Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelette jos joku on tosi lihava?

Vierailija
12.12.2021 |

Joskus kadulla näkee selvästi yli 100kg naisia. En tuomitse mutta mietin mikä siihen on johtanut ja millaista hänen elämä on. Varsinkin jos on nuori.. Elämä menee hukkaan.. Mitä ajatuksia teillä? Mitä uskotte että siinä on taustalla?

Kommentit (316)

Vierailija
301/316 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikittävä aikapommi, teeskentelee leppoisaa... hallitseeko muut elämänalueet.

Vierailija
302/316 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus olen kyllä miettinyt, että miten joku jaksaa tai ehtii syödä niin paljon? Muuten ajattelen yleisellä tasolla, että lihavuusepidemiaan olisi hyvä puuttua nykyistä kovemmin keinoin. Sokeria saa rajoituksetta, vaikka alkoholi ja tupakka ovat valvottuja.

KYLLÄ! Sokerituotteiden hintaa pitäisi nostaa ja pakkauskokoja pienentää. Ei 1980-luvulla tunnettu näin isoja karkkipusseja tai limsapulloja! Nyt kaikki on Megasisizepac ja mitä isompi, sitä edulllisempi, joten otetaas semmoinen. Ja syödään kerralla, kun se tuote koukuttaa.

Tuotteiden laatukin on heikentynyt, halpuutuksen takia. Glukoosisiirappi sekoittaa kehossa maksan sokeriaineenvaihduntaa. Se on sellaista halpamyrkkyä, jota tungetaan kaikkialle (palmuöljyn, tuon saippuatalin tapaan). Glukoosisiirappi korvaa kalliimman sokerin ja palmuöljy paremmat ja kalliimmat rasvat. Palmuöljy vaan tukkii suonet suoraan, joten varhainen sydäri voi olla eka oire. Ja kolmas roska ruuissa on vehnä. Halvalla tehotuotettua hiilihydraattia, joka kätevästi täyttää ja turvottaa tuotemassaa tärkkelyksen tapaan. Sitäkin on kaikkialla.

Meille syötetään halvalla laadutonta huttua. Katsotaan kehittyvien maiden katukuvaa: moni esim. Etelä-ja Väli-Amerikassa on lihavia: koska rahaa ruokaan on vähän, se on halpaa ja laadutonta. Myös Pohjois-Amerikassa on maailman lihavimpia ihmisiä, yleensä köyhiä ovat. Aina laihat kiinalaiset ja korealaiset ovat alkaneet lihoa länsimaistumisen vuoksi syömänsä länsimaisen ruoan myötä. Kaduilla lyllertää Suomessakin yhä lihavampaa väkeä - ja moni nuori on lihava, aiemmin se oli vanhempien ihmisten ongelma.

Tämä on oikeasti terveysongelma ja sen syyt ovat osittain ruokatuotannossa (istuvien elintapojen lisäksi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/316 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤢

Vierailija
304/316 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks en käy enää esim tokmannilla. Hyllyjen välistä tulee tappajaprse vastaan ja karjuu. Se on kai sitä rempseetä . Ei auta muu kuin itse peruuttaa takas ja mennä toista kautta.

Vierailija
305/316 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuttaja

Vierailija
306/316 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan oikeasti tosi lihava, painan noin 150kg ja vaatekoko on 56-58. Itselläni ei ole taustalla mitään lihomista aiheuttavaa sairautta vaan ylipaino johtuu ihan puhtaasti liiallisesta herkkujen syömisestä ja liikunnan puutteesta. Olin jo lapsena hieman ylipainoinen ja vuosien mittaa paino on vain noussut ja tässä on lopputulos. Olen teinistä asti yrittänyt laihduttaa väärillä tavoilla (liian vähäinen syöminen, nälkä ja lopulta ahmiminen) ja hävennyt vartaloani.

Jos olette koskaan katsoneet jenkkien ohjelmia superlihavista ihmisistä niin monilla heistä on takanaan traumaattinen lapsuus, ja niin on itsellänikin. Aluksi isä henkisesti ja fyysisesti pahoinpiteli koko perhettä ja vanhempien eron jälkeen äiti oli masentunut ja näin aikuisena olen tajunnut että minähän olin suoranaisesti heitteillä. Olin lapsena ja nuorena tosi yksinäinen ja hain lohtua ja mielihyvää ruuasta ja herkuista.

Nyt aikuisena olen yrittänyt opetella oikeaa ruokarytmiä ja päästä eroon tavasta että päivällä syödään ihan liian vähän ja illalla ahmitaan. Diabetesta ei onneksi vielä ole ja muutkin veriarvot yllättäen ihan ok.

Ja kyllä, pystyn pyyhkimään takapuoleni, leikkaamaan varpaankynteni ja saan kengännauhat kiinni. Minulla on tosi huono kunto mutta olen yllättävän notkea:D

Vierailija
307/316 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua yhtä lailla hirvittää sellaiset luunlaihatkin, sairaita ovat selvästi.

Salilla käy pakkokävelemässä tuntitolkulla semmoinen keskitysleiri-asukki, jolla näkyy siniset suonet luiden päällä. Vähät lihaksetkin on kuin ajokoiralla, jänteet näkyy. Välillä pelkään, että mitä jos hän pyörtyy siihen liukuhihnalle.

Vierailija
308/316 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siks en käy enää esim tokmannilla. Hyllyjen välistä tulee tappajaprse vastaan ja karjuu. Se on kai sitä rempseetä . Ei auta muu kuin itse peruuttaa takas ja mennä toista kautta.

Ihan peruuttelet takaisin.. Etkö mahdu kääntymään ympäri siellä hyllyjen välissä?

Vierailija
309/316 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret lihavat minua vähän säälittää. He tulevat kuitenkin asiasta kärsimään monella elämän osa-aluella, ei vähiten parisuhdemarkkinoilla. Toisaalta ihmetyttää, mikseivät he tee asialle mitään? Mutta mikä minä olen huutelemaan.

Vanhemmat lihavat ei niinkään ihmetytä.

Ei ylipainoisuus tarkoita aina sitä, että olisi huono flaksi.

Vierailija
310/316 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että jokin vinossa hänessä koska syönyt itsensä siihen kuntoon. Jos on niin ylilihava, että 50 kg rasvaa roikkuu polvien päällä mutkalla ja taaperrus hankalaa niin mietin, että eikö pitäisi lopettaa sipsien ym. mättäminen. Kannattaa katsoa itseään peilistä eikä sääliä itseään. Itsesääli on hyvän elämän syöpä eli sairaus. Terapiaa tarvisi jokainen itsensä säälijä. Turha puhua kehopositiivisuudesta, jos ihminen on liian lihava. Lihavuudessa ei ole mitään positiivista. En tosin menisi kenellekään lihavalle neuvoja antamaan, jos ei niitä itse kysy.

Jos on jonkun lääkityksen takia lihava niin sitten on ja siihen ei terapiat auta, mutta lihavuuden kestämiseen kylläkin voi tuoda helpotusta.

Eli kyllä ylilihavan rekisteröi väkisinkin kuten ylitatuoidun tms. normista poikkeavan yksilön.

Vierailija
311/316 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin ehkä ihmistä joka ei muuta keksi ajallaan kuin miettiä, miten voisi maskeerata oman ylemmyydentuntoisuutensa johonkin pseudo-säälii n toisen ruumiinrakenteesta ja tehdä siitä threadin vauva.fin palstalle, jossa muut vastaavat voivat yhdessä esittää olevansa hyviä ja välittäviä kanssaihmisiä, vaikka oikeasti teidän motiivinne ovat joko ignorantit/idiootit tai vielä pahempaa, lihavia ihmisiä leimaavia ja sanonko suoraan, vihapuhetta. Te ette ole hyviä ihmisiä.

Ei tarvi olla ylemmyydentuntoinen, jos näkee, että lihava on lihava. Ei sääli auta ketään, ei lihavaakaan ja turha asiasta on suuttua. Totuus ei pala tulessakaan. Itse vaikutat vihaiselta.

Vierailija
312/316 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millehän näyttää seksihommissa?

Vierailija
313/316 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm....

Vierailija
314/316 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon lohtusyö.

Vierailija
315/316 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka aikaan ollut kotona

Vierailija
316/316 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti kenenkään painoa, ei kiinnosta ei mun ongelma. Tuskin kiinnitän edes huomiota, kävelen ohi.