Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelette jos joku on tosi lihava?

Vierailija
12.12.2021 |

Joskus kadulla näkee selvästi yli 100kg naisia. En tuomitse mutta mietin mikä siihen on johtanut ja millaista hänen elämä on. Varsinkin jos on nuori.. Elämä menee hukkaan.. Mitä ajatuksia teillä? Mitä uskotte että siinä on taustalla?

Kommentit (316)

Vierailija
101/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tuokin syö kaikki päivät?

Harrastaakohan tuo mitään liikuntaa ikinä?

Ehkä tolla on joku sairaus, minkä vuoksi on tuon kokoinen?

Vierailija
102/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekurin puute ja elämänhallinan menetys. Syö ja juo liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko muut havainnut samaa mutta lihavuus kulkee monilla käsikädessä ahneuden kanssa.

Vierailija
104/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ällöttää ja toisaalta käy sääliksi. Ei se paino mutta se elämänlaatu. Ja varmaan monet näistä ylilihavista ovat itse tyytyväisiä elämäänsä ja hyvä niin.

Mutta en ikinä sanoisi mitään ääneen kellekään tai kenestäkään tietystä henkilöstä.

Kun on saanut hyvän kotikasvatuksen,  niin ei viitsi ääneen sanoa mitä järkyttävän lihavista ihmisistä ajattelee. Lähinnä tulee mieleen se miten kovilla elimistön joutuu tukielinten osalta ja miten karmeat mahtavat olla veren sokeri- ja kolesteroliarvot ja verenpaine. Samoin osalle se liikkuminen on hyvin kömpelöä ja he pyrkivät välttämään kaikkea liikuntaa ja lyhyetkin matkat mennään mielummin autolla oven eteen kuin kävellen ja pyöräillen. Kaipa joillekin ruoka tuottaa niin suurta mielihyvää että se menee terveyden ja ulkonäön edelle.

Vierailija
105/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitusko on hajottaa lihavien itseluottamusta nollaan? Varmasti lihavat lukevat näitä aloituksia ja tarkoituksen omainen kiusaaminen vaan rehottaa täällä. Noi ovat jo psykopaatin piirteitä rikkoa toisten ihmisten sieluja. Ette te lihavat ole yhtään sen vähempiä ihmisinä. Alhaiset ihmiset vaan yrittää egoilla toisten kustannuksilla/olemuksilla.

Samalla tavalla sitä ruoditaan täällä miesten pituutta yms mutta sillä erolla että ylipainolle voi jokainen oikeasti tehdä jotain.

Kuittailu ei auta asiaan mitenkään, jos pituutesi vaivaa sinua. Samallalailla sekin on alhaista haukkua/sorjia lyhkäisempiä ihmisiä. Kaikkien ihmisten ulkonäköä toruvat ovat vastenmielistä.

Itse mässäilen paljon herkkuja ja sopusuhteisena ihmisenä olen pysynyt, joten tukevat ihmiset kärsii oman kehonsa toiminnoista, kun kerran tulevat lihaviksi helposti. Ihmiskehoissa on eroavaisuuksia.

Vierailija
106/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän mietin että miten ihmeessä saa itsensä lihotettua edes tollasiin mittoihin ja millä ruokavaliolla. Saa siis ihan huolella mättää rasvaa ja sipsejä ja karkkia naamaan koko ajan .

Siihen kyllä riittää pelkästään se, että juo joka aamu lasillisen appelsiinimehua.

Vierailija
107/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiset oikeasti näin hirveitä, vai onko tänne nyt vain kokoontunut jotain hyvin matalamielistä sakkia?

Vierailija
108/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi päälle satakiloinen. Kerronpa elämästäni, jos se niin kiinnostaa.

Mulla on hyvä koulutus, hyväpalkkainen ja vaativa työ.

Komea ja hyväkroppainen mies. Kaksi kaunista ja norm painoista lasta. Lisäksi kivoja kavereita ja sukulaisia. Olen täysin terve, matalat verenpaineet, sokerit ja kolesteroli, enkä koskaan sairasta niin että pitäisi töistä jäädä pois. Varsinaista mielenterveysongelmaakaan ei ole.

Olen lähes koko elämäni ollut ylipainoinen. Vanhempani ja sisarukset oli normipainoisia.

Olen aina nälkäinen, tykkään ruoasta ja lisäksi sokeriaddikti. Joskus olen päässyt normaalipainoon, mutta silloin en voi syödä muuta kuin kasviksia ja jotain kalaa/kanaa, muuten paino nousee heti.

Urheilemisesta oon aina tykännyt.

En tietenkään haluaisi olla ylipainoinen, mutta kai tää nyt pitää hyväksyä. Ei mun elämä oo menny kuitenkaa hukkaan, oon tehny iha semmoisii asioita mitä oon halunu ja saavuttanut kaiken mitä tarvii ja mistä monet voi vain haaveilla.

Hassuu, että joku pohdiskelee tommosii kun näkee mut.

Vierailija
109/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä on aina fiilis, ettei se kynä ole penaalin terävimpiä. Esimerkiksi korkeakouluissa en ole hirmuisesti nähnyt lihavia naisia. Heillä on äly ja kyky ymmärtää ruokavalion merkitys terveellisyyteen. 

M35

Hyvä, jos olet löytänyt elämääsi jonkun leijumisen aiheen.

T. läski dosentti

Vierailija
110/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 147 kiloa eikä nämä ketjun kommentit minua loukkaa mitenkään. Tietysti kokoani ihmetellään, niin ihmettelin minäkin mielessäni hyvin laihaa nuorta naista, jonka näin kesällä. Kaikki luut, lihakset, selkänikamatkin erottuivat, kun hän seisoi topissa edessäni jonossa. Kaikki poikkeamat ns. keskiverrosta habituksesta kiinnittävät ihmisten huomion, se on luonnollista.

Vierailija
111/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä on aina fiilis, ettei se kynä ole penaalin terävimpiä. Esimerkiksi korkeakouluissa en ole hirmuisesti nähnyt lihavia naisia. Heillä on äly ja kyky ymmärtää ruokavalion merkitys terveellisyyteen. 

M35

Kuljet eri korkeakouluissa (monikossa) ihan työksesi?

Myös tutkimukset tukevat tätä, ylipaino on yleisempää matalasti koulutetuilla. Itse en tunne ketään yliopistokoulutettua tai siellä opiskelevaa lihavaa, vaikka heitä muuten kuuluukin tuttavapiiriin. Ammattikorkeassa opiskelleista tunnen vain yhden sairaanhoitajan, eikä hänkään ole todella lihava.

Meinaat, että tuo kertoo enemmän lihavista kuin sinusta itsestäsi?

Vierailija
112/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään,jokainen on sellainen kun on.

Vierailija
113/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

Hyvä, jos olet löytänyt elämääsi jonkun leijumisen aiheen.

T. läski dosentti

No et ole mikään nuori 20 vee opiskelijamimmi. +50-vuotiaissa ylipaino on normi. 

M35

Vierailija
114/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisii kirjoitti:

Että mitähän traumoja sen taustalla mahtaa olla. Ei normaali ihminen ahmi ellei jotain ole vialla.

Lihavuus voi johtua sadasta eri syystä, joista ahmiminen on vain yksi. Itse lihoin yhden kuukauden aikana 20 kiloa sairastuttuani immuunitautiin pitkäaikaisen ortoreksian vuoksi.

Vierailija
115/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että semmoinen on kehopositiivinen, joka harrastaa paljon "special ooccationeita".

Vierailija
116/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että elämänhallinta on pielessä. Päästää itsensä siihen kuntoon syömällä liikaa. Kukaan ei synny lihavana vaan lihoaa ihan omasta valinnastaan.

Paitsi tutkimusten mukaan, mutta mitä pienistä.

Vierailija
117/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihavuus AINA tarkoita lyhyempää elämää. Äitini ja sisarensa ovat kahdeksankymppisiä ja molemmat painavat noin 120 kg. Omin jaloin kulkevat eikä ole diabetestä.

Vierailija
118/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Että mitähän traumoja sen taustalla mahtaa olla. Ei normaali ihminen ahmi ellei jotain ole vialla.

Kaikki lihavat eivät suinkaan ahmi.

Niin ilmaa vaan haukkovat ja ihmettelevät kun paino se vaan nousee :D

Myös miinuskaloreilla voi lihoa jos sokeriaineenvaihdunta sakkaa. Ihminen ei ole suljettu järjestelmä.

Vierailija
119/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlainen itsekkyys, ahneus yhdistää kekopositiivisia ainakin naisia. Räväköitä ja rempseitä, kovaäänisiä suurin osa. Osaavat pitää puolensa vähän liiankin hyvin.

Vierailija
120/316 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ällöttää ja toisaalta käy sääliksi. Ei se paino mutta se elämänlaatu. Ja varmaan monet näistä ylilihavista ovat itse tyytyväisiä elämäänsä ja hyvä niin.

Mutta en ikinä sanoisi mitään ääneen kellekään tai kenestäkään tietystä henkilöstä.

Kun on saanut hyvän kotikasvatuksen,  niin ei viitsi ääneen sanoa mitä järkyttävän lihavista ihmisistä ajattelee. Lähinnä tulee mieleen se miten kovilla elimistön joutuu tukielinten osalta ja miten karmeat mahtavat olla veren sokeri- ja kolesteroliarvot ja verenpaine. Samoin osalle se liikkuminen on hyvin kömpelöä ja he pyrkivät välttämään kaikkea liikuntaa ja lyhyetkin matkat mennään mielummin autolla oven eteen kuin kävellen ja pyöräillen. Kaipa joillekin ruoka tuottaa niin suurta mielihyvää että se menee terveyden ja ulkonäön edelle.

Niin ja sitten kun on ihan oikeasti hyvin kasvatettu ja sivistynyt ihminen, niin ei edes ajatuksissaan kohota itseään tuolla tavalla muiden yläpuolelle. Jokainen fiksu ihminen tietää, että sairaalloisessa lihavuudessa ei ole kyse itsekurista tai siitä, että ruoka vain on niin hyvää. Lihavuus on useimmiten seuraus muista ongelmista, lukemalla löydät aiheesta paljon lisää tietoa.

Myöskään veriarvot eivät välttämättä ole mitenkään karmeat lihavuuden takia. Ihmiset ovat yksilöitä, eikä ole ollenkaan tavatonta, että lihavalla on veriarvot ok, mutta normaalipainoisella kolesteroli ja verenpaine ja sokeri korkealla. Paino ei sitä kerro.