Naisten mielipiteitä kaivataan; huoneiston kalustus
Eli mitä mieltä tai mielipiteitä naisissa herättää jos miehen asunnossa ei ole juurikaan tietokonepöytää, muutamaa säilytyslokerikkoa ja mattoja enempää kalustusta?
Itse harkitsen parhaillaan hankkiutuvani eroon vuokrahuoneistossani olevista "ylimääräisistä" kalusteista kuten sohvasta ja ruokapöydästä joka on lähinnä sisustuselementtinä sen jäädessä lähes käyttämättömäksi.
Itse olen mieltynyt minimalistiseen sisustukseen, eikä minulla nykyiselläkään asunnossa ainakaan kovin paljoa ole ylimääräistä kalustusta tai tavaroita, mutta haluaisin ehkä viedä tämän vielä pidemmälle hankkiutumalla eroon muutamasta isommasta huonekalusta. Minkälaisia tunteita heräisi pintaan jos tulisit miehen asuntoon jossa ei ole kalusteita käytännössä lainkaan pakollista sänkyä ja säilytyskaapistoja enempää?
Vaihtoehtoisesti olisiko yleispäteviä sisustusvinkkejä miten saada koti tuntumaan avarammalta?
Kommentit (68)
Minimalismi on ihan eri asia kuin se että kämppä näyttää 19-vuotiaan pelijonnen asumukselta.
Vierailija kirjoitti:
Itse en pidä kalusteista ja kodissa on vain harkitusti tavaraa. Jotta ei tule sitä sarjamurhaaja/outohiippari fiilistä, niin kodissa voisi kuitenkin olla jotain persoonallista tai jotain sisustusjuttuja.
Sinun tapauksessa hankkiutuisin eroon kaikista kalusteista, joita et tarvitse, mutta esim. deittejä varten hommaisin jonkun kivan lattiapöydän ja kivat lattiatyynyt, minkä päällä voi istua ja syödä. Kaunis matto, kauniit verhot, pari taulua/kuvaa ja muutama viherkasvi tekee ihmeitä tilaan. Jos haluat pitää minimalistiluukkia niin osta sitten vain parasta ja pidä siistinä. Nuhjuisuus, likaisuus ja eripariastiat antaa huonon kuvan. Marimekon lakanoilla ei voi mennä vikaan.
Lattiapöytä ja -tyynyt sitten vain, jos ollaan alle 25-vuotiaita. Muut tietävät miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen asunnon pitäisi herättää minussa minkäänlaisia tunteita? En kai minä ole sinne muuttamassa.
Kai asunto kuitenkin aina jotain kertoo ihmisestä joka siellä asuu?
Lähinnä kai kiinnostaa, minkälaisen ensivaikutelman sellainen kliininen ja minimalistinen asunto antaa miehestä jos tuo esim deitin kotiin.
Vaikea sanoa mitään yleispätevää mielipidettä. Minimalismia voi toteuttaa monella eri tavalla, ja olen nähnyt tyylikkäitä ja viihtyisiä minimalistiasuntoja, mutta myös sellaisia, jotka näyttävät siltä että siellä asuu todennäköisesti joku moniongelmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en pidä kalusteista ja kodissa on vain harkitusti tavaraa. Jotta ei tule sitä sarjamurhaaja/outohiippari fiilistä, niin kodissa voisi kuitenkin olla jotain persoonallista tai jotain sisustusjuttuja.
Sinun tapauksessa hankkiutuisin eroon kaikista kalusteista, joita et tarvitse, mutta esim. deittejä varten hommaisin jonkun kivan lattiapöydän ja kivat lattiatyynyt, minkä päällä voi istua ja syödä. Kaunis matto, kauniit verhot, pari taulua/kuvaa ja muutama viherkasvi tekee ihmeitä tilaan. Jos haluat pitää minimalistiluukkia niin osta sitten vain parasta ja pidä siistinä. Nuhjuisuus, likaisuus ja eripariastiat antaa huonon kuvan. Marimekon lakanoilla ei voi mennä vikaan.
Lattiapöytä ja -tyynyt sitten vain, jos ollaan alle 25-vuotiaita. Muut tietävät miksi.
Ja höpöti löpöti, japanissa satavuotiaatkin istuu tatamilla.
No minkälainen vaikutelma sulle tulisi, jos deittisi kutsuisi kylään, ja kämppä olisi sellainen, kuten kuvailet?
Mulle tulisi hyvä mieli tällaisesta kodista, mutta vain jos koti on siisti ja aikuisenomainen. Jos tulisin asuntoon, jossa on vain pelituoli ja telkkari, ei astioita ja pelkkää makaroonia kaapissa, tulisi sellainen olo että ei kiitos mieslapselle. Jos taas koti on siisti ja tyylikäs, vaikkakin minimalistinen, niin ihan eri fiilis. Jo pelkistä verhoista saa aika hyvän kuvan asukista. Yleensä ressukkamiehillä, jotka kannattaa kiertää juosten kaukaa on vaan lätkästy jotkut kangaspalat, mitkä ei ole oikeaa mittaa eikä mitään. Aikuisella on siistit ja kauniit tekstiilit oikeissa mitoissa.
Inspiraatiota minimalismista voi hakea myös minimalistisesta japanilaisesta sisustamisesta. Ei tule murhaaja-viboja.
Itse pidän rauhallisesta minimalismista ja olen sitä mieltä, että mitä vähemmän minimalismia tuodaan esiin huonekalu- ja sisustusratkaisuilla - eli mitä paljaampaa on - sen arkkitehtoonisesti vaikuttavampaa itse asunnon muodon ja rakennusratkaisujen tulisi olla. Se tosin toteutuu tavallisessa suomalaisessa vuokra-asunnossa, joten minimalismin "inhimillisyyttä" pitää tuoda sisustusratkaisuilla. Muuten tulee 19v. pelijonne, mielenterveysongelmainen, murhaaja jne. vibat, vaikkei selllainen olisikaan.
Eikö juuri sinulle sopivin kumppani löytyisi sillä, että olet oma itsesi myös kotonasi; sisustat kotisi miten tykkäät etkä mieti liikaa, minkälaisen ensivaikutelman annat naiselle?
Yleisesti varmaan suurin turn off naisille on epäsiisteys ja likaisuus asunnossa, paskaraidat pöntössä, jäätävät vuoret homehtuneita pizzalaatikoita yms kliseet. Toki naisissakin on niitä joita ei lika ja sotku haittaa pätkän vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän istuvat. Ei ole mitään syytä, miksi suomalaisen pitäisi kiusata itseään.
Kunhan ei ole likaista ja nuhruista. En halua istua sohvalla jossa on murusia ja jonne haisee keittiön pesemättömät tiskit. Nuhruiset vaatteet ja peitot on myös nou nou. Tulee likainen ja välinpitämätön kuva. Kääntyisin heti ovelta.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ei ole likaista ja nuhruista. En halua istua sohvalla jossa on murusia ja jonne haisee keittiön pesemättömät tiskit. Nuhruiset vaatteet ja peitot on myös nou nou. Tulee likainen ja välinpitämätön kuva. Kääntyisin heti ovelta.
Ja vaihtamattomat lakanat haisevat sitten tosi kauas.
Vierailija kirjoitti:
No minkälainen vaikutelma sulle tulisi, jos deittisi kutsuisi kylään, ja kämppä olisi sellainen, kuten kuvailet?
Kävisin varmaan seuraavana arkipäivänä ostamassa sormuksen valmiiksi! :D
Edellinen kumppani oli nimittäin itseni täysi vastakohta ja oikea rohmuaja.
PS: Lisätään vielä, että mulla siis ei ole sitä parjattua pelituolia eikä peliluolaa kotona kuten täällä muutama arvuutteli. :D
Kävin sen sijaan ostamassa sieltä Iskusta niitä "virastokalusteita" taannoin ja nyt mun kotikonttori muistuttaa olemukseltaan varmaan ihan ihka oikeaa konttoria tai työhuonetta. :D
Täytyyhän nyt koriste-esineitä olla ja muuta lahjatavaraa.
Käytännöllisyys ratkaisee, siispä funkkista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän istuvat. Ei ole mitään syytä, miksi suomalaisen pitäisi kiusata itseään.
Suomalaisethan ovat kankeita köntyksiä jo kolmekymppisinä, joten mieluummin kalusteita, joista pääsee helposti ylös.
"Kolmen huonekalun asunto" lienee monille minimalisteille tuttu käsite. Minimalistisesti sisustetuissa asunnoissa tulee ihan rauhallinen olo.
Saattaisin kyllä helposti ajatella että elämäntyylimme ovat ehkä liian erilaiset. Itse tykkään esim. harrastaa monipuolisesti urheilua, taidetta, lukemista ja ruoanlaittoa, joten oma asuntoni on täynnä harrastuksiini liittyviä tavaroita. En missään nimessä itse haluaisi luopua ainakaan kirjahyllystäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävisin varmaan seuraavana arkipäivänä ostamassa sormuksen valmiiksi! :D
Edellinen kumppani oli nimittäin itseni täysi vastakohta ja oikea rohmuaja.PS: Lisätään vielä, että mulla siis ei ole sitä parjattua pelituolia eikä peliluolaa kotona kuten täällä muutama arvuutteli. :D
Kävin sen sijaan ostamassa sieltä Iskusta niitä "virastokalusteita" taannoin ja nyt mun kotikonttori muistuttaa olemukseltaan varmaan ihan ihka oikeaa konttoria tai työhuonetta. :D
aijai paha virhe, ne on ihan kauhean rumia ja kuuluu vain jonnekkin 90-luvun toimistoon. Kai ostit vielä rulokaapin vaatteillesi kun halvalla sai ja käyhän tuo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisethan ovat kankeita köntyksiä jo kolmekymppisinä, joten mieluummin kalusteita, joista pääsee helposti ylös.
Mä ajattelin kyllä kattamista ja pöydän korjaamista, mutta totta tuokin. 19-vuotiaana olisin jättänyt väliin kohellettuani polvesta nivelsiteet ja 42-vuotiaana jättäisin väliin, koska välilevy kiusaa.
Olin tulossa kirjoittamaan samansisältöistä konseptia. Se tyyli sairaaloissa ja virastoissa sopii muuten hyvin minimalismiin.