Gigantti palautusoikeaus
50pv palautusoikeus ei ole olemassa. Kannata miettiä ensin ennen tehdä ostopäätöstä.
Kommentit (51)
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
Suomen lain mukaan asiakkaalla ei ole mitään 14 päivän palautusoikeutta, jos tuote on ostettu liikkeestä.
Kyllä. Tuote tulee palauttaa ehjänä, myyntikuntoisena ja ilman ulkoisia kolhuja tai vaurioita. Myös kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden sekä kaupanpäällisten tulee olla mukana.
Eli naarmuinen tuote ei ole myyntikelpoinen.
Liikkeestä ostettua tuotetta ei tarvitse myyjän lain mukaan edes hyvittää, saati sitten käytettyä. Oletko ihan idiootti?
Vierailija kirjoitti:
Liikkeestä ostettua tuotetta ei tarvitse myyjän lain mukaan edes hyvittää, saati sitten käytettyä. Oletko ihan idiootti?
Aloituksessahan luki että sillä oli palautusoikeus 50 pv.
No, tuostakin vehkeestä olisi varmaan voinut lukea arvostelut ja katsoa unboxing sekä käyttökokemus videot ennen ostopäätöstä. Muuten en ota kantaa. Giganttia en suosi ostopaikkana, koska tuputtavat kaiken maailman vakuutuksia ja kyselevät yhteystietoja ennen kuin olet edes ostanut mitään.
Samoja kokemuksia. Ostettiin tytölle tietokone, joka ei sitten vastannutkaan odotuksia. Kone oli avattu paketista, mutta sillä ei oltu tehty mitään, eli oli täysin virheetön. Kun palautin sen Giganttiin, myyjä sanoi että heidän täytyy putsata kone meidän tiedoista ja vähentävät hyvityksestä koneen putsauksen verran. Sanoin ettei konetta ole edes avattu, mutta ei auttanut, näin toimitaan joka tapauksessa.
Viimeinen kerta Gigantin asiakkaana oli siinä.
Anteeksi mutta näin myyjän näkökulmasta mikään ei ole niin raskasta kuin päättämättömät asiakkaat. Tänään ostetaan ja huomenna perutaan. Jos tuotteessa ei ole vikaa niin sitä ei voi palauttaa. Jotkut liikkeet antavat vaihto- tai palautusoikeuden mutta automaattista se ei ole. Ja jos otat tuotteen käyttöön, miten oletat myyjäliikkeen pystyvän myymään sen eteenpäin uutena? Suosittelen kaikille 6kk työskentelyä juurikin Gigantin tapaisessa yrityksessä, tajuaa kuinka tuskastuttavia ihmisiä on olemassa ja toivottavasti oppii olemaan itse parempi asiakas.
Tuote ei ollut myyntikelpoinen.Se ettei ole itse tyytyväinen, ei ole palautuskriteeri käytetystä ja kolhitusta.Se että on rikki on.
Jos kuitissa lukee että on palautusoikeus niin silloin se on! Ei kuittiin valheita saa laittaa!
Joka paikassa nykyään huijataan,ei voi enää puhua rehellisistä suomalaisista mitä tulee myyjiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikkeestä ostettua tuotetta ei tarvitse myyjän lain mukaan edes hyvittää, saati sitten käytettyä. Oletko ihan idiootti?
Aloituksessahan luki että sillä oli palautusoikeus 50 pv.
Palautusoikeus ei varmasti koske kolhiintuneita tuotteita, jossa on AP:n kissankarvat ja pskat pölysäiliössä valmiina seuraavalle ostajalle.
Palautettavan tuotteen pitää tietenkin olla myyntikuntoinen. Lukekaa oikeasti ne pienet printit, joissa tuo mainitaan.
Vierailija kirjoitti:
Samoja kokemuksia. Ostettiin tytölle tietokone, joka ei sitten vastannutkaan odotuksia. Kone oli avattu paketista, mutta sillä ei oltu tehty mitään, eli oli täysin virheetön. Kun palautin sen Giganttiin, myyjä sanoi että heidän täytyy putsata kone meidän tiedoista ja vähentävät hyvityksestä koneen putsauksen verran. Sanoin ettei konetta ole edes avattu, mutta ei auttanut, näin toimitaan joka tapauksessa.
Viimeinen kerta Gigantin asiakkaana oli siinä.
”Tuote tulee palauttaa ehjänä, myyntikuntoisena ja ilman ulkoisia kolhuja tai vaurioita. Myös kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden sekä kaupanpäällisten tulee olla mukana. Televisiot tulee palauttaa alkuperäisessä myyntipakkauksessaan. Myymälästä ostettujen tietokoneiden palautuksesta peritään 29€ tarkistus- ja tyhjennysmaksu, jos tuotteen paketti on avattu.”
Kannattaa varmaan opetella lukemaan ne palautusehdot.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta näin myyjän näkökulmasta mikään ei ole niin raskasta kuin päättämättömät asiakkaat. Tänään ostetaan ja huomenna perutaan. Jos tuotteessa ei ole vikaa niin sitä ei voi palauttaa. Jotkut liikkeet antavat vaihto- tai palautusoikeuden mutta automaattista se ei ole. Ja jos otat tuotteen käyttöön, miten oletat myyjäliikkeen pystyvän myymään sen eteenpäin uutena? Suosittelen kaikille 6kk työskentelyä juurikin Gigantin tapaisessa yrityksessä, tajuaa kuinka tuskastuttavia ihmisiä on olemassa ja toivottavasti oppii olemaan itse parempi asiakas.
Toivottavasti et sitten päädy Gigantin myyjäksi. Heidän sivuillaan:
"Kuinka tuote palautetaan?
Voit palauttaa uuden tuotteen meille 50 päivän sisällä, vaikka olisitkin avannut tuotepakkauksen ja käyttänyt tuotetta"
14 päivän palautusoikeus koskee vain verkkokauppoja ja silloinkin tuotteen on oltava myyntikuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja kokemuksia. Ostettiin tytölle tietokone, joka ei sitten vastannutkaan odotuksia. Kone oli avattu paketista, mutta sillä ei oltu tehty mitään, eli oli täysin virheetön. Kun palautin sen Giganttiin, myyjä sanoi että heidän täytyy putsata kone meidän tiedoista ja vähentävät hyvityksestä koneen putsauksen verran. Sanoin ettei konetta ole edes avattu, mutta ei auttanut, näin toimitaan joka tapauksessa.
Viimeinen kerta Gigantin asiakkaana oli siinä.
”Tuote tulee palauttaa ehjänä, myyntikuntoisena ja ilman ulkoisia kolhuja tai vaurioita. Myös kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden sekä kaupanpäällisten tulee olla mukana. Televisiot tulee palauttaa alkuperäisessä myyntipakkauksessaan. Myymälästä ostettujen tietokoneiden palautuksesta peritään 29€ tarkistus- ja tyhjennysmaksu, jos tuotteen paketti on avattu.”
Kannattaa varmaan opetella lukemaan ne palautusehdot.
Mikä tuossa oli ristiriidassa mielestäsi? Pakkauksen saa todellakin avata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta näin myyjän näkökulmasta mikään ei ole niin raskasta kuin päättämättömät asiakkaat. Tänään ostetaan ja huomenna perutaan. Jos tuotteessa ei ole vikaa niin sitä ei voi palauttaa. Jotkut liikkeet antavat vaihto- tai palautusoikeuden mutta automaattista se ei ole. Ja jos otat tuotteen käyttöön, miten oletat myyjäliikkeen pystyvän myymään sen eteenpäin uutena? Suosittelen kaikille 6kk työskentelyä juurikin Gigantin tapaisessa yrityksessä, tajuaa kuinka tuskastuttavia ihmisiä on olemassa ja toivottavasti oppii olemaan itse parempi asiakas.
Toivottavasti et sitten päädy Gigantin myyjäksi. Heidän sivuillaan:
"Kuinka tuote palautetaan?
Voit palauttaa uuden tuotteen meille 50 päivän sisällä, vaikka olisitkin avannut tuotepakkauksen ja käyttänyt tuotetta"
”Tuote tulee palauttaa ehjänä, myyntikuntoisena ja ilman ulkoisia kolhuja tai vaurioita.
Palautusoikeus ei koske:
Liittymiä tai palveluita, joiden toimittaminen on jo aloitettu
Kustomoituja Apple-tuotteita
Ohjelmistot, pelit ja elokuvat, joiden sinetti on rikottu
Digitaali- ja ladattavien tuotteiden ostoissa, kuten pelit ja ohjelmistot, tuote katsotaan toimitetuksi, kun klikkaat ”Katso yksityiskohdat” ”Minun sivut”-osiossa. Se rinnastetaan sinetin rikkomiseen fyysisessä tuotteessa ja aiheuttaa, että palautusoikeus raukeaa.
Avatut hygieniatuotteet (hyvinvointilaitteet, karvanpoistolaitteet, hammasharjat, kasvoharjat, ihonkuorintalaitteet ja in-ear -laitteet)
Puhelimia, joiden pakkaus avattu. Nettitilauksille on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus.
EPOQ-keittiötuotteet ja muut toiveen mukaan tilatut tuotteet. Nettitilauksille on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus. Poikkeuksena Trendin tilauksesta valmistetut ja maalatut ovet, etulevyt, peitelevyt, sokkelit ja listat (jotka merkittu ”Tilaustuote”-maininnalla). Ne valmistetaan aina tilauksesta eikä niillä ole palautusoikeutta.
Yritysmyynnin projektitilauksia
Yritysleasing-tuotteet”
Tee ilmoitus kuluttajavirastoon, tutkikoot ne menikö joku pieleen ja mikä!