Onko teidän mielestä väärin
Jos avomies aikoo käyttää puolet minun tilille tulevasta tuesta omiin juttuihin, koska ostettiin aikaisemmin hänen kuntoutustuella plus meidän yhteisellä toimeentulotuella joka tuli hänen tilille meidän ruoat?
Eli siis minun tilille ei ole ennen tämän äitiyspäivärahan alkamista tullut mitään, niin kauan, kun ollaan asuttu virallisesti yhdessä n.4kk koska en ole saanut tukia, koska miehen tuet..
Nyt alan saamaan tätä päivärahaa miniminä ja mies vaatii siirtää nämä mun tuet hänen tililleen ja aikoo käyttää niistä puolet musiikkiharrastukseensa.
Hän saa edelleen tietenkin sen oman kuntoutustukensa josta se ei kyllä ole ikinä antanut mulle puolia, kaksi kertaa muutaman kympin ehkä, jolla oon saanut ostaa itselleni mm.hygienia tarvikkeita ja sillä ollaan tietenkin ruoat ostettu (mikä on meillä aika iso rahareikä).
Mä en saa muualta rahaa.
Mun mielestä ei oo oikein, vaan täysin kohtuutonta vaatia tollasta.
Mietinkin nyt tässä, että pitäisikö alkaa ajattelemaan eroa vaihtoehtona?
Mitä mieltä?
Kommentit (53)
Etkö sinä ole oikeasti koskaan elämäsi aikana ITSE hallinnut omia rahojasi? Nyt on korkein aika opetella.
Kyllä minä taas niin toivon, että tämä olisi provo. Tyttöparka itseään paljon vanhemman ongelmaäijän kanssa, kun ei kukaan täysipäinen nainen ole suostunut sen kanssa elämään.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:44"]Mun mielipiteeni on että häivy vauvasi kanssa häiritsemästä musiikkiharrastusta.
[/quote]
Niinkai mä teenkin, vaikka mies ei halua.
Syödään makkaraa juodaan ketterää.
Onpa huonosti kirjoitettu aloitus. Oikeasti uuvuttava lukea.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 01:58"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:58"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:46"]Tuki sitä tuki tätä. Menkää töihin, luuserit! [/quote] No annappa meille töitä. Miehellä on selkä murtunut, persoonallisuushäiriö, useampia vakavia psyykkisiä diagnooseja ja parantumaton sairaus, joka loppupeleissä tappaa. Minä olen Masentunut, matemaattisesti lahjaton, vähä-älyinen ja jään nyt äitiyslomalle. Mies on ollut työtön vuodesta 98- ja minä vuodesta 2012. Ollaan raitistuneita alkoholisteja ja kyllä ihan oikeasti työkyvyttömiä. Vieläkö haluat ottaa meidät töihin?? ..Luuletko, että joku haluaisi? [/quote] Miksi sä olet tuollaisen kanssa? Miksi sä uhriudut? Miksi sä jumiudut menneeseen? Selkeästi teidän ongelmat on aivan toisaalla kuin miehen tavassa käyttää rahaa. Entä vauva? Miksi te pykäätte trukiviidakon keskelle lapsen kun selkeästi olisi aiheellista keskittyä oman elämänsä rakentamiseen? Millainen sää porvoossa tänään? :3 [/quote] No en tiedä, ajattelin sanoa miehelle, että minä en tuota hyväksy, saa yrittää löytää jonkun joka haluaa olla hänen omistuksessaan niinkuin joskus muinoin miehet omistivat naisensa. Se siis sanoi eilen, että minä olen perheen pää ja aion ostaa sun rahoilla omia juttuja, niinku oon ostanut ennenkin. Pakkokai mun on jättää se, vaikka vitun pahalta tuntuukin ja rakastan sitä oikeasti.. :'( Raskautuminen oli meille iloinen yllätys, kun oltiin luultu kumpikin, ettei voida lapsia ikinä saada ja ollaan kuitenkin haluttu aina.. Tämä pikkuvauva kuitenkin pääsee rakastavaan kotiin jossa piti olla kaksi läsnäolevaa vanhempaa, nyt siis vain yksi, kun me muutetaan omiin osoitteisiimme. Suren tätäkin, koska luulin, että vauva tulee ehjään perheeseen. Aika rankkaa mulla tulee yh na olemaan, kun ei ole yhtään ystävää tai mitään. Ei se nyt mulle vaan käy, ettei mulla tulisi olemaan rahaa vaikka mulle tulee tilille oma äitiyspäiväraha!
[/quote]
Anteeksi, mutta eikö se ollut niin, että sinä olet käyttänyt miehen kuntoutustukea tähän asti? Nyt olette tasa-arvoisempia kun teillä on molemmilla omat tuet.
En tiedä mitä tuo "virallinen" yhteenmuutto tarkoittaa, mutta jos sen myötä menetit omat tukesi, niin sehän oli tyhmästi tehty.
Muista nyt edes se, että lapsi ei ole mikään vaikeassa tilanteessa olevien aikuisten pelastusrengas tai terapiaväline. Nyt sinun täytyy vain koota itsesi, koska olet päättänyt lapsen pitää. Muuta vaikka erilleen miehestä, saat omia tukia ja voit alkaa rakentaa elämää jossa olisit riippumattomampi sekä yhteiskunnasta että miehistä. Se olisi lapsen edun mukaista.
15
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:57"]Etkö sinä ole oikeasti koskaan elämäsi aikana ITSE hallinnut omia rahojasi? Nyt on korkein aika opetella.
Kyllä minä taas niin toivon, että tämä olisi provo. Tyttöparka itseään paljon vanhemman ongelmaäijän kanssa, kun ei kukaan täysipäinen nainen ole suostunut sen kanssa elämään.
[/quote]
Olen mä yksin asunut ja omat raha-asiani hoitanut ja siksikään en halua, että mulla ei ole rahaa, kun mies vie mun tuet.
Kyllä tämä nyt ihan totta on. Et sä ulkoapäin uskois, mitä ongelmia meillä on, me näytetään aika normaaleilta.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:58"]Syödään makkaraa juodaan ketterää.
[/quote]
Ei syödä makkaraa eikä juoda alkoholia. Mä teen kunnon hyvää kotiruokaa ja tykkään myös leipoa.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:53"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 03:03"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:50"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:45"]Too long, didn't read [/quote] Voi olla, mut ei tuota asiaa saa selitettyä lyhyesti. [/quote] Kyllä saa: "Onko teidän mielestä perheen rahat yhteisiä?" Eletään tuilla, asuttu neljä kk yhdessä, vauva tulossa ja pohdit eroa? Et siis erilleen muuttamista ja suhteen jatkamista, vaan ihan oikeasti eroa, niinkö? Ehdotus: Laitatte yhteiselle tilille tulojenne suhteessa rahaa, josta maksatte asumisen ja ruuat (jota voi tehdä halvalla kun vain opettelee) jne. Kummallekin jää omaa rahaa, jonka sitten voi käyttää mihin haluaa eikä toisella ole siihen nokan koputtamista. [/quote] Mun mielestä on yhteisiä, mut se tarkottaa mulle sitä, että mimä ostan mun tuilla meille ruokaa ja maksan laskuja ja hän ostaa hänen tuilla meille ruokaa ja maksaa laskuja tasavertaisesti, jos jotain jää niin se olis sitten omaa rahaa. Ollaan epävirallisesti asuttu yli 2vuotta yhdessä ja raha-ongelmat muuttui vaan pahemmaksi, kun muutettiin yhteiseen isompaan asuntoon, koska tulot tippuivat paljon. Erota ajattelin, koska jos mies kuluttaa minunkin rahat johonkin mikä ei nyt niin välttämätöntä oikeasti ole, niin millä mä saan kaikki vauvan vaipat sun.muut tarpeet ostettua. Haluaisitko itse, että mies ottais sun rahat itselleen koska "minä olen perheen pää". Tuo olisi hyvä malli, pitäis vaan saada mieskin tajuamaan ja tehdä se yhteinen tili. Kiitti.
[/quote]
Tuollainen perheen pää -ajattelu on ihan naurettavaa, jokaisella ihmisellä on oma pää ja omat rahat.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:59"]Onpa huonosti kirjoitettu aloitus. Oikeasti uuvuttava lukea.
[/quote]
Tiedän. Olen tyhmä ja sen kyllä kirjoituksesta huomaa. Sit ihmetellään, että miks et mee kouluun tai töihin. No vittu miettikää..
Onko tällaisia ihmisiä oikeasti olemassa paljonkin? Elän ehkä jossain tynnyrissä täällä keskiluokkaisten omakotialueella, keskiluokkaisen perheeni kera, mutta tuttaviini kuuluu myöskin näitä alemman luokan edustajia. Eikä niistä kyllä yksikään ihan noin onnettomia ole.. On päihdeongelmaa, velkaa ja muuta vastaavaa, mutta kyllä nyt jonkunlainen roti näilläkin on omaan elämäänsä. Ja jotenkin käsittämätöntä että ihminen kutsuu itse itseään vähä-älyiseksi. Eihän kaikki toki ole mitään järjen jättiläisiä, mutta kyllä jokaisessa on jotain hyvää ja jokaisella on jotain taitoja. Kyllä itseään täytyy arvostaa edes jollain tasolla, vaikka ei olisikaan saanu niitä parhaita kortteja käteen.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 01:58"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:58"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:46"]Tuki sitä tuki tätä. Menkää töihin, luuserit! [/quote] No annappa meille töitä. Miehellä on selkä murtunut, persoonallisuushäiriö, useampia vakavia psyykkisiä diagnooseja ja parantumaton sairaus, joka loppupeleissä tappaa. Minä olen Masentunut, matemaattisesti lahjaton, vähä-älyinen ja jään nyt äitiyslomalle. Mies on ollut työtön vuodesta 98- ja minä vuodesta 2012. Ollaan raitistuneita alkoholisteja ja kyllä ihan oikeasti työkyvyttömiä. Vieläkö haluat ottaa meidät töihin?? ..Luuletko, että joku haluaisi?
[/quote]
Miksi sä olet tuollaisen kanssa? Miksi sä uhriudut? Miksi sä jumiudut menneeseen? Selkeästi teidän ongelmat on aivan toisaalla kuin miehen tavassa käyttää rahaa. Entä vauva? Miksi te pykäätte trukiviidakon keskelle lapsen kun selkeästi olisi aiheellista keskittyä oman elämänsä rakentamiseen?
Millainen sää porvoossa tänään? :3
[/quote]
No en tiedä, ajattelin sanoa miehelle, että minä en tuota hyväksy, saa yrittää löytää jonkun joka haluaa olla hänen omistuksessaan niinkuin joskus muinoin miehet omistivat naisensa.
Se siis sanoi eilen, että minä olen perheen pää ja aion ostaa sun rahoilla omia juttuja, niinku oon ostanut ennenkin.
Pakkokai mun on jättää se, vaikka vitun pahalta tuntuukin ja rakastan sitä oikeasti.. :'(
Raskautuminen oli meille iloinen yllätys, kun oltiin luultu kumpikin, ettei voida lapsia ikinä saada ja ollaan kuitenkin haluttu aina..
Tämä pikkuvauva kuitenkin pääsee rakastavaan kotiin jossa piti olla kaksi läsnäolevaa vanhempaa, nyt siis vain yksi, kun me muutetaan omiin osoitteisiimme. Suren tätäkin, koska luulin, että vauva tulee ehjään perheeseen.
Aika rankkaa mulla tulee yh na olemaan, kun ei ole yhtään ystävää tai mitään.
Ei se nyt mulle vaan käy, ettei mulla tulisi olemaan rahaa vaikka mulle tulee tilille oma äitiyspäiväraha!
[/quote]
Eli raha on sulle tärkeempää kuin rakkaus ja ehjä perhe.
Musta ainoa homma mikä tuossa on väärin, on toi lapsen hankinta.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:46"]Tuki sitä tuki tätä. Menkää töihin, luuserit!
[/quote]
No annappa meille töitä. Miehellä on selkä murtunut, persoonallisuushäiriö, useampia vakavia psyykkisiä diagnooseja ja parantumaton sairaus, joka loppupeleissä tappaa. Minä olen Masentunut, matemaattisesti lahjaton, vähä-älyinen ja jään nyt äitiyslomalle. Mies on ollut työtön vuodesta 98- ja minä vuodesta 2012. Ollaan raitistuneita alkoholisteja ja kyllä ihan oikeasti työkyvyttömiä. Vieläkö haluat ottaa meidät töihin?? ..Luuletko, että joku haluaisi?
[/quote]
;DDD
Joo ei kannata edes yrittää ja anna ihmeessä menneisyyden määritellä sinut. Tuollaisesta miehestä eroaisin heti ja tuillako ajattelit elää loppuelämäsi? Miksi ihmeessä teitte lapsen? Sääliksi käy. Vaikka lienee provo.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:58"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:46"]Tuki sitä tuki tätä. Menkää töihin, luuserit! [/quote] No annappa meille töitä. Miehellä on selkä murtunut, persoonallisuushäiriö, useampia vakavia psyykkisiä diagnooseja ja parantumaton sairaus, joka loppupeleissä tappaa. Minä olen Masentunut, matemaattisesti lahjaton, vähä-älyinen ja jään nyt äitiyslomalle. Mies on ollut työtön vuodesta 98- ja minä vuodesta 2012. Ollaan raitistuneita alkoholisteja ja kyllä ihan oikeasti työkyvyttömiä. Vieläkö haluat ottaa meidät töihin?? ..Luuletko, että joku haluaisi?
[/quote]
Anteeksi nyt vaan, mutta miksi ihmeessä tuossa tilanteessa pitää hankkia lapsia?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 09:01"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 01:58"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:58"] [quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:46"]Tuki sitä tuki tätä. Menkää töihin, luuserit! [/quote] No annappa meille töitä. Miehellä on selkä murtunut, persoonallisuushäiriö, useampia vakavia psyykkisiä diagnooseja ja parantumaton sairaus, joka loppupeleissä tappaa. Minä olen Masentunut, matemaattisesti lahjaton, vähä-älyinen ja jään nyt äitiyslomalle. Mies on ollut työtön vuodesta 98- ja minä vuodesta 2012. Ollaan raitistuneita alkoholisteja ja kyllä ihan oikeasti työkyvyttömiä. Vieläkö haluat ottaa meidät töihin?? ..Luuletko, että joku haluaisi? [/quote] Miksi sä olet tuollaisen kanssa? Miksi sä uhriudut? Miksi sä jumiudut menneeseen? Selkeästi teidän ongelmat on aivan toisaalla kuin miehen tavassa käyttää rahaa. Entä vauva? Miksi te pykäätte trukiviidakon keskelle lapsen kun selkeästi olisi aiheellista keskittyä oman elämänsä rakentamiseen? Millainen sää porvoossa tänään? :3 [/quote] No en tiedä, ajattelin sanoa miehelle, että minä en tuota hyväksy, saa yrittää löytää jonkun joka haluaa olla hänen omistuksessaan niinkuin joskus muinoin miehet omistivat naisensa. Se siis sanoi eilen, että minä olen perheen pää ja aion ostaa sun rahoilla omia juttuja, niinku oon ostanut ennenkin. Pakkokai mun on jättää se, vaikka vitun pahalta tuntuukin ja rakastan sitä oikeasti.. :'( Raskautuminen oli meille iloinen yllätys, kun oltiin luultu kumpikin, ettei voida lapsia ikinä saada ja ollaan kuitenkin haluttu aina.. Tämä pikkuvauva kuitenkin pääsee rakastavaan kotiin jossa piti olla kaksi läsnäolevaa vanhempaa, nyt siis vain yksi, kun me muutetaan omiin osoitteisiimme. Suren tätäkin, koska luulin, että vauva tulee ehjään perheeseen. Aika rankkaa mulla tulee yh na olemaan, kun ei ole yhtään ystävää tai mitään. Ei se nyt mulle vaan käy, ettei mulla tulisi olemaan rahaa vaikka mulle tulee tilille oma äitiyspäiväraha!
[/quote]
Anteeksi, mutta eikö se ollut niin, että sinä olet käyttänyt miehen kuntoutustukea tähän asti? Nyt olette tasa-arvoisempia kun teillä on molemmilla omat tuet.
En tiedä mitä tuo "virallinen" yhteenmuutto tarkoittaa, mutta jos sen myötä menetit omat tukesi, niin sehän oli tyhmästi tehty.
Muista nyt edes se, että lapsi ei ole mikään vaikeassa tilanteessa olevien aikuisten pelastusrengas tai terapiaväline. Nyt sinun täytyy vain koota itsesi, koska olet päättänyt lapsen pitää. Muuta vaikka erilleen miehestä, saat omia tukia ja voit alkaa rakentaa elämää jossa olisit riippumattomampi sekä yhteiskunnasta että miehistä. Se olisi lapsen edun mukaista.
15
[/quote]
Niin mäkin ajattelin, ennenkun mies sanoi ottavansa minunkin rahat omaan käyttöönsä.
Asuttiin ennen yhdessä, mutta ei oltu kirjoilla samassa osoitteessa ja saatiin omat tuet. Nyt ollaan (vielä) avoliitossa. Mulla ei ollut osoitetta ja kämppä oli liian pieni ja keskustassa viiden baarin yläpuolella. Muutettiin isompaan syrjemmälle. Ei olisi yksin saanut näin isoa asuntoa.
Kylläkai mä tiedän, haluan lapsen ja osaan kasvattaa ja hoitaa sen. Ei todellakaan ole mikään terapiaväline!
Näin mä nyt aion tehdäkin, jos mies ei suostu siihen yhteistilin pitoon.
Ei toimi puhelimella nää kappalejaot.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 09:09"]Onko tällaisia ihmisiä oikeasti olemassa paljonkin? Elän ehkä jossain tynnyrissä täällä keskiluokkaisten omakotialueella, keskiluokkaisen perheeni kera, mutta tuttaviini kuuluu myöskin näitä alemman luokan edustajia. Eikä niistä kyllä yksikään ihan noin onnettomia ole.. On päihdeongelmaa, velkaa ja muuta vastaavaa, mutta kyllä nyt jonkunlainen roti näilläkin on omaan elämäänsä. Ja jotenkin käsittämätöntä että ihminen kutsuu itse itseään vähä-älyiseksi. Eihän kaikki toki ole mitään järjen jättiläisiä, mutta kyllä jokaisessa on jotain hyvää ja jokaisella on jotain taitoja. Kyllä itseään täytyy arvostaa edes jollain tasolla, vaikka ei olisikaan saanu niitä parhaita kortteja käteen.
[/quote]
No vähä-älyinen mä olen, koska ammattikoulussakaan en pärjännyt matikassa ainakaan joka on tietääkseni älyä mittaava koulu aine. Peruskoulu meni ihan helposti 8keskiarvolla. Vaikka aloitin jo seiskaluokalla kauhean päihdesekoilun ja lintsaamisen.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 01:58"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:58"]
[/quote]
Miksi sä olet tuollaisen kanssa? Miksi sä uhriudut? Miksi sä jumiudut menneeseen? Selkeästi teidän ongelmat on aivan toisaalla kuin miehen tavassa käyttää rahaa. Entä vauva? Miksi te pykäätte trukiviidakon keskelle lapsen kun selkeästi olisi aiheellista keskittyä oman elämänsä rakentamiseen?
Millainen sää porvoossa tänään? :3
[/quote]
No en tiedä, ajattelin sanoa miehelle, että minä en tuota hyväksy, saa yrittää löytää jonkun joka haluaa olla hänen omistuksessaan niinkuin joskus muinoin miehet omistivat naisensa.
Se siis sanoi eilen, että minä olen perheen pää ja aion ostaa sun rahoilla omia juttuja, niinku oon ostanut ennenkin.
Pakkokai mun on jättää se, vaikka vitun pahalta tuntuukin ja rakastan sitä oikeasti.. :'(
Raskautuminen oli meille iloinen yllätys, kun oltiin luultu kumpikin, ettei voida lapsia ikinä saada ja ollaan kuitenkin haluttu aina..
Tämä pikkuvauva kuitenkin pääsee rakastavaan kotiin jossa piti olla kaksi läsnäolevaa vanhempaa, nyt siis vain yksi, kun me muutetaan omiin osoitteisiimme. Suren tätäkin, koska luulin, että vauva tulee ehjään perheeseen.
Aika rankkaa mulla tulee yh na olemaan, kun ei ole yhtään ystävää tai mitään.
Ei se nyt mulle vaan käy, ettei mulla tulisi olemaan rahaa vaikka mulle tulee tilille oma äitiyspäiväraha!
[/quote]
Eli raha on sulle tärkeempää kuin rakkaus ja ehjä perhe.
[/quote]
No ei kyllä ole, mutta joku raja sentään. Saa mullakin olla omaa rahaa, nyt ei ole ollut neljään kuukauteen.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 09:14"]Musta ainoa homma mikä tuossa on väärin, on toi lapsen hankinta.
[/quote]
Te ette tunne mua. Varmasti saa yli negatiivisen kuvan meistä tän kirjoituksen perusteella, mut meidän vanhemmatkin ja neuvolan terkat sossut yms.viranomaiset ovat kyllä sitä mieltä, että me ollaan päteviä vanhempia. Ennakoiva lastensuojelu ilmoitus on tehty ainoastaan meidän päihdetaustan takia ja työntekijä sieltä oli sitä mieltä, että ei me tarvita lastensuojelua. Meillä on ollut muutama verkostopalaveri täällä kotona missä ollut mukana viisi virka ihmistä arvioimassa ja miettimässä meidän tilannetta ja kaikki todennut, että onpa teillä siistiä ja kiva sisustus. Meillä on aina siistiä ja teen ruokaa normaalisti ja leivon jos on aineksia. Meillä on aina jääkaapissa tarpeeksi ruokaa. Ei käytetä päihteitä ja ollaan hygieenisiä normaaleja ihmisiä. Niin miten se nyt niin väärin on, että me lapsi hankitaan?
Väärin siksi että todennäköisesti kasvatatte vain uuden yhteiskunnan elätin. Tiesitkö että mielenterveysongelmat ja sossupummius ovat jossain määrin periytyviä?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 00:46"]Tuki sitä tuki tätä. Menkää töihin, luuserit!
[/quote]
No annappa meille töitä. Miehellä on selkä murtunut, persoonallisuushäiriö, useampia vakavia psyykkisiä diagnooseja ja parantumaton sairaus, joka loppupeleissä tappaa. Minä olen Masentunut, matemaattisesti lahjaton, vähä-älyinen ja jään nyt äitiyslomalle. Mies on ollut työtön vuodesta 98- ja minä vuodesta 2012. Ollaan raitistuneita alkoholisteja ja kyllä ihan oikeasti työkyvyttömiä. Vieläkö haluat ottaa meidät töihin?? ..Luuletko, että joku haluaisi?
[/quote]
Ja näillä eväillä hankit lapsen?
[/quote]
Minusta tulee hyvä äiti. Se ei nyt liity tähän millään tavalla.