En tajua tuota tunnin junaa, miten kehtaavat?
Miten tämmöisessä taloustilanteessa edes kehtaavat lähteä tuollaiseen törsäilyyn?! Karmea hintalappu, budjetissa ei takuulla pysytä ja hyödyttää vain pientä osaa radan varrella asuvista. Heistäkään tuskin moni päivittäin hyötyy, etätyöt on nykyaikaa. Uskomaton hanke.
Kommentit (48)
Se on kallis projekti, eikä sille ole koskaan hyvää ajankohtaa tai rahaa. Mutta kun rata on valmis voidaan olla iloisia kun yhteydet paranevat ja nopeutuvat.
Itsekään en kannata tätä mutta se rata tulee joskus varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Se on kallis projekti, eikä sille ole koskaan hyvää ajankohtaa tai rahaa. Mutta kun rata on valmis voidaan olla iloisia kun yhteydet paranevat ja nopeutuvat.
Itsekään en kannata tätä mutta se rata tulee joskus varmasti.
Ratayhteys on jo. Matka-aikahan ei juurikaan edes nopeudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kallis projekti, eikä sille ole koskaan hyvää ajankohtaa tai rahaa. Mutta kun rata on valmis voidaan olla iloisia kun yhteydet paranevat ja nopeutuvat.
Itsekään en kannata tätä mutta se rata tulee joskus varmasti.
Ratayhteys on jo. Matka-aikahan ei juurikaan edes nopeudu.
Mikä ratayhtys, nytkin menee väli busseilla, kun rata on niin paska.
Kunnat voisivat laittaakoko hankkeen jäihin. Tasapainottaisi valtion taloutta kummasti. Meillä on tieverkostossa korjattavaa, väylät ovat kuin venäläinen kyntöpelto, autot ja renkaat rikkoutuvat.
Olen onnistunut aikanani pääsemään Helsingistä Turkuun sekä junalla että linja-autolla usean vuoden ajan. Dösällä meni matkaan ehken kaksi tuntia. Junalla jonkin verran alle tuon. Täällä Itä-Suomessa asuess joutuu ronklaamaanvälillä ties miten eteenpäin päästäkseen. Yöjunat eivät kulje ja siksi useille töiden vuoksi matkustaville ainut vaihtoehto on lentäminen. Siis 4 tuntia junassa on joskus vähän liikaa. Mutta kai sitten turkulaiset kilvan siirtyvät auton ratista junalijoiksi ja väliasemien porukat tyytyvät katsomaan, että ohi meni taas se tunnin ja vartin juna.
Tunnin juna olisi hyvä muuten, mutta liian kallis. Miten Orpon saisi muuttamaan kantansa ja sitoutumaan pennin junaan?
se että saadaan 5 käytännön minuuttia lisää niin maksaa puoli miljardia? menkää ny vit herrat oikeesti
Vierailija kirjoitti:
se että saadaan 5 käytännön minuuttia lisää niin maksaa puoli miljardia? menkää ny vit herrat oikeesti
Muistathan, että kyse on paljon muustakin kuin Helsingistä Turkuun matkustamisesta.
Vierailija kirjoitti:
se että saadaan 5 käytännön minuuttia lisää niin maksaa puoli miljardia? menkää ny vit herrat oikeesti
Se on kuulkaas Petterin laulettava sen lauluja, keltä on leipänsä saanut.
Millä aikataululla tämä toteutetaan?
Toinen typerä juttu on sillan rakentaminen Hailuotoon, kun sinne nykyisin mennään lossilla/lautalla. Kannattaako 1000 asukasta varten rakentaa siltaa?
Olen samaa mieltä. On todella törkeää edes esittää että käytettäisi julkista rahaa tällaisessa tilanteessa tuollaiseen humpuukiin. Hki-Turku välillä on hemmetin hyvä moottoritie ja rata jossa Bendoliinot kulkee. Miksei busseja ja junia lisätä, vuoroväliä tihennetä jacniistä joku olisi ns extra pikavuoro joka ei pysähtele missään välillä.
Mitä helvetin järkeä olisi käyttää rahaa järkyttäviä määriä siihen että pieni joukko ihmisiä pääsee 1/2 h / sivu nopeammin kuin nyt.
Mutta on muistettava että osa porukkaa hallituksessakin ajaa jonkun oman etupiirin intressejä ja tämä taitaa olla yksi niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kallis projekti, eikä sille ole koskaan hyvää ajankohtaa tai rahaa. Mutta kun rata on valmis voidaan olla iloisia kun yhteydet paranevat ja nopeutuvat.
Itsekään en kannata tätä mutta se rata tulee joskus varmasti.
Ratayhteys on jo. Matka-aikahan ei juurikaan edes nopeudu.
Myös volyymi lisääntyy, koska useampi juna voi kulkea päivän aikana.
Huoltovarmuudellekin tärkeä reitti nopeuttaa logistiikkaa Turun sataman kautta ruotsista. Ja viennille hyödyllinen reitti myös.
Aina on jääriä jotka vastustavat kaikkea mahdollista. Tuulivoimalat tappaa lepakoita ja ratikan melussa ei kuule nukkua.
Ihmisten pitäisi pysyä kotonanna eikä koko ajan keksiä miten pääsisin paikasta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se että saadaan 5 käytännön minuuttia lisää niin maksaa puoli miljardia? menkää ny vit herrat oikeesti
Muistathan, että kyse on paljon muustakin kuin Helsingistä Turkuun matkustamisesta.
Et osannut listata yhtäkään muuta syytä. Siellä ne Petterin äänestäjät asuu
Miksi sinusta Turku-Helsinki rata on turha, mutta onko muut ratahankkeet ja ratapihojen uudistukset sinusta ok?
Missä kunnossa Turku-Helsinki rata on, tarvitseeko se peruskorjausta? Onko ideaa uudelleenlinjata rata kulkemaan Lohjan kautta, jolloin potentiaalisesti motarilta siirtyy ihmisiä matkustamaan junalla pk-seudulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kallis projekti, eikä sille ole koskaan hyvää ajankohtaa tai rahaa. Mutta kun rata on valmis voidaan olla iloisia kun yhteydet paranevat ja nopeutuvat.
Itsekään en kannata tätä mutta se rata tulee joskus varmasti.
Ratayhteys on jo. Matka-aikahan ei juurikaan edes nopeudu.
Mikä ratayhtys, nytkin menee väli busseilla, kun rata on niin paska.
Sittenhän voidaan vain korjata se rata kuntoon.
Muista hengitellä välillä, ettei tule hikka.