Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää, että avioliitto ei tule onnistumaan?

Vierailija
19.03.2015 |

Mistä merkeistä?

Tässä uutisessa yhdistyy mun mielestä 2 asiaa, mistä voi päätellä, että tuleva avioliitto ei tule onnistumaan, tai olemaan ainakaan kovinkaan onnellinen:

http:m.iltalehti.fi/viihde/2015031719372736_vi

Eli:
-mennään vain ulkonäöllisistä syistä naimisiin, on ihastunut toisen ulkonäköön (missi ja hunks-tanssija, molemmat ulkonäkökeskeisiä ammatteja)

ja

- ollaan keritty seurustelemaan vain muutama kuukausi ennen häitä (siinä ajassa ei kerkiä oppia tuntemaan toista hyvin, todellinen persoona tulee esiin vasta häiden jälkeen).

Näin mä itse päättelisin. Mistä muista merkeistä voi päätellä, ettei avioliitto tule onnistumaan?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei se lomakkoloisijatyyppi. Kerropa millainen se ihanne avioliittosi on? Itse olen elättänyt kahta miestä työttömyyden johdosta ja ei ne miehet niin onnellisia olleet kun eivät saaneet olla perheen pääelättäjänä. Eikös se ihan tutkimustenkin mukaan ole huono enne avioliiton pysyvyydelle, jos nainen tienaa enemmän. Ja mikäli muuten etsit naista, joka elättää sinut, niin kannattaisi olla edes miellyttävämpi asenne naisia kohtaan.

Vierailija
22/28 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Liian erilaiset mieltymykset seksin suhteen: Luultavasti molemmat ajan myötä turhautuvat. Joko toisella jokin vahva fetissi tms. mitä toinen ei halua toteuttaa tai toteuttaa vain toisen mieliksi, tai ihan vaan erilaiset halut, esim. toinen haluaisi vaikka useamman kerran päivässä, toinen pari kertaa kuussa.

-Liian erilainen arvomaailma, ja toisen arvoja ei pidetä tärkeinä. Olen ollut suhteessa kirkkoon kuulumattoman ateistin kanssa, mutta en voisi olla suhteessa miehen kanssa, joka jotenkin halveksii uskonasioitani. Myös eroavat poliittiset näkemykset voivat vielä toimia, jos ne eivät ole kummallekaan elämän ja kuoleman asia tai vaikuta merkittävästi perusarvoihin.

-Liian erilainen elämäntyyli: Toinen haluaa asua maalla suurperheen ja eläinfarmin kanssa, toinen kaupungissa lapsettomana ja lemmikittömänä. Tai muuta vastaavaa, missä elämäntyyli liian erilainen ja ei sovitettavissa yhteen. Sen ei edes tarvitse olla kovin radikaalia, esimerkiksi exäni halusi asua vuokralla lähiössä, minä omistusasunnossa kantakaupungissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:52"]

Mies joutuu maksamaan jo ensitreffeistä alkaen kaiken. Nainen ei suostu avioehtoon. Silloin viimeistään miehen tulisi juosta.

[/quote]

Tälläisen miehen kanssa ei onnistu

[/quote]

Aivan niin, koska

- mies on rahakeskeinen

- mies on nuuka

- mies ei luota, on ehkä saanut siipeensä eikä osaa luottaa enää ihmisiin

[/quote]

Miten se on nuukuutta ja rahakeskeisyyttä jos ei halua joutua maksamaan kaikkea ensitreffeistä asti? En minä ainakaan naisena haluaisi olla aina se maksumies. Puolittaminen on reilua, paitsi tietty jos on jokin erityistilanne kuten meillä tällä hetkellä (mies työttömänä, minä käyn töissä). Mutta en ikinä haluaisi miestä, jonka mielestä minun nyt vain kuuluu maksaa kaikki.

Samoin on outoa nälviä toista siitä, ettei suostu avioehtoon. Avioehdolla ei ole mitään merkitystä avioliiton aikana, koska esimerkiksi puolisoiden keskinäistä elatusvelvollisuutta ei voi ehdoin kumota. Ainoa hetki kun sitä tarvittaisi on eron hetki, jolloin ositus sujuu näppärämmin ja helpommin.

Minusta on todella epäilyttävää jos ei suostu avioehtoon vaikka toinen sitä haluaisi. 

Vierailija
24/28 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:52"]

Mies joutuu maksamaan jo ensitreffeistä alkaen kaiken. Nainen ei suostu avioehtoon. Silloin viimeistään miehen tulisi juosta.

[/quote]

[/quote]
Eli teidän mielestä tuollainen 50-luvun kuvio pitäis toimia edelleen? Naisen ei tarvitse kantaa mitään vastuuta taloudellisesti?
Eikö teitä hävetä? Miksette te opiskele?

Vierailija
25/28 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 10:57"]

[/quote]

[/quote]

Aivan niin, koska

- mies on rahakeskeinen

- mies on nuuka

[/quote]
Höpöhöpö. Tuossa kuviossa miehen kannattaa juosta, jos ei halua patalaiskaa naista alkaa elättämään.

Vierailija
26/28 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:13"]

[/quote]

[/quote]

Aivan niin, koska

- mies on rahakeskeinen

- mies on nuuka

[/quote]

Miten se on nuukuutta ja rahakeskeisyyttä jos ei halua joutua maksamaan kaikkea ensitreffeistä asti? En minä ainakaan naisena haluaisi olla aina se maksumies. Puolittaminen on reilua, paitsi tietty jos on jokin erityistilanne kuten meillä tällä hetkellä (mies työttömänä, minä käyn töissä). Mutta en ikinä haluaisi miestä, jonka mielestä minun nyt vain kuuluu maksaa kaikki.

Samoin on outoa nälviä toista siitä, ettei suostu avioehtoon. Avioehdolla ei ole mitään merkitystä avioliiton aikana, koska esimerkiksi puolisoiden keskinäistä elatusvelvollisuutta ei voi ehdoin kumota. Ainoa hetki kun sitä tarvittaisi on eron hetki, jolloin ositus sujuu näppärämmin ja helpommin.

Minusta on todella epäilyttävää jos ei suostu avioehtoon vaikka toinen sitä haluaisi. 

[/quote]

Alapeukkua tulee, vastauksia ei.

Vierailija
27/28 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:29"]

[/quote]

[/quote]

Aivan niin, koska

- mies on rahakeskeinen

- mies on nuuka

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No, me ei edes keskusteltu 20 vuotta sitten avioehdosta. Molemmat tyhjätaskuja opiskelijoita. Valmistuttiin, mentiin töihin, rakennettiin talo jne. Kaikki on aina maksettu puoliksi kumman omalla työllä ansaitsemilla rahoilla. Jos ero tulee, ihan reilusti molemmat vaan ottaa oman 50% ja lähtee kävelemään. Ei sen kummallisempaa. Mitään perintöjä ei ole tulossa.

Vierailija
28/28 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:29"]

[/quote]

[/quote]

Aivan niin, koska

- mies on rahakeskeinen

- mies on nuuka

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No, me ei edes keskusteltu 20 vuotta sitten avioehdosta. Molemmat tyhjätaskuja opiskelijoita. Valmistuttiin, mentiin töihin, rakennettiin talo jne. Kaikki on aina maksettu puoliksi kumman omalla työllä ansaitsemilla rahoilla. Jos ero tulee, ihan reilusti molemmat vaan ottaa oman 50% ja lähtee kävelemään. Ei sen kummallisempaa. Mitään perintöjä ei ole tulossa.
[/quote]
Näinhän sen pitäis mennäkin. Kyse oli siitä, että osa naisista haluaa näköjään että mies maksaa kaiken, eivätkä kuitenkaan halua avioehtoa vaikka mies on ainoa jolla rahaa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi