Miltä tuntuu asua paskalla alueella?
En nimittäin koskaan ole asunut. Lähinnä helsinkiläisille (tai muille maantieteellisesti ja yhteiskunnallisesti valveutuneille) tämä kysymys, koska en juuri tunne paskoja alueita muualta.
Onko hävettävää sanoa vaikka, että olen Kontulasta, Jakomäestä, Hakunilasta, Korsosta-- Miten keskustelu tämän jälkeen etenee. Ovatko paremmilla alueilla asuvat jotenkin noloina.
Muistan, kun kerran tutustuin yliopistopiireissä hurmaavaan mieheen. Tuli puheeksi sitten, missä päin asutaan, kun taksilla lähdettiin. Olin järkyttynyt ja nolo hänen puolestaan kun sanoi, että Meri-Rastilassa.
Itse asun Munkkiniemessä.
Kommentit (143)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:41"]
Kuka maalaisjuntti siellä kirjoittelee? Olen kolmannen polven korkeakoulutettu stadilainen, eikä todellakaan hävetä kertoa missä asun. Jokaisella Helsingin alueella on oma historiansa, ja kaikki paikat ovat oikein loistopaikkoja asua jostain näkökulmasta. Tämä on hyvin turvallinen kaupunki maailman kaupunkien rinnalla. T. 26-v. nainen Helsingistä
[/quote]
Totta hemmetissä joka marsullakin on "oma historiansa". Mitä sitten? Toisten historiat nyt vain ovat parempia kuin toisten.
Joo... lisää hyviä argumentteja korkeakoulutetulta. JOKA PAIKKA Suomessa on parempi kuin jossain rotankolossa Somaliassa.
Näin varmasti on, mutta tästähän ei ollut kyse. Kyse oli siitä, että hävettääkö sanoa oma asuinpaikkansa.
Lähtökohdaksi otin Helsingin ja sen liepeet, koska parhaiten ne tunnen.
No en mä nyt vielä Munkkiniemellä leijuisi ap...
Kivaa oli asua Myyrmäessä kerrostalossa. Ihania, tavallisia ihmisiä naapureina jotka eivät kuvitelleet itsestään kummempia. Nyt asumme Hienolla alueella ja en viihdy niin hyvin, erilainen kulttuuri. Huonolla alueella oli enemmän lapsia pihalla ja naapurin ovikelloa saattoi soittaa kun tarvitsi vasaraa. Täällä ihmiset tuntuu kiireisiltä. Lapsen päiväkoti onneksi kuitenkin aika mukava ja turvallista on. Yhteisöllisyys puuttuu! Monet naapurit ei esim kunnioita yhteistä tilaa ja pihaa, vaan pysäköivät autojaan viheralueille.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:48"]
Helsingissä on tosiaankin Suomen surkeimmat asuinalueet, oikeita lääviä. Asuin itse opiskeluaikana Turussa ja Varissuolla niin helsingissä joku Munkkiniemi juurikin vastaa Varissuota. Laatua löytää Lauttasaaresta, Tammisalosta jne.
[/quote]
Sekoitat nyt jotenkin paikat. Jos olet maalainen, niin erilaiset -niemet voivat mennä kyläkoulun käyneellä sekaisin.
Munkkiniemi on kalliimpaa kuin Lauttasaari. Koska taloustieteen perusteisiin kuuluu kysynnän ja tarjonnan laki arvostuksen ja "hyvyyden" mittarina, niin Munkkiniemi on siis parempaa aluetta.
Helsingissä on tosiaankin Suomen surkeimmat asuinalueet, oikeita lääviä. Asuin itse opiskeluaikana Turussa ja Varissuolla niin helsingissä joku Munkkiniemi juurikin vastaa Varissuota. Laatua löytää Lauttasaaresta, Tammisalosta jne.
[/quote]
Läävä muuten tarkoittaa sisätilaa, esim. asuntoa, ei aluetta.
Muista tämä, kun nyt ylioppilaskokeisiin ehkä valmistaudut... tai johonkin amiskokeeseen pikemminkin.
Asun pääkaupunkiseudulla kaupunginosassa jossa on alle 100 asukasta.. juuri kukaan ei edes tiedä onko hyvä vai huono alue..
Olen todella kiitollinen, että minulla on katto pääni päällä. En jaksa ajatella pinnallisesti sitä mitä muut ajattelevat asuinympäristöstäni. Koska eihän teillä ole väliä.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:41"]
Kuka maalaisjuntti siellä kirjoittelee? Olen kolmannen polven korkeakoulutettu stadilainen, eikä todellakaan hävetä kertoa missä asun. Jokaisella Helsingin alueella on oma historiansa, ja kaikki paikat ovat oikein loistopaikkoja asua jostain näkökulmasta. Tämä on hyvin turvallinen kaupunki maailman kaupunkien rinnalla. T. 26-v. nainen Helsingistä
[/quote]
ja sun suku on tullut mistä? Kainuusta vai persavosta?
Turussa Varissuo on oikea ghettojen ghetto, Suomen monikulttuurisin asuinalue. Kyllä hävetti kertoa, missä asuin
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:57"]
[/quote]
Muista tämä, kun nyt ylioppilaskokeisiin ehkä valmistaudut... tai johonkin amiskokeeseen pikemminkin.
[/quote]
Mistä teitä ääliöitä sikiää? Itiksestä vai? Peruskoulu selväsit käymättä.
Läävä = karjasuoja, jota käytetään lampaiden, lehmien ja sikojen talvi- ja sääsuojana;
Läävä=epäsiisti asunto tai asuinpaikka
Niin ja kaksi tutkintoa täällä, ekonomi ja mediatekniikan inssi, mites sulla?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:51"]
No en mä nyt vielä Munkkiniemellä leijuisi ap...
[/quote]
No, millä sinä leijuisit?
Täällä on paljon luontoa, rantaa ja rauhaa. Ihan keskustaan en havittelekaan, olen jo reilusti keski-ikäinen ja bilettämisriennot eivät ole jokapäiväistä kauraa.
Eli elämäntilanteen mukaan tietysti valitaan kuhunkin vaiheeseen sopiva asumismuoto rahatilanteen mukaan. Lähes jokainen opiskelija ja sinkkupari haluaisi asua Helsingin keskustassa. Siksi tietysti hinnat ovat pilvissä.
Perheen myötä voi haluta jotain muuta ja neliöt tulevat tärkeämmäksi. Lapselle oma huone jne.
Mutta tällä hetkellä viihden äärettömän hyvin Munkkiniemessä ja se on tulotasollanikin sopiva paikka.
Missä sinä viihdyt? Tai voitko asua siellä missä viihtyisit?
Asun ns. huonon alueen vieressä. Jos joku työkaveri kysyy asuinpaikkaani, sanon yleensä sen hieman paremman naapurilähiön. Oikeastaan en valehtele, mutta vähän kaunistelen totuutta. Varsinkin kun useat näistä juttukavereistani asuvat ns ökyalueilla.
Olosuhteiden pakosta täällä asun, enkä viihdy.
[/quote]
Tunnen tällasen! Sanoo aina, että asuu Kauniasissa, vaikka asuu Lippajärvellä juuri rajalla, mutta kuitenkin Lippajärven puolella.
Tietämättömille: Kaunianen on Suomen rikkain kunta.
Miltä tuntuu olla suomalainen joilla "ongelamat" on tätä luokkaa?
Suomessa on kaikki todella hyvin moneen muuhun maahan verrattuna asuinaueet mukaanlukien.
Joo ehkä ennen oli paremmin jne(jos nyt olikaan)mutta SILTI meillä on vielä asiat aika hyvin! Ei tarvii olla lasten penkomassa kaatopaikoilta tavaraa,ruokaa ym.
Ärsyttää tollaset pikkusieluiset ihmisepolot kuin AP
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:01"]
Turussa Varissuo on oikea ghettojen ghetto, Suomen monikulttuurisin asuinalue. Kyllä hävetti kertoa, missä asuin
[/quote]
silti se on siistimpi ja turvallisempi kuin esim juuri Munkkiniemi, sehän tuossa juuri on hauskaa :)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:57"]
[/quote]
[/quote]
Mistä teitä ääliöitä sikiää? Itiksestä vai? Peruskoulu selväsit käymättä.
Läävä = karjasuoja, jota käytetään lampaiden, lehmien ja sikojen talvi- ja sääsuojana;
Läävä=epäsiisti asunto tai asuinpaikka
Niin ja kaksi tutkintoa täällä, ekonomi ja mediatekniikan inssi, mites sulla?
[/quote]
Edelleen läävä on sisätila. Asuinpaikka tarkoittaa tuossa yhteydessä nimenomaan sisätilaa. Ei todellakaan kaupunginosaa.
Voit ottaa yhteyttä esim. Kielitoimistoon, jos et minua usko.
Hieno koulutustausta sinulla, heh!
Oon asunut todella huonomaisella alueella Brasiliassa, joten repikääpä siitä, vellihousut. Suomessa ei ole mitään lähellekään sitä.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:58"]
Asun pääkaupunkiseudulla kaupunginosassa jossa on alle 100 asukasta.. juuri kukaan ei edes tiedä onko hyvä vai huono alue..
[/quote]
Pääkaupunkiseudulla ei ole virallista kaupunginosaa, jonka väkiluku olisi alle sata. Totta kai olet voinut itsellesi kehittää jonkin korttelikaupunginosan päässäsi. Siitä vain muut eivät tiedä mitään.
Että mietipä uudelleen!
Mitä laatua on Tammisalossa? Ei kauppaa lähimaillakaan, tai muitakaan palveluja. Päiväkoti löytyy mutta koulu on Roihuvuoressa (ja sehän on hurjaa seutua se). Aivan ylihinnoiteltu paikka.
Asun ns. huonon alueen vieressä. Jos joku työkaveri kysyy asuinpaikkaani, sanon yleensä sen hieman paremman naapurilähiön. Oikeastaan en valehtele, mutta vähän kaunistelen totuutta. Varsinkin kun useat näistä juttukavereistani asuvat ns ökyalueilla.
Olosuhteiden pakosta täällä asun, enkä viihdy.