Sara la fountain foxilla - englannin taito
Olenko itse vaan korvavaurioitunut vai puhuuko tuo englantia jotenkin hassusti?
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 10:24"]
Järkyttävää ääntämistä. Iso yllätys puolijenkiltä. Just nyt Foxilla.
[/quote]
Joo, syntynyt Usassa ja isä amerikkalainen? Ei tainnut olla englanti kotikielenä.
[/quote]
Hänellä on suomalaiset vanhemmat jotka asuvat suomessa. Solarium ja erikoinen taiteilijanimi vaan hämää.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 11:39"]
Kun te av-mammat aina mainostatte olevanne niin fiksuja ja filmaattisia, niin kai teille on jostain mediasta tarttunut ryysyihin myös se tieto, että englannin kieltä puhutaan todella monella tavalla. USA itsessään on esim. niin laaja maa, että sielläkin variaatioita on useita. Tiedättekö te, mistä päiv Sara on kotoisin tai siis sen faija? Jospa hänen aksenttinsa onkin jostakin muualta kuin niistä erilaisista amerikkalaisista tv-sarjoista, joissa puhutaan suurin piirtein standardiyleiskieltä.
[/quote]
Sara on syntynyt Santa Barbarassa Kaliforniassa. Isäkin puhuu ihan normaalilla amerikkalaisella aksentilla. Ei se Saran aksentti viittaa minnekään päin Yhdysvaltoja, vaan Suomeen. Hän oli vasta 4-vuotias kun muutti Suomeen ja ilmeisesti kielikorva ei riittänyt täydellisen ääntämyksen oppimiseen enää aikuisiällä, vaikka Usassa onkin asunut.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:11"]Mua vituttaa Suomessa kauheesti tää asenne englannin kieltä kohtaan. Aina ollaan nipottamassa kielioppivirheistä ja ääntämyksistä sekä hävetään suomalaista aksenttia. Haluaisin mennä ulkomaille harjoittelemaan lisää kommunikointia englanniksi, kun natiivit tuntuva olevan paljon avarakatseisempia tämän suhteen. Suomessa koko kieliopetus perustuu kieliopin viilaamiseen ja virheiden hakemiseen, ei itse puhumiseen ja kommunikoitiin. Oletteko muuten kuulleet, miten vaikka Etelä-Euroopassa puhutaan englantia? Siellä vasta se aksentti kuulukin. En ole katsonut kyseistä ohjelmaa, joten en muuten ota kantaa Saran esiintymiseen. Ärsyttää vaan, kun aina valitetaan suomalaisten englannista, kun monet ulkomaalaiset puhuvat paljon huonommin ja silti uskaltavat sitä käyttää. [/quote] No haloo, katso se ohjelma. Kyse ei ole pelkästään englannin ääntämisestä tai omituisista lauserakenteista. Tyyppi puhuu kuin se lukisi suoraan jostakin ala-asteen enkun kirjasta. HUOLELLISESTI JA HITAASTI artikuloiden (usein vain hieman pieleen). Se on tosi rasittavan kuuloista. Tai ainakin osan mielestä on, toisten mielestä ilmeisesti vain kateellisten panettelua :DDD
[/quote] Mita vikaa tassa englannissa on. Haluan lause lauseelta analyysin virheista:
Vut av-mamma sukseet petter? Enemman minua kiusasi kanadalainen aksentti eilisessa TV-kokkiohjelmassa.
t.usalainen
[/quote]
No ihmisiä kiusaa eri asiat. Kannattaako sen takia repiä pelihousujaan??
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:14"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:11"]Mua vituttaa Suomessa kauheesti tää asenne englannin kieltä kohtaan. Aina ollaan nipottamassa kielioppivirheistä ja ääntämyksistä sekä hävetään suomalaista aksenttia. Haluaisin mennä ulkomaille harjoittelemaan lisää kommunikointia englanniksi, kun natiivit tuntuva olevan paljon avarakatseisempia tämän suhteen. Suomessa koko kieliopetus perustuu kieliopin viilaamiseen ja virheiden hakemiseen, ei itse puhumiseen ja kommunikoitiin. Oletteko muuten kuulleet, miten vaikka Etelä-Euroopassa puhutaan englantia? Siellä vasta se aksentti kuulukin. En ole katsonut kyseistä ohjelmaa, joten en muuten ota kantaa Saran esiintymiseen. Ärsyttää vaan, kun aina valitetaan suomalaisten englannista, kun monet ulkomaalaiset puhuvat paljon huonommin ja silti uskaltavat sitä käyttää. [/quote] No haloo, katso se ohjelma. Kyse ei ole pelkästään englannin ääntämisestä tai omituisista lauserakenteista. Tyyppi puhuu kuin se lukisi suoraan jostakin ala-asteen enkun kirjasta. HUOLELLISESTI JA HITAASTI artikuloiden (usein vain hieman pieleen). Se on tosi rasittavan kuuloista. Tai ainakin osan mielestä on, toisten mielestä ilmeisesti vain kateellisten panettelua :DDD [/quote] Mita vikaa tassa englannissa on. Haluan lause lauseelta analyysin virheista: Vut av-mamma sukseet petter? Enemman minua kiusasi kanadalainen aksentti eilisessa TV-kokkiohjelmassa. t.usalainen [/quote] No ihmisiä kiusaa eri asiat. Kannattaako sen takia repiä pelihousujaan??
[/quote] Kiusaaminen on eri asia kuin perusteeton arvostelu arvostelun vuoksi vaikka puheessa ei ole mitaan vikaa. Naurettavinta on etta sujuvaa puheen tuottoa irvaillaan paperista lukemiseksi kun omasta suusta ei saada sanakaan jarkevaa puhetta, err, orr, mmmm.
Ihme valittajia tänne heti iskee kun ihmiset puhuu mielipiteistään.Hauskinta kun nämä arvostelijat aloittaa"en ole ohjelmaa katsonut, mutta..." :D kannattais varmaan kattoa sitä ohjelmaa niin tietää missä tässä ketjussa puhutaan!
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:14"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:11"]Mua vituttaa Suomessa kauheesti tää asenne englannin kieltä kohtaan. Aina ollaan nipottamassa kielioppivirheistä ja ääntämyksistä sekä hävetään suomalaista aksenttia. Haluaisin mennä ulkomaille harjoittelemaan lisää kommunikointia englanniksi, kun natiivit tuntuva olevan paljon avarakatseisempia tämän suhteen. Suomessa koko kieliopetus perustuu kieliopin viilaamiseen ja virheiden hakemiseen, ei itse puhumiseen ja kommunikoitiin. Oletteko muuten kuulleet, miten vaikka Etelä-Euroopassa puhutaan englantia? Siellä vasta se aksentti kuulukin. En ole katsonut kyseistä ohjelmaa, joten en muuten ota kantaa Saran esiintymiseen. Ärsyttää vaan, kun aina valitetaan suomalaisten englannista, kun monet ulkomaalaiset puhuvat paljon huonommin ja silti uskaltavat sitä käyttää. [/quote] No haloo, katso se ohjelma. Kyse ei ole pelkästään englannin ääntämisestä tai omituisista lauserakenteista. Tyyppi puhuu kuin se lukisi suoraan jostakin ala-asteen enkun kirjasta. HUOLELLISESTI JA HITAASTI artikuloiden (usein vain hieman pieleen). Se on tosi rasittavan kuuloista. Tai ainakin osan mielestä on, toisten mielestä ilmeisesti vain kateellisten panettelua :DDD [/quote] Mita vikaa tassa englannissa on. Haluan lause lauseelta analyysin virheista: Vut av-mamma sukseet petter? Enemman minua kiusasi kanadalainen aksentti eilisessa TV-kokkiohjelmassa. t.usalainen [/quote] No ihmisiä kiusaa eri asiat. Kannattaako sen takia repiä pelihousujaan??
[/quote] Kiusaaminen on eri asia kuin perusteeton arvostelu arvostelun vuoksi vaikka puheessa ei ole mitaan vikaa. Naurettavinta on etta sujuvaa puheen tuottoa irvaillaan paperista lukemiseksi kun omasta suusta ei saada sanakaan jarkevaa puhetta, err, orr, mmmm.
[/quote]
Oletko sä Saran kaveri? Muuten en oikein ymmärrä pointtejasi. Sinusta ohjelmassa ei ole mitään vikaa. Ok. Monen muun mielestä on. Ei tässä ole mistään kiusaamisesta kyse vaan mielipiteistä. Ja tietysti jotkut anonyyminä laukoo välillä hieman yli, mutta ei kyllä tästä ketjusta voi mielestäni puhua kiusaamisena.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:11"]Mua vituttaa Suomessa kauheesti tää asenne englannin kieltä kohtaan. Aina ollaan nipottamassa kielioppivirheistä ja ääntämyksistä sekä hävetään suomalaista aksenttia. Haluaisin mennä ulkomaille harjoittelemaan lisää kommunikointia englanniksi, kun natiivit tuntuva olevan paljon avarakatseisempia tämän suhteen. Suomessa koko kieliopetus perustuu kieliopin viilaamiseen ja virheiden hakemiseen, ei itse puhumiseen ja kommunikoitiin. Oletteko muuten kuulleet, miten vaikka Etelä-Euroopassa puhutaan englantia? Siellä vasta se aksentti kuulukin. En ole katsonut kyseistä ohjelmaa, joten en muuten ota kantaa Saran esiintymiseen. Ärsyttää vaan, kun aina valitetaan suomalaisten englannista, kun monet ulkomaalaiset puhuvat paljon huonommin ja silti uskaltavat sitä käyttää. [/quote] No haloo, katso se ohjelma. Kyse ei ole pelkästään englannin ääntämisestä tai omituisista lauserakenteista. Tyyppi puhuu kuin se lukisi suoraan jostakin ala-asteen enkun kirjasta. HUOLELLISESTI JA HITAASTI artikuloiden (usein vain hieman pieleen). Se on tosi rasittavan kuuloista. Tai ainakin osan mielestä on, toisten mielestä ilmeisesti vain kateellisten panettelua :DDD
[/quote]
No just tämä. Juuri tuo hidas ja huolellinen artikulointi kuulostaa todella omituiselta, luulen että ns. normaaliolosuhteissa hän puhuu englantia erittäin hyvin. En tiedä onko esim. tuotanto vaatinut tällaista että katsojat saa varmasti selvää vai mikä on syynä.
Onhan se nolo. Miksi ihmeessä sen pitää vääntää outoa englantia suomalaisessa kokkiohjelmassa :D? Katsokaa tosiaan Toosa-tv:n parodia!
En ota kantaa ääntämykseen mutta hitto mikä köyhän miehen Nigella niiden eleidensä kanssa! Onkohan tuotannon idea?
Tekeekö se siellä telkkarissa taas ihquille kavereilleen "suklaapänceiksej" niin että letti roikkuu taikinakipossa? Kuten siinä sen ihan ekassa ohjelmassa jossa kokkailtiin lihottavaa jenkkityylistä ruokaa vaikkei hän näyttänyt syövän mitään sellaista itse?
Ihana Nigella flirttailee kameralle ja näyttää Naiselliselta ja sellaiselta että oikeasti syökin niitä ruokiaan ja että ne on oikeasti hyviä :-)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 18:20"]Olisi kiva kyllä kuulla mammojen puhuvan englantia! Ja ap: kaan ei osaa edes isolla kirjoittaa erisnimiä...
[/quote]
Ei helkkari, mitä tahvoja täällä pyörii. Eikö teillä ole keskusteluun mitään antia. Jos arvostelen siis ketä tahansa julkisessa työssä olevaa, mun pitäisi osata tehdä kaikki häntä paremmin. Huh sun logiikkaa..
Englanti taittuu tosi hyvin, kiitos vaan, mutta sillä ei tosiaan oo tämän asian kanssa mitään tekemistä. Nyt puhuttiin tv-esiintyjän kieli-ja esiintymistaidosta, jota katsojien on SUOTAVAA tarvittaessa arvostella. Eihän tosiaan telkkarista tartte mitään katsoa, mutta kun se ohjelma meille katsojille tehdään, niin..
Ei maar, keksin parempaa puuhaa, argumentointi on taas tätä kateellisuus-ja tee ite -tasoa. Kohta isketään taas siiderivalas tiskiin.
Se on niin ärsyttävä, omasta mielestään huikean kaunis ja söpö ja ihan mahdottoman taitava kokki. Varmasti on mielestään yksi maailman parhaimpia kokkeja. Hokee koko ajan, miten kaikki tekeleensä ovat ah, täydellisiä. Ja perään pitää muikistella ja imeä sormia.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:43"]Odotin jotain todella tönkköä englantia kun menin foxin sivuilta katsomaan, mutta sehän puhuu ihan ok englantia. Joo, ei kuulosta britiltä, eikä amerikkalaiselta, vaan suomalaiselta. NEWSFLASH: se on suomalainen. Miksi suomalaisen englannissa ei saa kuulua se että on suomalainen? Tuo ei todellakaan ollut kuitenkaan mitään rallienglantia. Jos ruotsalainen, ranskalainen, espanjalainen ym puhuu englantia, sen useimmiten kuulee mistä ne on kotoisin. Jotkut täällä kehtaa vielä sanoa, että sen englanti on noloa, luulevat varmaan itse puhuvansa parempaa englantia. Siihen en ota kantaa kuinka hyvä tuo sen kokkiohjelma on, tai kuinka luonteva esiintyjä hän on, katsoin siitä vain pätkän, mutta englanninkielessä ei ollut mitään vikaa. Jos teitä kateellisia ärsyttää tuon naisen kaunis ulkonäkö, tai luonne tms, kertokaa se suoraan, älkääkä yritttäkö verhota sitä haukkumalla jotain täysin muuta piirrettä. [/quote] Ja TAAS tämä kateellisuus.. ei helvetti. Ihan sama, miten suomalainen antaa kritiikkiä, niin hän on aina kateellinen.MIKSI? Onko ällissä vikaa? Ja toinen pölhö yläpuolella valistaa, että englantia voi sokeltaa vaikka miten ja tulla ymmärretyksi. JOO. Niin voi, muttei tarvitse mennä sitä telkkariin tekemään, tajuatteko?? Meillä Suomessa on harvinaisen paskoja tv-kasvoja, jotka siis nimenomaan esiintyy huonosti, artikuloi surkeasti jne. Kuten ylempänä totesin, Sara on nätti. Se ei mitenkään pätevöitä häntä esiintymään telkkarissa. Maailma kun on väärällään kauniita ihmisiä, mutta telkkarissa tarvitaan karismaa ja esiintymiskykyä. Sarastakin suunniteltiin jotain Nigella kakkosta, mutta nekin fyrkat kannattaa laittaa karismaattiseen esiintyjään. Koittakaa lisäksi tajuta, että keskustelupalstan nimi VAUVA ei tarkoita, että jokainen kirjoittaja on MAMMA. Ehkä sinä olet, mutta minä en.
[/quote]
En ole mamma minäkään. Mietin vain sitä, jos kyseessä olisi tavallisen näköinen nainen ja parempi kokki ja luontevampi esiintyjä kuin Sara, mutta puhuisi täsmälleen samalla tavalla, niin se tuskin ärsyttäisi kovinkaan monia. Minäkin kyllä kuulen tuossa aksentissa epätäydellisyyksiä, mutta en näe niitä ollenkaan noloina. Jos kuulen jonkun satunnaisen ihmisen puhuvan englantia tuolla tavalla, pitäisin hänen kielitaitoaan vähintääkkin hyvänä.
Ihmiset tuntuvat vain purkavan turhautumistaan siitä, kun tuo nainen on saanut kokkiohjelman vain ulkonäöllään, eikä sitten osaa edes englantia lausua kuin natiivit. Miksi pitäisi osata? Kyllä tuota varmasti jossain ulkomailla näytetään, kun kerran englanniksi tehty, mutta se ei peittele sitä, että on suomalainen tuotanto ja henkilö kyseessä. Ulkomaalaiselle yleisölle se voi olla juuri se mauste. Suomalainen nainen kertoo ruoasta suomalaisesta näkökulmasta suomalaisella aksentilla. Jos kuulostaisi täydelliseltä jenkiltä, moni saattaisi jopa ihmetellä että mikä pointti, miksei siihen voitu ottaa aitoa suomalaista??
Minun pointtini ei ole tässä puolustella tuota Saraa, en ole hänen faninsa, enkä seuraa hänen ohjelmiaan, vaan sitä että hänen suomalaisella aksentilla puhutussa englannissaan ei ole mitään hävettävää. Ruotsalaisten englannissa on myös usein "epätäydellisiä" piirteitä, jotka paljastavat heti sen, että kyseessä on ruotsalainen, aksentti kuuluu läpi. Tämä ei vaivaa minua tippaakaan, eikä varmasti vaivaa myöskään ruotsalaisia, mutta suomalaiset ovat heti häpeämässä, jos joku uskaltaa puhua englantia televisiossa, eikä kuulosta natiivilta. Aloitit viestisi ihmettelemällä, miksei saa kritisoida ilman että joku ottaa kateellisuuskortin esille, mutta siltä tuo sinun kritiikkisi kuulosti, kun otit esille kuinka Saran kauneuden ei pitäisi pätevöittää häntä televisioon. Puhtaasti englanninkielen kritisoimiseen nuo mielipiteesi olivat kohtuuttomia.
Maailman ärsyttävin ihminen. Ärsyttävä, nolo. Ruma. Luulee olevansa jotain. Nolo. Nolo. Nolo.
Heei Sara vaikuttaa kyllä pätevältä kokilta mitä nyt on seurannu tätä Australia-ohjelmaa (kamoon paikallisetki on ihan vaikuttuneita miten se loihtii niitten vakiraaka-aineesta herkkuja) mutta englannin lausunta tosiaan yllättää kun luulis sen just osaavan puhua hyvin enkkua ;D noh ihana nainen silti
Mun brittimiestä huvittaa suuresti Saran enkku, mm. sana crab kuulosti sanalta crap 😂 ja monta muutakin juttua, kuulostaa kuulemma todella oudolta. Se söpöstely on on vaan _niin_ hirveää katsottavaa oli kieli mikä tahansa.
Sara on syntynyt ja asunut lapsena Jenkeissä. Isä on amerikanranskalainen.
Olen ollut Saran kokkikoulussa ja voin kertoa että hän on aivan ihana nainen! Alkoi haluttamaan lesbojutut hänen kanssaan.