Jännääkö täällä moni lapsensa kouluunpääsyä, tulokset tulevat klo 12?
Siis ainakin Helsingin yläkoulujen painotusluokkien pääsykokeiden tulokset....
Meillä jännätään matikkaluokalle pääsyä.
Kommentit (26)
Meillä poika pääsi matematiikkaluokalle.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:39"]Kuinka kävi, 2? Mun lapseni ei päässyt, harmi. Eniten harmittaa lapsen itsensä puolesta, kyllä hän tuon ottaa epäonnistumisena kumminkin, vaikka tietysti yritän asian esittää parhain päin. Se on sitten huono lähikoulu.... ap [/quote] Yritän esittää asian parhain päin = huono lähikoulu
[/quote]
No täällä aikuisten kesken sen voi myöntää. Saman yläkoulun yhteydessä on lukio, joka on vuodesta toiseen yo-kirjoitustilastojen huonoimpia Suomessa, joten aika paha tuota nyt on kauhean hyvänäkään pitää. Lapselle tietenkään en tätä puhu.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:41"]
Meillä poika pääsi matematiikkaluokalle.
[/quote]
Onneksi olkoon! Mihin kouluun haki, saako kysyä?
ap
Vanha ketju, mutta aihe ajannkohtainen. Tyttö itki perjantain ja vieläkin ihan maassa. Kaikki hyvät kaverit pääsivät painotukseen ja kuulemma vain kaikkein huonoimmat ja gansterit ovat jäämässä lähikouluun. Tämä on vanhemmillekin ihan kamalaa! Teini-ikä on herkkää aikaa ja nyt tällainen takaisku. Miksi tässä vaiheessa edes tällaisia hakuja järjestetään? Pääni puhki olen miettinyt, miten voin tytön saada samaan kouluun, minne kaverit ovat menossa painotusluokalle...
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju, mutta aihe ajannkohtainen. Tyttö itki perjantain ja vieläkin ihan maassa. Kaikki hyvät kaverit pääsivät painotukseen ja kuulemma vain kaikkein huonoimmat ja gansterit ovat jäämässä lähikouluun. Tämä on vanhemmillekin ihan kamalaa! Teini-ikä on herkkää aikaa ja nyt tällainen takaisku. Miksi tässä vaiheessa edes tällaisia hakuja järjestetään? Pääni puhki olen miettinyt, miten voin tytön saada samaan kouluun, minne kaverit ovat menossa painotusluokalle...
Ole yhteydessä toivekoulun rehtoriin ja kerro motivaatiostanne saada lapsellenne paikka. Jos peruutuspaikkoja tulee, voi rehtori hyvinkin valita tyttärenne. Ellei siellä sitten jo ole varasijajärjestelmää. Mutta ei maksa mitään kokeilla!
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:39"]Kuinka kävi, 2? Mun lapseni ei päässyt, harmi. Eniten harmittaa lapsen itsensä puolesta, kyllä hän tuon ottaa epäonnistumisena kumminkin, vaikka tietysti yritän asian esittää parhain päin.
Se on sitten huono lähikoulu....
ap
[/quote]
Yritän esittää asian parhain päin = huono lähikoulu