Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä väärin

Vierailija
20.03.2015 |

Jos avomies aikoo käyttää puolet minun tilille tulevasta tuesta omiin juttuihin, koska ostettiin aikaisemmin hänen kuntoutustuella plus meidän yhteisellä toimeentulotuella joka tuli hänen tilille meidän ruoat?

Eli siis minun tilille ei ole ennen tämän äitiyspäivärahan alkamista tullut mitään, niin kauan, kun ollaan asuttu virallisesti yhdessä n.4kk koska en ole saanut tukia, koska miehen tuet..

Nyt alan saamaan tätä päivärahaa miniminä ja mies vaatii siirtää nämä mun tuet hänen tililleen ja aikoo käyttää niistä puolet musiikkiharrastukseensa.

Hän saa edelleen tietenkin sen oman kuntoutustukensa josta se ei kyllä ole ikinä antanut mulle puolia, kaksi kertaa muutaman kympin ehkä, jolla oon saanut ostaa itselleni mm.hygienia tarvikkeita ja sillä ollaan tietenkin ruoat ostettu (mikä on meillä aika iso rahareikä).

Mä en saa muualta rahaa.

Mun mielestä ei oo oikein, vaan täysin kohtuutonta vaatia tollasta.

Mietinkin nyt tässä, että pitäisikö alkaa ajattelemaan eroa vaihtoehtona?

Mitä mieltä?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:46"]Tuki sitä tuki tätä. Menkää töihin, luuserit!
[/quote]

No annappa meille töitä. Miehellä on selkä murtunut, persoonallisuushäiriö, useampia vakavia psyykkisiä diagnooseja ja parantumaton sairaus, joka loppupeleissä tappaa. Minä olen Masentunut, matemaattisesti lahjaton, vähä-älyinen ja jään nyt äitiyslomalle. Mies on ollut työtön vuodesta 98- ja minä vuodesta 2012. Ollaan raitistuneita alkoholisteja ja kyllä ihan oikeasti työkyvyttömiä. Vieläkö haluat ottaa meidät töihin?? ..Luuletko, että joku haluaisi?
[/quote]
;DDD

Joo ei kannata edes yrittää ja anna ihmeessä menneisyyden määritellä sinut. Tuollaisesta miehestä eroaisin heti ja tuillako ajattelit elää loppuelämäsi? Miksi ihmeessä teitte lapsen? Sääliksi käy. Vaikka lienee provo.
[/quote]

Ei oo provo eikä oo mitään säälittävää.
Kaikki ympärillämme olevat ovat sitä mieltä, että meistä tulee hyvät vanhemmat. Kyllästyttää vähän toistella tota.

Vierailija
42/53 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:46"]Tuki sitä tuki tätä. Menkää töihin, luuserit! [/quote] No annappa meille töitä. Miehellä on selkä murtunut, persoonallisuushäiriö, useampia vakavia psyykkisiä diagnooseja ja parantumaton sairaus, joka loppupeleissä tappaa. Minä olen Masentunut, matemaattisesti lahjaton, vähä-älyinen ja jään nyt äitiyslomalle. Mies on ollut työtön vuodesta 98- ja minä vuodesta 2012. Ollaan raitistuneita alkoholisteja ja kyllä ihan oikeasti työkyvyttömiä. Vieläkö haluat ottaa meidät töihin?? ..Luuletko, että joku haluaisi?

[/quote]

Anteeksi nyt vaan, mutta miksi ihmeessä tuossa tilanteessa pitää hankkia lapsia?
[/quote]

Ei liity asiaan taas yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 09:44"]Väärin siksi että todennäköisesti kasvatatte vain uuden yhteiskunnan elätin. Tiesitkö että mielenterveysongelmat ja sossupummius ovat jossain määrin periytyviä?
[/quote]

Vitut, mä aion kannustaa lapseni opiskelemaan, kun ei siitä näin tyhmää voi tulla, mun mies ei ole mikään tyhjäpää, niinkuin mä. Meillä on kokemukset asioista mitä emme halua lapsemme kokevan ja pystymme oikeasti valistamaan ja vähän pelottelemaankin sitten vanhempana esim.alkoholin ja huumeiden haitoista, kun mies on vakavasti sairas vuosien juomisen seurauksena.Ei varmasti tule syrjäytynyttä meidän lapsesta. Mies on varmasti aika ankara, mutta rakastava isä. Opetamme lapselle, että työnteko on tärkeää.

Vierailija
44/53 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:46"]Tuki sitä tuki tätä. Menkää töihin, luuserit!
[/quote]

No annappa meille töitä. Miehellä on selkä murtunut, persoonallisuushäiriö, useampia vakavia psyykkisiä diagnooseja ja parantumaton sairaus, joka loppupeleissä tappaa. Minä olen Masentunut, matemaattisesti lahjaton, vähä-älyinen ja jään nyt äitiyslomalle. Mies on ollut työtön vuodesta 98- ja minä vuodesta 2012. Ollaan raitistuneita alkoholisteja ja kyllä ihan oikeasti työkyvyttömiä. Vieläkö haluat ottaa meidät töihin?? ..Luuletko, että joku haluaisi?
[/quote]

Meillä on vähän vaikeeta.... mua ahdistaa....

Vierailija
45/53 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:46"]Tuki sitä tuki tätä. Menkää töihin, luuserit!
[/quote]

[/quote]

[/quote

Mitä sä tolla kommentillaxtarkotat?

Vierailija
46/53 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 01:21"]Pointtina siis se, etten mä saanut häneltä käyttörahaa, kun mulle ei tullut tukia, hänelle tulee tukia ja vaatii nyt lisäksi puolet minun pienemmistä tuista itselleen omiin huvituksiin.
[/quote]

No siis siitä toimeentulotuesta osa olisi ollut ihan virallisestikin sinun rahojasi se joku 400e, joka pariskunnan kummallekin osapuolelle lasketaan.

Vierailija
47/53 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:46"]Tuki sitä tuki tätä. Menkää töihin, luuserit!
[/quote]

[/quote]

Ja näillä eväillä hankit lapsen?
[/quote]

Minusta tulee hyvä äiti. Se ei nyt liity tähän millään tavalla.
[/quote]

Millä perusteella alapeukut? Ette tunne mua ja silti leimaatte huonoksi äidiksi??

Vierailija
48/53 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 09:07"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:53"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 03:03"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:50"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:45"]Too long, didn't read [/quote] Voi olla, mut ei tuota asiaa saa selitettyä lyhyesti. [/quote]   Kyllä saa: "Onko teidän mielestä perheen rahat yhteisiä?" Eletään tuilla, asuttu neljä kk yhdessä, vauva tulossa ja pohdit eroa? Et siis erilleen muuttamista ja suhteen jatkamista, vaan ihan oikeasti eroa, niinkö?  Ehdotus: Laitatte yhteiselle tilille tulojenne suhteessa rahaa, josta maksatte asumisen ja ruuat (jota voi tehdä halvalla kun vain opettelee) jne. Kummallekin jää omaa rahaa, jonka sitten voi käyttää mihin haluaa eikä toisella ole siihen nokan koputtamista.  [/quote] Mun mielestä on yhteisiä, mut se tarkottaa mulle sitä, että mimä ostan mun tuilla meille ruokaa ja maksan laskuja ja hän ostaa hänen tuilla meille ruokaa ja maksaa laskuja tasavertaisesti, jos jotain jää niin se olis sitten omaa rahaa. Ollaan epävirallisesti asuttu yli 2vuotta yhdessä ja raha-ongelmat muuttui vaan pahemmaksi, kun muutettiin yhteiseen isompaan asuntoon, koska tulot tippuivat paljon. Erota ajattelin, koska jos mies kuluttaa minunkin rahat johonkin mikä ei nyt niin välttämätöntä oikeasti ole, niin millä mä saan kaikki vauvan vaipat sun.muut tarpeet ostettua. Haluaisitko itse, että mies ottais sun rahat itselleen koska "minä olen perheen pää". Tuo olisi hyvä malli, pitäis vaan saada mieskin tajuamaan ja tehdä se yhteinen tili. Kiitti.

[/quote]

Tuollainen perheen pää -ajattelu on ihan naurettavaa, jokaisella ihmisellä on oma pää ja omat rahat.
[/quote]

Niinpä

Vierailija
49/53 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 01:21"]Pointtina siis se, etten mä saanut häneltä käyttörahaa, kun mulle ei tullut tukia, hänelle tulee tukia ja vaatii nyt lisäksi puolet minun pienemmistä tuista itselleen omiin huvituksiin.
[/quote]

No siis siitä toimeentulotuesta osa olisi ollut ihan virallisestikin sinun rahojasi se joku 400e, joka pariskunnan kummallekin osapuolelle lasketaan.
[/quote]

Tiedän ja siksikin suututtaa, etten saanut niistä käyttää ja nyt en saisi edes omiani.

Vierailija
50/53 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:46"]Tuki sitä tuki tätä. Menkää töihin, luuserit!
[/quote]

[/quote]

[/quote

Mitä sä tolla kommentillaxtarkotat?
[/quote]
en edes jaksa vastata...

Vierailija
51/53 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukut tulee siitä, ettei mua ainakaan kiinnosta omilla veroillani maksaa jonkun kersan elätystä, jolla tulee geeneissä alttius mielenterveysongelmiin, päihdeongelmiin ja tyhmyyteen. Milläs opetat että työnteko ja opiskelu on tärkeää kun molemmat makaatte kotona mitään tekemättä? Esimerkistä se lapsi oppii ja teiltä lähinnä sen ettei kannata yrittää ja täyden ylläpidon saa sormia napsauttamalla. Syön hattuni jos teidän lapsesta tulee veronmaksaja eikä -syöjä.

Vierailija
52/53 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:20"]Alapeukut tulee siitä, ettei mua ainakaan kiinnosta omilla veroillani maksaa jonkun kersan elätystä, jolla tulee geeneissä alttius mielenterveysongelmiin, päihdeongelmiin ja tyhmyyteen. Milläs opetat että työnteko ja opiskelu on tärkeää kun molemmat makaatte kotona mitään tekemättä? Esimerkistä se lapsi oppii ja teiltä lähinnä sen ettei kannata yrittää ja täyden ylläpidon saa sormia napsauttamalla. Syön hattuni jos teidän lapsesta tulee veronmaksaja eikä -syöjä.
[/quote]

Me opetamme, että normaali ihminen käy töissä, kun on työkykyinen ja lapsi oppii, että jos haluaa elää ja kuluttaa rahaa niinkuin ihminen, niin silloin pitää olla töissä, koska mitään ylimääräistähän me ei voida ostaa tai mitään lomamatkoja tehdä, en ole ikinä ollut edes lentokoneessa.

Vierailija
53/53 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 10:20"]Alapeukut tulee siitä, ettei mua ainakaan kiinnosta omilla veroillani maksaa jonkun kersan elätystä, jolla tulee geeneissä alttius mielenterveysongelmiin, päihdeongelmiin ja tyhmyyteen. Milläs opetat että työnteko ja opiskelu on tärkeää kun molemmat makaatte kotona mitään tekemättä? Esimerkistä se lapsi oppii ja teiltä lähinnä sen ettei kannata yrittää ja täyden ylläpidon saa sormia napsauttamalla. Syön hattuni jos teidän lapsesta tulee veronmaksaja eikä -syöjä. [/quote] Me opetamme, että normaali ihminen käy töissä, kun on työkykyinen ja lapsi oppii, että jos haluaa elää ja kuluttaa rahaa niinkuin ihminen, niin silloin pitää olla töissä, koska mitään ylimääräistähän me ei voida ostaa tai mitään lomamatkoja tehdä, en ole ikinä ollut edes lentokoneessa.

[/quote]

Teidän oma esimerkkinne painaa enemmän. Turhaan te sille lapsellenne selitätte, että opiskele ja mene töihin, kun itse saatte rahaa kotona makaamalla. Miksi lapsikaan viitsisi nähdä vaivaa? Varsinkin, kun opiskelu on varmasti lapsellennekin haastavaa.