Patti rinnassa. Kenelläkään osoittautunut hyvänlaatuiseksi?
Minulla löytyi patti rinnasta. Menossa parin viikon päästä rintatutkimuksiin. Onko kenellekään täällä käynyt niin, että löydös olisi hyvänlaatuinen?
Kommentit (52)
Mulla ollut pari kertaa kysta rinnassa. Eli ei välttämättä mitään pahaa, toivottavasti. Tsemppiä sinulle.
Mulla on kaksi tosi isoa pattia tuossa rinnassa ja miehet ainakin tykkäävät niistä joten aika hyvänlaatuisia ovat.
Minulle ja tosi monelle tutulleni. Yllättävän monelle, käynyt ilmi kun omasta tilanteesta avautunut. 

Kenellä ollut kystaa, rasvapattia, epämääräistä kudosta jne. Muistan edelleen pelon, mutta todennäköisempää, että on vain vaaraton!
Mulla osoittautunut. Jotain sidekudospatteja olleet (useampi). Joku gyne sanoi että syöpäkasvain voi tuntua siltä että olisi hiekkaa pinnassa tai että ei liikkuisi yhtä helposti kuin rinnan muut patit. Mutta toki syöpäkin voi varmaan olla monentuntuinen eli hyvä että tutkitaan.
Minulta löytyi fibroadenooma parikymppisenä, ei poistettu. Muutama vuosi sitten pääsin puhelinsoitolla uuteen ultraan sekä mammografiaan, kun koin patin hiukan kasvaneen.
Itsellä on kuppa otsassa. Mahtaakohan tuo olla pahanlaatuinen?
Mulla. Fibroadenooma eli hyvänlaatuinen sidekudoskasvain.
Voi olla hyvälaatuinen, itsellä ollut jo monta vuotta joku rasvakysta. Toivotaan, että ap:n myös hyvälaatuinen
Joo, on ollut hyvälaatuinen.
Menisitkö nyt jo yksityiselle ultraan?
Vierailija kirjoitti:
Parin viikon päästä? Liian kauan. Mihin tutkimuksiin meet?
AP jatkaa. Rintatutkimus (mammografia ja ultra). Seuraava vapaa yksityisellä ( siis meiltä lähin, sinnekin matkaa 200 km). Julkisella aika olisi mennyt useita viikkoja kauemmas.
Hyvänlaatuinen on minulla patti ollut. Itse maksoin yksityisen ultran ja mammografian Oulun Gynekossa, jossa oli uusi, tarkka laite. Pääsin seuraavana päivänä. En olisi pystynyt odotella yhtään kauempaa. Maksoi 300€ matkoineen.
Minulla löytyi fibroadenooma. Siitä otettiin paksuneulanäyte ja ultrattiin. Pääsin yksityisellä heti. Kunnallisella varmaan olisi sanottu, että odota seulontoihin...
Mulla selvisivät ultrassa kystiksi. Useita pienempiä ja pari isompaa. Ilmoittelevat aina tietyssä kierron vaiheessa.
Kaverillani osoittautui vaarattomaksi. Tsemppiä!
Kysta minullakin. Tyhjennettiin saman tien. Tuntui ihon alla kovalta luumulta. Oli ikään kuin rinnan päällä ylhäällä. Ei kannata vielä pelätä. Hyvä että löysit kyhmyn ja että se tutkitaan.
Mulla on ollut toisessa rinnassa parikin pattia, jotka osoittautuivat hyvänlaatuisiksi sidekudoskasvaimiksi. Fibroadenoomiksi niitä kutsuttiin ja ovat kai aika yleisiä. Leikattiin pois kuitenkin. Toivotaan että sullakin olisi tällaisesta kyse. Tsemppiä!
Parin viikon päästä? Liian kauan. Mihin tutkimuksiin meet?