Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelette jos joku on tosi lihava?

Vierailija
12.12.2021 |

Joskus kadulla näkee selvästi yli 100kg naisia. En tuomitse mutta mietin mikä siihen on johtanut ja millaista hänen elämä on. Varsinkin jos on nuori.. Elämä menee hukkaan.. Mitä ajatuksia teillä? Mitä uskotte että siinä on taustalla?

Kommentit (316)

Vierailija
161/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄSKIRAIVO!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
162/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin todella pieni ja kaunis, mutta vähän extraa reisissä ja pepussa, kun työterveyshoitaja kysyi, että poljenko sähköpyörällä töihin ja että syönkö karkkia joka pv (kerroin että liikun 4h viikossa hikijumpat+ pyöräilyt töihin EI sähköpyörällä sekä fyysinen työ) ja kerroin etten syö karkkia ollenkaan. TyöterveysHoitaja pöyristyi koska vaakalukema oli isompi kuin miltä näytin ja käski laihduttaa (hän oli itse lihakseton luikku, varmasti liikuntaa välttelevä ihminen :D). LOL. tätä tasoa.

Sanotaankohan selkeille alkoholisteillekin työterveydessä että "nyt se korkki kiinni, juot varmaan vahvoja joka ilta eikö nii????????!!!!!!!!! koita pistää korkki kii!!!!!!"

............. -.- ei, ei sanota. Ainoastaan jos oot taipuvainen pyöreyteen, sussa on vikaa. Muuten oot normaali ihminen. -.-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lihavia ihmetellään, säälitään, pidetään huonoina, mutta ulospäin hyvältä näyttäviä luonnevikaisia, taikka alkoholisteja hyssytellään, ikinä et saa sanoa heistä mitään pahaa koska eiväthän he voi mitään luonnevioille, tai alkoholisti ei voi mitään sille että juo liikaa???????

Alkoholisti saattaa tulla vastaan ilman että kukaan huomaa hänen sairauttaan ellei ole totaalisen jurrissa mutta lihavuus näkyy aina ja kilometrin päähän.

Vierailija
164/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Töissä aina ne oikeasti todella ylipainoiset syövät jotain salaatteja ja puhuvat miten söivät viikonloppuna vaikka vain lohisalaatin jne. Jotenkin en voi olla hymyilemättä, sillä kotiin mentyään ahmivat varmaan jotain suklaakakkuja pari kappaletta. Lähinnä ylipaino on mentaalipuolen ongelma, usein ne laihat ja terveellisesti elävät ovat elämässään onnellisia. 

Itse en puhu ruoasta töissä, mutta syön kyllä kevyesti. Siihen on pari syytä. Ensinnäkin, minun ongelma nimenomaan on se, että syön _ruokaa_ liian vähän ja iltapainotteisesti. Toiseksi iso annos töissä aiheuttaisi sen, että työntekeminen olisi tukalaa. (fyysinen työ) Lisäksi minulla on suolisto-ongelmia (yllätys!) ja saisin istua paskalla loppupäivän, jos söisin töissä liikaa. 

Jokin ei nyt täsmää. On fyysinen työ ja ongelma on liian vähäinen syöminen sekä kaikki päivällä syöty tulee suoraan pyttyyn. Silti henkilö on sairaalloisen ylipainoinen. Eli vain illalla syöty ruoka ei aiheta ripulia ja kerryttää ylipainoa? En nyt ihan hahmota tätä kokonaisuutta.

Vierailija
165/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin ponttisi. Siksi minun ei täällä pitäisi huudella, kun ei omakohtaista kokemusta ole. Olen hoikka ja siten etuoikeutettu. Nytkin pitäisi olla hiljaa, mutta pakko puhua.

Minusta olisi kiinnostavaa kuulla lihavien itsensä mietteitä omasta lihavuudestaan. Toki on ihmisiä joilla on mielenterveyden ongelmia tai muita vastaavia, jotka kasautuneet ja johtaneet lihomiseen. Tämän ymmärrän täysin. Mutta en usko että jokainen lihava on "moniongelmainen". Olisi kiinostavaa kuulla, ovatko he tyytyväisiä kehoonsa (tuskin ovat) ja haluaisivatko he muutosta (todennäköisesti haluaisivat). Ovatko he yrittäneet? Miksi eivät? Miksi ei tule muutosta? Ovatko hakeneet apua? Jne.

Vierailija
166/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ajattele yhtään mitään, koska kenenkään paino ei kuulu minulle, itse hän kilonsa kantaa. Joskus kun luen tälläisiä ketjuja, niin mietin, että lihavakin voi päästä kiloistaan, mutta näiden tälläisten kirjoittajat eivät pääse tyhmyydestään koskaan. :D Itse olen normaalipainoinen/hoikka.

Vierailija
167/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin todella pieni ja kaunis, mutta vähän extraa reisissä ja pepussa, kun työterveyshoitaja kysyi, että poljenko sähköpyörällä töihin ja että syönkö karkkia joka pv (kerroin että liikun 4h viikossa hikijumpat+ pyöräilyt töihin EI sähköpyörällä sekä fyysinen työ) ja kerroin etten syö karkkia ollenkaan. TyöterveysHoitaja pöyristyi koska vaakalukema oli isompi kuin miltä näytin ja käski laihduttaa (hän oli itse lihakseton luikku, varmasti liikuntaa välttelevä ihminen :D). LOL. tätä tasoa.

Sanotaankohan selkeille alkoholisteillekin työterveydessä että "nyt se korkki kiinni, juot varmaan vahvoja joka ilta eikö nii????????!!!!!!!!! koita pistää korkki kii!!!!!!"

............. -.- ei, ei sanota. Ainoastaan jos oot taipuvainen pyöreyteen, sussa on vikaa. Muuten oot normaali ihminen. -.-

Kyllä sanotaan, epäselkeillekin ihan saunakaljoista paasataan. Tuskin poikkeaa kovin paljon lihavien syömisten urkkimisesta.

Vierailija
168/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että hänellä on varmaan tosi paha olo. Säälittää.

Vierailija
169/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa mut leimataan varmasti heti trolliksi... Mä kun olen niitä joita iso ylipaino naisessa viehättää. En tiedä mistä se johtuu, välillä häpeänkin ajatuksiani, mutta en mahda niille mitään. En halua ketään lihottaa tai en ole koskaan estänyt kumppania jos hän haluaa laihduttaa. Yksi suhde kyllä loppui kun nainen laihtui yli 100kg ja se muutti myös hänen luonteensa hyvin toisenlaiseksi.

Vierailija
170/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele oikeastaan yhtään mitään. En voi tietää toisen elämäntilanteesta yhtään mitään. Taustalla voi olla vaikka jokin sairaus, lääkitys, masennusta, vaikea elämänvaihe.

Vierailija
171/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Töissä aina ne oikeasti todella ylipainoiset syövät jotain salaatteja ja puhuvat miten söivät viikonloppuna vaikka vain lohisalaatin jne. Jotenkin en voi olla hymyilemättä, sillä kotiin mentyään ahmivat varmaan jotain suklaakakkuja pari kappaletta. Lähinnä ylipaino on mentaalipuolen ongelma, usein ne laihat ja terveellisesti elävät ovat elämässään onnellisia. 

Itse en puhu ruoasta töissä, mutta syön kyllä kevyesti. Siihen on pari syytä. Ensinnäkin, minun ongelma nimenomaan on se, että syön _ruokaa_ liian vähän ja iltapainotteisesti. Toiseksi iso annos töissä aiheuttaisi sen, että työntekeminen olisi tukalaa. (fyysinen työ) Lisäksi minulla on suolisto-ongelmia (yllätys!) ja saisin istua paskalla loppupäivän, jos söisin töissä liikaa. 

Jokin ei nyt täsmää. On fyysinen työ ja ongelma on liian vähäinen syöminen sekä kaikki päivällä syöty tulee suoraan pyttyyn. Silti henkilö on sairaalloisen ylipainoinen. Eli vain illalla syöty ruoka ei aiheta ripulia ja kerryttää ylipainoa? En nyt ihan hahmota tätä kokonaisuutta.

Ööh, missä kohtaa sanoin, että olen sairaalloisen ylipainoinen? Ei tässä ketjussa sellaista kriteeriä vaadittu. Onko sulle oikeasti yllätys, että monen ylipainoisen ongelmana on epäsäännöllinen syöminen? Ja kotona on aikaa istua vessassa, töissä ei.

Vierailija
172/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä varmaan hahmota kokonaisuutta, koska en missään vaiheessa sanonut, että _kaikki_ tulee pönttöön. Jos syön raskaasti, liikaa, väärin.

Vierailija
173/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä mahdu holvikaaren alle toisen naisen kanssa

Vierailija
174/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kiinnostavaa kuulla lihavien itsensä mietteitä omasta lihavuudestaan. Toki on ihmisiä joilla on mielenterveyden ongelmia tai muita vastaavia, jotka kasautuneet ja johtaneet lihomiseen. Tämän ymmärrän täysin. Mutta en usko että jokainen lihava on "moniongelmainen". Olisi kiinostavaa kuulla, ovatko he tyytyväisiä kehoonsa (tuskin ovat) ja haluaisivatko he muutosta (todennäköisesti haluaisivat). Ovatko he yrittäneet? Miksi eivät? Miksi ei tule muutosta? Ovatko hakeneet apua? Jne.

-Miksi lihavuus kiinnostaa? Joo lihavuus näkyy ulospäin niinkuin vaikka rumuuskin, mutta ei ole kohteliasta toljottaa tuntemattomia kun mielipuoli,, eikä varsinkaan udella negatiivisia asioita toisista ihmisistä, jos jollain on susta ruma tukka tai epämiellyttävä kroppa tai paino niin et varmaan ole niin tyhmä että "huolestuneena" meet kyselee että mitä oot leikannu tommosen tukan  tai miksi olet lihava? Jos menet, niin olet täys juntti. Vai oletko terapeutti? Kouluttaudu psykoterapeutiksi ja ravintoterapeutiksi niin voit alkaa miettimään muiden elämää kyttäämisen sijaan.

Kyllä muakin joskus säälittää jos nään vaikka ruman ihmisen, mutta en todellakaan ala silti häntä voivottelemaan tms en usko että se auttaa asiaan.

Vierailija
175/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen sen tykkäävän sokerista ja syövän paljon kevyitä tuotteita. Ei mua haittaa. Jokaisen oma asia.

Vierailija
176/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että itse olin ennen täysin samanlainen.

T. Laihduttanut vuodessa 91kg -> 61kg

Vierailija
177/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LÄSKIRAIVO!!!!!!!!!!!!!!!!!

😂😂 Jepsis, täällä on läskit raivonneet vähän liikaakin jo...Hauska sana sille. Mutta tosissaan, miksi se herättää isoissa ihmisissä niin paljon vihaa jos keskustellaan lihavuudesta yleisellä tasolla?Eihän täällä ole kukaan sanonut haukkuvansa lihavia tuttujaan vaan ihmiset tarvitsevat anonyymin paikan jossa purkaa tunteitaan?

Vierailija
178/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Miksi lihavuus kiinnostaa? Joo lihavuus näkyy ulospäin niinkuin vaikka rumuuskin, mutta ei ole kohteliasta toljottaa tuntemattomia kun mielipuoli,, eikä varsinkaan udella negatiivisia asioita toisista ihmisistä, jos jollain on susta ruma tukka tai epämiellyttävä kroppa tai paino niin et varmaan ole niin tyhmä että "huolestuneena" meet kyselee että mitä oot leikannu tommosen tukan  tai miksi olet lihava? Jos menet, niin olet täys juntti. Vai oletko terapeutti? Kouluttaudu psykoterapeutiksi ja ravintoterapeutiksi niin voit alkaa miettimään muiden elämää kyttäämisen sijaan.

Kyllä muakin joskus säälittää jos nään vaikka ruman ihmisen, mutta en todellakaan ala silti häntä voivottelemaan tms en usko että se auttaa asiaan.

Ei varmaan kukaan muukaan tosielämässä kommentoi noita asioita, sitä varten hyviä keskustelualueita aroillekin aiheille on tällaiset anopalstat. Kukaan ei tarvitse siis käytöskoulua tähän keskusteluun osallistumisen vuoksi, älä huoli.

Vierailija
179/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ylettyyköhän pyyhkimään/pesemään takapuoltaan. Telkkarissa tarvitsevat apua pyllistäen

Vierailija
180/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä että miksi ihmiset joita paino-"ongelmat" ei koske, on muka kiinnostuneita?? Jos olisit oikeasti kiinnostunut, pyytäisit vaikka lihavaa tuttua salille tms, jos täällä vaan kyselet niin se tekee nimenomaan kyttääjämäisen persoonan jota kiinnostaa vaan muiden huonojen puolien ajattelu, ehkä luulet siten että sussa olisi vähemmän vikaa?