Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten mielipiteitä kaivataan; huoneiston kalustus

Vierailija
12.12.2021 |

Eli mitä mieltä tai mielipiteitä naisissa herättää jos miehen asunnossa ei ole juurikaan tietokonepöytää, muutamaa säilytyslokerikkoa ja mattoja enempää kalustusta?

Itse harkitsen parhaillaan hankkiutuvani eroon vuokrahuoneistossani olevista "ylimääräisistä" kalusteista kuten sohvasta ja ruokapöydästä joka on lähinnä sisustuselementtinä sen jäädessä lähes käyttämättömäksi.

Itse olen mieltynyt minimalistiseen sisustukseen, eikä minulla nykyiselläkään asunnossa ainakaan kovin paljoa ole ylimääräistä kalustusta tai tavaroita, mutta haluaisin ehkä viedä tämän vielä pidemmälle hankkiutumalla eroon muutamasta isommasta huonekalusta. Minkälaisia tunteita heräisi pintaan jos tulisit miehen asuntoon jossa ei ole kalusteita käytännössä lainkaan pakollista sänkyä ja säilytyskaapistoja enempää?

Vaihtoehtoisesti olisiko yleispäteviä sisustusvinkkejä miten saada koti tuntumaan avarammalta?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi seisomakahveille asuntoon, jossa ei ole edes istumapaikkaa. Sänkyyn en mene.

Vierailija
22/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko jossain kalliossa alle 10m2 pikkukopissa, vai miksi ihmeessä haluaisit sohvasta ja ruokapöydästäkin eroon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna tulis mieleen että mies on joku autisti.

Vierailija
24/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tulis ihan noin minimalistisesta sisustuksesta vähän creep-vibat.

Siellä vois olla erittäin laadukas, pelkistetty suoralinjainen sohva? Tai vaikka Le corbusier -divaani tai muu vastaava design kaluste, minimalistinen pöytä & tuoli -ryhmä kahdelle, esim. Kartellin mallistossa on omaa silmää miellyttäviä minimalistisia malleja.

Jotain tollasta ois kiva nähdä:)

Vierailija
25/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä on vain sänky ja tietokonepöytä, se kertoo minulle, että kyseessä on syrjäytynyt peräkammarinpoika ja kannattaa kääntyä pois jo ovelta.

Vierailija
26/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin minimalisti, eli vain tarpeellisia huonekaluja, mutta mutta olen esteetikko ja arvostan laatua.

Ei haittaa jos asunnossa ei ole paljoa huonekaluja, sillä ilmaiset että et ehkä ole materialisti vaan immateriaaliset asiat kiinnostavat ja tuovat tyydytystä.

Kotisi kuitenkin ilmaisee itseäsi, eli jos asunnossa ei ole kuin sänky ja työpiste, se kertoo ettei sinulla käy vieraita, että olet ehkä yksinäinen ja ettei sinulla ole muuta kuin ehkä virtuaalinen elämä online?

Joten jos olet kuitenkin sosiaalinen niin jokin mukava ja laadukas istuinalue, eikä kuten toinen jo sanoi, ei tarvitse olla sohvaa, mutta jos on deitti niin onhan se kiva olla sohvalla sitten vierekkäin ja halata, kuten ruotsalaisten firmassa niin sohvia on myös kompakteja, eivät vie tilaa.

Ja jos olet esteetikko niin jotain laadukasta, vaikka aitoa taidetta, tms. ei tarvitse olla kallista kunhan on jokin sielukas ulottuvuus olemassa, varsinkin jos olet kiinnostunut muista kuin pään sisällä elävistä naisista.

Tärkeintä, siis kaikken tärkeintä on siisteys. Siis puhtaus. Niin että vessaan mennessä on se minimalisi läsnä ja tarhaton puhtaus ja raikas vastapesty tuoksu ihan kuin sinussakin.

Tämä oli kyllä ihan hyvä vastaus. Täytyy ehkä miettiä uudelleen miten käytännöllisesti, mutta kuitenkin esteettisesti sisustan kotini uudelleen.

Mulla on kyllä tosi puhdas koti ainakin omasta mielestäni ja siivoan viikottain.

Nyt Joulun alla tein perusteellisemman siivouksen.

Noissa kaikissa aikaisemmissa vastauksissa vaan jännästi oletetaan, että mulla olisi nykyiselläkään kovin vaivatonta kahvitella tai syödä pöydän ääressä ja katsella sohvalla leffoja toisen kainalossa. :D

Mulla ei ole telkkaria lainkaan ja mun ruokapöydän ääressä on vain yksi tuoli.

Myönnettäköön, etten ole miettinyt kyllä ihan hirveästi vieraiden viihtyvyyden kannalta tätäkään sisustusta, mutta on se ainakin kohtalaisesti toiminut tähän mennessä. Mulla on kyllä ihan kohtuullisen aktiviinen sosiaalinen elämä, eli nuo teoriat yksinäisyydestä ja uhrin etsimisestä menee kylläkin vähän metsään. :D

Vierailija
27/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joidenkin pitää alapeukuttaa aina periaatteesta kun kysyjänä on mies? t. N40+

Vierailija
28/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nainen on laatua pyrkyri ja luulottelija, niin hän päättelee sisustuksestasi, että olet talousongelmainen henkilö ja lähtee nopeasti pois luotasi jonkun tekosyyn varjolla. Tämä sekanaario on oikeastaan myös siunaus.

Olen itsekin minimalisti, mutta kotona on sen verran sohvaa, että vieraat voivat siinä istua eikä tarvitse lattialle asettua. Ruokapöytäkin on, sillä sitä voi käyttää muuhunkin kun aterioimiseen ja muutenkaan en halua syödä muualla kuin keittiössä, koska se lisää siivouspainetta. En ole kuitenkaan puhdaslinjainen minimalisti, sillä haluan, että kotini on tunnelmaltaan lämmin enkä halua, että siellä kaikuu, joten tekstiilejä on.

Vierailija
29/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko jossain kalliossa alle 10m2 pikkukopissa, vai miksi ihmeessä haluaisit sohvasta ja ruokapöydästäkin eroon?

Ei se kämppä ihan noin pieni ole. Jotain 50-55m2 luokkaa.

Jotenkin vaan ajattelee, että kun kuitenkin vuokra-asunto kyseessä ja mahdollinen muutto edessä vuoden sisällä niin saisi samalla kalusteita vähennettyä jos muuttaa pienempään myöhemmin. Samalla on kyllä tunnustettava, että nautin itse suunnattomasti siitä kun ympäristössä ei ole mitään ylimääräistä ja tulee jotenkin ilmava olo...

Näyttää, tai pikemminkin kuulostaa näiden viestien perusteella nyt kuitenkin siltä, ettei ainakaan tämän palstan naiset saa mitään kovin hyvää ensivaikutelmaa tuollaisesta kodista. :D

Vierailija
30/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi mieleen että mies on vasta eronnut avosuhteesta eikä ole vielä saanut ostettua uusia kalusteita. Siitä jatkopohdintana ettei ole vielä yli erostaan ja etsii laastaria. Ja siitä jatkona käännyn ovelta ulos ja sanon heipat, oli kiva tavata mutta ei ole kemiaa jne.

Vierailija
31/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisi mieleen että mies on vasta eronnut avosuhteesta eikä ole vielä saanut ostettua uusia kalusteita. Siitä jatkopohdintana ettei ole vielä yli erostaan ja etsii laastaria. Ja siitä jatkona käännyn ovelta ulos ja sanon heipat, oli kiva tavata mutta ei ole kemiaa jne.

Yhtä paha on se, jos mies on vain saamaton. Massiivinen turnoff. (Eli pizzalaatikkopinno kierrätykseen.)

Vierailija
32/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suotta sänky? Patja pysyy hyvin lattiallakin.

Juopoilla ja narkeilla on patja lattialla.

Perus jousipatjan läpi kaikki kosteus imeytyy lattiaan, jos ei ole mitään sängynrunkoa. Patjalla ei ole tilaa ”hengittää”. Futoninkin alla on normaalisti edes tatami eristämässä.

Vierailija
33/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapöydätön talo tarkoittaa sitä, että hyvästä ruoasta tai ruoanlaitosta ei olla kiinnostuneita. Ei minulla kiinnostus seurustelukumppaninsa heräisi, kaveerata voisin.

Vierailija
34/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, ehkä mä nyt en sitten ainakaan myy nykyisiä kalusteita pois ja mietin mieluummin vaikka jotain uudelleen järjestelyä tai muuta. :D

Ei herätä kovin luottavaisia tuntemuksia tuleville deittimarkkinoille jos valtaosa naisista kääntyy jo ovella pois koska sarjamurhaaja, creepy, vasta eronnut, etsii laastaria, autisti, peräkammarinpoika, vähävarainen tai jotain muuta :,D

Mulla oli jotenkin tosi hienot kuvitelmat periaattellisesta minimalismista ja kaiken turhan karsimisesta, että se herättäisi ihmisissä positiivisempia tunteita. :D

Itse olen kai vaan sitten todella outo koska viihdyn äärimmäisen kliinisissä ja minimalistisissa ympäristöissä. Esim virastot ja sairaalat ovat sisustukseltaan omaan makuuni... :D (Tiedän, hullu mikä hullu :D)

Vierailija
35/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kämppä ihan noin pieni ole. Jotain 50-55m2 luokkaa.

Jotenkin vaan ajattelee, että kun kuitenkin vuokra-asunto kyseessä ja mahdollinen muutto edessä vuoden sisällä niin saisi samalla kalusteita vähennettyä jos muuttaa pienempään myöhemmin. Samalla on kyllä tunnustettava, että nautin itse suunnattomasti siitä kun ympäristössä ei ole mitään ylimääräistä ja tulee jotenkin ilmava olo...

Näyttää, tai pikemminkin kuulostaa näiden viestien perusteella nyt kuitenkin siltä, ettei ainakaan tämän palstan naiset saa mitään kovin hyvää ensivaikutelmaa tuollaisesta kodista. :D

Jos tykkää vähistä kalusteista, niin sitten autiotupaongelmaa voi kiertää tekstiileillä. Laita lattialle vaikka pörröisiä mattoja, ikkunoihin paksut verhot jne. Eiköhän jokainen tervejärkinen ymmärrä tuollaisen perustelun, että ei viitsi ostaa uutta, kun suunnittelee muuttoa. Etenkin sisustuksesta tykkääävät naiset tajuavat, että harvoin vanhan asunnon kalusteet sopivat tyyliltään uuteen asuntoon. mutta hanki joku pehmeämpi istuin vieraille. Ei tosiaan ole kiva syödä jossain lattialla tai tietokonepöydän ääressä. Ruokailutilaton/paikaton koti on perusteltavissa vain silloin, jos käy säännöllisesti syömässä jossain muualla.

Vierailija
36/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin, ehkä mä nyt en sitten ainakaan myy nykyisiä kalusteita pois ja mietin mieluummin vaikka jotain uudelleen järjestelyä tai muuta. :D

Ei herätä kovin luottavaisia tuntemuksia tuleville deittimarkkinoille jos valtaosa naisista kääntyy jo ovella pois koska sarjamurhaaja, creepy, vasta eronnut, etsii laastaria, autisti, peräkammarinpoika, vähävarainen tai jotain muuta :,D

Mulla oli jotenkin tosi hienot kuvitelmat periaattellisesta minimalismista ja kaiken turhan karsimisesta, että se herättäisi ihmisissä positiivisempia tunteita. :D

Itse olen kai vaan sitten todella outo koska viihdyn äärimmäisen kliinisissä ja minimalistisissa ympäristöissä. Esim virastot ja sairaalat ovat sisustukseltaan omaan makuuni... :D (Tiedän, hullu mikä hullu :D)

Virastoissa ja sairaaloissa on pelkistettyjä kalusteita. Eli ei mitään muhkuja yleensä, vaan suoralinjaisia ja laadukkaita. Ei ne ihan autioita ole nekään 😅 tyyliin Artek, Martela, katso niiden kalusteita

Vierailija
37/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota siihen, että jos löytyy nainen, joka haluaa muuttaa kanssasi yhteen, niin viimeistään muuton yhteydessä ne kamasi kärrätään kierrätyskeskukseen tai kaatikselle.

Vierailija
38/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmistä ei ole minimalisteja eikä halua sellaisia ollakaan. Jos tulee ensi kertaa miehen asunnolle ja siellä selviää, että hän on periaatteellinen minimalisti, jolla ei ole melkein mitään huonekaluja, on helppo todeta, ettei meillä ole mitään yhteistä ja se on soronoo.

Kuvittele, että itse vaikka ajattelisit, että koirat ovat ihan ok, mutta et välttämättä sellaista halua. Menet ensimmäisen kerran naisen kotiin ja siellä on viisi koiraa ja kämppä täynnä koirientarvikkeita, koirasisustusesineitä jne. Varmaan säkin pitäisit sitä naista jonain outona koirafriikkinä etkä vaan jonain ylevänä koiraharrastajana.

Tuollaiset äärimmilleen viedyt mieltymykset yleensä kannattaa tuoda esiin jo ennen ensitreffejä, koska oli ne mieltymykset minkälaisia tahansa, ne on todennäköisesti turn off suurimmalle osalle ihmisiä.

Vierailija
39/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virastoissa ja sairaaloissa on pelkistettyjä kalusteita. Eli ei mitään muhkuja yleensä, vaan suoralinjaisia ja laadukkaita. Ei ne ihan autioita ole nekään 😅 tyyliin Artek, Martela, katso niiden kalusteita

Tai Heikki Soras, jos sairaalakalusteista tykkää. Potilashuoneissa on suhteessa kokoon ihan perkeleesti tavaraa. Niissä vaan on pyörät alla.

Vierailija
40/68 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä kalusteista ja kodissa on vain harkitusti tavaraa. Jotta ei tule sitä sarjamurhaaja/outohiippari fiilistä, niin kodissa voisi kuitenkin olla jotain persoonallista tai jotain sisustusjuttuja. 

Sinun tapauksessa hankkiutuisin eroon kaikista kalusteista, joita et tarvitse, mutta esim. deittejä varten hommaisin jonkun kivan lattiapöydän ja kivat lattiatyynyt, minkä päällä voi istua ja syödä. Kaunis matto, kauniit verhot, pari taulua/kuvaa ja muutama viherkasvi tekee ihmeitä tilaan. Jos haluat pitää minimalistiluukkia niin osta sitten vain parasta ja pidä siistinä. Nuhjuisuus, likaisuus ja eripariastiat antaa huonon kuvan. Marimekon lakanoilla ei voi mennä vikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi