Sara la fountain foxilla - englannin taito
Olenko itse vaan korvavaurioitunut vai puhuuko tuo englantia jotenkin hassusti?
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:55"]
Siis ajattelin itse ihan samaa. En voinut katsoa kun kuulosti jotenkin niin myötähäpeää aiheuttavalta se kieli. Ihmettelin vain, eikö hän ole asunut amerikoissa joskus? Ja sitten se mainospätkä mihin on koottu niitä sormen imeskely kohtauksia...voi ei. :DD Ei ole Nigela tämä Sara, vaikka ohjelman tuottaja olisi niin ajatellutkin.
[/quote]
siihenhän tässä pyritään, lähinnä nolo viritelmä. muija tekee salaatteja ja jäädyttää kumihanskaan halloweenbooliin käden. tulee jotenkin teinien kokkikoulu-ohjelma mieleen.
Nyt on varmaan tässä viestiketjussa rasvaprosentit aika korkealla! :D
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:59"]
[/quote]
Eheeheee. et parempaa keksinyt?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:59"]Nyt on varmaan tässä viestiketjussa rasvaprosentit aika korkealla! :D
[/quote]
Öö, mitä tarkoitat?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:59"]
[/quote]
Tiristä, pullukka, tiristä! :D
Eheeheee. et parempaa keksinyt?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:11"]Mua vituttaa Suomessa kauheesti tää asenne englannin kieltä kohtaan. Aina ollaan nipottamassa kielioppivirheistä ja ääntämyksistä sekä hävetään suomalaista aksenttia. Haluaisin mennä ulkomaille harjoittelemaan lisää kommunikointia englanniksi, kun natiivit tuntuva olevan paljon avarakatseisempia tämän suhteen. Suomessa koko kieliopetus perustuu kieliopin viilaamiseen ja virheiden hakemiseen, ei itse puhumiseen ja kommunikoitiin. Oletteko muuten kuulleet, miten vaikka Etelä-Euroopassa puhutaan englantia? Siellä vasta se aksentti kuulukin. En ole katsonut kyseistä ohjelmaa, joten en muuten ota kantaa Saran esiintymiseen. Ärsyttää vaan, kun aina valitetaan suomalaisten englannista, kun monet ulkomaalaiset puhuvat paljon huonommin ja silti uskaltavat sitä käyttää.
[/quote]
No haloo, katso se ohjelma. Kyse ei ole pelkästään englannin ääntämisestä tai omituisista lauserakenteista. Tyyppi puhuu kuin se lukisi suoraan jostakin ala-asteen enkun kirjasta. HUOLELLISESTI JA HITAASTI artikuloiden (usein vain hieman pieleen). Se on tosi rasittavan kuuloista. Tai ainakin osan mielestä on, toisten mielestä ilmeisesti vain kateellisten panettelua :DDD
[/quote
Entä sitten? Ei se minua häirinnyt. En sanonut missään vaiheessa ketään kateelliseksi, sanoin vain mielipiteeni suomalaisten rasittavasta asenteesta, kun joku uskaltautuu puhumaan englantia.
Anteeksi, lainaus meni pieleen. T: 77
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:34"]Ihme valittajia tänne heti iskee kun ihmiset puhuu mielipiteistään.Hauskinta kun nämä arvostelijat aloittaa"en ole ohjelmaa katsonut, mutta..." :D kannattais varmaan kattoa sitä ohjelmaa niin tietää missä tässä ketjussa puhutaan!
[/quote]
Katsoin ja ei häirinnyt. Olen edelleen samaa mieltä mitä kirjoitin ennen ohjelman katsomista. Tämä ongelma on ollut jo pitkään ja minulla on ollut monen vuoden kammo puhua englantia. Sitä ei muuta se, että katsoin ohjelmaa. T: 68
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:32"]
Olenko itse vaan korvavaurioitunut vai puhuuko tuo englantia jotenkin hassusti?
[/quote]
Hei, hyvä mammat. Löysitte kauniista naisesta jotain vikaa. Just näin! Tuntuuko nyt paremmalta?
En ppysty katselemaan/kuuntelemaan, koska puhuu kororstetun hitaasti artikuloiden. sahaan ennemmin ranteet.
Joo ei minua edes normaali tankeroenglantikaan niin kauheasti häiritse, mutta kun tämä kokki puhuu kuin lukisi paperista. Nuotti on sellainen ihan ihmeellinen, ei ollenkaan luonnollinen. Eikä ne sormien imuttelut ja muikistelut paranna tilannetta ollenkaan, pikemminkin päinvastoin. En voi katsoa. Onneksi ohjelmaa ei enää mainosteta niin paljon kuin keväällä. Joka välissä tuli se mainos... Argh...
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 10:24"]
Järkyttävää ääntämistä. Iso yllätys puolijenkiltä. Just nyt Foxilla.
[/quote]
Joo, syntynyt Usassa ja isä amerikkalainen? Ei tainnut olla englanti kotikielenä.
[/quote]
Hänellä on suomalaiset vanhemmat jotka asuvat suomessa. Solarium ja erikoinen taiteilijanimi vaan hämää.
[/quote]
Ei, äiti on suomalainen ja isä USA:sta. Suomalainen "isä" on isäpuoli. Ja käytti koulussa isäpuolen sukunimeä ja suomalaista muotoa etunimestään. Nykyinen nimi on alkuperäinen.
Sara opettaa...
Jonkun pätkän olen joskus nähnyt. Tosiaan suomalaisella on suomalainen aksentti kun puhuu englantia ja so what. Niin on minullakin ja olen englannin FM.
Sä et nyt vaan tajua. En inhoa häntä ja hän on ihan nätti (kuten olen itsekin eikä tarvetta dissata ulkonäön takia ole). Hän on kuitenkin armottoman paska sekä lausumaan englantia että esiintymään. Aika hankalat puutteet kokille, joka tekee ENGLANNINKIELISTÄ kokkiohjelmaa.
Tykkään katsella ruuanlaittojuttuja ja katselen montaa ulkomaista vastaavaa, jossa kokkii on todella sekä kaunis että hyvä esiintyjä. Niitä on ilo katsella, tuo vain ärsyttää. Sara voi olla hyvä tai huono kokki, mutta surkea esiinyjä. No can do.
Tämä on rasittava palsta, kun osa ihmisistä ei saata käsittää, että joku on eri mieltä kuin SINÄ ja hänen perusteensa mielipiteelleen ei ole kateus.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:21"]En ymmärrä, miksi tämä on Suomessa niin vaikeaa. Sara on kaunis ja hän ehkä osaa myös kokata. Hänellä ei kuitenkaan ole elävässä kuvassa esiintyvän luontevuutta eikä karismaa YHTÄÄN. Katsokaa Nigellaa ja Jamieta. Moitteeton ulkonäkö ei ole pääasia, pitää osata esiintyä niin luontevasti, että tulee kerta kaikkiaan kameran läpi. Sara ei osaa, eikä opi.
[/quote] Onko Suomessa sitten ihmisiä, jotka osaa esiintyä luontevasti tv:ssä? Kaikki toimittajatkin on nykyään ihan pökkelöitä. Ja miten kuvittelette suomalaisen puhuvan sujuvaa englantia, jos sitä ei äidinkielenään puhu?
Kauheaa valitusta. Minusta Sara puhuu ihan hyvää englantia. Ja kyllä, ohjelmaa näytetään ulkomailla. Olen sitä täällä Hollannissa katsellut oikein mielelläni.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 16:13"]Sä et nyt vaan tajua. En inhoa häntä ja hän on ihan nätti (kuten olen itsekin eikä tarvetta dissata ulkonäön takia ole). Hän on kuitenkin armottoman paska sekä lausumaan englantia että esiintymään. Aika hankalat puutteet kokille, joka tekee ENGLANNINKIELISTÄ kokkiohjelmaa.
Tykkään katsella ruuanlaittojuttuja ja katselen montaa ulkomaista vastaavaa, jossa kokkii on todella sekä kaunis että hyvä esiintyjä. Niitä on ilo katsella, tuo vain ärsyttää. Sara voi olla hyvä tai huono kokki, mutta surkea esiinyjä. No can do.
Tämä on rasittava palsta, kun osa ihmisistä ei saata käsittää, että joku on eri mieltä kuin SINÄ ja hänen perusteensa mielipiteelleen ei ole kateus.
[/quote]
Kommentti nrolle 32. Olen ulkomailla ja lainaustoiminto ei täältä mobiililla onnistu. En tiedä, miksi.
Siis ajattelin itse ihan samaa. En voinut katsoa kun kuulosti jotenkin niin myötähäpeää aiheuttavalta se kieli. Ihmettelin vain, eikö hän ole asunut amerikoissa joskus? Ja sitten se mainospätkä mihin on koottu niitä sormen imeskely kohtauksia...voi ei. :DD
Ei ole Nigela tämä Sara, vaikka ohjelman tuottaja olisi niin ajatellutkin.