvana ja luontoa arvostavana joku ahdas Munkkivuori on ihan yhtä paska, kuin muutkin ahtaat kaupunkiaueet.

Mutta joo, porvoolaisten jorinat alkaa menemään aina vaan luokattomammiksi. Kuvittelin jo aikoja sitten, että pohjamuta on saavutettu, mutta sinä jälleen todistit sen, että pohjamuta ei ole alin taso, vaan trollit kykenevät kaivautumaan vaikka kuinka syvälle sen allekin.

[/quote]

Munkkivuori on nimenomaan todella väljästi rakennettu. Avarat pihat ja luontopolut talojen välissä. 

Aivan ihanat metsäalueet ja urheilupuistot kuta kuinkin oven edessä. 

Mitä nyt oikein tarkoitit vai tarkoititko mitään. Kerrostaloja nämä ovat kyllä pääsääntöisesti, joita rivitaloja tarjolla. Eli tarkoittaako ahdas juuri kerrostaloja?

Vierailija
62/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah! Koko stadi on yksi persläpi. Böndellä on mukavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:29"]

Itse asun Oulun Kirkkokankaalla, ihan hyvä alue. Mutta eipä mua hävettäny kertoa kenellekkää asuinpaikkaani silloin kuin asuin Tuirassa. Rakastan Tuiraa <3

[/quote]

Tuira on hyvä alue, vaikka mamujakin löytyy. Jotenkin siinä vain on sitä jotain. Majalle en muuttaisi, mihin tahansa muualle kyllä.

Terkut Ranta-Kastellista

Vierailija
64/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 58 jatkaa: Vantaahan EI ole huono alue! Toki levottomia naapurustojakin löytyy, mutta niin löytyy joka puolelta. Jopa siellä ihanassa Munkassa on (hui kauheaa,) kaupungin asuntoja, neulanvaihtopisteistä puhumattakaan. Ja Meilahden sairaalan metadoniklinikka ihan vieressä.

Pointtini siis, että mielestäni paskaa aluetta ei Suomesta löydy. Vain alueita, joissa subjektiivisten mieltymysten perusteella eri ihmiset asuisivat mieluummin tai vähemmän mieluummin. Käykää vaikka Intiassa niin näette niitä oikeasti paskoja alueita. Matkailu avartaa ;)

Vierailija
65/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:10"]

Mitä laatua on Tammisalossa? Ei kauppaa lähimaillakaan, tai muitakaan palveluja. Päiväkoti löytyy mutta koulu on Roihuvuoressa (ja sehän on hurjaa seutua se). Aivan ylihinnoiteltu paikka.

[/quote]

Etkö säkää idiootti tajua, että arvostus mitataan rahalla. Ei yhtään millään muulla. Raha on symbolinen vaihdon välinen. Se olisi jo Aku Ankasta pitänyt lapsuudessa oppia. 

Koska Tammisalon hinnat yksinkertaisesti ovat kalliimpia kuin esim. Roihuvuoressa, kertoo se siitä, että ihmiset sinne enemmän haluavat. Vaikka nyt tämä lähikauppa puuttuu. 

Ei ole olemassa ylihinnoittelua. Jokainen maksaa sen mitä mistäkin tuotteesta (oli sitten asunto tai ihan mitä vain) on valmis maksamaan. 
[/quote]
En idiootti tajua. Olen liian yksinkertainen. Ihanaa, että on noin fiksuja kuin sinä.

Vierailija
66/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:45"]

Hahah! Koko stadi on yksi persläpi. Böndellä on mukavaa.

[/quote]

Niin, aina voi menä juttelemaan Eikan kanssa ABC:lle!Tai runkata äidin tapeteille. 

Sellaista mahdollisuuttahan täällä ei ole, kun pukkaa kaikki ooppera- ja , teatteriesitykset, vapaapääsyiset yliopstoluennot, konsertit ja multikultitapahtumat päälle. 

Siellähän saatte omakotitalostanne mahdollisesti kieron välittäjän avustuksella jopa kymppitonnin. Kas kukaan ei sinne halua! Kymppitonni neliöltä on täällä meillä, sori...

Vierailija
67/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:10"]

Mitä laatua on Tammisalossa? Ei kauppaa lähimaillakaan, tai muitakaan palveluja. Päiväkoti löytyy mutta koulu on Roihuvuoressa (ja sehän on hurjaa seutua se). Aivan ylihinnoiteltu paikka.

[/quote]

Etkö säkää idiootti tajua, että arvostus mitataan rahalla. Ei yhtään millään muulla. Raha on symbolinen vaihdon välinen. Se olisi jo Aku Ankasta pitänyt lapsuudessa oppia. 

Koska Tammisalon hinnat yksinkertaisesti ovat kalliimpia kuin esim. Roihuvuoressa, kertoo se siitä, että ihmiset sinne enemmän haluavat. Vaikka nyt tämä lähikauppa puuttuu. 

Ei ole olemassa ylihinnoittelua. Jokainen maksaa sen mitä mistäkin tuotteesta (oli sitten asunto tai ihan mitä vain) on valmis maksamaan. 
[/quote]
En idiootti tajua. Olen liian yksinkertainen. Ihanaa, että on noin fiksuja kuin sinä.
[/quote]
Niin ja en lukenut Aku Ankkaa lapsena. Ainoastaan Nalle Puhia.

Vierailija
68/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:45"]Asuttiin pohjois-Haagassa ja oli se yhtä helvettiä. Kolme pyörää varastettiin pyörävarastosta, asunto sellainen 60-lvuun minikoppeja sisältävä läävä, keväisin järjetön liikenteen pöly eli parvekkeella eivoinut käytännössä koskaan tuulettaa mitään vaatteita. Onneksi saatiin myytyä ja voittoakin lähes 100 000 euroa, naurettiin matkalla pankkiin :D
[/quote]

Kun asuin Etelä-Haagassa, niin aina painotettiin etelää :) Se oli ihan erilainen ainakin ennen vanhaan.

Vierailija
69/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ymmärrä. Lapsuuden-nuoruuden olen asunut Mellunmäki-Vesala-Kontula alueella eikä koskaan ole käynyt mielessä hävetä sitä. Nyt asun Oulunkylässä ja tuntuu kuin olisi kaukana kaikesta, kun palvelut täällä ovat paljon vähäisemmät kuin esim. Kontulassa. Suunnitelmissa muuttaa Myllypuro-Kontula alueelle kunhan sopiva asunto löytyy. Kyllä, lasten kanssa, eikä pelota saatika hävetä.

Vierailija
70/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehä kolmosen sisällä asuu mielenkiintoisia ihmisiä psykiatrian kannalta. Toivottavasti saatte reppanat hoitoa. Oli sarkasmia tai ei. Ottakaa yhteys lähimpään psykiatrian klinikkaan. Kun noin rikkaita hienostoihmisiä olette, niin ehkä yksityinen on parempi vaihtoehto. Meillä asuu sukulaisia ihan Helsingin keskustassa. He ovat kyllä ihan normaaleja, joten uskon että teistäkin suurin osa osaa käyttäytyä. Jotkut vaan pilaavat muidenkin maineen

t. mielenterveyspotilaiden/asiakkaiden kanssa työskentelevä hoitaja

Vierailija
71/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aun Tampereen Hervannassa, ei todellakaan hävetä vaan lähinnä heitän huumoria asiasta. En ymmärrä miksi asuinaluetta pitäisi hävetä. 

Vierailija
72/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asunut missään getossa itse. Ja Tampereella asustelen. Kyllä vähän kiertelemme kauempaa niitä ketkä asuu pispalassa,tesomalla,kalkussa,harvannassa,annalassa tai hallilassa. Hyi helvetti.
t. Tampere pyynikki-kaleva alueella asunut ja Helsingissä Eirassa.

Vierailija
73/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:55"]

Enpä ymmärrä. Lapsuuden-nuoruuden olen asunut Mellunmäki-Vesala-Kontula alueella eikä koskaan ole käynyt mielessä hävetä sitä. Nyt asun Oulunkylässä ja tuntuu kuin olisi kaukana kaikesta, kun palvelut täällä ovat paljon vähäisemmät kuin esim. Kontulassa. Suunnitelmissa muuttaa Myllypuro-Kontula alueelle kunhan sopiva asunto löytyy. Kyllä, lasten kanssa, eikä pelota saatika hävetä.

[/quote]

Kyllä opit häpeämään, kun sinne lasten kanssa muutat. Jos siis vähänkin parempaa väkeä olette?

Tietysti, jos koko tuttavapiiri koostuu samasta köyhälistöstä, niin sitten ei ehkä häpeä niin konkreettisesti nouse pintaan. 

Vierailija
74/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapsuuteni ja nuoruuteni ns. paskalla alueella ja vieläpä paskan alueen paskimmissa kaupungin vuokrakämpissä. Tästä huolimatta en pitänyt elinolosuhteitani mitenkään nolona, sillä kaikki kaverini asuivat vastaavissa olosuhteissa. Olivat siis alempaa sosiaaliluokkaa, kuten hienommin ilmaistaan. Varmasti lapsuuteni ja nuoruuteni oli erilaista kuin keskiluokkaisten ja ongelmattomista perheistä tulevien ikätoverieni, mutta kuten todettua ei sellaisia asioita lapsena paljoa kelaile.

Erot tulivat selvemmin esille vasta joskus lukioikäisenä ja myöhemmin. Satuin olemaan poikkeus, joka ei mennyt amikseen vaan lukioon, ja siellä joissakin kotibileissä tajusin ensimmäisen kerran miten isot erot todellisuuksissa voivat olla. Selvemmin tämä tuli esille myöhemmin yliopistossa, jossa varmasti ylivoimainen enemmistö on lähtöisin keskiluokasta tai fiksummasta työväenluokasta, en usko että kovinkaan paljon kaltaisiani siellä oli. Tai sitten olivat niin kuin minä, eli häivyttivät tämän piirteen taustalle, koska sillä ei ollut mitään merkitystä yliopistolla.

Hävettikö lähtökohtani minua No ei todellakaan. Kysymys oli enemmänkin siitä, että todellisuus avautuu kokemuspohjan vuoksi ihan eri tavalla ja siksi saattaa eristää muista opiskelukavereista. Muistan kerran baarissa (yliopistossa ollessani) kun viereisessä pöydässä notkui kaveri, joka oli ilmeisissä pirinosteissa ja arvaamattoman oloinen liikkeiltään. Yo-toverini eivät osanneet lukea tilannetta yhtään, vaan herättivät piripään huomion jauhamalla kovaäänisesti ylioppilaskunnan asioita tms. Piripää tietysti provosoitui ja tilanne johti käsirysyyn, johon minä jouduin, koska näistä muista ei siihen ollut. Itseasiassa he halvaantuivat tilanteessa täysin ja jaarittelivat vielä monta viikkoa että "mitä tapahtui, kuinka tällainen on mahdollista" jne. Minusta tilanne ei ollut mitenkään yllättävä, pelottava tietenkin. 

Meni varmaan vähän ohi alkuperäisestä kysymyksestä, mutta eihän se alue ketään leimaa, tai sitten on leimaajalla päässä vikaa. Eriytymisen tekee enemmän virikepohja, yksilön oma älykkyys sekä olosuhteet, jotka tietenkin ovat erilaiset kaupungin vuokraluukussa juoppojen vanhempien kanssa, kuin insinööri-isän ja sairaanhoitaja-äidin kanssa omakotitalossa.  

Vierailija
75/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervannassa tarkoitin
terv.73

Vierailija
76/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:02"]

En ole asunut missään getossa itse. Ja Tampereella asustelen. Kyllä vähän kiertelemme kauempaa niitä ketkä asuu pispalassa,tesomalla,kalkussa,harvannassa,annalassa tai hallilassa. Hyi helvetti. t. Tampere pyynikki-kaleva alueella asunut ja Helsingissä Eirassa.

[/quote]

Tuo "ne, ketkä" kertoo tietysti jo riittävästi. 

Opettele ensimmäiseksi sanomaan "ne, jotka"

Ja sitten asiaan. Pispala on kyllä Tampereen parhampia (katso hinnat) asuinalueita. Hauskaa puutalokeskittymää aivan keskustan tuntumassa. Taiteilijoita pilvin pimein ja kaikkea hauskaa väkeä. 

Vastaa ehkä Käpylää Helsingissä. 

Vierailija
77/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:24"]

Mä asun meilahdessa. vituttaa toi pikkiksen paskaghetto tossa vieressä.

[/quote]

Tarkoittanet Pikku Huopalahtea? J

oo, se vituttaa tässä Munkassakin. Mamuporukat ovat esim. kansoittaneet nuorisotalon, uhkailevat puukoilla jne. Poliisi nyt ei korvaansa lotkauta, ennen kuin jotain on tapahtunut. 

Mutta sinua ei voi nolottaa, että asut Meilahdessa. Oletko huomannut, että kun sanot asuvasi Meilahdessa ja keskustelukumppani asuukin jossain Vantaalla pientä vaivautunutta hiljaisuutta?

ap
[/quote]

Kannattais sunkin muuttaa vähäksi aikaa ulkomaille, niin oppisit kattomaan asioita vähän laajemmasta perspektiivistä, kun olisit itse mamu!

Vierailija
78/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:02"]

En ole asunut missään getossa itse. Ja Tampereella asustelen. Kyllä vähän kiertelemme kauempaa niitä ketkä asuu pispalassa,tesomalla,kalkussa,harvannassa,annalassa tai hallilassa. Hyi helvetti. t. Tampere pyynikki-kaleva alueella asunut ja Helsingissä Eirassa.

[/quote]

Ja sitten asiaan. Pispala on kyllä Tampereen parhampia (katso hinnat) asuinalueita. Hauskaa puutalokeskittymää aivan keskustan tuntumassa. Taiteilijoita pilvin pimein ja kaikkea hauskaa väkeä. 

[/quote]

Sanotaan näin että ensinäkin tikkutehdas aivanliian lähellä, ja pispalahan on tunnettu taiteilioistaan, mutta myös nisteistään. Eikö tässä viime keväänä siellä pari asuntoakin poltettu ihan vieriviereltä?
Tietenki riippuu mistä päin katsoo. Kalliita taloja kyllä, outoa porukkaa myös. Jossa en todellakaan haluaisi lapseni kasvavan.

Vierailija
79/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ootko vajaamielinen vai miksi kysyt noin vitun tyhmiä? Oli sitten retorinenkymys...tiedän kyllä että olet.

Vierailija
80/143 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:02"]

[/quote]

[/quote]

Sanotaan näin että ensinäkin tikkutehdas aivanliian lähellä, ja pispalahan on tunnettu taiteilioistaan, mutta myös nisteistään. Eikö tässä viime keväänä siellä pari asuntoakin poltettu ihan vieriviereltä?
Tietenki riippuu mistä päin katsoo. Kalliita taloja kyllä, outoa porukkaa myös. Jossa en todellakaan haluaisi lapseni kasvavan.
[/quote]

Vai että oikein taiteilioista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi